Miten on?

työtön nuori

Eikö teitä ahdista työttömyys? Olen ollut huimat 2 viikkoa työttömänä, ja nyt kyl alkaa seinät kaatumaan päälle. Tuntuu niin kurjalta, kun on "hyödytön". Mites muilla?

10

847

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika menee pian

Minä olen ollu 15 vuotta ja olen niin tottunut, että olis kauheeta joutua töihin. Mä oon hoitanu lapseni vauvasta teini-ikäiseksi kaikki, saanut tehtyä kotityöt ja on paljon omaa aikaa. Voin tehdä mitä huvittaa ja käydä kaupaasa kun huvittaa.

En ikinä vaihtais tätä pois. Viihdyn tosi hyvin. Kotona riittää töitä valtavasti ja ne saa tehdä omaan tahtiin. Joskus on kiva nukkua päivällä. Ja aamut on ihania kun ulkona on kylmä ja lunta, eikä tarvi lähtä pakkaseen raaputtaa autoa ja istumaan kylmään autoon.

Kesähelteellä taas voi olla ulkona ja nauttia lämmöstä. Ei kiirettä mihinkään.

Työttömyyskorvaus on pieni,mutta etuuksia saa sen verran että pärjää. Hienoa aikaa.

Minä en ole tuntenut oloani hyödyttömäksi. Aina on kotona ruokaa ja pyykit pesty ja kaupassa käyty. Lapset tykkää.

Ihmettelenkin et millaisen sikala meillä olisikaan jos olisin töissä? Kuka pesis pyykit, kävisi kaupassa ja laittaisi ruuat? Huh, se olisi meille katastrofiaikaa!

• kipikapikopi

Kipikapi laita täysi vauhtia työnhakuun, lennä kuin itse Potter, ota työtä mitä ikinä ilmasta kiinni saat ja hintaan mihin hyvänsä.
      Kolme kuukautta on ylin maksimiaika, senjälkeen alat mennä psyykkisesti sellaiseen tilaan, että kehonkielesi työpaikka haussa huutaa: olen luuseri.
      Olen ollut usean vuoden työttömänä ja tiedän, olen seurannut tätä omaa ja muiden alamäkeä.
      KOLME KUUKAUTTA! Se on dead-line.
      Myös työnantajan asenne yli maagisen kolmen kuukauden jälkeen vaikuttaa, hän katsoo että olet mennyttä kamaa.
      Älä valikoi MITÄÄN työtä.
      Tietysti seinät kaatuu päälle ja katto romahtaa niskaan, niin tuntee jokainen työtön.
      Sitä se just on, selviytymistä päivästä toiseen ja aamut ne vasta kauhunpaikkoja onkin.

• työtön nuori

Tottakait olen hakemuksia lähetellyt, mutta sen tekeminenkin vasta vaikeaa onkin... :) Ja todennäköisesti menen samaan paikkaan, missä olen ollut, jo tässä lähiviikkoina. Mutta silti.

Eikö tällä palstalla ole ollenkaan työttömiä, joita todellakin ahdistaisi olla kotona. Miten te jaksatte? Itse haluaisin saada sellaisen" vertaistukiryhmän" tai jotain, jossa jakaa asioita vastaavassa tilanteessa olevien kanssa.

Eikä mulla ole siitä huoli, etten selviäisi taloudellisesti, se on ihan ok. Vaan tämä kauhea ahdistus ja masennus. Et kuulu mihinkään ryhmään, ja olet ns. hyödytön. Ja tietysti laiska yms.

• ???

Kukaan ei tarvitse. Masentaa niin paljon, ettei jaksa tehdä mitään !

• .......

Vapaus, henkinen tasapaino, onnellisuus saattavat tuntua etäiseltä ja ahdistavalta näinkin painostavassa ilmapiirissä. Kiireys, tuottavuus, nopeus ovat nykymaailman trendejä. Miksi on olemassa trendejä? Jotta pinnallisuuden esikuva, kapitalismi saisi ihmiset tekemään tyhmyyksiä rahan eteen.

Olen jonkin aikaa ollut työttömänä, väkinäinen työnteko tuntuu sairaalloiselta joten siihen en suostuisi edes ase ohimolla.

Odotan vuoroani ja aikaani milloin ihanteellinen työ osuu kohdalleen. Jos vuoroani ei koskaan tule, ei se mitään. Materia tai työ eivät kuulu minun elämäni päätavotteisiin, kaikki muu tulee kyllä saavutettua muutenkin.

• ttttttttttopi

Ihan hyvä periaate JOS et oleta muitten kustantavan sitä. Elä niinkuin haluat mutta älä sitten nosta yhteiskunnan (=työssäkäyvien) tukia. Muuten olet vapaamatkustaja ja loinen. Työttömyystuet on tarkoitettu vain pakkotilanteeseen, ei vapaaehtoiseen lorvimiseen.

• Vapaa kulkija
        ttttttttttopi kirjoitti:

Ihan hyvä periaate JOS et oleta muitten kustantavan sitä. Elä niinkuin haluat mutta älä sitten nosta yhteiskunnan (=työssäkäyvien) tukia. Muuten olet vapaamatkustaja ja loinen. Työttömyystuet on tarkoitettu vain pakkotilanteeseen, ei vapaaehtoiseen lorvimiseen.

