Haluaako

Melkoinen veisaaja

joku tulla tänne seriffiksi? Vai pitääkö määrätä joku tänne väkisin? Häh!

7

1123

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokouslainen

      Ehdotan "Melkoinen veisaaja" -nimimerkkiä

    • Teuvo Suni

      Ehdotan tälle palstalle pikaista loppua, koska niin on kirjoitettu:

      "Vie pois minun luotani virsiesi pauhu! En tahdo kuulla sinun harppujesi helinää. Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhirskaus kuin ehtymätön puro."

      Kun Jumala ei sietänyt kuulla edes harppujen helinää, kuinka luulisitte hänen sietävän kuulla mahtavien urkujen mahtavaa pauhua?

      • maallikko

        Voitko tarkentaa perusteluasi asiaan? Kerrotaanhan Raamatussa Jeesuksen laulaneen viimeisen ehtoollisenvieton iltana. Käsittääkseni tämä voidaan tulkita virreksi. Kaikelle voi etsiä perustetta ja löytää sen Raamatusta, mutta tärkeintä on sen sisällön ja asiayhteyden ymmärtäminen. Lisäksi virsi on virsi ilman säestävää soitintakin. Virsi voi olla myös huokaus tai pyyntö, rukous tai synnintunnustus. Aina ei pauhu ole läsnä.
        Musiikin käyttö jumalanpalveluksessa on toki aina herättänyt väittelyä, eikä tarkoituksenani ole herättää eipäs - joopas -keskustelua. Haluan vain esitää oman näkökantani asiaan.


      • Pieru
        maallikko kirjoitti:

        Voitko tarkentaa perusteluasi asiaan? Kerrotaanhan Raamatussa Jeesuksen laulaneen viimeisen ehtoollisenvieton iltana. Käsittääkseni tämä voidaan tulkita virreksi. Kaikelle voi etsiä perustetta ja löytää sen Raamatusta, mutta tärkeintä on sen sisällön ja asiayhteyden ymmärtäminen. Lisäksi virsi on virsi ilman säestävää soitintakin. Virsi voi olla myös huokaus tai pyyntö, rukous tai synnintunnustus. Aina ei pauhu ole läsnä.
        Musiikin käyttö jumalanpalveluksessa on toki aina herättänyt väittelyä, eikä tarkoituksenani ole herättää eipäs - joopas -keskustelua. Haluan vain esitää oman näkökantani asiaan.

        Voi perseen suti!?
        Virsi oli aikansa iskelmä.
        Sitten kun tajuttiin, että sanoitus voi kertoa jostain muustakin kuin taivasosastosta, niin virret ovat jääneet.

        Tilalle on tullut fiksumpia ja ihmistä lähempänä olevia sanoituksia, myos melodiat ovat parantuneet roimasti.
        Viimeisimpiä kuullan nyt tässä Idols-kisassa.


      • Teuvo Suni
        maallikko kirjoitti:

        Voitko tarkentaa perusteluasi asiaan? Kerrotaanhan Raamatussa Jeesuksen laulaneen viimeisen ehtoollisenvieton iltana. Käsittääkseni tämä voidaan tulkita virreksi. Kaikelle voi etsiä perustetta ja löytää sen Raamatusta, mutta tärkeintä on sen sisällön ja asiayhteyden ymmärtäminen. Lisäksi virsi on virsi ilman säestävää soitintakin. Virsi voi olla myös huokaus tai pyyntö, rukous tai synnintunnustus. Aina ei pauhu ole läsnä.
        Musiikin käyttö jumalanpalveluksessa on toki aina herättänyt väittelyä, eikä tarkoituksenani ole herättää eipäs - joopas -keskustelua. Haluan vain esitää oman näkökantani asiaan.

        Käy ensin lukemassa Luterilaisten palstalta acimlaisen 10.11 aloittama keskustelu : "jumalanpalvelus."

        Ilmestyskirjan aikakausi alkoi ihmiskunnan historiassa jo 1900 vuotta sitten, joten nämä kaikki lopun ajan porttoseurakunnat ovat Antikristuksen ja hänen palvelijoittensa hallinnassa. Eikä hänen ihmisillä teettämiinsä temppeleihin ole totuudella enää mitään asiaa. Kaikenlainen musiikki on ollut pakko muokata sellaiseen muotoon, että se ihmisiä miellyttäisi.

        Jos totuus olisi luterilaisen kirkonkin peruspilaria, heidän valhearmonsa sijasta, niin kyllä siellä tänäänkin veisattaisiin edellisen virsikirjan virsiä 440 ja 441, vain nämä kaksi mainitakseni. Kai sinä tuon kirkon toimintaa olet sen verran seurannut, että tiedät, mitkä ovat tällä hetkellä sen hankalimmat kipupisteet. Joten kirjoitan tähän sinulle muistin virkistämiseksi virren 441 pari ensimmäistä säkeistöä:

        Maailma täällä iloitsee, Ja hekumassa leikitsee, Siks kun se kerran hukkuu.
        On saanut vallan laittomuus Ja julkijumalattomuus,
        Kun ihmisraukat nukkuu.
        Nyt murha, verenvuodatus Ja, viha, vaino, sadatus
        Merellä, maalla pauhaa, Ei ole maassa rauhaa.

        Nyt täynnä huoruutta on maa Ja saastaisuutta kauheaa,
        Se nuoret, vanhat täyttää.
        He himoissansa kulkevat, Myös muita houkuttelevat
        Ja vilppiänsä käyttää.
        Niin iloita saa Saatana, Joukkonsa kanssa riemuita, Kun synti vallan saapi, ja totuus katoaapi.


      • jolla on korva . .

        Ehdoitustasi kannatan ja se toteutuu kohdallasi tältäpalstalta , kun meet sinne (palstaan) missä samanlaisin ajatusmailmoin liikutaan VOI OLLA ETTET VIIHDY SIELLÄ,mutta ehdoituksesi voit itse toteuttaa.
        Raamattu sanomineen kuitenkin kiinnostaa yli toteuttamiskykysi ja niin teet jokaisella käynilläsi tämän palstan vain suositummaksi.
        Nytkin jos? hallihet ittes. . Paras paikka on täsvaihees siun aatella et tätä palstaa ei sun mailmoissa oo . . joo . .


      • Että Joku
        Teuvo Suni kirjoitti:

        Käy ensin lukemassa Luterilaisten palstalta acimlaisen 10.11 aloittama keskustelu : "jumalanpalvelus."

        Ilmestyskirjan aikakausi alkoi ihmiskunnan historiassa jo 1900 vuotta sitten, joten nämä kaikki lopun ajan porttoseurakunnat ovat Antikristuksen ja hänen palvelijoittensa hallinnassa. Eikä hänen ihmisillä teettämiinsä temppeleihin ole totuudella enää mitään asiaa. Kaikenlainen musiikki on ollut pakko muokata sellaiseen muotoon, että se ihmisiä miellyttäisi.

        Jos totuus olisi luterilaisen kirkonkin peruspilaria, heidän valhearmonsa sijasta, niin kyllä siellä tänäänkin veisattaisiin edellisen virsikirjan virsiä 440 ja 441, vain nämä kaksi mainitakseni. Kai sinä tuon kirkon toimintaa olet sen verran seurannut, että tiedät, mitkä ovat tällä hetkellä sen hankalimmat kipupisteet. Joten kirjoitan tähän sinulle muistin virkistämiseksi virren 441 pari ensimmäistä säkeistöä:

        Maailma täällä iloitsee, Ja hekumassa leikitsee, Siks kun se kerran hukkuu.
        On saanut vallan laittomuus Ja julkijumalattomuus,
        Kun ihmisraukat nukkuu.
        Nyt murha, verenvuodatus Ja, viha, vaino, sadatus
        Merellä, maalla pauhaa, Ei ole maassa rauhaa.

        Nyt täynnä huoruutta on maa Ja saastaisuutta kauheaa,
        Se nuoret, vanhat täyttää.
        He himoissansa kulkevat, Myös muita houkuttelevat
        Ja vilppiänsä käyttää.
        Niin iloita saa Saatana, Joukkonsa kanssa riemuita, Kun synti vallan saapi, ja totuus katoaapi.

        On hyvä, että edes yksi pääsee taivaaseen. Voi tosin kuolla siellä seuran puutteeseen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4688
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2621
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2424
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      23
      1884
    5. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1772
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1613
    7. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1592
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1455
    9. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1328
    10. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1190
    Aihe