viisaudenhampaan poisto ja tikit

rapu

Moro.
Viime viikon keskiviikkona minulta leikattiin viisaudenhammas pois. Laittoivat tikit, jotka sulaa pois. Onkos jollain kokemusta, että kuinka nopeesti ne tikit sulaa ? Suussa maistuu vielä pahalle ja henki haisee ja leikkausalue on vielä kipeä. Se kait on ihan normaalia..luulisin?

10

20592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noora

Multa poistettiin alaviisaudenhammas viime torstaina ja laitettiin myös itsestäänsulavat tikit. Hammaslääkäri sanoi et voi mennä parikin viikkoa ja jos kauemmin niin voin käydä poistattamassa ne jos häiritsevät. Mulla on myöskin leuka vielä kipeä, mutta paranee pikkuhiljaa. Pahaa makua ei mulla kyllä ole, eikä henki haise, määräsihän hammaslääkäri sulle suuvettä käytettäväksi viikon ajan?

• rapu

ei se mulle mitään suuvettä määrännyt. siitä ois varmaan apua. Varmaan sellasta voi ilman reseptiä ostaa? millasta sulle määrättiin? Mullakin oli kyseessä alaviisaudenhammas..

• Ovidiu
        rapu kirjoitti:

ei se mulle mitään suuvettä määrännyt. siitä ois varmaan apua. Varmaan sellasta voi ilman reseptiä ostaa? millasta sulle määrättiin? Mullakin oli kyseessä alaviisaudenhammas..

Osta apteekista Corsodyliä ja laimenna sitä veden kanssa 1:1. Purskuttele pari kertaa päivässä. Tällaisen ohjeen muinoin sain, kun multa viisurit vietiin.

Olen ennenkin palstalla hämmästellyt, miten vähän informaatiota hammaslääkärit postoperatiivisesta hoidosta antavat!

• rapu
        Ovidiu kirjoitti:

Osta apteekista Corsodyliä ja laimenna sitä veden kanssa 1:1. Purskuttele pari kertaa päivässä. Tällaisen ohjeen muinoin sain, kun multa viisurit vietiin.

Olen ennenkin palstalla hämmästellyt, miten vähän informaatiota hammaslääkärit postoperatiivisesta hoidosta antavat!

Kiitti, neuvosta.
        Muutin kesän lopussa synnyinpaikkakunnaltani suurempaan kaupunkiin. Ja todellakin voi vetää yhteenvetona, että entisessä paikkakunnassa hammaslääkäri oli huomaavaisempi ja kertoi tarkemmin siitä mitä oli tekemässä/aikoi tehdä. Ja jopa kätteli asiakasta, kun tuli vastaanotolle.
        Nyt kun täällä kävin hammaslääkärissä, kohtelu oli ihan toisenlaista. Ei kättelyä ja siitä mitä hän oli tekemässä ei kyllä pahemmin kommenttia irronnut..lähinna keskusteli hoitajan kanssa omia juttujaan. En kyllä myönnä saaneeni hyvää palvelua.
        Kummatkin olivat kunnan hammashoitoloita.

• lekuri
        Ovidiu kirjoitti:

Corsadyl värjää hampaat hyvin helposti, ja se väri ei sitten pesemällä lähde, vaan ainoastaan hammaslääkärissä hellästi hiomalla. Kannattaa siis ostaa Hextril- nimistä desinfioivaa purskutteluainetta. Ajaa saman asian eikä aiheuta väriongelmia hampaisiin. Apteekista.

• yo
        Ovidiu kirjoitti:

Mä ainakin YTHS:ltä sain ohjeen, että ei missään nimessä SAA käyttää mitään suuvesiä. Suussa haisee kuollut orava.

• ohjeita monenlaisia
        yo kirjoitti:

Mä ainakin YTHS:ltä sain ohjeen, että ei missään nimessä SAA käyttää mitään suuvesiä. Suussa haisee kuollut orava.

TYKSistä sain ohjeeksi käyttää Corsodyliä. En kyllä käyttänyt, nopeasti ja hyvin parani silti. Leikkauspäivänä vaan ei saanut käyttää, eikä purkutella edes vedellä tai syljeskellä, eikä pestä hampaita ennen kun vasta seuraavana päivänä.

• 457747
        ohjeita monenlaisia kirjoitti:

TYKSistä sain ohjeeksi käyttää Corsodyliä. En kyllä käyttänyt, nopeasti ja hyvin parani silti. Leikkauspäivänä vaan ei saanut käyttää, eikä purkutella edes vedellä tai syljeskellä, eikä pestä hampaita ennen kun vasta seuraavana päivänä.

Monestihan viisurikuoppia ei tikata, vaan 'veritulppa' sulkee haavan hygieenisesti. Siks sitä ei parane huuhdella sieltä pois.

Noi itsesulavat on itselle ainakin ollu ihan vitsi, aina niitä on hammaslääkärillä poistatettu kun on langanpätkät roikkunu suussa.

• tikeistä

Sattuuko tikkien poistaminen?

• sattui ja ihan pirusti, "kivasti" ei ollut mitään puudutusta kun sitä ientä veitsellä sörkittiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe