eli mikä JEEES JA mikä NOUUUU
Roin hyvät/huonot asuinalueet??
27
13540
Vastaukset
- selostusta asialle
Rantavitikka ja Viirinkangas jess, ounasrinne no, korkalovaara maby,ounasvaara maby, saarenkylä ja pöykkölä ok but ovat liian kaukana sivistyksestä
- mun mielestä
Se menee että Ounasrinne nöy, pöykkölä, rantavitikka nöy nöy nöy... Saarenkylä jees ja Korkalovaara on makukysymys... kaikissa kerrostaloissa ei ole alaikäisten biletyspaikkoja. Ahkiomaantien suunnalta itse löytänyt pikku piikin... siksi ei kamalasti kiinnosta mennä sinne
- ei hyvä
mun mielestä kirjoitti:
Se menee että Ounasrinne nöy, pöykkölä, rantavitikka nöy nöy nöy... Saarenkylä jees ja Korkalovaara on makukysymys... kaikissa kerrostaloissa ei ole alaikäisten biletyspaikkoja. Ahkiomaantien suunnalta itse löytänyt pikku piikin... siksi ei kamalasti kiinnosta mennä sinne
korkalovaara, saarenkylä, ounasrinne... nöy, nöy, nöy...ainoa oikea paikka asua on keskusta...
- Jugi
Lapinrinne!! Sitten Keskusta. Muut aika surkeita...
- typyli
lapinrinteellä on rauhallista asua jos haluaa olla rauhassa...eipä tartte kuunnella teinien biletystä ja eipä ole kaukana sivistyksestä...itel 2km kaupunkiin et iha tyytyväinen oon paikkaan:)
- jeees
ja pöykkölä/paavalniemi jeees... ounasrinne ehdoton nouu, korkalovaara nou, saarenkylä nou,keskusta jees jos tykkää elämästä,..
- QUASI
NO NO on Rantavitikka, Viirinkangas, Ounasrinne.. Räkäisiä pikku pubeja ja epäilyttäviä häröilijöitä, rauhattomia paikkoja, ilkivaltaa..
JEES on Sahanperä, Lapinrinne, Keskusta, Eteläranta, Vennivaara..- ja kyselijälle vastaus
Ounasrinne ja korkalovaara nou nou, keskikaupunki ja ounasvaara ehkä, rantavitikka ja viirinkangas yes yes yes yes....Kahdessa jälkimmäisessä saa sentään asua rauhassa.
Muihin lähiöihin Ounasrinteen lisäksi on asutettu kaikki piikittäjät yms.
- Paikallinen
rantavitikka no, korkalovaara no, ounasrinne jees, ounasvaara jees, keskusta jees, lapinrinne ok,
- asuja
OUNASRINTEELLÄ, RANTSULLA, KESKUSTASSA, LAPINRINTEELLÄ JA OUNASVAARALLA on tullut asuttua ja lista menee näin; ounasrinne jees, lapinrinne kiikun kaakun, keskusta jees, rantsu jees, ounasvaara nou. sitten saarenkylä pöykkölä ja vaarala kiinnostais ja se korkalovaara on kans hiinä ja hiinä =)
ounasrinnettä turhaan haukutaan, no okei onhan siellä ne tietyt öykkärit tietyissä taloissa mutta meillä kahden lapsen kanssa ei ole ainakaan tullut vielä mieleenkään sanoa ounasrinnettä vaaralliseksi paikaksi (koputtaa puuta, mutta sattuuhan niitä hörhöjä jokapaikkaan kun alkaa miettiin... - Perheellinen
asuja kirjoitti:
OUNASRINTEELLÄ, RANTSULLA, KESKUSTASSA, LAPINRINTEELLÄ JA OUNASVAARALLA on tullut asuttua ja lista menee näin; ounasrinne jees, lapinrinne kiikun kaakun, keskusta jees, rantsu jees, ounasvaara nou. sitten saarenkylä pöykkölä ja vaarala kiinnostais ja se korkalovaara on kans hiinä ja hiinä =)
ounasrinnettä turhaan haukutaan, no okei onhan siellä ne tietyt öykkärit tietyissä taloissa mutta meillä kahden lapsen kanssa ei ole ainakaan tullut vielä mieleenkään sanoa ounasrinnettä vaaralliseksi paikaksi (koputtaa puuta, mutta sattuuhan niitä hörhöjä jokapaikkaan kun alkaa miettiin...No eihän parempaa paikkaa ole lasten kanssa asua kuin ounasrinne. En voi käsittää miksi tätä paikkaa haukutaan. Varsinkin paikalliset ihmiset. Kun muutin Rovaniemelle asuin keskustassa aluksi sitten rantsulla ja nyt olen kotiutunut ja nähnyt ounasrinteen parhaaksi paikaksi kasvattaa lapseni. Koulu lähellä, lähes kaikki palvelut, luonto ja kuntoilupaikat. Ounasrinteellä on Rovaniemen uusimmat ja hienot omakotitalot uudella asuinalueella, joka sijaitsee aivan latujen läheisyydessä.
- rules!
Ja Ounasrinne sekä Korkalovaara on ehdottoman perseestä. Muualla pystyy asumaankin sitten vähintäänkin välttävästi, jos ei ihan erinomaisesti.
- Ex-rantsu
Rantsulta on sellaset kokemukset etten ikinä muuttaisi sinne. Siellä asuu mm.liiman imppaajia ja huumehörhöjä, mutta onneksi totta kai muita ihmisiä suurimmaksi osaksi. Tällaset kokemukset itellä ja asun rauhassa ounasrinteellä tällä hetkellä.
- rules!
Ex-rantsu kirjoitti:
Rantsulta on sellaset kokemukset etten ikinä muuttaisi sinne. Siellä asuu mm.liiman imppaajia ja huumehörhöjä, mutta onneksi totta kai muita ihmisiä suurimmaksi osaksi. Tällaset kokemukset itellä ja asun rauhassa ounasrinteellä tällä hetkellä.
Se riippuu ihan siitä, millaisessa porukassa liikkuu. En ole itse vielä ensimmäistä liimanhaistajaa nähnyt, en sen koommin Rantsulla kun Ounasrinteelläkään, kuin muuallakaan Rovaniemellä. Kyllä tosiasia on kuiten se, että sitä laitapolun kulkijaa asuu paljon enemmän siellä rinteellä. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä joku naapuris ryyppää tälläkin hetkellä.
- sullekki
rules! kirjoitti:
Se riippuu ihan siitä, millaisessa porukassa liikkuu. En ole itse vielä ensimmäistä liimanhaistajaa nähnyt, en sen koommin Rantsulla kun Ounasrinteelläkään, kuin muuallakaan Rovaniemellä. Kyllä tosiasia on kuiten se, että sitä laitapolun kulkijaa asuu paljon enemmän siellä rinteellä. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä joku naapuris ryyppää tälläkin hetkellä.
Voi täällä rinteellä asua lukumääräisesti enemmän "laitapuolenkulkijoita" onhan täällä enemmän porukkaakin. Prosentteina laskettuna aivanvarmasti niitä löytyy enemmän viirinkankaalta tai korkalovaarasta. Eli paljon suuremmalla todennäköisyydellä juuri sinun naapurisi ryyppää tällä hetkellä.
- weijotah
se missä sijaitsee jasken namu ja nakki? kivan tuntuista aluetta
- nimetön.
Jaskan namu ja nakki?
Kuuluu ns. Kolmanteen kaupunginosaan.
Kolmas kaupunginosa on jäänne Rovaniemen sotaa edeltävästä asemakaavasta, siis kun oli olemassa ensimmäinen ja toinen kaupunginosa.
http://www.rovaniemi.fi/suomeksi/Palveluhakemisto/Kylat_ja_kaupunginosat/Keskusta_ja_kaupunginosat/Kolmas_kaupunginosa.iw3
Sodan jälkeen Alvar Aalto pisti Rovaniemen asemakaavan uusiksi, Kolmas kaupunginosa säilytti nimensä. Alvar Aallon suunnittelema asemakaava oli tietenkin surkea, se perustui siihen että karttaan voitaisiin piirtää väkisin poronpää sarvineen. Tälläinen kaava ei tietenkään ollut laisinkaan järkevä.
http://lapinkavijat.rovaniemi.fi/aalto/jkaava.html
"Kaavan pääaiheen muodosti viiteen eri suuntaan haarautuva keskuspuisto, Poronsarvi, jolle tärkeimmät liikenneväylät oli sijoitettu."
Tätä puistoa ei todellisuudessa koskaan edes toteutettu, mutta Rovaniemi silti kärsii kuitenkin Aallon suunnittelemasta surkeasta kaavasta.
- Tietoo on...
Turhaa on mustamaalata mitään erityistä asuinaluetta ja lähiötä. Joka asuinalueella on omat hörhönsä ja häirikkönsä. Toisaalta jokaisessa asuinalueella on ns. rauhallista aluetta, jossa asuvat eivät huomaa vaikka 500 m. päässä ns. häiriöaltista aluetta. Myös ns. hienoilla alueilla on häirikkönsä, jotka eivät välttämättä häiriköi naapureitaan, mutta omaa perhettänsä kylläkin.
- Todellinen rauhan tyys-sija
`Siellä missä on onnellinen koti, siellä on hyvä asua! Asun Länsikankaalla enkä voi valittaa alueesta enkä asukkaista. Se yksikerta kun autoni rosvotiin ja rikottiin, tämäkin poika jäi rysänpäältä kiinn, oli yksi Laakkonen tuolta Kemijoenn itäpuolen laitakulkijoihin lukeutuva huumepoitsuparka! Joka ei ole majsanut tuomittuja korvauksia vieläkään!
- jullipossu
No mites nykyään menee, onko rantsu hyvää aluetta?
- Keskustassa asuva
Vanha, siis oikea Saarenkylä (Nivanvaara ja Syväsenvaara eivät ole Saarenkylää) varsinkin rannanpuoleinen alue, on kaunis vehreine rantamaisemineen. Ainoa haittapuoli on se, että tontit ovat kalliita eikä niitä ole oikein jäljellä. Saarenkylästä puuttuu kokonaan lähiön leima, jollainen on esim. Pöykkölässä, Ounasrinteellä, Lapinrinteellä, Vennivaarassa ja Korkalonvaarassa. Myös Rantavitikka ja Viirinkangas ovat enemmänkin lähiömäinen kuin kylämäinen alue.
Ei voi kuitenkaan sanoa, mika on yes- ja mikä no-alue. Esim. keskustassa ja keskustan tuntumassa on keskustan edut, Ounasrinteellä omat hyvät puolensa ja samoin esimerkiksi Korkalovaarassa, jossa on hyvät palvelut. Samoin esim. Viirinkankaan alue on lähellä keskustaa. Rovaniemellä ei yksikään alue ole huono ja mille tahansa alueelle voi muuttaa ja tehdä viihtyisän kodin. Se on itsestä kiinni. - jauhelihakeitto
Paras ounasrinne,täällä elämän koko kirjo:rikkaita,köyhiä,taiteilijoita,opiskelijoita,nuoria,vanhoja,ulkomaalaisia,maalaisia,kantakaupunkilaisia:summasummaarum:erittäin mukavia,auttavaisia IHMISIÄ!Ihmisiä.joista koko Suomen maamme muodostuu,Isänmaamme koko kasvot!
- kiitti mulle riitti
Joo Muurola on ihan ok.Mutta mistä sais kunnon baarin pitäjän sinne?Baariin mennään viihtymään eikä vi......ttuuntumaan kun palvelu ei pelaa eikä mikään muukaan.Tosi tylsä mesta nykyään.Kannattais hommata niitten eläkeläisten tilalle vähän uutta verta ees töihin sinne.
- ei ymmärrä
siis miten tää nyt sit liittyy tähän asiaan?Vai asutko baarissa vai oletko kenties väärällä palstalla?
- mimutsu
Tosi on!Kävin ennen aika usein ja kivaa oli.Silloin siellä oli vielä niitä naamiaisia ym.hauskoja juttuja järjestettynä.Nyt kun kävin taas pitkästä aikaa niin olipa tosiaan pystyyn kuollut tunnelma henkilö kunta mukaan lukien.Harmi.
- tee mu
Joillain kulmilla nyt vaan sattuu ja tapahtuu tavallista enemmän:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/116516-miehet-tunkeutuivat-asuntoon-poliisi-seurasi-verijalkia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684286
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺684136Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163123Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342792En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142562Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102324IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm211446Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571272Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli741049