Pakkotilannehan se on ettei niitä työpaikkoja nyt vaan kaikille ole. Pakkotilanne on se, että yhteiskunnassa on asiat järjestetty siten, ettei omaehtoinen toimeentulo ole mahdollista. Pakkotilanne on se, että maat ja tuotantovälineet (kas kun ei vielä ilma) on yksityisomistuksessa. Yhteisen planeettamme luonnonvarat ja aiempien sukupolvien työn hedelmät ovat tässä pakkotilanteessa harvojen käsissä.

Pakko sen sijaan ei ole tässäkään pakkotilanteessa kurjistella ja kärvistellä vielä mentaalisestikin. Köyhäksi voidaan tehdä, orjuuttaa ja vaikka kiduttaa, mutta ihmisen mieltä hallitsevat eivät pysty omistamaan.

p.s. yhteiskunta ei ole yhtäkuin työssäkäyvät! Yhteiskunta koostuu aivan kaikista jäsenistään ketään ulossulkematta.

• ............
        ttttttttttopi kirjoitti:

Olen tehnyt osani muiden eteen ja aion sitä samaa myös tulevaisuudessa. Kannustan ihmisiä omiin päätöksiin, oman pääkopan kontrollointiin, heräämään valveunesta väärästä arvomaailmasta.

Yhteiskunta yrittää kaikenaikaa käyttää minua hyväkseni, miksi en olisi oikeutettu kuittaamaan minulle tulevia tukia? Tietääkseni (ainakin se huhu mitä suomalaiset kovasti huutelevat tuolla maailmalla) on että Suomessa olisi maailman paras sosiaaliturva. Mikä sosiaaliturva se on jos yhteiskunta pakottaa käymään kouluja ja lupaa kuuta taivaalta, ei kykene antamaan muuta kuin paskatöitä huolimatta hyvästä koulutuksesta ja sitten odotetaan että polvistut järjestelmälle ja otat munan suuhun..ehei. Laki ja etiikka ovat sitten kaksi eriasiaa, tiedät kai itse kumpi lopulta ylempänä?

• ttttttttttopi
        ............ kirjoitti:

Olen tehnyt osani muiden eteen ja aion sitä samaa myös tulevaisuudessa. Kannustan ihmisiä omiin päätöksiin, oman pääkopan kontrollointiin, heräämään valveunesta väärästä arvomaailmasta.

Yhteiskunta yrittää kaikenaikaa käyttää minua hyväkseni, miksi en olisi oikeutettu kuittaamaan minulle tulevia tukia? Tietääkseni (ainakin se huhu mitä suomalaiset kovasti huutelevat tuolla maailmalla) on että Suomessa olisi maailman paras sosiaaliturva. Mikä sosiaaliturva se on jos yhteiskunta pakottaa käymään kouluja ja lupaa kuuta taivaalta, ei kykene antamaan muuta kuin paskatöitä huolimatta hyvästä koulutuksesta ja sitten odotetaan että polvistut järjestelmälle ja otat munan suuhun..ehei. Laki ja etiikka ovat sitten kaksi eriasiaa, tiedät kai itse kumpi lopulta ylempänä?

En todellakaan ymmärrä tollasta, lähinnä pahaa tekee. Ei sosiaaliturva hitto vieköön tarkoita sitä, että voi itse valita elättääkö itsensä vai pistääkö muut tekemään sen. Ei yhteiskunnan (muiden ihmisten, sitä se yhteiskunta lopulta on) tehtävä ole järjestää kaikkea sulle valmiiksi ja sä vaan tulet valmiiseen pöytään. Vaivaa joutuu jokainen näkemään. Eikä mikään koulutus vielä oikeuta sinua mihinkään tiettyyn työtasoon, korkeintaan auttaa siinä. Se raha mitä sinäkin pummi kuittaat tulee muitten ihmisten työstä, niitten jotka joka aamu lähtee pakkaseen kun sinä jäät koisimaan. EI SE RAHA TULE TYHJÄSTÄ. Ei ole paskatöitä, paskoja on vain ne jotka ei HALUA mitään tehdä.

Sinun arvomaailmasi jos jonkun on väärä, sinä hyväksikäytät muita ja koitat uskotella itsellesi olevasi oikeassa. Mutta ei sosiaalipummin ura ole vielä ketään kovin pitkälle vienyt. Koita herätä ennen kuin on myöhäistä.

• Eipä mieltä juuri hetkauta..useamman vuoden jälkeenkään ja varsinkin, kun tajuaa elämässä olevan aivan muitakin arvoja ja tekemistä kuin työ.
      Saahan siitä tietysti rahaa, mutta työstä riippuen saattaa olla ettei vähempää vois kiinnostaa, jos kyseessä on esimerkiksi jokin epämääräinen homma..Esimerkiksi sanomalehden jakajan työ vaikka..Kuljet pakkasilla, saat varoa koko ajan, kuunnella joskus vinoilua myöhästymisistä, kustannat kulkupelit itse..Mieluummin siinä kotiin jää, jos omaa terveyttään arvostaa.

On esimerkiksi aivan sama mitä muut ajattelevat siitä, että käytkö töissä vai et.Sillä ei ole paskankaan merkitystä.Pitää muotoilla elämää vain sellaiseksi, että pärjää ja ihminenhän on mukautuvainen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7183
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4380
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3452
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      498
      3135
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      294
      2092
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1753
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1671
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1573
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe