Olen luullut koko lähes kaksi vuotta olevani uskossa ja uudestisyntynyt. Mutta eilen illalla minulle paljastui se että olen koko ajan vaan uskotellut itselleni olevani syntynyt uudesti. Mutta tajusin sen että olen elänyt koko ajan valheessa. Syvällä sisimmässäni tiesin että olen niin täynnä epäuskoa kuin ihminen olla ja saattaa. Olin tehnyt JUmalasta sellaisen joka ei olekaan kaikkivoipa. Puhuin kyllä kaikkivoivasta Jumalasta mutta en koskaan uskonut siihen todella.. Toisaalta järkyttävää mutta toisaalta siunaavaa tulla asian eteen totuudessa. On myös kirjoitettu. "Totuus on tekevä vapaaksi" Minulla ei ole uskoa joka on JUmalalle otollista. Olen elänyt koko ajan valheessa. Enää en uskottele itselleni olevani uskossa ja tuntevani Jumalan koska en tunne Häntä. Joku on estänyt mua tuntemasta Jumalaa. Mutta toivon että joskus/jossain voisin tulla uskoon joka on sitä uskoa jonka JUmala vaikuttaa.
Kuvittelin olevani uskossa..
3
220
Vastaukset
>
Taidatpa olla lähempänä todellisen Jumalan tuntemista kuin ehkä monet, jotka luulevat tuntevansa Jumalan uskoessaan, uskonnollisen yhteisönsä ja /tai oman mielensä rakentaviin jumalakuviin.
Raamatun mukaan Jeesus itse on totuus ja saman Raamatun mukaan Hän sanoo: Totuus on tekevä teidät vapaiksi, ja juuri tämä totuus, ettet ole uskossa, vapauttaa Sinut - niin paradoksaalista kuin se onkin. Voisi ehkä sanoa , että ilmeisesti olet lakannut uskomasta omaan uskoosi, jota kukaties olet tarjonnut Jumalalle.
[Nämä olivat omia spekuloimisiani; en kuvittele tietäväni asioiden oikeaa laitaa ja vielä vähemmän osaan neuvoa ketään.]- T Kempis
Näyttää siltä, että olet ottanut tärkeimmän askeleen kohti todellista Jumalan tuntemista. Aika monet uskovat tekevät sen virheen, että kuvittelevat Jumalan olevan löydettävissä kirkoista, rituaaleista tai vaikka moderneista ylistyskokouksista - siis ulkopuolelta. Takaa sinulle, että sieltä Häntä ei koskaan löydy. Jumalan asumus on oman sisimpäsi keskipisteessä, ja sieltä löydät Hänet yksinäisyydessä ja hiljaisessa rukouksessa. Löydettyäsi todellisen Jumalan huomaat, että Hän ole ollenkaan sen kaltainen kuin miksi uskovat Hänet yleensä kuvailevat. Hän on miljoona kertaa ystävällisempi, rakastavampi, viisaampi ja jopa huumorintajuisempi - ja samalla Hän on myös täysin lahjomaton: Hän tuntee sinut paremmin kuin sinä itse ja tietää mikä on sinulle parasta. Siksi Hänelle ei voi valehdella eikä esittää roolia.
Hiljainen rukous ei ole vain minun oppiani vaan suoraan Jeesuksen omista opetuksista:
Matt 6:5. Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
Minä olen vuosien varrella menettänyt uskoni kaikkeen uskonnolliseen teatteriin, kliseisiin ja keinotekoiseen 'pumppaukseen'. Yksi on jäänyt: usko Jumalaan. En tosin voi väittää tuntevani Jumalaa kovin hyvin saati sitten ymmärtäväni Häntä, mutta minulle riittää että luotan Häneen. Sen uskon voit sinäkin löytää omasta sisimmästäsi, jos tutkit tarkasti. Se ei välttämättä vastaa helluntailaisten tai minkään muunkaan -laisten määrittelyä, mutta se on todellista.- Työmies
Lukiessani tekstiäsi, huomasin, että et ole tyypillinen uskovainen. Mikään tekstissäsi ei korostanut omaa ylivertaista viisauttasi ja oikeassa olemistasi, mikään ei äryttänyt, ei tuominnut eikä julistanut. Ajattelen niin, että sinä uskot Jumalaan, et mihinkään valmiina vastaanotettuun "totuuspakettiin." Mitä toivon, on se, että mahdollisimman monet uskovaiset olisivat kaltaisiasi: uskoisivat Jumalaan, eivätkä fanaattisiin saarnamiehiin. Kaikkea Hyvää toivotan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28111153
- 1336990
- 955663
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385048- 524241
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303889- 613504
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323452Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222985- 782894