Kannattaako mainosten jako?

hurda

Olisin aikeissa ruveta mainostenjakajaksi. Tuo palkka vaikuttaa epäilyttävän pieneltä, 100 euron molemmin puolin kuukaudessa... tosin jakokertoja on vain kaksi viikossa ja sanoivat että oman alueeni pystyy hoitamaan parissa tunnissa. Silti, hukkaanko vain aikaani kun noin vähän rahaa saa (ja se ympäriinsä pyöräily talvella on raskasta hommaa)?

163

60897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan kiva raha

      Melko pieni alue. Jakelin tampereella joitakin vuosia sitten, aikaa meni n.5h/vrk x 2 viikossa. Palkka n 140e /kk. Ei se raha helpolla tule, mutta parempi kuin ei mitään.
      Jos sanon suoraan, ei kannata, mutta jos ei halua pelkästään maata, suosittelen jakeluhommia, pysyyhän hyvässä kunnossa.

    • töihin

      Sieltä ei saa rahoja pois, maksavat liian vähän, ja jo kuljet vaikka autolla niin suurin piirtein uhkaamalla saat kilometrikorvaukset.

    • erästyyppi

      Voinen pitkällä kokemuksella sanoa ettei kannata,muun kuin kunnon takia,ja niissä firmoissa ei palkkojen vuosikorotuksia tunneta.

    • Mitä Äksyin Ämmä

      ainakin työelämäänsä aloittavalle mutta vain silloin, jos työnantaja maksaa palkat ajallaan ja muutenkin pitää, minkä lupaa. Tarkkana kannattaa olla, tehdä kirjallinen työsopimus, jos vain voi, ja tarkistaa palkkatositteet.
      Rankkaahan mainosten jako on etenkin, kun brosyyrit pitää jaella säässä kuin säässä, ja lisäksi monia luukkuja somistaa ´ei mainoksia`-lappu. Sitä toivomusta pitää noudattaa.
      Mutta yleensä työ voittaa päämäärättömän lorvailun, joka taas on ihan eri asia kuin meille kaikille tuiki tarpeellinen loma.

    • niin miksei

      Jos sinulla ei ole tiedossa parempaakaan, niin miksi ei kannattaisi? Ainakin voit osoittaa seuraavalle työnantajalle tehneesi edes jotain. Ja onhan se 100 euroa sentään edes jotain. Jos 2 tuntia menee ja se kertaa 4, se on 8 tuntia kuukaudessa, eli yli 10 euroa tunti. Tienaisitko jossain paremmin? Tietty jos haaveilet työttömyyspäivärahasta, niin tuo söisi sitä.

      • jokunen

        5euroa tunti ja silloin mennään lujaa.


      • Pipsa1010

        Totta,jakokertoja tulee kylläkin 8/kk,ja siihen vielä alkutyöt päälle,eli lajittelu.Palkka Tästä kaikesta n.3-4h aikaa/kerta on vain n.100€/kk.Eli alle 5€/h on jo Hyväntekeväisyyttä??
        Ainoa hyvä asia on kuntoilu.Mutta hukkaan heitettyä aikaa sanoisin?!


      • Pipsa1010

        Eikä muuten syö työttömyysrahaa,ohessa saa tienata 300€/kk ilman sanktioita.


      • MainosMiesPate

        aivan paska työ, ite nyt jakanut 3kk ja voin sanoa ettei kannata.


      • Anonyymi

        Niitä jakelukertoja on kaksi. Se tekee neljä tuntia viikossa.
        Nopealla matikalla 4*4=16h.
        100/16=6,25€.

        Usein jopa maksavat vähemmän, kun ollaan kerrottu. Ei oikein taivaissa lennetä.
        Minulle ainakin maksanut vain 70€/kk eli tuntipalkka 4,35€.


    • selvitä ennen sopimusta millaisia piirejä on tarjolla.
      itse viimekesänä letterboxin kanssa keskustelin asuinalueeni jakajan tuurauksesta, kun aloin ihmettelemään jakohommasta saatavan palkan pienuutta, sanoivat sieltä että juuri tämä alue on erittäin helppojakoinen koska sielä on ainoastaan kerrostaloja, jotka ovat nopeita jakaa. kuitenkin tällä alueella ei ole yhtäainutta kerrostaloa vaan pelkkiä omakoti taloja ja jokunen hassu pieni rivitalo, kusettavat ainakin sielä firmassa koululaisia silmään oikein huolella

      • Jakelija

        Kannattaa muistaa että aikaa menee myös lajitteluun... Itse jaan isohkoa aluetta, mutta ripeällä tahdilla sen saa jaettua hieman päälle 1.5 tunnissa, mutta lajitteluun vaihteleva aika, riippuen mainoksien määrästä. Palkka on n. himpun alle 200 euroa/kk ja nyt joulusaikaan varmaan jotain 300 euron/kk luokkaa. Aina on palkat tullu ajallaan ja lupaukset pidetty, lomaakin saa pyytämällä ilman suurempia kitinöitä. Kyllä opiskelijalle ihan hyvä lisä.

        Parhaita jaettavia alueita on rivitaloalueet. Kunnon kannalta jos työn ottaa niin kerrostalot.


      • jakaja
        Jakelija kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että aikaa menee myös lajitteluun... Itse jaan isohkoa aluetta, mutta ripeällä tahdilla sen saa jaettua hieman päälle 1.5 tunnissa, mutta lajitteluun vaihteleva aika, riippuen mainoksien määrästä. Palkka on n. himpun alle 200 euroa/kk ja nyt joulusaikaan varmaan jotain 300 euron/kk luokkaa. Aina on palkat tullu ajallaan ja lupaukset pidetty, lomaakin saa pyytämällä ilman suurempia kitinöitä. Kyllä opiskelijalle ihan hyvä lisä.

        Parhaita jaettavia alueita on rivitaloalueet. Kunnon kannalta jos työn ottaa niin kerrostalot.

        Jaan lehtiä myös 2kertaa viikossa. Lehtien määrästä riippuu, että saanko KERRALTA vajaa 5euroa vaiko reilu 10euroa.. yleensä jotain 7-8euroa/kerta.. lehtien lajitteluun menee yksin n.3tuntia (saa lajitella reippaasti) ja jakamiseen 1.5tuntia eli yhteensä menee n.4.5tuntia ja joskus enemmänki.. eli tuntipalkaksi tulee n. 2euroa, jos sitäkään! surkeaa hommaa, stressaavaa, koska aikaa menee ja rahaa ei tule!


      • Toinen jakelija
        Jakelija kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että aikaa menee myös lajitteluun... Itse jaan isohkoa aluetta, mutta ripeällä tahdilla sen saa jaettua hieman päälle 1.5 tunnissa, mutta lajitteluun vaihteleva aika, riippuen mainoksien määrästä. Palkka on n. himpun alle 200 euroa/kk ja nyt joulusaikaan varmaan jotain 300 euron/kk luokkaa. Aina on palkat tullu ajallaan ja lupaukset pidetty, lomaakin saa pyytämällä ilman suurempia kitinöitä. Kyllä opiskelijalle ihan hyvä lisä.

        Parhaita jaettavia alueita on rivitaloalueet. Kunnon kannalta jos työn ottaa niin kerrostalot.

        Kuinkas iso alue ja minkälaisia taloja sulla on? Meinaan itselläni n. 300 taloutta ja mainoksia 2-14/jakelukerta ja palkka kuussa n.130e, jouluna ehkä vähän enemmän?


      • kiinnostunut 6666
        Jakelija kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että aikaa menee myös lajitteluun... Itse jaan isohkoa aluetta, mutta ripeällä tahdilla sen saa jaettua hieman päälle 1.5 tunnissa, mutta lajitteluun vaihteleva aika, riippuen mainoksien määrästä. Palkka on n. himpun alle 200 euroa/kk ja nyt joulusaikaan varmaan jotain 300 euron/kk luokkaa. Aina on palkat tullu ajallaan ja lupaukset pidetty, lomaakin saa pyytämällä ilman suurempia kitinöitä. Kyllä opiskelijalle ihan hyvä lisä.

        Parhaita jaettavia alueita on rivitaloalueet. Kunnon kannalta jos työn ottaa niin kerrostalot.

        missä yhtiössä jaoit ? :)


      • lehtityöni
        Jakelija kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että aikaa menee myös lajitteluun... Itse jaan isohkoa aluetta, mutta ripeällä tahdilla sen saa jaettua hieman päälle 1.5 tunnissa, mutta lajitteluun vaihteleva aika, riippuen mainoksien määrästä. Palkka on n. himpun alle 200 euroa/kk ja nyt joulusaikaan varmaan jotain 300 euron/kk luokkaa. Aina on palkat tullu ajallaan ja lupaukset pidetty, lomaakin saa pyytämällä ilman suurempia kitinöitä. Kyllä opiskelijalle ihan hyvä lisä.

        Parhaita jaettavia alueita on rivitaloalueet. Kunnon kannalta jos työn ottaa niin kerrostalot.

        Meillä palkkaa tulee 350 ja isoimmillaan 600e/kk siinä on lomarahat mukana. Noin 550 taloutta mihin mainokset tulee. Tohon 600e mainoksia pitää olla jotainla 12kpl. Aikaa menee n.tunti jakoon kun on5 jakajaa. Saa lapset opiskelurahoja ei tartte lainaa ottaa


      • Äitykkä
        Jakelija kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että aikaa menee myös lajitteluun... Itse jaan isohkoa aluetta, mutta ripeällä tahdilla sen saa jaettua hieman päälle 1.5 tunnissa, mutta lajitteluun vaihteleva aika, riippuen mainoksien määrästä. Palkka on n. himpun alle 200 euroa/kk ja nyt joulusaikaan varmaan jotain 300 euron/kk luokkaa. Aina on palkat tullu ajallaan ja lupaukset pidetty, lomaakin saa pyytämällä ilman suurempia kitinöitä. Kyllä opiskelijalle ihan hyvä lisä.

        Parhaita jaettavia alueita on rivitaloalueet. Kunnon kannalta jos työn ottaa niin kerrostalot.

        Noin paljoo ei saa jos palkka maksetaan kerran kuukaudessa


      • Töölöl
        Äitykkä kirjoitti:

        Noin paljoo ei saa jos palkka maksetaan kerran kuukaudessa

        Ei saa ja työtunnit ovat lukusinänsä! Jakelu 2 kertaa viikossa 300 talouteen omakotialueella. Kerran mainoksia oli 8 ja niiden lajitteluun määrätyssä järjestyksessä oli mennyt 4h ja sitten jakeluun 4 erässä reilut 2h eli 6h ja palkka oli 10 euron luokkaa! Poika käyttää omaa mopoaan ja korvaus on ? Jakelukilometrit on laskettu H:gissä kartan mukaan 5km ja todellinen määrä on 12km näin kuulema on ja enempää ei makseta! Lopputuloksena kaveri on irtisanoutunut hommasta nyt kuun vaihteessa. 100 euroa on paljon rahaa mutta jonkinlainen korvaus tehdystä työstä on saatava kesällä se vielä onnistuu mutta syyssateiden ja lumen tulon jälkeen mahdottomuus - joten kannattaa miettiä pystyisikö tuon 100 euroa saamaan jollain muulla tavalla!


    • hurda

      Viime lauantaina jaoin eka kertaa ja kamalaa oli. Ensinnäkin minulla meni puoli tuntia pelkästään siihen että sain raahattua sen valtavan mainoskasan kolmanteen kerrokseen kämppääni (hissiä ei tietenkään ole), jossa niiden lajitteluun meni noin neljä tuntia. Erilaisia mainoksia ja kaupunkilehtiä oli yhteensä 10 erilaista, jokaista 400 kappaletta. Älytön määrä siis yhdelle 18-vuotiaalle tytölle. Lauantaina tulikin lunta taivaan täydeltä ja tiet olivat tietenkin huonot, yli viisi tuntia jakamisessa meni. Rasittavinta oli se, että noin vartin välein jouduin palaamaan takaisin asunnolleni hakemaan lisää lehtiä - tungin jakolaukun aina täyteen, mutta ei siihen siltikään paljon mahtunut. Jaettavia katuja oli yksi iso, yksi keskikokoinen ja viitisen pientä. Muutamiin taloihin mainokset jäi jakamatta, koska vitutti jatkuvasti pyöräillä mäkeä ylös alas lisää lehtiä hakemaan. Onko yhtään todennäköistä että jäisin noista laiminlyönneistä kiinni?

      Olen siis joko toivottoman hidas, tai sitten tuo oli vain alkukankeutta ja kehnoista olosuhteista johtuvaa. Joka tapauksessa työtunteja tuli yhteensä kymmenen, jolloin viikossa vajaa parikymmentä. Ja siitä hyvästä maksetaan 100-200 euroa kuussa?! Kusetukselta homma haiskahtaa, vaikka tuo Tampereen Ykkösjakelut papereiden perusteella vaikutti ihan luotettavalta.
      Täytyy ainakin toivoa että keskiviikkona mainoksia on jaettavana vähemmän, muuten en jaksa tätä menoa kauaa.

      • jakaja

        Joo, ei tätä työtä kauaa jaksakaan ja siksi minulla onkin tänään viimeinen työpäivä! :) olen siitä erittäin iloinen.. vaikka autolla jaankin, niin joudun myös raahata nämä lehtikasat kolmanteen kerrokseen (ei myöskään hissiä) ja sitten takaisin autoon.. 2,5 kuukautta kestin, koska muutakaan siinä ajassa en löytänyt..


      • Make

        Taisit valita huonon ajankohdan. Tässä on Joulu päällä ja kaikki mahdolliset yritykset lähettävät "joulupostia" ihmisille. joulun jälkeen mainosten määrä vähenee varmaan huomattavasti.


      • Nimetön

        raskas ajankohta tosiaan sinulla oli aloittaa, mainosten määrän ja talven vuoksi(paitsi että olisi voinut olla puolimetriä luntakin;))....
        tottahan sinulla nopeus kasvaa ajan myötä, mutta jos vaan jonkun muun homman keksit, suosittelen lämpimästi sen valitsemista.


      • TI-mies

        Moi,
        jaoin itse nuoruudessani (-80luvulla) 10 vuotta erilaisia mainoslehtiä. Mielestäni se oli ihan hyvää hommaa vaikka aika tietysti kultaa muistot. Asuntoja oli n. 300 kpl joista n. 2/3 oli kerros/rivitaloja, loput omakotitaloja. Lehtien lajitteluun meni 15min (1 lisälehti) - 2 tuntia ( 6 lisälehtä). Itse jakaminen kesti 1,5 - 3 tuntia. Tietysti jos oli aivan poikkeuksellinen lumipyry, saattoi mennä kauemmin. Palkkaa silloin sai 30 markasta ylöspäin riippuen mainosten määrästä. Pitää muistaa että lehdenjako on urakkatyötä. Palkka on kiinteä mutta mitä nopeampaa hommasta suoriutuu, sitä parempi on tuntipalkka. Hyvään tuntipalkkaan pääseminen vaatii kovaa kuntoa ja homman optimointia ettei lajitteluun ja turhaan ajoon mene kovin paljon aikaa. Minkälaiset laukut sinulla on? Hommaa sellaiset kunnon sivulaukut etulaukku pyörään niin ei tarvitse montaa kertaa hakea lehtiä lisää. Sait tietysti hiukan huonon kuvan heti alkuun kun lehtiä oli niin suuri määrä ja keli huono mutta kyllä se siitä.


      • jakaja
        TI-mies kirjoitti:

        Moi,
        jaoin itse nuoruudessani (-80luvulla) 10 vuotta erilaisia mainoslehtiä. Mielestäni se oli ihan hyvää hommaa vaikka aika tietysti kultaa muistot. Asuntoja oli n. 300 kpl joista n. 2/3 oli kerros/rivitaloja, loput omakotitaloja. Lehtien lajitteluun meni 15min (1 lisälehti) - 2 tuntia ( 6 lisälehtä). Itse jakaminen kesti 1,5 - 3 tuntia. Tietysti jos oli aivan poikkeuksellinen lumipyry, saattoi mennä kauemmin. Palkkaa silloin sai 30 markasta ylöspäin riippuen mainosten määrästä. Pitää muistaa että lehdenjako on urakkatyötä. Palkka on kiinteä mutta mitä nopeampaa hommasta suoriutuu, sitä parempi on tuntipalkka. Hyvään tuntipalkkaan pääseminen vaatii kovaa kuntoa ja homman optimointia ettei lajitteluun ja turhaan ajoon mene kovin paljon aikaa. Minkälaiset laukut sinulla on? Hommaa sellaiset kunnon sivulaukut etulaukku pyörään niin ei tarvitse montaa kertaa hakea lehtiä lisää. Sait tietysti hiukan huonon kuvan heti alkuun kun lehtiä oli niin suuri määrä ja keli huono mutta kyllä se siitä.

        Perushinta tuotteelta on siis 1,691 snt, mutta esim. 5:nnen tuotteen arvo on 0.20xperushinta, eli törkeen vähän!


      • jakaja myös
        jakaja kirjoitti:

        Perushinta tuotteelta on siis 1,691 snt, mutta esim. 5:nnen tuotteen arvo on 0.20xperushinta, eli törkeen vähän!

        Jaoin vuonna 2005 lehtiä 300 talouteen ja sain 90-110e /kk eli tulinko huijatuksi? Nyt aloitan jaon 240 talouteen ja saa ilmeisesti enemmän palkkaa. :D


      • älä valita

        Pyydä kärry laukun sijaan. Mulla on lähemmäs 2 vuotta yhteensä työkokemusta Tampereen Ykkösjakeluilla jakajana, ja ei voi muuta kuin kehua. Palkka on pieni, mut ite teen muillakin perusteilla kuin rahan takia tota. Työkokemuksen kartuttua oon päässyt myös muualle töihin.


      • työnsankari94

        jaoin kaksi vuotta mainoksia 300 talouden alueella. jopa 30 asteen pakkasessa ja myrskyssä. en saanut rahaa mistään ajokorttia varten joka oli pakollinen tulevan ammatin puolesta, kaikki se kova työ kannatti.

        koittakaapa vähän karaistua.


      • Anonyymi
        jakaja kirjoitti:

        Joo, ei tätä työtä kauaa jaksakaan ja siksi minulla onkin tänään viimeinen työpäivä! :) olen siitä erittäin iloinen.. vaikka autolla jaankin, niin joudun myös raahata nämä lehtikasat kolmanteen kerrokseen (ei myöskään hissiä) ja sitten takaisin autoon.. 2,5 kuukautta kestin, koska muutakaan siinä ajassa en löytänyt..

        Todella vittumaista hommaa. Olen tekemässä aloitetta liitolle tutkintaa varten sillä työnantaja on velvollinen pitämään työntekijöistään huolta ja aidosti välittää tästä touhusta. Jos 13-vuotiaana heräät aamu neljältä lajittelemaan että koulun jälkeen kerkeät jakamaan 400 mainosta ja työhön kuluu 6-7 tuntia per päivä ja siitä maksetaan 10-15€ kerta niin ei kaikki ole ihan kohdallaan. Tietty JOS mainokset olisi nykyajan tekniikalla lajittelu robotin kautta lajiteltu valmiiksi niin työssä olisi melkein jotain järkeä.


    • tuippun

      Miten te noin paljon saatte palkkaa? o_O
      Itse oon jakelujunioreiden leivissä (ollu reilu pari vuotta). Omaan piiriini kuuluu ~230 taloutta (onneksi ei kerrostaloja) ja kuukausipalkka useimmiten vain 40-50e.

      • tuippun

        tosin jaan kerran viikossa


      • missä
        tuippun kirjoitti:

        tosin jaan kerran viikossa

        yrityksessä on töissä.. ympäri suomee on eri yrityksii.. mut suora lähetys ainakin maksaa ihan hyvin,


      • atte h.

        palkka määräytyy jakelualueen vaikeustason mukaan jos jaat rivitaloja se näkyy palkkakuitissa pienempänä.´Palkka on suurempi niissä jakelufirmoissa jotka jaettaa jakajille paljon mainoksia. Ota huomioon onko sulla paljon mainoksia. Itse jaan lehtiä lappeenrannassa jakelusuoralla 275 talouden kerrostaloaluetta yht:11 taloa 3 hissi palkka 75-135e/kk. Ja mainoksia on ollut joka kerta vähintään 2
        Maksimissaan 9 mainosta vartti lehti


    • Hempp

      Miten palkka määritellään jakelussa? Eli siis saako kerrostalo asunnoista enemmän vai omakoti ja rivitalo? Itse asun Omakotitalo alueella jossa jokunen rivitalo. Paljon siitä saisi suunnilleen?
      Tarkotuksena ois saada 200-300€/kk.

      • kjdfflksdkfs

        Ite sain piirin joka sijaitsee 20km kotoani, autolla käyn siellä.

        Perkeleen rankkaa hommaa. Noh fyysisesti, mutta myös henkisesti. Kun jokainen paikka pitäisi saada ja itellä on sellanen taajaman keskusta, kaikenlaisia taloja ja ihan vieras paikka, aiheuttaa hankaaluuksia. Vajaa 400 kotitaloutta joihin jaan.

        Eka kerta eilen oli. 40 lehtee jäi jäljelle, 5 ois pitäny.

        en vaan löytäny paikkoja enää. Järjestelmällisesti kävin kaikki läpi. kuukausi palkka sijoittuu itsellä n. 170-270e, riippuu paljonko mainoksia.'

        Kunto hommassa kasvaa ja oppii tuntemaan paikkoja, palkka on aika surkea mutta saa kilometrirahat piiriltä onneksi matkat piirille saa vähentää verotuksessa.

        Opintoraha on 197e kuussa, joten tuo sentään tuplaa tulot..

        Itse otin työn koska halusin tehdä jotain. Ja siitä vielä maksetaankin. Mutta nyt vähän kaduttaa. Eilen ei ollut kuin 1 lehti jaettavana, huomenna voikin olla jo viisi. Toivon tosiaan että piirin tuntemisen myötä homma helpottuu, muuten en varmaan jatka tätä kovin kauan...

        Ps. 400 taloutta on aika paljon...


      • tthdfgsdhfg
        kjdfflksdkfs kirjoitti:

        Ite sain piirin joka sijaitsee 20km kotoani, autolla käyn siellä.

        Perkeleen rankkaa hommaa. Noh fyysisesti, mutta myös henkisesti. Kun jokainen paikka pitäisi saada ja itellä on sellanen taajaman keskusta, kaikenlaisia taloja ja ihan vieras paikka, aiheuttaa hankaaluuksia. Vajaa 400 kotitaloutta joihin jaan.

        Eka kerta eilen oli. 40 lehtee jäi jäljelle, 5 ois pitäny.

        en vaan löytäny paikkoja enää. Järjestelmällisesti kävin kaikki läpi. kuukausi palkka sijoittuu itsellä n. 170-270e, riippuu paljonko mainoksia.'

        Kunto hommassa kasvaa ja oppii tuntemaan paikkoja, palkka on aika surkea mutta saa kilometrirahat piiriltä onneksi matkat piirille saa vähentää verotuksessa.

        Opintoraha on 197e kuussa, joten tuo sentään tuplaa tulot..

        Itse otin työn koska halusin tehdä jotain. Ja siitä vielä maksetaankin. Mutta nyt vähän kaduttaa. Eilen ei ollut kuin 1 lehti jaettavana, huomenna voikin olla jo viisi. Toivon tosiaan että piirin tuntemisen myötä homma helpottuu, muuten en varmaan jatka tätä kovin kauan...

        Ps. 400 taloutta on aika paljon...

        Noniin, loppusuoralla :D

        nyt jakoa takana 2 ja puoli kuukautta, ja kyllähän se homma lähti luistamaan....

        Palkka ei kyllä vastaa työn määrää, mutta kun ottaa huomioon että työn saa tehtyä koulun tai toisen työn lomassa, niin kyllä se menettelee...

        parhaimmillaan mainoksia oli 8kpl, jolloin oli kyllä auton takakontti, joka on iso, todella täynnä.

        aikaa menee, bensaa menee, vituttaa välillä, mutta loppujen lopuksi hyvä fiilis kun palkkapäivä koittaa ;)

        lopetan itse kevään tiimellyksessä, ennen kuin kesä ja kesätyöt koittaa...
        huomen aamuna taas jakamaan..

        Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Kyllä ja ei.

        kannattaa jos haluat tienata edes jotain omaa aikaa uhraamallasi.

        ei kannata jos et viitsi tehdä mitään. mutta ei se työtä kummempaa ole. Eikä rikastumaan pääse ;)


      • aloitan
        tthdfgsdhfg kirjoitti:

        Noniin, loppusuoralla :D

        nyt jakoa takana 2 ja puoli kuukautta, ja kyllähän se homma lähti luistamaan....

        Palkka ei kyllä vastaa työn määrää, mutta kun ottaa huomioon että työn saa tehtyä koulun tai toisen työn lomassa, niin kyllä se menettelee...

        parhaimmillaan mainoksia oli 8kpl, jolloin oli kyllä auton takakontti, joka on iso, todella täynnä.

        aikaa menee, bensaa menee, vituttaa välillä, mutta loppujen lopuksi hyvä fiilis kun palkkapäivä koittaa ;)

        lopetan itse kevään tiimellyksessä, ennen kuin kesä ja kesätyöt koittaa...
        huomen aamuna taas jakamaan..

        Alkuperäiseen kysymykseen vastaten. Kyllä ja ei.

        kannattaa jos haluat tienata edes jotain omaa aikaa uhraamallasi.

        ei kannata jos et viitsi tehdä mitään. mutta ei se työtä kummempaa ole. Eikä rikastumaan pääse ;)

        Ens lauantaina.
        Jako alue on 180 taloutta.
        Palkkaa semmoset 55-60€ / kk.
        Aikaa kuulemma menis jaossa n. 1 tunti.
        Ihan kivalta tuo vielä kuulostaa:)


      • 1337
        aloitan kirjoitti:

        Ens lauantaina.
        Jako alue on 180 taloutta.
        Palkkaa semmoset 55-60€ / kk.
        Aikaa kuulemma menis jaossa n. 1 tunti.
        Ihan kivalta tuo vielä kuulostaa:)

        ni missas sen voi alottaa?
        ja onko mitaan ikarajotusta?


      • jauuuu
        1337 kirjoitti:

        ni missas sen voi alottaa?
        ja onko mitaan ikarajotusta?

        Itse otan koko homman liikunnan kannalta... fiksua liikkua ja ansaita rahaa ;)
        www.lisaduuni.fi
        14-vuoden ikäraja ->


      • ON PALJON
        kjdfflksdkfs kirjoitti:

        Ite sain piirin joka sijaitsee 20km kotoani, autolla käyn siellä.

        Perkeleen rankkaa hommaa. Noh fyysisesti, mutta myös henkisesti. Kun jokainen paikka pitäisi saada ja itellä on sellanen taajaman keskusta, kaikenlaisia taloja ja ihan vieras paikka, aiheuttaa hankaaluuksia. Vajaa 400 kotitaloutta joihin jaan.

        Eka kerta eilen oli. 40 lehtee jäi jäljelle, 5 ois pitäny.

        en vaan löytäny paikkoja enää. Järjestelmällisesti kävin kaikki läpi. kuukausi palkka sijoittuu itsellä n. 170-270e, riippuu paljonko mainoksia.'

        Kunto hommassa kasvaa ja oppii tuntemaan paikkoja, palkka on aika surkea mutta saa kilometrirahat piiriltä onneksi matkat piirille saa vähentää verotuksessa.

        Opintoraha on 197e kuussa, joten tuo sentään tuplaa tulot..

        Itse otin työn koska halusin tehdä jotain. Ja siitä vielä maksetaankin. Mutta nyt vähän kaduttaa. Eilen ei ollut kuin 1 lehti jaettavana, huomenna voikin olla jo viisi. Toivon tosiaan että piirin tuntemisen myötä homma helpottuu, muuten en varmaan jatka tätä kovin kauan...

        Ps. 400 taloutta on aika paljon...

        Itse jaoin mainoksia alueella johon kuului 460 taloutta ja kuukaudessa sain noin 240 euroa. jakoon meni noin 2h ja lajitteluun 1,5h-4h. Yhden kerran jouduin jakamaan puhelinluettelon paino 300 grammaa ja 460 kappaletta piti jakaa piirilläni sijaitseviin taloihin. Ei ois kyllä jaksanut lähteä koulupäivän jälkeen jakamaan puhelinluetteloita. Niin että jos on 400 taloutta piirillänsä niin se on kyllä minun mielestäni paljon jo lajittelunkin kannalta.


      • Rtykjh
        kjdfflksdkfs kirjoitti:

        Ite sain piirin joka sijaitsee 20km kotoani, autolla käyn siellä.

        Perkeleen rankkaa hommaa. Noh fyysisesti, mutta myös henkisesti. Kun jokainen paikka pitäisi saada ja itellä on sellanen taajaman keskusta, kaikenlaisia taloja ja ihan vieras paikka, aiheuttaa hankaaluuksia. Vajaa 400 kotitaloutta joihin jaan.

        Eka kerta eilen oli. 40 lehtee jäi jäljelle, 5 ois pitäny.

        en vaan löytäny paikkoja enää. Järjestelmällisesti kävin kaikki läpi. kuukausi palkka sijoittuu itsellä n. 170-270e, riippuu paljonko mainoksia.'

        Kunto hommassa kasvaa ja oppii tuntemaan paikkoja, palkka on aika surkea mutta saa kilometrirahat piiriltä onneksi matkat piirille saa vähentää verotuksessa.

        Opintoraha on 197e kuussa, joten tuo sentään tuplaa tulot..

        Itse otin työn koska halusin tehdä jotain. Ja siitä vielä maksetaankin. Mutta nyt vähän kaduttaa. Eilen ei ollut kuin 1 lehti jaettavana, huomenna voikin olla jo viisi. Toivon tosiaan että piirin tuntemisen myötä homma helpottuu, muuten en varmaan jatka tätä kovin kauan...

        Ps. 400 taloutta on aika paljon...

        400 taloutta on todella vähän, jos auto on käytössä. Itse jaan 1500-3000 taloutta per jakokerta.


    • atte h.

      100 e tai vähemmän kuussa on iha ok. Kannattaa ottaa homma myös liikunnan kannalta itse saan mopon 10kk päästä ja on jo mopo rahat koossa. ja lajitteluineen kaikkineen yhteen jakoon kuluu aikaa 2.5h palkka 275 asunnon kerrostalopiirissäni 75-135e/kk ja joskus taloissa asuvat mummotkin antaa säälistä rahaa:)

      • Kili7

        No joo itekkin tänään jaoin ekat mainokset... piiri on 255 taloutta ja siihen kuuluu yksi rivitalo ja 6 kerros taloa... Hirveen rankkaa hommaa se kyllä on... Itse tuolla juoksin hikipäässä kun ei hissejä melkeen missään talossa ole... :S Ja palkkaa saan kuukaudessa n.80-90e joten todella nihkeästi! Tänäänkin jaettavaa oli 6 eri lehteä ja palkka oli 10.76€ lajitteluun meni noin 1h vaikka ekaa kertaa tein... Joten ihmettelen miten muka lajitteluun ihmisillä menee niin kauan? Jakamiseen meni joku 2h...


      • Jakaja
        Kili7 kirjoitti:

        No joo itekkin tänään jaoin ekat mainokset... piiri on 255 taloutta ja siihen kuuluu yksi rivitalo ja 6 kerros taloa... Hirveen rankkaa hommaa se kyllä on... Itse tuolla juoksin hikipäässä kun ei hissejä melkeen missään talossa ole... :S Ja palkkaa saan kuukaudessa n.80-90e joten todella nihkeästi! Tänäänkin jaettavaa oli 6 eri lehteä ja palkka oli 10.76€ lajitteluun meni noin 1h vaikka ekaa kertaa tein... Joten ihmettelen miten muka lajitteluun ihmisillä menee niin kauan? Jakamiseen meni joku 2h...

        Piirilläni on 475 taloutta ja saan aina vähintään 300e, suosittelen... Yleensä 4 erilaista mainosta. Rankkaa kun mikä mutta kannattaa. Suoralähetyksellä töissä olen... Kivat autokorvauksetkin!


      • Jon.Zku

        ALoitin juuri jakelun alueellani on 650 taloutta osaako kukaan sanoo paljonko olis palkkani?


      • asdojbögasdögösdauö
        Jakaja kirjoitti:

        Piirilläni on 475 taloutta ja saan aina vähintään 300e, suosittelen... Yleensä 4 erilaista mainosta. Rankkaa kun mikä mutta kannattaa. Suoralähetyksellä töissä olen... Kivat autokorvauksetkin!

        paljon teillä on kilometri korvaus? itselläni on 0.22 senttiä jolla ei korvaa edes bensoja ja työ kilometrejä tulee 140 eli melkeimpä tapppiolle jään kun jaan noita vitun lehtiä.....ja tietääkseni lakisääteinen kilometrikorvaus on 2008 vuonna on 0.44 senttiä kilometriltä...


      • fasnlvnljsdnaoubgusd
        asdojbögasdögösdauö kirjoitti:

        paljon teillä on kilometri korvaus? itselläni on 0.22 senttiä jolla ei korvaa edes bensoja ja työ kilometrejä tulee 140 eli melkeimpä tapppiolle jään kun jaan noita vitun lehtiä.....ja tietääkseni lakisääteinen kilometrikorvaus on 2008 vuonna on 0.44 senttiä kilometriltä...

        joo itselläni oli sama, mutta sain nostettua sen laki sääteiseksi kun soittaa sinne ja vittuilee.... laki sääteinen kilometri korvaus on 0.44 senttiä tänä vuonna jos omalla autolla ajaa.


      • lajitteluun enemmän
        Kili7 kirjoitti:

        No joo itekkin tänään jaoin ekat mainokset... piiri on 255 taloutta ja siihen kuuluu yksi rivitalo ja 6 kerros taloa... Hirveen rankkaa hommaa se kyllä on... Itse tuolla juoksin hikipäässä kun ei hissejä melkeen missään talossa ole... :S Ja palkkaa saan kuukaudessa n.80-90e joten todella nihkeästi! Tänäänkin jaettavaa oli 6 eri lehteä ja palkka oli 10.76€ lajitteluun meni noin 1h vaikka ekaa kertaa tein... Joten ihmettelen miten muka lajitteluun ihmisillä menee niin kauan? Jakamiseen meni joku 2h...

        kun on isompi piiri. minulla pahimmillaan 10mainosta karjalanheili puhelinluettelo;puhelinluettelon sai kyllä jakaa erikseen. lajitteluun meni lähes 4h koska talouksia piirillänikin oli 460.


    • di30ueir23j+df923

      Tiedättekö pitääkö vanhaintaloihinkin jakaa mainoksia?

      • kkkskskskskdkdkkkd

        en ainakaan suosittele että jaatte suoralähetystön kautta yhtään mitään suurimmaksi osaksi se kusetusta oli kun minä jaoin siellä, en saanut minkaanlaisia tilinauhoja ja palkka oli niin pieni että ennemmin lähden lapioimaan käsillä paskaa norjaan 8 euroo tunti kun jaan niitä mainoksia enään yhtään, eihän siinä jos saisi kunnon palkan....


    • Roflcopter

      Ajattelin ruveta jakamaan mainoksia. Turhaa aikaa on todella paljon kuntoa pitäisi kasvattaa ja uusi kännykkä/pyörä/Tietokone olisi ihan kiva. Olen autellut kaveriani mainosten jaossa eikä se ole mielestäni kovin rankkaa vaikka tekisin sen yksin.
      Kannattaisiko minun aloittaa mainosten jakaminen?

      • RoflCopter

        Asun helsingissä lisäduunii oon miettiny mut en oo
        varma missä kannattais jakaa...


      • Jakaja

        No siis 40-70€/kk saan rahaa jakoalue on 290 asuntoa... Joten voit päätellä siitä. En tiedä millaista siellä pääkaupunkiseudulla mut täällä Savossa palkka on aika ¤


      • jos on ylimäärästä aikaa
        Jakaja kirjoitti:

        No siis 40-70€/kk saan rahaa jakoalue on 290 asuntoa... Joten voit päätellä siitä. En tiedä millaista siellä pääkaupunkiseudulla mut täällä Savossa palkka on aika ¤

        Jaoin mainoksia ja palkka oli n.240e/kk lomakorvauksien kanssa. jaoin joensuun ykkösjakeluilla ja piirini sai jaettua n. kahdessa tunnissa kun oli pyöräkärry ja kassit käytettävissä. lajitteluun meni 1,5h-4h mainostenmäärästä riippuen.


      • piirilläni
        jos on ylimäärästä aikaa kirjoitti:

        Jaoin mainoksia ja palkka oli n.240e/kk lomakorvauksien kanssa. jaoin joensuun ykkösjakeluilla ja piirini sai jaettua n. kahdessa tunnissa kun oli pyöräkärry ja kassit käytettävissä. lajitteluun meni 1,5h-4h mainostenmäärästä riippuen.

        oli siis 460 taloutta.. KUNTO KASVAA, TASKURAHAA SAA SUHTKOHT HYVIN JA MUUTENKI JOS EI OO MITÄÄ TEKEMISTÄ NII HYVÄÄ MUTTA RANKKAA JA HIKISTÄ AJANVIETETTÄ :), ;=)


    • didididididiidiid

      Jakeleeko kukaan ns "maaseudulla" ? :D Tai siis tuntuu että kaikki jakelijat on jostain Helsingistä tms isosta kaupungista, mutta ottaakohan kukaan tällaiseen pikkukylään mainosjakajia ? toisaalta tarviihan tääläki mainoksenjakajia... mutta onko kokemusta?!

      • MX1K

        Juu kyllä maaseudullakin mainostenjakoa on. :)

        Itellä 320 taloutta ja 65km.
        Viimeksi just kun ajelin torstaina ni oli vain yksi lehti ni taittoon meni 30min ja ajoon 1h 35min ja rahaa tuli 36e (km korvaus 44snt/km jako 1,8snt/kpl taitto 0,5snt/kpl)
        Auton kuluihin oon laskenut että menee alle 10e/kierros eli palkaksi jää n. 14e/h.

        Keskiviikkona oli bilteman kataloogi ja kaks muuta mainosta 1 lehti, (kataloogi 3snt, lehti 1,8snt taitto 0,5snt, mainokset 0,6snt/julkaisu)
        49,4e tuli rahaa ja aikaa meni n. 3-4h (en kattonut tarkemmin) Eli palkaksi jää n. 10-14e/h.

        Kyllähän tota ihan mielellään ajaa, talvisaikaan tietty liksat jää vähän jälkeen kun ei voi hurjastella, mut tuskin alta 7-8e tippuu sillonkaan.


      • Jakaisiko?
        MX1K kirjoitti:

        Juu kyllä maaseudullakin mainostenjakoa on. :)

        Itellä 320 taloutta ja 65km.
        Viimeksi just kun ajelin torstaina ni oli vain yksi lehti ni taittoon meni 30min ja ajoon 1h 35min ja rahaa tuli 36e (km korvaus 44snt/km jako 1,8snt/kpl taitto 0,5snt/kpl)
        Auton kuluihin oon laskenut että menee alle 10e/kierros eli palkaksi jää n. 14e/h.

        Keskiviikkona oli bilteman kataloogi ja kaks muuta mainosta 1 lehti, (kataloogi 3snt, lehti 1,8snt taitto 0,5snt, mainokset 0,6snt/julkaisu)
        49,4e tuli rahaa ja aikaa meni n. 3-4h (en kattonut tarkemmin) Eli palkaksi jää n. 10-14e/h.

        Kyllähän tota ihan mielellään ajaa, talvisaikaan tietty liksat jää vähän jälkeen kun ei voi hurjastella, mut tuskin alta 7-8e tippuu sillonkaan.

        Missä firmassa olet? Tiedätkö minkä laisia maksuja per mainos/ lehti esim. suoralähetyksessä saa?


    • RUPEA MAINOSTENJAKAJAKSI

      sanoisin että mainostenjakajaksi kannattaa ruveta vain jos ei kertakaikkiaan muualta töitä saa. huono palkka, raskas työ. lajittelu vie 10000 tuntia... ja sit palkka on jtn 100 €..........

      (jos kuitenkin alat niin hae suomen suoramainontaan älä letterboxille)

      • Mainostenjakajan äiti

        14-15-vuotiaalle ei yleensä muuta työtä ole tarjolla, joten kyllä koululaiselle/opiskelijalle on mielestäni ihan hyvä tapa hankkia omaa rahaa.
        Tyttäreni jakoi mainoksia monta vuotta 14-17-vuotiaana täällä Helsingissä Jakeluexpertillä, ja tienasi n. 100 euron molemmin puolin /kk. Aikaa kyllä meni useita tunteja /kerta ja kilometrejä tuli, koska alue omakotitalo- ja rivitaloaluetta. Firmasta sai käyttöön kärryt mainoksia varten, joten ei niitä sentään tarvinnut laukuissa raahata.

        Kyllä välillä tyttöä kypsytti tuo jakaminen, mutta aina kuitenkin tunnollisesti hoiti hommansa. Onhan tuollainen 100 euroakin ihan hyvä taskuraha tuon ikäiselle, kun kuitenkin vanhemmat kustantaa kaikki "pakolliset" menot. Lisäksi nuori oppii, että rahan eteen on tehtävä töitä, ja nyt tietää, millaista työtä ei ainakaan halua tehdä lopuikäänsä :)


    • ...

      Suosittelen!

      Ite oon jakanu noin puol vuotta. 190 taloutta, suurimmaks osaks omakotitaloja. Piirillä menee n. 45 min-1.5 h riippuen mainosten määrästä ja lajittelussa kestää n. 1-2.5h riippuen mainosten määrästä. Kuukaudessa palkka keskimäärin noin 100€, jouluna enemmän ja kesällä vähemmän. Onhan se välillä vähän turhauttavaa, mutta on se 100€/kk parempi ku ei mitään.

    • jakaja

      Ite oon jakanu kohta vuoden Syora Lähetys Oy:lle. Palkka on n. 120-190 kuussa, riippuu lehtin määrästä. Minun mielestä lehdenjako on välillä tosi rankkaa mutta kyllä siitä jotenkin tienaa jos ei parempaa työtä ole. Ja rahaa menee vain mopon osiin ja bensaan.

    • nibaaaaaaa123

      Heittäkää mainokset roskiin niin myös nisti teki ja sai rahaa

    • mainosten vastaanott

      Täällä meillä päin näkyy kaks tyttöä tekevän tän homman yhdessä. Menee lajittelu nopeammin ja samoin jako, eikä tuu tylsää kun on kaveri koko ajan. Palkka tietysti puoliintuu, mutta sehän on luonnollista..

      • kisupönö

        ei paljon kannata jakaa kahdestaan, koska palkka pitää puolittaa. Suurempi ilo kun jakaa yksin tai sitten kun on painava jako ottaa isän tai äidin avuksi , näin tulee koko palkka itselle.


    • Jakaja -.-

      Jakeln itse tällä hetkellä,siihen kyllä kyllästyy ja nopeasti. Jos sanon suoraan ei kannatta paljon tunteja menee hukkaan ja siinä on aika paska palkka. Mutta tuleehan siitä ihan kivasti taskurahaa mutta jos vertaa kuinka kauan olet lumihangessa tai kuumassa päivässä paiskinut sen eteen se ei ole sen arvoista.
      Kokeile pääsemään ohjaamaan jotain liikuntaryhmiä pikkulapsille sitä minä tein ennen ja aion jatkaa nyt taas, paljon hauskempaa ja siitä saa paremmat työ-todistukset !

      hmm toi kysmys on kysytty 5.v sitte ja ihmiset vieläkin vastailee :DD

      • KimJongTrumpukka

        Vieläkö jakelet ? Juu, hämmästyttää kun kommentit on kysytty noinkin aikaisin. Sunkin on yli 8 vuotta vanha. :DDDDD


    • FÖGLÖ

      Nöyräksi työ ainakin tekee :D Itselläni noin 260 talouden piiri kerrostaloja ja rivitaloja. Jako kestää noin puolitoista tuntia joka ei ole kauhean paha, mutta lajittelussahan se aika vasta menee, kun lehtiä on on niin hirmuisesti. Olen kyllä kuulut urbaaneja legendoja, että jotkut ovat saaneet lajitteluun apua, kun ovat sitä kysynyeet. mutta... Työstä saa helposti lomia kunhan vain varoittaa 2 viikkoa ennen ja irtisanominen helppoa, vaikka en ole sitä kahden vuoden jälkeen saanut aikaiseksi. Ensimmäinen kerta itkettää vuoden päästä vituttaa ja sitten taas jaksaa :DD Mutta tuntipalkka tuhottoman pieni ja kuukausipalkka suunnilleen 120e. Mutta nyt meillä on jopa oma ammattiliitto JEIJ!!! huoh... ehkä sitä pitäisi hakea heselle töihin, kun ikä riittää siinä kuitenkin tuntipalkka nelinkertainen ;)

      • NJA

        Itse aloin just katsomaan että onko toi urakka palkka edes tes:in mukainen.. siinä vaiheessa kun jakaa jotain 580- 750 taloutta kaksi kertaa viikossa ja palkka on n. 140e/kk alkaa tuntua että ei tämä oikein mene kun menee se 8h jakoon ja lehtien/mainosten pinkkaamiseen. Kaikki noi 2-3 aluetta on kerrostaloja joten kunnon puolesta jees homma, mutta talvi hommana.. voi vaan sanoa että itsekuria vaatii.


      • 2v jakanut
        NJA kirjoitti:

        Itse aloin just katsomaan että onko toi urakka palkka edes tes:in mukainen.. siinä vaiheessa kun jakaa jotain 580- 750 taloutta kaksi kertaa viikossa ja palkka on n. 140e/kk alkaa tuntua että ei tämä oikein mene kun menee se 8h jakoon ja lehtien/mainosten pinkkaamiseen. Kaikki noi 2-3 aluetta on kerrostaloja joten kunnon puolesta jees homma, mutta talvi hommana.. voi vaan sanoa että itsekuria vaatii.

        2-vuotta paskaa jakaneena voin sanoa, tätä paskaksi hommaksi. Palkka aivan tautisen huono (kk jtn 70€) ja alue aivan saatanan iso. Talvella vitutuksen määrä on sanoinkuvaamaton lähteä väsyneenä pitkän koulupäivän päätteeksi noita saatanan kärryjä työntämään. Asukkaina on kaikenmaailman hörhöjä esim: yks kerta joku pappa tuli retkikirveen kanssa ovensulle huutamaan yms. Aina sitten se kuittas kännykällä ja yksinkertaisesti vittumaista hommaa.

        No miksi sitten teen tätä? Jaa-a... 2vuotta oon ittekkin ihmetelly samaa. Ainut tulonlähde. Kuulostaahan tää helpolta hommalta mutta todellisuus on toinen. Ainut positiivinenpuoli on tää pieni kuntoilu. En voi käytännössä suositella tätä kellekkään muulle, kuin ehkä joillekkin yksinäisille kynäniskoille, joilla rahat ei mee ryyppäykseen tai röökiin, vaan johkin cocikseen ja mikropizzoihin joilla ei oo elämässä muuta kuin WOW tai runescape.


      • jakelija!
        2v jakanut kirjoitti:

        2-vuotta paskaa jakaneena voin sanoa, tätä paskaksi hommaksi. Palkka aivan tautisen huono (kk jtn 70€) ja alue aivan saatanan iso. Talvella vitutuksen määrä on sanoinkuvaamaton lähteä väsyneenä pitkän koulupäivän päätteeksi noita saatanan kärryjä työntämään. Asukkaina on kaikenmaailman hörhöjä esim: yks kerta joku pappa tuli retkikirveen kanssa ovensulle huutamaan yms. Aina sitten se kuittas kännykällä ja yksinkertaisesti vittumaista hommaa.

        No miksi sitten teen tätä? Jaa-a... 2vuotta oon ittekkin ihmetelly samaa. Ainut tulonlähde. Kuulostaahan tää helpolta hommalta mutta todellisuus on toinen. Ainut positiivinenpuoli on tää pieni kuntoilu. En voi käytännössä suositella tätä kellekkään muulle, kuin ehkä joillekkin yksinäisille kynäniskoille, joilla rahat ei mee ryyppäykseen tai röökiin, vaan johkin cocikseen ja mikropizzoihin joilla ei oo elämässä muuta kuin WOW tai runescape.

        Moikka!!

        Joo, eka tili tuli..

        voi näyttää palkka hyvältä mutta ei tunnu.

        9 jakoa kuukaudessa. lehtiä 6420 kpl ja mainoksia 13875 kpl. palkka 191.51.

        kappalehintoja en tiedä lehdille/mainoksille, mutta pyörittelee laskutoimituksia miten vaan niin jommassa kummassa riistetään...

        Kotitalouksia piirissä 375 ja yrityksiä 160



        Onko tuo nyt hyvä palkka. Aikaa menee lajitteluut n. 3-5 tuntia ja jakoon 3 tuntia. Osa mainoksista on taitettava ja toinen kaupunkilehtikin pitää taittaa. Jakoalueena omakotialue ja 160 kpl yrityksiä teollisuusalueella. Lehtiä on yleensä 6-10 pinoa noi yrityksen lehdet. Onko järkee vai ei.

        Tietty saan kilometrikulut, kun autolla jaan, mutta ne kattaa juuri alueen joten ei hyödy niistä mitään!!


    • Kohta 3 vuotta jakan

      Ite ainakin tienaan 300-350e kk ja jakoalueena 2 300 talouden aluetta. Kyllähän lehenjaossa kunto pysyy ihan ok kunnossa mutta kyllähän siihen hajoaa jos sataa vettä tai 20 pakkasta. Opiskelijalle ihan mukava to jos asuu viel kotona ja eipä sitä muualle pääsiskään muutaku puhelinmyyntiin mut siellähän just kusettaaki palkoissa

    • minä vaan

      minä olin viime kesänä jakamassa suoran lähetyksen mainoksia noin 350 talouteen ja melkein joka viikko kaks kertaa viikossa. jaoin 4-5 kuukautta ja sain yhteensä 210 euroa koko höskästä!!!! tämä on silkkaa huijausta, voisi laittaa edes jonkinlaisen tuntipalkan tällaiseen hommaan...

      • Älä edes aloita!!!

        Ensinnäkin riistopalkka, noin 2-3e tunnilta! Myös jatkuva huolehtiminen, kuten: Liian vähän mainoksia, soitetaan takaisin. Ja alkaa haiskahtamaan nämä ns. hyväpalkkaiset jakajat, jotka vain kehuvat paskaa työtään, varmaan jotain jakelu firmojen palkkaamia kehujia nekin.


      • Ei edes puh.myynti!
        Älä edes aloita!!! kirjoitti:

        Ensinnäkin riistopalkka, noin 2-3e tunnilta! Myös jatkuva huolehtiminen, kuten: Liian vähän mainoksia, soitetaan takaisin. Ja alkaa haiskahtamaan nämä ns. hyväpalkkaiset jakajat, jotka vain kehuvat paskaa työtään, varmaan jotain jakelu firmojen palkkaamia kehujia nekin.

        Vuodessa tienaa saman tai vähemmän, kun 1kk kesätöistä, parempi kerätä vaikka pulloja. Nuorempana jaoin kerran viikossa, palkka jotain 40€/kk, lehtiä ei lähes koskaan tullut oikeaa määrää, aina oli jotain ihme säätöä... Aina oli karmea vitutus, kun näki sen lehtipinon ovella koulusta tultua.


      • jakajat ilman
        Älä edes aloita!!! kirjoitti:

        Ensinnäkin riistopalkka, noin 2-3e tunnilta! Myös jatkuva huolehtiminen, kuten: Liian vähän mainoksia, soitetaan takaisin. Ja alkaa haiskahtamaan nämä ns. hyväpalkkaiset jakajat, jotka vain kehuvat paskaa työtään, varmaan jotain jakelu firmojen palkkaamia kehujia nekin.

        Jpa 5h autopiiristä voi jäädä 2 lehdellä niin vähän kuin 12 euroa-verot kymppi käteen 2 eurooa7h
        arvaapa jatkoinko autopiiriä no en,nyt niillä on huijaus palkan korotus jossa eka lehti on korotettu
        ja lisälehdet alennettu ei mittään oikeaa korotusta en suostunut.terv. Js porukalle


    • Osta vene se...
      • Jepjepx3

        Asiasta on eri mielipiteitä - tuo on Itellan etuja ajavan tahon mielipide.


    • aika järkkyä..

      Löysin mol:in sivujen kautta letterboxin ilmoituksen, jossa etsivät viikonlopuksi jonkin erikoismainoksen jakajia. Ajattelin, että menempä, kun ei ole viikonloppuna muutakaan tekemistä. Mainoksia tuli jaettavaksi 800kpl ja siis yksi mainos per talous, ja palkkaa 2 senttiä per jaettu mainos, joka on käsittääkseni sama kuin noiden perusmainoslehtien kohdalla. Rupeama oli siis aikamoinen ja alue todella suuri, eikä minulla ollut käytössä mitään autoakaan, josta työnantajalle mainitsinkin. Palkaksi koko urakasta tuli vaivaiset 16e ja lisäksi mainokset saapuivat yksi ja puolivuorokautta myöhässä, joten niiden jakamiseen jäi huomattavasti vähemmän aikaa. Tuon jälkeen minulle tarjottiin mahdollisuutta jatkaa Letterboxilla niiden perusmainostenjakajana - arvatkaa vaan jatkoinko.

      • aika vähän!!

        Paljon mikäkin firma maksaa ekasta ja tokasta tuotteesta??

        Aloitan:

        Jakelusuora lpr:n alueella: Eka tuote 1.976 s/kpl. Toka 0.539 s/kpl

        Ei mitään taitto ym... maksuja. Ainoastaan nuo.

        Laitelkaa muitakin.


      • Kesäduunit2010
        aika vähän!! kirjoitti:

        Paljon mikäkin firma maksaa ekasta ja tokasta tuotteesta??

        Aloitan:

        Jakelusuora lpr:n alueella: Eka tuote 1.976 s/kpl. Toka 0.539 s/kpl

        Ei mitään taitto ym... maksuja. Ainoastaan nuo.

        Laitelkaa muitakin.

        Hei,

        yksi vaihtoehto on tehdä työ oman laskutuksen kautta, esimerkiksi eezy.fi kautta. Itse keikkoja voi hankkia vaikkapa kesaduunit.fi -palvelun kautta.


      • eräsjakajavainen
        Kesäduunit2010 kirjoitti:

        Hei,

        yksi vaihtoehto on tehdä työ oman laskutuksen kautta, esimerkiksi eezy.fi kautta. Itse keikkoja voi hankkia vaikkapa kesaduunit.fi -palvelun kautta.

        Saas nähä nyt ensiviikolla jatkuuko,vai loppuuko nykyisellä palkalla ei jatku.


    • vasta alkaja

      Mutta onko se teidän mielestä vaikeaa? Mainosten ja lehtien jakaminen?
      Vai pelkkä tylsää ja huonopalkkaista, mistä jaksatte kyllä valittaa, musta liiankin paljon...=)
      Onko siin teijän mielest jotain ongelmii usein tai jotai..? Onko joltai varastettu useamminkin kärryt?:D
      Mua nolottais soittaa, että kärryt on ny hävinny...kesken jakelun..

      • mauto

      • ?
        mauto kirjoitti:

        Mainosjakelu on aika yksinkertaista, mutta täällä on tarjolla myös flyerien jakelua, jossa on vähän vuorovaikutusta muidenkin ihmisten kanssa: http://www.facebook.com/pages/Tampere-Finland/Kaikkitarjouksetfi/118140821557673?v=wall

        rajoituksena tosin se, että hommaan tarvii mopoautoa tai skootteria.

        olisi kiva tietää kelle firmoille työskentelette, ite asun helsingissä ja olen suunnitellut mainostenjakamisten alottamista kun ei mistään muualtakaan työpaikkaa heru. Helsingin jakelu expertillä olen ajatellut aloittaa, jollakin kokemuksia siitä ?


    • -

      Mainosjakohommissa kannattaa vaan aina muistaa, ettei se ole mikään kunnon duuni, vaan lähestyä hommaa vähän eri näkökulmasta. Ei sillä hommalla elä. Ite alotin hommat pari viikkoa sitten, eikä vielä kaduta yhtään. Tiedän että palkkaa ei ole tulossa paljoa, tosin se yli kaksinkertaistuu pian kun otan toisenkin jakoalueen.

      Kunnon töitä ei ole löytynyt, mutta sitten kun löytyy, jatkuu luultavasti mainostenjako silti. Tuon homman voi ottaa vaikka siltä kantilta, että se on liikuntaa josta maksetaan. Minulle se sopii varsin hyvänä aerobisena liikuntana saliharrastuksen ohella. Paskimpina päivinä kelin suhteen auto tien päälle (edellyttäen tietenkin riittävää ikää ja korttia) ja kerrostalon pihaan, ei paljoa kerkeä kastumaan auton oven ja rapun oven välillä. Ja mitä tulee omakotitaloihin, niin täällä jakoaikaa on kullakin lastilla 2 päivää. Siis keskiviikon lastit voi aloittaa tiistaina iltapäivällä jne. Eli kattelee vähän kelin mukaan millon olisi paras lähteä reissuun.

      Pyörää en jakamisessa käytä, hankaloittaisi hommaa aika perusteellisesti. Omat jakoalueet alkaa ihan kotiovelta, niin ei ole vaikea tulla hakemaan lisää reppuun käsiin täytettä. Koko hommaan menee nykyisellä jakoalueella n. 1,5 tuntia. Ja homma tosiaan kaksinkertaistuu pian uuden jakoalueen myötä, mutta sitten jaan homman vaikka kahdella päivälle (ti osa, ke loput / pe osa, la loput).

      Rivitalot usein käteviä, kun kaikki postilaatikot yhdessä rykelmässä. Alueellani myös muutama sellainen pienkerrostalo, jossa postiluukut pihalla isossa rykelmässä.

      • myyrääjä

        Aikamoista riistoahan tuo on. Ainakaan JNS Company-nimisen firman leipiin ei koskaan ikinä milloinkaan kannata mennä. Itse olen kyseisessä sortofirmassa kohta vuoden ollut ja vain siksi että kesätyöhaut menivät puihin enkä ole tähän hätään mitään parempaakaan lukiolaisen arkeen löytänyt. Mutta palkka on minulla sellainen ettei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Jakoa ei kylläkään ole edes joka viikko vaan saattaa olla parin kolmenkin viikon taukoja, mutta yleensä kuukausipalkka pyörii siinä kahden, kolmenkympin hujakoilla. Noin yhdeksän euroa saan yhdestä satsista mainoksia, välillä niitä toki tulee useampaa eri mainosta jolloin luonnollisesti palkka kaksin- tai kolminkertaistuu. Mutta jumalattoman iso piiri eikä kerrostaloja ole juuri lainkaan niin että vaivaan nähden palkan pitäisi kyllä mielestäni ja samoin kaikkien tuttujeni mielestä olla aika reippahasti korkeampi. Lisäksi tuo "palkka" jos sitä nyt voi siksi sanoa häpäisemättä sanaa ei edes tule läheskään aina ajallaan, pahimmillaan ovat maksaneet vasta seuraavan kuukauden palkan yhteydessä. Niin että pariin sanaan jos pitää mainostenjakohomma tiivistää niin aikamoista kuraa.


      • Lopetanko vai enkö
        myyrääjä kirjoitti:

        Aikamoista riistoahan tuo on. Ainakaan JNS Company-nimisen firman leipiin ei koskaan ikinä milloinkaan kannata mennä. Itse olen kyseisessä sortofirmassa kohta vuoden ollut ja vain siksi että kesätyöhaut menivät puihin enkä ole tähän hätään mitään parempaakaan lukiolaisen arkeen löytänyt. Mutta palkka on minulla sellainen ettei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Jakoa ei kylläkään ole edes joka viikko vaan saattaa olla parin kolmenkin viikon taukoja, mutta yleensä kuukausipalkka pyörii siinä kahden, kolmenkympin hujakoilla. Noin yhdeksän euroa saan yhdestä satsista mainoksia, välillä niitä toki tulee useampaa eri mainosta jolloin luonnollisesti palkka kaksin- tai kolminkertaistuu. Mutta jumalattoman iso piiri eikä kerrostaloja ole juuri lainkaan niin että vaivaan nähden palkan pitäisi kyllä mielestäni ja samoin kaikkien tuttujeni mielestä olla aika reippahasti korkeampi. Lisäksi tuo "palkka" jos sitä nyt voi siksi sanoa häpäisemättä sanaa ei edes tule läheskään aina ajallaan, pahimmillaan ovat maksaneet vasta seuraavan kuukauden palkan yhteydessä. Niin että pariin sanaan jos pitää mainostenjakohomma tiivistää niin aikamoista kuraa.

        Itse teen lisäduunille töitä, jaan 145 talouteen joista 115 on tarkoitettu mainoksille ja saan palkaa 35-40€. Aikaa tämä työ vie ainakin minun mielestäni, mutta kun noita muita tekstejä lukee niin ei minun aikani merkitse paljon paskankaa verran. Eli minulla aikaa menee lajitteluun 30min-2h yleensä lehtiä tulee 2-8 eri lajia ja jakamiseen menee noin tunti. Olen ollut töissä 2kk ja olen aivan lopen kyllästynyt tähän ajattelin lopettaa ihan parin vkon päästä mutta en tiedä että haluanko koska jouluaikaanhan on paljon mainoksia niin siitähän voisi saada vähän enemmänkin palkkaa.


      • Sompi
        Lopetanko vai enkö kirjoitti:

        Itse teen lisäduunille töitä, jaan 145 talouteen joista 115 on tarkoitettu mainoksille ja saan palkaa 35-40€. Aikaa tämä työ vie ainakin minun mielestäni, mutta kun noita muita tekstejä lukee niin ei minun aikani merkitse paljon paskankaa verran. Eli minulla aikaa menee lajitteluun 30min-2h yleensä lehtiä tulee 2-8 eri lajia ja jakamiseen menee noin tunti. Olen ollut töissä 2kk ja olen aivan lopen kyllästynyt tähän ajattelin lopettaa ihan parin vkon päästä mutta en tiedä että haluanko koska jouluaikaanhan on paljon mainoksia niin siitähän voisi saada vähän enemmänkin palkkaa.

        Teillä useimmilla on kyllä käynyt tuuri, kun olette noinkin hyvän palkan saaneet. Itsehän sain palkkaa 25 euroa kuussa, jakoalue oli kuitenkin todella laaja ja koostui lähes pelkistä omakotitaloista. Jakamisessa käytin polkupyörää, joka ei kestänyt mainosten valtavaa painoa, joten jäin oikeastaan koko hommasta reilusti miinukselle, kun sitä pyörää sai olla koko ajan korjaamassa. Alun perin palkkaa luvattiin 100 euroa kuussa ja työn piti olla helppoa. Yhdellä jakokerralla pyöräilin arviolta lähemmäs 30 kilometriä. Matka ei sinänsä ole pitkä, mutta kun otetaan huomioon mainosten paino pyörän kyydissä ja se, että monet talot olivat ylämäen takana, se oli raskasta. Ei tuota voi kuitenkaan oikeasti ottaa edes kuntoilun kannalta, koska tuommoinen epäinhimillinen rääkki ei enää edes kasvata kuntoa, vaan huonontaa sitä. Jakoalue oli niin suuri, että jakamisessa meni perjantai-illasta lauantai-aamuun, ja äitini lajitteli lehdet puolestani, koska muuten en olisi itse ehtinyt jakaa yhtään mitään. Eikä toivoakaan esim. sairaslomista, vaan kipeänäkin piti jakaa mainokset.


      • imthefatboyandpussy
        Sompi kirjoitti:

        Teillä useimmilla on kyllä käynyt tuuri, kun olette noinkin hyvän palkan saaneet. Itsehän sain palkkaa 25 euroa kuussa, jakoalue oli kuitenkin todella laaja ja koostui lähes pelkistä omakotitaloista. Jakamisessa käytin polkupyörää, joka ei kestänyt mainosten valtavaa painoa, joten jäin oikeastaan koko hommasta reilusti miinukselle, kun sitä pyörää sai olla koko ajan korjaamassa. Alun perin palkkaa luvattiin 100 euroa kuussa ja työn piti olla helppoa. Yhdellä jakokerralla pyöräilin arviolta lähemmäs 30 kilometriä. Matka ei sinänsä ole pitkä, mutta kun otetaan huomioon mainosten paino pyörän kyydissä ja se, että monet talot olivat ylämäen takana, se oli raskasta. Ei tuota voi kuitenkaan oikeasti ottaa edes kuntoilun kannalta, koska tuommoinen epäinhimillinen rääkki ei enää edes kasvata kuntoa, vaan huonontaa sitä. Jakoalue oli niin suuri, että jakamisessa meni perjantai-illasta lauantai-aamuun, ja äitini lajitteli lehdet puolestani, koska muuten en olisi itse ehtinyt jakaa yhtään mitään. Eikä toivoakaan esim. sairaslomista, vaan kipeänäkin piti jakaa mainokset.

        jaan 190 talouteen 2kertaa vikossa
        lajettelemiseen menee 1-3 tuntii ja jakamiseen 30min-2h. Ja palkka noin 110 eu kesäll homma sujuu kun unessa mut sit joulu koittaa ja homma alkaa mennä ihan ahteriin joten ajat nousivat lajittelemiseen 2-3 jako 2-3. Ihan sairasta ja palkka nousi vaan noin 5 eurolla ja jotain 13 erilaista mainosta tamperelainen lisäksi.. Verrattuina kesällä enimmäkseen 4 mainosta... Joten erot on suuret.Sad.. Itse oolen aika fat..joten homma kuuluis mulle hyvin xD Eise mit 2viikko homma ja this is end. Eiku läskia lisää...


        Ps sen verrain jaksoin tehdä et sain rakennettua oman tietokoneen joka maksoin 605 eu xD


      • ...
        Lopetanko vai enkö kirjoitti:

        Itse teen lisäduunille töitä, jaan 145 talouteen joista 115 on tarkoitettu mainoksille ja saan palkaa 35-40€. Aikaa tämä työ vie ainakin minun mielestäni, mutta kun noita muita tekstejä lukee niin ei minun aikani merkitse paljon paskankaa verran. Eli minulla aikaa menee lajitteluun 30min-2h yleensä lehtiä tulee 2-8 eri lajia ja jakamiseen menee noin tunti. Olen ollut töissä 2kk ja olen aivan lopen kyllästynyt tähän ajattelin lopettaa ihan parin vkon päästä mutta en tiedä että haluanko koska jouluaikaanhan on paljon mainoksia niin siitähän voisi saada vähän enemmänkin palkkaa.

        En tiedä oletko jo lopettanut työt,mutta itse olen 14-v ja jakanut jo melkein kaks vuotta...tosin ekan 1,5 vuotta isoveljen nimet oli paperissa ja ite vaan jaoin,eli veli niputti...tämä oli sovittu mainosfirman kanssa ja kaikki suju hyvin :) aikaa menee suunnilleen tunnin molemmin puolin niputtamiseen ja jakamiseen molempiin,mainosten määrästä riippuen,eli yhteensä noin 4 tuntii viikossa... :DD palkkaa tulee sadan euron molemmin puolin kuussa,joulunaikaan enemmän,tosin onhan silloin enemmän työtäkin :) ja lomakorvaukset oli viime vuonna hyvät,n.80 euroo kun ei ollenkaan lomaa ottanu =)) ja eihän se palkka parhaasta päästä ole,mutta itse ajattelen sen siltä kannalta,että siinä saa liikuntaa ja ulkoilua tasasesti ympäri vuoden,säässä kuin säässä :)) syyssateilla sadetakki niskaan ja sateenvarjo mainoskärryjen päälle,niin ei mainokset kastu,ja positiivisella ajattelulla lähtee virkistävälle syyssadelenkille niin tulee hyvä mielikin,ja talvipakkasilla riittävästi vaatetta ettei tule kylmä,niin eipä siinä jakamisessa mitään ongelmaa ole :DDD rahaa tulee säännöllisesti,ja sen kun laittaa korkoa kasvavalle tilille,on siinä kotoa muuttaessa mukava pesämuna :)) ja työkokemusta kaikki....


      • ... kirjoitti:

        En tiedä oletko jo lopettanut työt,mutta itse olen 14-v ja jakanut jo melkein kaks vuotta...tosin ekan 1,5 vuotta isoveljen nimet oli paperissa ja ite vaan jaoin,eli veli niputti...tämä oli sovittu mainosfirman kanssa ja kaikki suju hyvin :) aikaa menee suunnilleen tunnin molemmin puolin niputtamiseen ja jakamiseen molempiin,mainosten määrästä riippuen,eli yhteensä noin 4 tuntii viikossa... :DD palkkaa tulee sadan euron molemmin puolin kuussa,joulunaikaan enemmän,tosin onhan silloin enemmän työtäkin :) ja lomakorvaukset oli viime vuonna hyvät,n.80 euroo kun ei ollenkaan lomaa ottanu =)) ja eihän se palkka parhaasta päästä ole,mutta itse ajattelen sen siltä kannalta,että siinä saa liikuntaa ja ulkoilua tasasesti ympäri vuoden,säässä kuin säässä :)) syyssateilla sadetakki niskaan ja sateenvarjo mainoskärryjen päälle,niin ei mainokset kastu,ja positiivisella ajattelulla lähtee virkistävälle syyssadelenkille niin tulee hyvä mielikin,ja talvipakkasilla riittävästi vaatetta ettei tule kylmä,niin eipä siinä jakamisessa mitään ongelmaa ole :DDD rahaa tulee säännöllisesti,ja sen kun laittaa korkoa kasvavalle tilille,on siinä kotoa muuttaessa mukava pesämuna :)) ja työkokemusta kaikki....

        Mut mua ainakin vituttaa se kun talvel on ihan saatanan liukasta et saa terveytensä takia pelätä, et millon kaatuu ja murtaa kätensä. Ja aikaa menee tuhottoman paljon kun joudut kieli keskel suuta ajaan. Ja kun pakkasta on kaksymmentä niin pyörä on ihan jäykkä paska ja kyl siinä vaan kylmä kuule tulee!


    • eskospktr

      Ihan hullua hommaa. Itsellä oli kaksi piiriä, ja voi sanoa, että aikaa meni ainakin se 6-8 tuntia per päivä siihen. Palkka n. 10 euroa piiri. Eli palkkaa saa n. 2,5€ tunnilta.

      Ei kannata kuunnella niitä puheita "voit saada 350-500€ kuussa riippuen piirin koosta". Kahdella piirillä, joka on suuri työmäärä, tulee n. 160€ kuussa. Koska en sitä hommaa jaksanut, vaan siirryin vain yhteen piiriin, niin on palkka ~80€ kuussa.

      Paremmin tienaat keräämällä pulloja.

      • eskospktr

        Minulla on siis 550 taloutta, nyt 250.


    • EI KANNATAAA

      Ihan paskaa liijan pieni palkka.

    • Itellä 250 talouden jakopiiri. Kylhän tää on kesäl ihan kivaa hommaa, mut kaks kertaa mietin et jatkanko talvella. Sen verran vähän palkkaa saan työmäärään nähden. Otan tän kyl kuntoilun kannalta..

    • suosittelen nuorille

      töissä käyville aikuisille palkka varmasti on pieni, mutta tälläiselle 14 vuotiaalle nuorelle tuo on todella hyvää hommaa! mukavasti taskurahaa saa ja samalla tulee liikuntaa.

      • järkiintullut

        Joo onhan se kiva saada 40e kuukaudessa. Mutta mietippä sitä, jos kaikki lopettaisivat ton perseellä ajattelun ja ottavat loparit. Tällöin työnantajien olisi pakko nostaa palkkaa, että joku tekisi töitä, tai mennä itse jakamaan lehtiä, jolloin tajuisivat, että on järkevämpää etsiä kolikoita kaupungilla, koska siitäkin tienaa enemmän.

        Itse "aloitin" jakajan hommat, kun mainostivat, että palkka keskimäärin 250-700e/kk, kuulosti ihan hyvältä. Siinä vaiheessa kun sain työsopimuksen käteeni laskeskelin, että noihin summiin pääsee vain jos jakaa yli 1000 talouteen per jako. Toivat lehdet rappukäytävää, josta saavat ne hakea ja toimittaa itse perille. Minä en niitä vie perille leipäpalkalla.


    • jessevvvvr

      äla tosissaa rupee jakaaaa:( mul on 290 taloutta ja siitä tuleese 100-120/KK ja sul meneee 5 pv viikosta siihe joku 2h lajitteluu ja 1.5-3 h jakamisee

    • mä vaa

      en suosittele, se on niin vaativaa/rakasta hommaa, ja palkka ei todellakaan ole sen arvoista !

    • ???

      Mistä voisi ilmoitautua mainosten/ lehtienjakajaksi

    • Haluu työtä

      Voisko joku kertoo vähän että mihin jakelufirmaan kannattaisi mennä? Itse kun tutkin näitä sivuja, niin totesin että ainakin jakelumasters ja turku-palvelu olisi ehkä ok. Voisko joku kertoo, jolla on kokemust tai tietää asiasta??

    • Tre ykkösjakeluiden

      Ite oon jakanu miltei puoltoistavuotta 240 talouden piiriä Tampereen Ykkösjakelun leivissä. Saan ~100 €/kuukausi, piirilläni on noin puolet ja puolet rivareita ja omakotitaloja, rivareihin tosin lasketaan yksi kerrostalomainen hoitokoti. Nykyään lajittelu menee jo aika rivakasti vaikka olisikin useampia tuotteita, jako sen sijaan hieman sillain ja tällöin, piirin neliömääräisen koon suuruuden takia. Jaan useimmiten mopolla, kolmella omalla kassilla (se on mahdollista!) ja näin piiri hoituu varsin näppärästi.

      Palkka on surkea työhön nähden, mutta toisaalta muutakaan ei saa ja on se satanen kuussa oikeasti tosi kiva lisä, ja voisi sen eteen paskempaakin duunia vääntää. Jotain kertoo se että siitä päivästä lähtien kun alotin niin oon miettiny lopettamista mutta vieläkään ei ole saanut soitettua. ;)

    • Jokublöö

      Ite jaan Turku-Palvelun leivissä, 200 taloutta, n. 90-100 e kuukaudessa. Kelpaa mulle sillä tästä saa just hyvää taskurahaa mun ikäiselle (14v) eikä löydy mitään parempaakaan. Ja te jotka harkitsette aloittavanne työn kannattaa sit myös pyytää kärryjä, jos mahdollista. Työ helpottuu huomattavasti niillä :)

    • Jakajajaja

      Olen nyt jakanut Jakelujunioreitten leivissä puolisen vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Palkka ja jaettavat lehdet ja mainokset tulevat ajallaan. En ota tätä työnä vaan harrastuksena josta maksetaan. Pysyn hyvässä kunnossa ja olenkin hieman laihtunut aloitettuani nämä jakeluhommat. Jaan kaksi kertaa viikossa (keskiviikko ja lauantai) n. 200 eri talouteen. Piirissäni on omakotitaloja, kerrostaloja ja rivitaloja. Palkkaa tulee n. 80-110 euroa riippuen kuukaudesta (marraskuussa eniten johtuen joulusta). Palkka on pieni työmäärään nähden ja joskus olenkin laskenut, että tuntipalkaksi on jäänyt 2 euroa.

      Tässä työssä saa kumminkin hieman taskurahaa, liikuntaa ja mikä tärkeintä (varsinkin nuorelle), työkokemusta. Suosittelen kaikille! Mainosten jakajienkin työ on tärkeää! :)

    • oomagau

      Mistä saa ala-ikäisille mainostenjakan hommia Helsingistä? Voiko 2 henkilöä saada samasta paikasta ja työskennellä yhdessä? Olemme 16-vuotiaita.

    • JS

      Ite tykkään pitää homman spontaanina ja teen sitä aina välillä jaksoittain jos aikaa riittää. Mukavat taskurahat siitä irtoaa mutta eipä paljoa muuta.

    • kunnon palkka

      Palkat kuullostavat tosi pieniltä työmäärään nähden.
      Nyt nuoret varmaan paremmin ymmärtävät miksi on parempi kuulua ammattiyhdistysliikkeeseen jotta palkkataso pysyy siedettävällä tasolla. Työnantajan etuhan on pitää palkat mahdollisimman pienenä.

    • ehei vituta

      Juu mun tarina on semmonen että ei ollu oikeen mitään kesätyöpaikkaa niin aattelin mennä Tampereen Ykkösjakelulle jakaan. HUONO päätös. Sain helvetin ison alueen 510 taloutta ja pitäs kävellen kärryjen kanssa painaa koko alue. Jouduin joka toisen kerrostalon jälkeen hakemaan kotoa lisää lehtiä. Palkka on 2.4snt/Lehti ja n.0.6snt/mainos. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun jaan. Suostittelen lopputiliä niille jotka jakavat. Ei mitään järkeä paska palkka helvetin kova työ.

    • porvarijakaja

      olen jakanut mainoksia pohjois-helsingissä pientaloalueella jo kohta 4 vuotta, enkä voi kutsua sitä työksi, vaan pikemminkin ulkoiluksi josta maksetaan. monesti otankin sen lenkkinä ja juoksen kummatkin alueet läpi, minulla on yhteensä 280 taloutta ja niistä tulee yhteensä noin 16e/jakokerta (4 mainosta, 1 ilmaislehti). vaihtelee paljon jakokerroittain, kuinka montaa tuotetta on jaettavana. tuollaiseen menee parhaimmillaan aikaa yhteensä 4h (2h lajittelua ja 2h jakoa) jos juoksee. olen kyllästynyt lajitteluun, siksi siinä kestää niin kauan (: olen jo 18 joten teen tietysti muitakin töitä, mutta tämä työ on vain sellaien, mitä en malta lopettaa! ehkä pikkuhiljaa siirryn keikkajakajaksi. eikä mulla edes ole puutetta rahasta sinänsä, mutta tämä on mukavaa puuhaa :D

      • alokas1234

        Ihan positiivinen vaikutelma duunista vielä (eka työ mitä ikinä oon mistään onnistunu saamaan että pakko ottaa).. eka jako takana ja ihan ok:sti meni.

        jaettavaa 200kpl suht lähellä omaa kotia (joku 500m matkaa..), hyvä pyörä sivulaukkuineen kunnon selkälaukku käytössä! kerran piti käydä hakemassa lisää tavaraa ja lisääkin olisi saanut. Ensimmäinen satsi meni neljään kerrostaloon joita ravatessa ja 16 rapun summerreita soitellessa vähän ärsytti kun ei ollut hissejä ja aikaa meni oven edessä odotteluun.. Mutta saipa vähän hengähtää aina kiipeilyn väleissä. Hiki tuli niin kuin odotinkin, mutta lihakset eivät kipeytyneet (muusta urheilusta selkeästi etua!)

        Tosi kiva että saa tällästä kevyttä aerobista liikuntaa, itsellä ei kestä sisu sellaiseen jos ilmaiseksi joutuisi tekemään kun ei ole mitään patistamassa liikkeelle..

        Tykkään tässä hommasta siitä vapaasta aikataulusta. Tällein ekan kerran jälkeen on paha mennä arvioimaan, miten kauan menee aikaa, mutta uskoisin että selviän jakokerroista jatkossa alle 3 tuntiin lajitteluineen, kun alkaa tahti löytymään eikä tarvitse tuskailla kartan kanssa.. (eksyin jotenkin hienosti yhessä vaiheessa pyörineni metsäpolulle!) .. Oli kyllä hieman liian lämpöistä olla mustissa vaatteissa ison nahkalaukun kanssa liikkeellä auringossa, mutta en haluaisi siitä nurista kun kohta tulee lumet ja pakkaset..

        Negatiivisia puolia löytyy joo, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Tuo pienikin palkka (minkä koosta en vielä ole edes aivan varma) lämmittää mieltä opintotuen ohella (josta jää vuokran jälkeen käteen kolmekymppiä ruokaan ym. elämiseen!), varsinkin kun ajattelee tätä hommaa enemmän harrastuksena! plus että muutin juuri uuteen kaupunkiin opiskelemaan, eli ihan kiva jutella satunnaisten mummojen kanssa että saa jotain ihmiskontaktia :) Ekasta jaosta jäi ärsyttämään vain se, ettei pyöräni pysy jalkansa avulla pystyssä tasaisella, koska sivulaukut on niin painavia. Että aina on löydyttävä joku seinä tueksi tai sitten pitää jättää kivasti levälleen maahan..

        Ajanmenosta voin mainita sen verran että lajitteluun meni joku 1.5h (lehti 5 mainosta) ja löysin semmoisen killertekniikaan viimeisten 50 nipun aikana että ensi kerralla tavoitteena 45min!

        Niitä lajittelemattomia nippuja tarvii raahata alle 20 m koska talossa hissi ulko-oven vieressä ja oma asunto hissin vieressä. Eli se plussaa! Ei mene kuin hetki!

        Alueella siis 4 kerrostaloa (puolet kotitalouksista) ja loput omakotitaloja paitsi kaksi pientä rivariakin eksyi joukkoon! Kerrostaloihin meni aika kauan, en ottanut aikaa, mutta veikkaisin paria tuntia.. Lähinnä koska pyörä ei pysynyt pystyssä ja joka talossa on 4-5 rappua joissa jokaisessa siis omat summerit..

        Omakotialueella meni kanssa melkein yhtä kauan mutta lähinnä koska en osaa lukea karttaa ja missasin parit talot ja jouduin seilaamaan edestakaisin paljon.. Lisäksi en ole varma, pitääkö jakaa yrityksiin vai ei, ja ehkä siitä syystä jäi nippuja vähän yli..

        Kerrostalojen jälkeen kävin siis kotona hakemassa lisää nippuja ja samalla olikin pakko jo päästä juomaan. Ihan hyvä että tulikin tauko!

        Hyvä pyörä auttoi työtä paljon, joskin omakotialueella sai lähinnä vain talutella koska taloja niin tiheästi ja postilaatikot aina sen verran omalla tontilla ettei pyörän kanssa mahtunut kääntymään ympäri lastin kera sen tien leveydellä..

        Jotkut postilaatikot olivat myös erittäin vaivalloisia...

        Pitää nyt kattoa miten pitkään tämä duuni vaikuttaa mielekkäältä.. ikää kuitenkin jo 18-v ja Amk-opinnot alkaa maanantaina.. Jos sitä joskus jostain saisi oikeita töitäkin.. Meinasin kuitenkin ainakin tämän talven sinnitellä, näyttää sitten kai toivon mukaan hyvältä seuraavan työnajantajan silmissä varsinkin kun aiempaa työkokemusta ei juurikaan mitään ole.. Jaot 2 krt viikossa klo 9-21 välillä ke ja la niin luulisi pystyvän tekemään opintojen ohellakin.

        Palkat 5-15€ kerta laskujeni mukaan.. 8 krt kk niin 40-120€ kk.. todellisuudessa veikkaan 60-70 euroa.. Saahan sillä jo ihan helvetillisen kasan makaroonia antamaan puhtia kierroksille!

        tai pestä pyykkiä yli 20 kertaa tai kurssikirjan tai kuukaudeksi bussiliput koulumatkoille tai käydä kotikaupungissa lomilla melkein kolme kertaa!

        Tai vuoden verran kun säästelee niin saa jo uuden objektiivin kameraan. Vähän 2.5 vuoden päästä uuden 5D Mark II:sen vanhan käytössä kuluneen tilalle.

        Ja miettikää millainen haba mulla on seittemän vuoden päästä kun oon vielä hionu tekniikkani niin kovaksi että lajittelu ja jako menee 1 tuntiin määrästä riippumatta säästä välittämättä!..

        En nyt tahdo ylihehkuttaa tätä hommaa mutta vaikka olisi kuinka sieltä paskimmasta päästä joidenkin mielestä niin on siinä hyvätkin puolensa. Ja riippuu paljolti yksilön elämäntilanteesta että onko kannattavaa.


    • mainostenjakaja

      Ite oon jakanu mainoksia jo yli 4 vuotta ja kokemukset on positiivisia ja negatiivisia. Sellaista samanlaista intoa kuin ensimmäisillä jakokerroilla en ole enää tähän hommaan kyllä saanut...muistan vieläkin sen ensimmäisen jakokertani, olin _aivan innoissani_ kun huomasin että kasa lehtiä oli saapunut rivarimme päähän. Ja se palkkakuitti, noin 7,5e (on tallessa en jaksa etsiä) siinä luki=) sekä jakoalueeni!!! Jaan edelleenkin tuota aluetta, alkaa vain pikkuhiljaa jo kyllästyttämään tuo touhu...pientaloaluetta semi helppo jakaa menee 1h-1h30min.

      Vuosien mittaaan pariin kertaan jakelin lisäpiirejä ja niistä saikin silloin lisäpiirikorvauksen (joo, niitä ei saa enää, mutta silloin se oli ihan tuntuvasti) olikohan jossain tapauksissa jopa(?) 50%.

      Oikean lajittelutekniikan opin vasta neljäntenä vuonna (eli tänä vuonna) kun mainoksia rupesi tulemaan enemmän. Kyllä, sain ajokortin ja rupesin jakamaan autolla eli keikkajakajaksi! Se on mukavaa, sinulle maksetaan siitä että ajat autoa (km-korvaukset) ja tutustut uusiin alueisiin paikkakunnallasi ja saat siitä vielä rahaa. Tähän mennessä lähinnä olen jakanut pientaloja ja kerrostaloja lähiöissä, mutta kerran "pääsin" erittäin rahakkaille ylitöille jakamaan lehtiä Espoon suuntaan (itse asun Helsingissä). Jäi hyvä maku suuhun ja toivonkin että vielä joskus saan sieltä keikkaa!

      Onhan se selvää, että mainostenjaolla ei rikastu ja se on rankkaa. Kaikille se ei sovi, mutta itse voin omakohtaisesti sanoa, että ilman tätä työtä en omistaisi montaakaan asiaa elämässäni. 14-vuotiaana tilille ropsahtaneet palkat tuntuivat isolta rahalta (noin 50-100e/kk) ja nykyään keikkajakajana palkkani (200-500e/kk) ovatkin jo isompi juttu. Aikaa menee, mutta ainoa työ mitä opiskelijana ehtii tekemään=) autoon menee rahaa, tuo 200e/kk on jo iso summa jos siitä osaa laittaa osan säästöön.

      Ikävintähän tässä on se, että ala on kuihtumassa pois ja esimerkiksi HJEX teki tappiota viime vuotena. keskiviikkona tuli viimeinen Vartti ja tarkoittaa että taas vähemmän rahaa firmalle. Kaikki eivät tee työtään ja nämä vapaamatkustajat laskevat alan mainetta -> mainostajat rupeavat käyttämään Postin palveluita/ omia jakelijoitaan. Kurja juttu, mutta asialle onneksi voi tehdä jotakin

      Terveisin

      mainostenjakaja (nyk. keikkajakaja ts varajakaja) pohjois-helsingistä

    • jakelu konkeli

      Statistiikkaa:

      268 kpl Aamuposti-Hyvinkää
      268 kpl Gigantti-Yleis
      268 kpl JYSK-esite
      268 kpl Klaukkala-lehti2
      268 kpl Nurmijärven-Uutiset
      268 kpl Tekniset

      6 eri tuotetta
      Palkka: 13,09 €

      14 v pojalle tuolloin oli kova homma. Lajitteluun meni 45 min - 1, 2h ja jakeluun 3-4 tuntiin.

      Noin 6 tuntia töitä päivässä joten avg. 13,09€ / 6 = 2,18167 € ~ 2,2€ tuntipalkka.

      Ottaen huomiin että jos jakoi (kuten jaoin) talvella taikka vesisateessa oli melko turhauttavaa.

      2/10 arvosana tälle nimettömälle paska laitokselle. En suosittele.

    • purkka pallo

      Onko kukaan ollut nyt LÄHI vuosina Jakelumasterseilla jakajana?
      Toimiiko Kuhmossa ?

      • Laiskat nuoret

        Näyttää siltä, et nuorten mentaliteetti työntekoon taitaa olla "paljon palkkaa tekemättä yhtään mitään".

        Nuorelle mainosten jako on hyvä ensityö, josta saa sitä arvokasta työkokemusta jatkoa ajatellen. Sitten kun teillä on vuositolkulla koulutusta ja akateemisen tason paperit, voitte vaatia kovaa palkkaa peukaloiden pyörittelystä. Siihen asti kannattaa sisäistää se ajatus, et Suomessa täytyy oikeesti tehdä TÖITÄ palkkansa eteen.


      • toi3
        Laiskat nuoret kirjoitti:

        Näyttää siltä, et nuorten mentaliteetti työntekoon taitaa olla "paljon palkkaa tekemättä yhtään mitään".

        Nuorelle mainosten jako on hyvä ensityö, josta saa sitä arvokasta työkokemusta jatkoa ajatellen. Sitten kun teillä on vuositolkulla koulutusta ja akateemisen tason paperit, voitte vaatia kovaa palkkaa peukaloiden pyörittelystä. Siihen asti kannattaa sisäistää se ajatus, et Suomessa täytyy oikeesti tehdä TÖITÄ palkkansa eteen.

        Ei ole oikein maksaa sellaista palkkaa nuorillekaan mitä ko työstä jää tehtyä
        tuntia kohti eli n. 3 euroa. Miten sellaista työtä voi arvostaa, jos työnantajakaan ei arvosta kuin mitättömän palkan edestä. Turha puhua, että se menee liikunnan kannalta, kyllä työhön käytetty aika on työtä ei sivutuotetta. Eihän rakennusmieskään suostuisi tekemään työtään pilkkahinnalla sillä verukkeella, että sehän on oikeastaan mukavaa askartelua ja askarteluhan on minulle harrastus. Jos nuori ei tee tuolla palkalla ko työtä, ei hän ole välttämättä laiska, ei fiksu nuori tee töitä tuolla palkalla.


      • HenrikSon
        Laiskat nuoret kirjoitti:

        Näyttää siltä, et nuorten mentaliteetti työntekoon taitaa olla "paljon palkkaa tekemättä yhtään mitään".

        Nuorelle mainosten jako on hyvä ensityö, josta saa sitä arvokasta työkokemusta jatkoa ajatellen. Sitten kun teillä on vuositolkulla koulutusta ja akateemisen tason paperit, voitte vaatia kovaa palkkaa peukaloiden pyörittelystä. Siihen asti kannattaa sisäistää se ajatus, et Suomessa täytyy oikeesti tehdä TÖITÄ palkkansa eteen.

        HJEX eli Helsingin Jakelu Expert maksaa mainosten jakajille vain 2,45 snt/ensimmäinen mainos/kpl ja seuraavista mainoksista 0,45snt/tuote/kpl. PAU on määritellyt työstä maksettavaksi vähimmäispalkaksi 5,31snt/ kaksi ensimmäistä tuotetta/kpl ja 0,94snt/kpl kultakin seuraavalta tuotteelta/tuote/kpl. Eli tämäkin mainosten jakelufirma teettää pääasiassa lapsilla ja maahanmuuttajilla törkeää orjatyötä orjapalkalla. Yhtiöllä saa 7 mainoksen jakamisesta saman palkan, kuin mitä Viestinvälitys- ja logistiikka-alan työehtosopimuksen kpl-korvaukset (osoitteettomien lähetysten erillisjakelu) vaativat maksamaan jo yhden mainoksen jakamisesta. Eli puhu sinä kultalusikka suussa syntynyt (tai vähä-älyinenkö?) vaan siitä nuorten moraalittomasta "paljon palkkaa tekemättä mitään" -mentaliteetista. Et ole tainnut itse ikinä elämässäsi raataa 8 tuntia selkä vääränä fyysistä raskasta työtä, ja saanut siitä surkean kympin tai ehkä jopa 20euroa. On se sitten kiva kuunnella uutisista kun rikkaat isokenkäiset kiertää veroja minkä ehtivät, rypevät satojen eurojen tuntipalkoilla ja vaativat nuorille lisää halpatyöpaikkoja. Hävetkää!


      • Siklin
        Laiskat nuoret kirjoitti:

        Näyttää siltä, et nuorten mentaliteetti työntekoon taitaa olla "paljon palkkaa tekemättä yhtään mitään".

        Nuorelle mainosten jako on hyvä ensityö, josta saa sitä arvokasta työkokemusta jatkoa ajatellen. Sitten kun teillä on vuositolkulla koulutusta ja akateemisen tason paperit, voitte vaatia kovaa palkkaa peukaloiden pyörittelystä. Siihen asti kannattaa sisäistää se ajatus, et Suomessa täytyy oikeesti tehdä TÖITÄ palkkansa eteen.

        Mainosten ja ilmaisjakelulehtien jakajista noin 90 % on alaikäisiä. Alan työt on tietoisesti rakennettu tehtäväksi lapsityövoimalla ja maahanmuuttajilla. Näitä ihmisiä jakeluyhtiöt ovat käyttäneet jo vuosia taloudellisesti hyväksi.


      • Tyytyväinen
        Siklin kirjoitti:

        Mainosten ja ilmaisjakelulehtien jakajista noin 90 % on alaikäisiä. Alan työt on tietoisesti rakennettu tehtäväksi lapsityövoimalla ja maahanmuuttajilla. Näitä ihmisiä jakeluyhtiöt ovat käyttäneet jo vuosia taloudellisesti hyväksi.

        Se on tietysti totta, mutta ainoana työnä alaikäisille se on ihan ok.

        Aloitin itse jakelutyön pari päivää sitten, ja kyllä tuntu hyvältä!
        170 taloutta, vantaan Sanomat 3 mainosta. Lajitteluun meni 35 min ja jakoon 1h 10 min. Työstä sain 7€ 50 snt.

        Se kertaa 8 on ihan hyvä kuukausipalkka minun ikäiselle nuorelle.

        Suosittelen kokeilemaan


    • jakaja jo 2 vuotta

      Tässä hyvä video mikä autto mua ton lajittelun kanssa
      Siihen meni aikaa ihan sikana aluks. Nyt menee nopeesti ku otin mallia tosta videosta.

      http://www.youtube.com/watch?v=QCdk3Pk2zfQ

      ihan hyvä työ, huonossa kelissä vähän rankkaa

    • pöö

      Mä alotin jakamisen puol vuotta sitte ja oon 15- vuotias tyttö.
      Mulla on 450 taloutta jaettavana ja palkkaa tulee 200-300 €/kk, lehtiä 6-12. Oon ajatellu useesti lopettamista ja nyt tän lopetankin.
      Lajiteluun menee 3-5 h ja jakeluun 3-6h riippuu tietysti mainoksien määrästä. Mulle sanottiin sillo ku alotin tän, et jakamiseen menee n. 2 h kävellen jakelukärryjen kanssa, mut mul menee pyöräillen toi 3-6 h. On ihan liian isot alueet ja ei siin mitää palkan suhtee mut toi aika mitä toho menee ni on iha liikaa. Koululaisten pitäis jaksaa/ehtii koulussaki käyä!

    • Yolo:33

      Olen jakanut mainoksia vasta yhden satsin ja olen nyt jo stressaantunut ja hermoromahduksen partaalla melkein. Jakoa ja lajittelua on tullut tehtyä koko eilinen ja tämä päivä( siitä voi tosin vähentää vaikka tunnin tai kaksi, koska en älynnyt aluksi lajitella, hölmö kun olin.) Jakoa on tullut tehtyä eilen neljä tuntia, ja tänään yli kaksi tuntia, lajitteluun on mennyt yli kolme tuntia. Jatkopaikkaan on tosin kaksi kilometriä matkaa ja välillä joutuu menemään hakemaan lisää lehtiä. Kauhea kasa tulee lehtiä kerralla ja niitä tulee tai voi tulla kahtenakin päivänä. Läksyt on tekemättä, kavereille ei ole ollut aikaa, mutta ehdin minä sentään katsoa tv:tä eilen puoli tuntia. En pysty kunnolla nukkumaan. Tämä on raskasta ja tästä saa vähän palkkaa. Eläkää nuoret, olkaa onnellisia ja pitäkää hauskaa kavereiden kanssa! T. 15.v tyttö

      • Morooo

        P.S Kaupan päälle selkä, jalka ja päänsäryt..


    • Lollll

      Laissa sanotaan, että nuoren koulun ja työajan pituus voi olla enintään 8 h. Yhteensä, joten eilen tein ns. ylitöitä 2,5 h ja tänään 3 h.

    • paperisotkua

      Onko mainosjakajan työ verrattavissa mitenkään postin jakoon? Joskus haaveilin postinjakajan urasta, mutta itella karsi silloin ja nykyäänkin porukkaa vähän väliä ja uutena olisin ollut ensimmäisenä lennossa.. Laatikosta tuli mainostenjakajien esite ja vanha haave alkoi kutkuttamaan taas. Voisikohan sitä kokeilla mainostejakoa?
      "Liikuntaa, mistä maksetaan" kuullostaa hyvältä.

      Ah ja niin.. kuinka tämä vaikuttaa työttömäntukiin?

    • HUOMMMM!!!!!!!!!!!!!

      HUOMIO KUUNNELKAA !! Mainosten jakaminen tyylii joka keskiviikko ja lauantai on yhtä helvettiiä:) vittu heti ku pääsee koulust nii pitää mennä iha pimppi hies vittu vääntää niit pinkkoja kasaa ja saada nee jaettuu ennen ku ne kaikki rappujen ovet menee kii. Sain HJEX.ltä ehkä 90e-130e kuukaudessa. jumalauta mitä paskaa! vittu joskus talvel tyylii klo 8 illal pelkää niis vitun pimeis mamu/juoppo/pummi/spurgu rapuis et joku vittu työntää moran perseesee saatana. pari kertaa joku juoppo avannu sen oven ku oon ollu toises kerrokses ja huutanu et 'jos vittu tällanen papru tipahtaa viel kerranki mun postiluukust nii tulee vittu tykkii naamaa saatana!' et onnee vaa vitun 13 vuotiaat jotka haluu rahaa vittu persekarvat märkinä. eläkää vittu nuoruus loppuu ! Nuorena kuuluu olla PA ! ;;))))))))))))))))) olkaa hyvä XDD

    • Dkkd

      N. 1000taloutta, kilometreistä tulee n.250e/kk, lehdistä n.500e/kk, lomakorvauksista n.50e/kk
      Lajitteluun menee 1-3h, 2lehteä huonoimmillaan, 14parhaimmillaan. Yleensähän tollanen 14lehteä ikean kuvasto tuntuu kauheelta, mutta tilipäivänä ei voi muutaku nauttia ku 750~900e tilillä
      Suorajakelu//

    • Tämäonfaktaa

      Poikani on jakanut muutaman vuoden .Aluksi luvattiin n.130€/kk ,mikä olisi vaatinut 16 mainosta kun jakoalue oli 200 laatikkoa.
      Sentti /kappale sehän se on vakipalkkausmuoto näissä,mutta
      Sisäpiirin tietona saatiin heti Takuupalkka ,ei väliä onko mainoksia 1 vai 20 aina sama,mutta taittolisä ja tupla arkipyhäkorvauksilta ja lomarahat lisättynä palkan päälle.
      Tällöin palkka lajittelu jako on ollut 17 € tunti kun mainoksia on pari kolme.
      Vuositasolla n.2000 €.
      Kysykää rohkeasti Takuupalkka (kiinteä palkka,millä nimellä lieneekään) ,niin ei ihme että jotkut aikuisetkin jakelee...

    • Porvarijakaja

      Porvarijakaja jatkaa...Nyt olen tehnyt Helsingin jakelu-expertillä jakohommia jo melkein 8 vuotta, 4vuotta autolla. Pohjoishelsinki tullut todella tutuksi,suurin osa piireistä ainakin kertaalleen jaettu. Työmäärät ovat olleet viime aikoina n. 25-30h viikossa. Tuntipalkaksi laskenut n.9-12e, mitä useampi tuote lajitella,sen parempi tuntipalkka. Kuukaudessa bruttopalka 800-1000e. Harva tät jaksaa tehdä näin isoja määriä (1000-1200 kotitaloutta/jakokerta, 8-15 tuotetta) mutta itse tykkään kovasti. Kunham kesä alkaa alkavat myös kesätyöt ja sitten ainakin rahaa tulee (viime kesänä bruttopalkka reilu 3000e/kk/kaksi työtä) ja kunto pysyy hyvänä kun juokksee rappusia.

      Kun lajitteluun saa oikean tyylin,homma helpottuu huomattavasti. Tunnissa saa helposti lajiteltua 300kpl 8 tuotteella. Kyllä se vaan niin on,että tekijöille riittää töitä, eikä riittäviin lisäansioihin tarvitse käyttää järkyttäviä tuntimääriä.

      • Ala_kiinnostaa_vasuria

        Jokaisessa hommassa on osaajansa. Olet alan expertti. Et varmaan heti ollut ammattilainen. Kuinka kauan kesti että sait homman oikeasti toimimaan?? Löysit ne oikeat temput tehdä lajittelutyö ja jakeluhommat vauhdilla. Sait homman virtaviivaistettua. Oliko sulla joku mentori joka kertoi niksinsä. Miten auto?? Autohan kuluu ymmärtääkseni aika lailla tuossa hommassa. Oven saranat ja vaihteisto jne. varmaan kovalla rasituksella. Tuleeko extra korjauskustannuksia ?Onko tullut kolareita tai lähelläpiti tilanteita. Miten ihmiset suhtautuu, kun pysäköit auton joskus mihin sattuu?? Tuleeko suukopua kanta-asukkaiden kanssa? Helsinki on pääkaupunkiseutua ja siellä jakelutyön voi hoitaa kompaktisti. Jossakin muualla homma voi olla jatkuvaa siirtymistä paikasta toiseen. Luukut on harvakseltansa.


      • Porvarijakaja

        ihan itse oppinut, ei noit hommia vaikea ole oppia... auto toki kuluu mutta km korvaukset tuosta saa. autot vaihtuu muutenkin monta kertaa vuodessa joten kulumista ei havaittu. täytyy vaa rauhassa ajella ja sanomista ei erityisemmin ole tullut, kun asukkaat näkevät millä asialla pihassa häärään. mielummin jakaisin maaseudulla, missä ajoa tulisi enemmän, nykyään kun joutuu joka jakokertaan juoksemaan rappusia, ei siinä muuten mitään mutta vähän jo kyllästyttää:D


    • Miltei18v

      Edes pienen tulon toivossa hakeuduin ja kun aluekin on vieressä mutta muistaakseni noin 700 TALOUTTA... Työpäivä ainoastaan lauantaina ja kulkupelinä vielä ainakin mopo. Millekkään yrityksille ei vissiin pidä jakaa(?) Mutta tosiaan viikon päästä ensimmäinen työpäivä ja mietin vain kerkiääkö noin monelle jakaa alle 12 tunnissa..

      • ssmOneLowe

        En edes uskoisi että yhdelle ihmiselle saa antaa yli 600 talousta, khyl sä jakamaan ehdot noin 5-7 tunnissa, riippuen taloita. Mutta pitäähan ne lehdet vielä lajitella johon menee vittu 10h jos sulla on 700 taloutta


      • Porvarijakaja

        riippuu paljon piiristä, jos helppo piiri niin saa tippumaan 300kpl/h helposti. jos haastava (ovikantoja pientaloalueella, ei laatikoita) niin 150 tuntiin on aika realistinen


    • pöröpörö

      Harkinnut tätä hommaa kun pitkäaikaistyöttömyys painaa ja uria ei näkyvissä. Mitenköhän käy jos on työmarkkinatuki tt-tuki. vähentävätkö ne perkeleet sitten suoriltaan sen toimeentulotuestani etten saisi tuosta mitään käteen. Työmarkkinatukeenhan ne eivät koske kun siinä on se 300e suoja työnteolla saatavasta palkasta.. 100-200e olisi kiva lisä tuon ainaisen 480e päälle mitä saa kuukaudessa..

    • jakaja123

      Vastaan tulevien lukijoiden kannalta, itse olen tänä vuonna 15 vuotta täyttävä tyttö, olen suoramainonnalla töissä. Alueeni on kohtalaisen pieni, 250 taloutta. Vain pari kerrostalokorttelia keskustassa. Palkka on ikäiselleni hyvä taskuraha, ja kunto kohenee helposti. Palkka tulee aina ajoissa ja lomaa saa halutessaan. Työ on raskasta ainekin kerrostaloalueilla, mutta kokemuksella sanon että kannattaa! Palkkaa tulee se 100-200€/kk ja noin 10-20€/2h jaettaessa, tai siis jakokerta. Luotettaville jakajille tarjotaan lisäduunia, esim jos toisen alueen jakaja on sairastunut, saa bonusta ja kivasti lisää palkkaa!

      • SSMonelowe

        Ite alotin lokakuussa 2016 tuolla Tuusulassa. Tosi pieni alue, 130 taloutta. Duuunia joutui tekee ja palkkaa oli jakelusta 3-10e, riippuen lehtien määrästä. Ja tosin kuukaudessa sitä rahaa keräytyi jotain 50-60e. Ja se alue oli tosi hankalaa, siitä huolimatta et se oli pieni. 50 taloutta oli toisessa suunnassa ja 80 toisessa ( oli varmaan auto-alue)
        Nöh en oikeastaan kestänyt tommosta 50e kuukaudessa ja löhetin pomolle viestiä, että toisesta piiristä olisin kiinostunut. Ja tadaam nyt mulla on yhteensä 440 taloutta, palkkaa 180-200e. Joutuu tehdä iha perkelesti hommii, eilenki tuli 13 eri lehtiä 440 kappaletta nii meni 7h aikaa lajitella ne, en oo mikään nopea lajittelee mutta kuitenkin 3 kuukauden kokemus on ja rankkaalta silti tuntuu. Ja nyt pitää mennä jakaa ne 3cm leveät niput ku tuolla ulkona on toi paska MYRSKy;) Good Luck to me)
        Ja jos lasketaan rahaa/tunti lajittelun kanssa niin se on 2-3e
        Noista voitte päätellä että kannattaako?


    • lehtipoika

      jos sulla menee 13 lehden lajitteluun x440 aikaa 7 tuntia, niin on kyllä väärä tyyli. pari kolme tuntia korkeintaan pitäs mennä...

    • porvarijakaja

      tänään lajittelin 1000kpl 6-7tuotteella, niputin pinkkoihin ja pakkasin autoon, kävin jakamassa pois. 8 tuntia meni aikaa yhteensä, siirtymiset piiristä toiseen ei laskettu mukaan. huomenna samanlainen homma, varmaan vähän nopeammin kun on sentäs vappuaatto;)

    • SSMHOLE

      Luulisi orjatyön jo loppuneen tästä maasta.
      Tyhjän saa tekemättäkin.

    • Välttäkää

      En suosittele näitä hommia ainankaan rahan takia. Palkka on aivan naurettava työmäärään nähden. Täyttää lähis rikollisuuden merkit, hyväksikäyttävät jakajia surutta eikä yksikään mainostenjako firma noudata työehtosopimusta palkkauksen osalta.
      Itsellä kokemuksia 368 talouden alueelta autolla. Palkkaa kuussa noin 170€. Se mitä polttoaine kulujen jälkeen käteen jää niin saa laittaa suoraan säästöön jarru ja kytkin remppoja odotellessa. Niin ja tohon kuului 7 hissitöntä kerrostaloakin joten hieman kuntoakin vaatii, aikaa jakamiseen 3 tuntia ja lajitteluun 2 tuntia. Nämä muodostavat 3€ tuntipalkan.

    • porvarijakaja

      oon jakanu lehtiä nyt reilun 10 vuotta, nykyään autolla keikkajakajana. lajittelu jakelu laskettuna yhteen, siirtymisineen piiristä toiseen, laskennallinen tuntipalkka on ollut 9-12euron tietämillä. Mitä enemmän lehtiä, sen paremmaksi tuntipalkkakin muodostuu. Huonolla tuntipalkalla joutuu juoksemaan, jos yhtä-kahta tuotetta vie (silloin ei paljoa 8 euron / h mennä)

    • Anonyymi

      Jos saat hyvän kärryn, aloitat esim. alkukeväästä, kun lumet on sulaneet, suhteellisen hyvät palkat, paikan missä lajitella ja kuljettaja ei tuo sinulle lehtiä ihmeaikoihin niin lehtienjakaminen on kaikinpuolin sen arvoista.

      Minulla ei mikään muu ottanut päähän, kuin palkkojen laskeminen joinakin päivinä ja kuljettajan möhliminen. Muuten olen pitänyt työstäni todella paljon :)

    • Anonyymi

      Juuri viimeistä vuoroa viedään SSM alaisena Varsinais-Suomessa... palkka ei päätä huimaa. Koko kuukauden tulot, vaikka oli vielä extra-alue kerran jaettavana lisäksi, on huimat 65€ kilometrikorvauksineen, jos sitäkään. En suosittele kenellekkään, voi olla jopa että koko toiminta on kuivumassa sillä alkuajan "normi" mainoksetkin näytti siirtyneen Postin oman suorajakelun väliin. Fyysistä työtä, lehdetkin painaa kun niitä on se 6mainosta 2lehdet ja talouksia 225-250kpl,joka viikko siis yksi jakokerta lajittelut.
      Tuotto on varmaan johtoportaalle mieluisaa kun palkkoja poljetaan, yhdenkin mainoksen/kuvaston kyljessä luki arvo 2€ (x225-250kpl) niin siitäkin voi jo laskea.
      Tässä kun jäi yksi jakopäivä vielä toiselle palkkakaudelle niin pitääpä varmaan tulla päivittämään kuinka paljon yhden jakokerran tuotto on työntekijälle.

    • Anonyymi

      Porvarijakaja jatkaa... En enää ole jakanut Helsingin Jakelu-Expertillä reilu vuoteen, vaan noin vuoden olen jakanut Lahden Jakeluilla opiskelemaan muuton vuoksi. Työmäärät kasvoivat huomattavasti, parhaimmillaan tehnyt n. 3000 kotitaloutta yhteen viikkoon, aika vakio määräksi muodostunut 1500-2000. Palkkaa yhdeltä jakokerralta tulee noin 150-200e km korvaukset, joita tulee noin 200-300km viikkoa kohden, viikosta riippuen joskus voi olla 500km ajoja myös.
      tällä viikolla jaossa 5-7 tuotteella 1600 kotitaloutta, suurin osa pientaloja/haja-asutusta, joitakin kerrostaloja, palkka n. 170e km korvaukset. Hommaan menee aikaa noin 14-15 tuntia, joista lajitteluun noin 4-5 tuntia. Toisen työn rinnalla tämä lämmittää mieltä.

      • Anonyymi

        Tähän vielä lisäyksenä, että parhaat viikot ovat olleet yli 300e tienesteillä km korvaukset. Työhön kulunut aika jotain n.30 tunnin luokkaa (matkoineen).


    • Anonyymi

      Ei kannata. 2v tehny ja palkka iha puska, mutta vältän työppärin kurssit sekä kuntouttavan tällä tavoin niin pienempi paha.

    • Anonyymi

      Aloitin muuttaessani toiselle paikkakunnalle opiskelujen perässä. Totesin että tarvitsen pientä lisätienestiä, jotta pystyn elämään ja laitoin sit hakemuksen menee. 3 viikkoa kestin työtä. Lajitteluun meni useampi tunti, mutta jakelusta selvisin onneksi hieman päälle tunnissa. Mulla oli yli 300 taloutta ja reilut 50e oli palkka tuolta kolmelta viikolta. Työ oli sinänsä ihan mukavaa, mutta sain vasta viimeiselle jakokerralle yleisavaimen, jonka olisi pitänyt tulla jo ensimmäisen jakelun yhteydessä. Myöskin tuntui, että kun ilmioitin ylimääräisestä kappaleista, sitä ei otettu huomioon, vaan sain joka viikko ylimääräisiä.

      Työ on lisätienestinä ihan mukavaa, jos sitä ei muualta tule. Itse hain samaan aikaan muitakin töitä ja lopetinkin jakelut heti kun sain toisen työn.

      • Anonyymi

        Kuinka kauan odotit vastausta, kun olit lähettäny sen hakemuksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kauan odotit vastausta, kun olit lähettäny sen hakemuksen?

        Alle viikon. Sattui olee jakajan paikka auki omalla alueella. Tyyliin 3 päivää


    • Anonyymi

      Mulla on yleensä 3 reittiä/pv noin 1100kpl. Joskus menee 1500 -1800kpl. Jakaa kävelemällä . Esim 1500kpl (4reittiå) x 9mainoksia menee lajittelun 2h ja jakelu 9h. Ja palkka verojen jälkeen ~400€. Hyvää liikuntaa

      Kyllä palkka on pieni, mutta se on vaa kerran viikossa. Ja mulla on toinen työ, joten se on ok. Ke on vaa hankala välillä, ku on kaksi töitä yhteensä jopa 15-18h ilman taukoa ja ilman unta 26h

      • Anonyymi

        teetkö siis tuota päivittäin? vai montako päivää viikossa?


    • Anonyymi

      Ei kannata koskaan lähteä rahan takia. Palkka on surkea. Teen vain siksi että työppäri ei tyrkytä kuntouttavaa. T. Useampi vuosi SSM jakajana.

    • Anonyymi

      EN SUOSITTELE, palkka todella pieni työmäärään (lajitteluun ja jakeluun nähden). Ei anna nuorille oikeaa kuvaa työelämästä, mutta valitettavaa on, että nuorien on pakko tehdä tälläistä paska duunia, koska ei esimerkiksi 15- vuotias saa mistään muualta töitä.

    • Anonyymi

      Ite tehny vuoden tätä uus pelikone tuli hankittua mut voin myöntää et ihan perseestä. Teet kuukaudes lähes 30h töitä 100€ eteen.

    • Anonyymi

      Joskus tein 7 vuotta tätä paskaa. En todellakaan suosittele.

    • Anonyymi

      SSM kusettaa täällä Kuopion seudulla.

      • Anonyymi

        SSM rikkoo työehtosopimusta käytännössä päivittäin. Kusettaa asiakkaita ja työntekijöitään. Tervetuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SSM rikkoo työehtosopimusta käytännössä päivittäin. Kusettaa asiakkaita ja työntekijöitään. Tervetuloa.

        Ja millä tavalla kusettaa asiakkaita ja työntekijöitä?


    • Anonyymi

      Kokeilin jakohommaa auton kanssa ensimmäisen ja viimeisen kerran . Oli kaksi suht isoa aluetta lajitteluineen(575 kohdetta ja seitsemän lehdykkää) , aikaa kului yhteensä 12 tuntia ja autoon kertyi 52 kilometriä. Palkka koko rontista kuusikymmentä euroa + kilometrirahat. Firmoilla tuntuu olevan aina uusi tes älyttömilla peruspalkoilla kunnes työtuomioistuin kumoaa sen. Jos teillä on mitään muuta järkevää tekemistä niin kiertäkää nämä touhut. Ainakin jotkut näistä yrityksistä kotiuttaa voitot veroparatiisien kautta ettei edes verot jää Suomeen.

    • Anonyymi

      Jaa-a itse olen tehnyt tätä pari vuotta.
      Tällä hetkellä jaan noin 1000 postilaatikkoa.
      Kyllähän siitä kuussa saa sen ehkä 300e mikä on ihan hyvä lisä tukien päälle mutta jos hallitus poistaa sen 300e/ vastike rajan niin ei ehkä ole enää kannattavaa.

      Tuntipalkka varmaan 5e luokkaa mutta kyllähän tässä pysyy työnsyrjässä kiinni jos ei ole muuta työtä ja työkkäri jättää ehkä rauhaan.

      Kukin tyylillään

    • Anonyymi

      En minäkään erityisesti suosittele työtä, kun vaivaan nähden palkka on naurettava. En tiedä onko ne palkat ees sellaisia ku niiden kaikkien kirjainten mukaan pitäisi olla. Ja kun palkka on niin pieni, jos on vähän kipeäkin tulee tunne että työtä on tehtävä ettei menetä palkasta osaa.
      Ärsyttävää on myös se että mainokset tuodaan aina epämääräisin ajoin ovelle, ja joskus siitä tulee tekstari, joskus ei. On työssä mukavatkin puolensa tosiaan, että saa ihan yksikseen näin introverttinä tehdä ja kuunnella samalla vaikka musiikkia. Mutta ei se siltikään niitä negatiivisia puolia poista.

    • Anonyymi

      Älä missään nimessä!!! Minulla on kokemusta ja aika paljonkin

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe