Mitä usko on?

you&me

Millä tavalla Jeesus tai Jumala puhuttelee ihmistä?

Miten Jumalan läsnäolo tuntuu? Onko se jokin tunne? Vai tietoisuus jostain? Vai jotain muuta?

Toivoisin ihmisten kommentoivan siihen mitä uskonnollinen elämä on?

Miten se poikkeaa tavallisesta elämästä?

En tarkoita sellaista rajua uskoon tulemista vaan tavallista elämää jossa ihminen kuuntelee johdatusta ja pyrkii elämän oikein.

11

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luja luottamus siihen, mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy, mutta mikä on totta.

Jumala puhuttelee ihmistä Pyhän Hengen kautta, minkä tunnemme totuutena.

Uskonnollinen elämä on elämistä uskon mukaan eli noudattaen Jumalan käskyjä. Usko ilman tekoja on kuollut.

• -pontius-

-->Miten Jumalan läsnäolo tuntuu? Onko se jokin tunne? Vai tietoisuus jostain? Vai jotain muuta?

• usko on

myös sitä että tulee hyvä tunne kun valitsee oikein. Uskonnollien elämä on joka päiväistä jättäytymistä Jumalan johdettavaksi. Joka päivä voi rukoilla useasti päivässä hiljaa itsekseen pyytäen apua ja ohjausta ylhäältä.

Se poikkeaa tavallisesta elämästä nimenomaan tuon vuoropuhelun vuoksi mitä Herran kanssa yksilö ptää ja siinä että vaikka itse tekeekin päätökset antaa kuitenkin Herran ohjata itseään.

Erittäin visaisissa tapauksissa voi jopa pitää paaston jotta pääsisi lähemmäksi Herraa ja kuulisi herkemmin hänen vastauksensa.

• Jumala puhuttelee ihmisiä hyvin monilla eri tavoilla. Jumala puhuu mm. Raamatun kautta. Siellä Hän on ilmoittanut pelastussanomansa, ja tahtonsa meidän elämäämme. Hän puhuu myös elämäntilanteiden kautta. Joskus vain huomaa kuinka Jumala on johdattanut, ja opettanut jotain oleellista, esimerkiksi vaikeiden aikojen alla.

Jumalan läsnäolo on mahtavaa, ihmeellistä, sanoinkuvaamatonta. Tunnet vain kuinka rauha laskeutuu yllesi, ja tunnet että lähelläsi on joku, joka rakastaa sinua - ja paljon. Sisimpään laskeutuu syvä ilo, joka ei ole tunnepohjaista, vaan jotain syvempää. Vaikka Hän vaikuttaa myös tunne-elämään, rauha ja ilo on jossain syvempänä, joka säilyy silloinkin, kun ei "tunnut" miltään. Hiukan vaikeaa selittää. Se on myös jonkinlainen tietoisuus Jumalasta, niin kuin sinä sanoit. Tietoisuus siitä, että Hän on aina läsnä, ja johdattaa siunaten ja varjellen.

Minulle uskonnollinen elämä on sitä, että uskon Vapahtajaani Jeesukseen Kristukseen. Uskonnollinen elämäni on jatkuvaa seurustelua Pelastajani kanssa. Uskonnollista elämää on hyvin monenlaista, ja usein uskonnollisuus mielletään negatiiviseksi, jäykäksi tapojen ja perinteiden noudattamiseksi. Se ei kuitenkaan ole Jumalan tahto, vaan Hän haluaa, että Hänen lapsensa puhuvat Hänelle. Pyytävät johdatusta, ja tuovat kiitosta ja ylistystä. Ei Hän mitään vaadi, mutta kukapa ei noita rakkauden kohteelleen antaisi :)

Tavallisesta elämästä "uskonnollinen" elämä poikkeaa ehkä juuri siten, että on rauha ja ilo sisimmässä, vaikka tulisi vaikeitakin aikoja eteen. Ja niitähän on kaikkien elämän varrella. On kuitenkin tietoisuus, että Jumala kyllä pitää huolen, ja näkee vaikeuksien yli. Voi vain luottaa siihen, että Hän pitää huolen. Häneltä voi pyytää mitä tahansa, ja Hän antaa ylitsevuotavasti. En vaihtaisi Herraan tuntemistani mihinkään. Ei ole mitään sen vertaista. Vaikka aina ei luottaminen ja uskominen onnistu, heikko ihminen kun olen minäkin, niin silti saa hetken päästä huomata, että Hän on pitänyt huolen ja johdattanut :) Ei uskovan elämä ole todellakaan aina ruusuilla tanssimista, mutta on mahtavaa tietää, että Jumala johdattaa ja rakastaa myös arjen keskellä. Sehän on juuri parasta, Hän on aina läsnä, ei vain sunnuntaisin jumalanpalveluksessa.

Hyvää päivänjatkoa sinulle :)

• You&me

ystävällisestä vastauksesta.

Koen Jumalan läsnäolon johdatuksena, tosin aina en ole ollenkaan varma vaikutanko itse kuitenkin liikaa siihen miten haluan asioiden menevän. Pilaanko jotain liialla vaikuttamisella, tai olenko itse este Jumalan tahdon toteutumiselle?

Koen myös Jumalan ystävänä niin ettei ole mitään pelättävää. Kaikki pelko on poissa.Se on hienoa sillä ennen pelkäsin vähän kaikkea.

Haluaisin jotenkin syventää suhdettani Jumalaan en vain oikein tiedä miten?

• -pontius-
        You&me kirjoitti:

Koen Jumalan läsnäolon johdatuksena, tosin aina en ole ollenkaan varma vaikutanko itse kuitenkin liikaa siihen miten haluan asioiden menevän. Pilaanko jotain liialla vaikuttamisella, tai olenko itse este Jumalan tahdon toteutumiselle?

Koen myös Jumalan ystävänä niin ettei ole mitään pelättävää. Kaikki pelko on poissa.Se on hienoa sillä ennen pelkäsin vähän kaikkea.

Uusi Testamentti sisältää Jeesuksen ja apostolien opetuksia. Jokainen niistä sisältää syvemmän merkityksen,joka niihin on kätkettyinä.
        Syvemmän merkityksen ymmärtämisen kautta ne muuttuvat sinun omaan elämääsi sopiviksi periaatteiksi ja luvallasi ryhtyvät muuttamaan elämäsi suuntaa.
        Kaiken perusta on uskollisuus ja luottamus Evankeliumin sanaan.Kun antaa elämänsä kaikki ohjat Jeesukselle ja pysyy siinä lupauksessa, Jeesus itse johtaa sinua.
        Muuta ihminen ei asiaan voi vaikuttaa.
        Tahtominen ja tekeminen tulee ylhäältä ohjatuksi.

• You&me kirjoitti:

Mietin itsekin joskus samaa asiaa. Yritänkö liikaa kenties? Häiritsenkö omalla toiminnallani Jumalan toimintaa? Siihen on vaikeaa vastata, mutta olisi tärkeää itse kullekin antautua Jumalan tahdon alle ja johdatukseen. Aina ei kuitenkaan ole selvää, mikä on Jumalan tahto ja mikä ei... Siksi kannattaakin vain ottaa rennosti ja luottaa Jumalaan. Voimme vain viettää aikaa Hänen kanssaan, rukoilla ja lukea sanaa. Siinä me saamme kasvaa Herran tuntemisessa ja hengellisessä elämässämme.

"Haluaisin jotenkin syventää suhdettani Jumalaan en vain oikein tiedä miten?"

Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä? Se oli ainakin minulle hengellisen elämäni kasvun lähtökohta. Vasta silloin tutustuin todella Jeesukseen. Se oli alku Hänen tuntemisessa, eikä se siis todellakaan jäänyt siihen, vaan Hän on jatkuvasti kasvattanut hengellisesti, avannut sanaansa ja täyttänyt läsnäolollaan.

Siunausta.

• >

Usko on tietoon perustumaton käsitys jostakin.

Sanoisin uskonnollisen uskon olevan sitoutumista ja luottamista uskonnolliseen auktoriteettiin.

• ei ole

koskaan kristillinen usko.

kyllä kristityille Jumala on Aukrotoriteetti Luojanan, mutta Jeesus on tie tämän aukrotiteetin luo.

Saatana kyllä keksii muita auktoriteetteja, kunhan se ei ole luoja Jumala ja että Jeesus olis pelastustyötä tehnyt.

Usko Jeesukseen persoonana on tieto siitä, että Hän on sinut pelastanut. Jos ei sinulla ei ole tätä tietoa annettu edes raamatun muodossa ohjeena ja lakina. Et kuiteskaan tiedä mitään, muutakuin roskatietoa..

http://www.vapauteen.com/usko.html

Pakanallinen usko on korvikeselitys alkuperäisesta tarkoituksesta, eli pyrit halventamaan kristityn uskoa.

• Uskomaton
        ei ole kirjoitti:

koskaan kristillinen usko.

kyllä kristityille Jumala on Aukrotoriteetti Luojanan, mutta Jeesus on tie tämän aukrotiteetin luo.

Saatana kyllä keksii muita auktoriteetteja, kunhan se ei ole luoja Jumala ja että Jeesus olis pelastustyötä tehnyt.

Usko Jeesukseen persoonana on tieto siitä, että Hän on sinut pelastanut. Jos ei sinulla ei ole tätä tietoa annettu edes raamatun muodossa ohjeena ja lakina. Et kuiteskaan tiedä mitään, muutakuin roskatietoa..

http://www.vapauteen.com/usko.html

Pakanallinen usko on korvikeselitys alkuperäisesta tarkoituksesta, eli pyrit halventamaan kristityn uskoa.

On se tuo usko moniselitteinen asia. Kuka uskoo mihinkin. Sitten on vielä tämä uskonnollinen usko, eikä se ole vain tämä, vaan niitä on lukemattomia. Luulen tuon pakanallisen uskonkin kuuluvan tähän joukkoon.
        Uskon voimakkuuskin voi olla vaihteleva. Vahvin on tietysti se joka siirtää vuoriakin, sellaista ei kuitenkaan liene hartaimmallakaan uskovalla. Täytyy siis tyytyä heikompaan uskoon, mutta välttää kaikkea epäilyä, sillä tuon asteikon toinen ääripää on täydellinen epäusko.

• sopusointu

>>>Millä tavalla Jeesus tai Jumala puhuttelee ihmistä? >>> Jumalan sanan, Raamatun kautta, Jumala voi "puhutella" ajatusten kautta, myös unien kautta. Jotkut ihmiset kokevat näkyjä ja ilmestyksiä. Kaikki nämä ajatukset, unet, näyt, ilmestykset täytyy arvostella sen mukaan, ovatko ne Raamatun opetuksen mukaisia.

>>>Miten Jumalan läsnäolo tuntuu? Onko se jokin tunne? Vai tietoisuus jostain? Vai jotain muuta? >>>
      Ihmisiä on monenlaisia, toiset tuntevat herkemmin ja syvemmin. Itselläni ei ole kovin ihmeellisiä tuntemuksia. Joskus rukouksessa olen kokenut ylitsevuotavaa rauhaa ja sen olen tulkinnut Jumalan läsnäoloksi.

>>>Toivoisin ihmisten kommentoivan siihen mitä uskonnollinen elämä on?>>>
      Uskonnollinen elämä on varmaankin uskonnon traditioiden noudattamista. Olet kai tietoinen, että uskonnollinen ja uskovainen ovat eri asioita. Uskovainen on uudestisyntynyt Jeesukseen uskova ihminen, uskonnollinen ihminen vain noudattaa uskonnollisia sääntöjä.

>>>Miten se poikkeaa tavallisesta elämästä?>>>
      Itse elän suhteellisen tavallista elämää. Koska olen uskossa, haluan elää Jumalan tahdossa; rukoilen, luen Raamattua, käyn hengellisissä tilaisuuksissa. Elämäni tärkein asia on Jeesus, vaikka en sitä joka paikassa toitotakaan. Rukoilen Jumalalta sopivia tilanteita, missä luontevasti tulee keskustelun aiheeksi nämä uskon asiat eikä joudu kenellekään tuputtamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11153
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      6990
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5663
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5048
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3889
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3452
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2985
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2894
    Aihe