Saako katsastusmies etsiä uusia reikiä helmakoteloista uusintakatsastuksessa, vaikka kaikki hänen osoittamansa reijät oli korjattu asianmukaisesti ja hylätä auton uudelleen? Vastauksena oli, että tarkastuspaperissahan lukee, että helmakotelot ruostuneet oikealta ja vasemmalta, mutta katsastusmies oli osoittanut ko.korjattavat kohdat. uusintatarkastuksessa hän oli naputellut vasarallaan ja löytänyt uusia reikiä... Korjaaja sanoi, että hän kävi pellit läpi ja paikkasi kaikki olleet reijät?
katsastuksesta kysymys
8
996
Vastaukset
- wileni
Seuraava sepustus on minun käsitykseni asiaan. En ole lainopppinut, joten jos jokin laki tai asetus määrää toisin, niin oikaiskaa toki asia.
Kun siinä katsastuksen tarkastuskortissa lukee jotain tälläistä: Helmakotelot ruostuneet oikealta ja vasemmalta, jälkitarkastus. Silloin jälkitarkastuksessa katsastaja saa ja hänen kuuluukin tarkastaa että helmakotelot on korjattu siten että niissä ei ole ruostevaurioita (pintaruostetta ei huomioida). Mutta hän ei voi määrätä uutta jälkitarkastusta muualta kuin noista helmakoteloista löytämistään vaurioista. - tehdä noin
ei vaan katsastaja eka kerralla viitsinyt repiä koteloita kokonaan rikki. Korjaajan olisi pitänyt ymmärtää tehdä kunnon korjaukset eikä hitsailla vain pieniä paikkoja.
on tarkastaa, että autosi kantavissa rakenteissa ei ole turvallisuutta vaarantavia heikkouksia. Esimerkiksi liian heikoksi ruostuneita korin kantavia rakenteita.
Tämän takia saa vaikka lisääkin löytää puhkiruostuneita paikkoja. Se kaikki on Sinun ja muitten liikenteessä olevien turvallisuuden takia.
Vai haluaisitko autosi katkeavan vauhdissa esimerkiksi moottoritien heitossa?
- dgjfjltyfl
Saako vai eikö...
Helmakoteloissa on reikiä, eikä auto ole tältä osin liikenneturvallisessa kunnossa.
Vaihda korjaajaa. - lesswisser
kyllä nää hitsarit tiedetään, tehdään postimerkin kokoisia paikkoja eikä korjata terveeseen peltiin saakka, kyllä se katsastaja sinua varten sitä autoa tarkastaa eikä itseänsä ei sitä satu yhtään jos autosi katkeaa turvakehikon pettäessä, sinua kylläkin, hitsari taas ajattelee vain sitä ettei sen tarvitse tehdä kerran velotettua keikkaa uudelleen takuuna, velottaa ne osaa mutta aika isolla osalla se sitten siihen jääkin. (ei toki pidä yleistää )
- TI-miestenmies
No joo, uusia vikoja ei saa etsiä mutta jos kerta korjauskehoituksessa käsketään korjaamaan koteloiden ruostevauriot niin miksi et niin tehnyt?
- Rellu5L
Minun 33 vuotta vanhassa Rellussa helmakotelot ovat ehjät, eikä niitä ole paikkailtu. Mistä näitä ruostekasoja sikiää, ettei vain Japanista!
- Pösö 86
Rellu5L kirjoitti:
Minun 33 vuotta vanhassa Rellussa helmakotelot ovat ehjät, eikä niitä ole paikkailtu. Mistä näitä ruostekasoja sikiää, ettei vain Japanista!
Ei ole meidänkään Pösöön 309 86 tarvinnut yhtään peltiä uusia.
Ei kaikki japanilaiset ruostu, olen löytänyt ykslöitä joissa on ehjät pellit öljynsuodatimessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511883
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131786Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391614Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961218- 941215
- 851178
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3581024- 62879
- 49831
- 50826