Se alkaa muuten haisemaan! Se on tullut täällä hyvin selväksi.
Saarnaajat adv.kirkossa varoittavat seurakuntalaisiaan internetistä ja näistä keskustelupalstoista. Pelkäävät että totuus tulee julki. Jarlauta syyttävät, koska on kirjoitellut tänne sitä mitä adventistit opettavat. "Jarlau on lähtenyt käymään yhdenmiehen sotaansa suomi24 ja näin saanut kaikki vihaamaan adventismia". Harmi Jarlau, että joudut seisomaan kahden tulen välisssä. Seurakunnan papit tietävät, että adventismi elluineen ja tutkivine tuomioineen ei voi kestää kriittistä tarkastelua.
Samalla Nykyaika-lehdessä on kirjoitettu seurakuntakurista niitä kohtaan jotka eivät voi sitoutua ellen totuuksiin. Usko elleniin tai tulet erotetuksi saatanan joukkoihin.
Adventismi haisee tosi pahalle!
adv. ei saa
27
1042
Vastaukset
Adventtikirkko ei voi enää palata salailupolitiikkaansa, koska on näitä keskustelupalstoja, entisten adventistien kotisivuja ja yleisiä harhaopeista kertovia sivuja netillä vaikka millä kielellä.
Huppu voidaan vetää päähän enää korkeintaan vanhuksille tai kehitysmaiden jäsenille, jotka eivät jaksa opetella tai joilla ei ole mahdollisuutta nettiin. Tai laittaa adventistilasten koneisiin sulku. Onko Toivonlinnan koneista pääsy näille palstoille?
Huvittavaa on seurata esimerkiksi Sveitsiläistä keskustelufoorumia, jossa ex-adventistit ja adventistit keskustelevat (saksaksi) korrektisti teititellen, herroitellen ja rouvitellen, mutta aiheet ovat samat kuin muuallakin eli sapatti, tutkiva tuomio, Ellen White, 1844 jne.- Severi Suhonen
Hieman Nimimerkki 1 sen taustaa opillisesti,
niin pian alkaa kalman haju haista. Hänen oppinsa eivät kestä edes päivän valoa. Hän tuhoaa sen minkä Luther Puhdisti. Hän järjestelee
toisin ajatteleville kidutus menetelmiä.
VAROKAA HÄNTÄ.- tärkein
Factat ja opit näyttää olevan sinulle hyvin tärkeitä. Onko Jeesuksen pelastusuhri ts. sovitustyö sinulle ollenkaan niin tärkeää. Uskova 1 on hyvällä asialla paljastaessaan harhaoppeja. Harhaopit johtavat omavanhurskauteen, pois Jeesuksesta ja näin ollen kadotukseen.
Huvittava tuo adventtikirkon tilanne. Pitäis saada porukkaa seurakuntaan kymmenysten maksajiksi. Nutta sanomaa ei voi suoraan julistaa, ettei paljastuta harhaoppisiksi. Siksi on kaikkia media7, etra, arda, kursseja ja mainoksia missä ei mainita adventtikirkkoa sanallakaan. Ja sitten kun saavat jonkun mukaan niin, hänen ei saisi olla missään tekemisissä muiden uskovaisten kanssa ja omia erikoisoppeja ei saisi tuoda julki. - Severi Suhonen
tärkein kirjoitti:
Factat ja opit näyttää olevan sinulle hyvin tärkeitä. Onko Jeesuksen pelastusuhri ts. sovitustyö sinulle ollenkaan niin tärkeää. Uskova 1 on hyvällä asialla paljastaessaan harhaoppeja. Harhaopit johtavat omavanhurskauteen, pois Jeesuksesta ja näin ollen kadotukseen.
Huvittava tuo adventtikirkon tilanne. Pitäis saada porukkaa seurakuntaan kymmenysten maksajiksi. Nutta sanomaa ei voi suoraan julistaa, ettei paljastuta harhaoppisiksi. Siksi on kaikkia media7, etra, arda, kursseja ja mainoksia missä ei mainita adventtikirkkoa sanallakaan. Ja sitten kun saavat jonkun mukaan niin, hänen ei saisi olla missään tekemisissä muiden uskovaisten kanssa ja omia erikoisoppeja ei saisi tuoda julki.Minä en ole kyllä löytänyt mitään erikoioppeja
vain kristuksen oman ilmoituksen. Ehkä se on erikoista kun Adventistit eivät mene Sunnuntaina kirkkoon. Todennäköistä on se etteivät he ole notkistuneet Rooman kirkon säädösten alle, Evätkä ole uskoneet Rooman kirkon valta valtuuksiin Jumalan säädösten muutos touhuissa.
Todella he eivät ole menneet suuren massan mukana Harhoihin ja eksytyksiin. Todennäköisesti
Jesuiittain harhat ovat nykyään Jumallisia. Ehkä sanotte Lutherin olleen harhaoppinen. Kaikesta huolimatta Luther teki mahtavan työn, jota nykyään hajoitetaan oiken kaikella valheen voimalla. Onko Kristus antanut valtuudet Äiti kirkon muutos touhuille. Kerro meille aivan rehellisesti. Kyllä Tai Ei Riittää tärkein kirjoitti:
Huvittava tuo adventtikirkon tilanne. Pitäis saada porukkaa seurakuntaan kymmenysten maksajiksi. Nutta sanomaa ei voi suoraan julistaa, ettei paljastuta harhaoppisiksi. Siksi on kaikkia media7, etra, arda, kursseja ja mainoksia missä ei mainita adventtikirkkoa sanallakaan. Ja sitten kun saavat jonkun mukaan niin, hänen ei saisi olla missään tekemisissä muiden uskovaisten kanssa ja omia erikoisoppeja ei saisi tuoda julki.Kirjoitit,että "pitäs saada porukkaa seurakuntaan kymmenysten maksajiksi. Mutta sanomaa ei voi suoraan julistaa, ettei paljastuta harhaoppisiksi."
Asiahan on juuri päinvastoin. Kun adv.pastori aloittaa kokoussarjan syksyllä, ja se kestää aina seuraavaan kevääseen asti,niin ei siinä ainakaan ketään asioista tietämätöntä viedä kasteelle. Voi olla,että nykyään ei ehkä pidetä enää niin pitkiä kokoussarjoja, mutta ei kuitenkaan yhden tai kahden illankaan "pikakäännytyksiäkään".
Hyvä ystävä
Kiitos kirjeestäsi.
Kukaan ei ole varoitellut palstoista.
Kirkossa ei vahdita kenekään omaatuntoa. Toivomme omia rarkauisuja ja oma ajattelua jokaiselta.
Kuljemme Herran yhteydessä Hengessä, emme toistemme mielipiteissä.
Minua ei kukaan ole syyttänyt mistään, että opetan Raamattua.
Kirkkomme johtaja on antanut tunnustusta minulle.
Enpä usko että olen sanut vihaamaan adventismia.
Olen sen verran hienotunteinen kirjoittaja, vaikka toki erehdyn minäki, ja vaika ihmistä aina tavoittaa vain kirjaimien perusteella oikein.
Arvostan jokisen vilpitöntä uskoa kaikissa seurakuntayhteyksissä, ja minlla on paljon uskonveljiä ja sisaria muissa seurakuntayhteyksissä, ja arvostamme toisiamme kristittyinä.
Jos totuus loukkaa, kuten on tavallista, en voi sille mitään, ja jättää totuuksia kertomatta.
Täällä on käytetty kovin kovaa ja pilkkaavaa kieltä, sekä julistettu monia asioita muissakin vaikuttimissa kuin rakkaudessa ja totuudessa.
Väitän kuitenkin, että en kuulu tuohon joukkoon, ja siksi en ota nyt syytöksiä tässä asiassa vastaan niin että huolestuisin.
Kristinusko on kohdannut vastustajansa aina.
Menen ja kuljen rakaudessa, ja kun niin on, olen rauhallisella mielellä.
Hyvä ystävä.
Pysy siellä missä olet, jos kun teet sen vipittömälä mielellä. Niin on hyvä. Luuk 12:47-48.
Jumalan kansaa on yksilöinä kaikissa piireissä, niitä jotka ovat uskollisia sille valolle minkä ovat saaneet.
Muista kuitenkin kristinuskon ydinasia -rakkaus.
Rakkauden tulee näkyä kaikessa, myös siinä tavassa millä kirjoittaa, jos ihminen itse on kristitty.
Seurakunnan papit ja kaikki tietävät että "ellu" ja tutkiva tuomio Raamatun opetus, eikä muuta.
Tutustu asiaan rauhassa.
Ei se ole mikään kauhea asia.
Opetuskirjeilläni tahdon johdattaa Raamatun tutkimiseen ja kysymyksiin.
Ne pitää itse tutkia ja ymmärtää rauhassa.
Elleniin uskomista ei vaadita seurakuntayhteyden edellyttämiseksi.
Meillä ei kirkossa määrätä omantunnon kysymyksiä.
Ainoa peruste kun jäsenyyteen ei voida hyväksyä, on julkisynti, jos siinä ei tahdo muuttua ja tehdä parannusta.
Kuitenkaan emme tietenkään voi hyväksyä räikeää toiminta seurakunnan kaatamiseksi, koska seurakunnan opit on vuosisatojen aikana kestäneet Raamatun kritiikin, ja ovat olleet yksimielisesti aina kirkon teologien allekirjoittama.
Adventismissa on hyvä tuoksu -elämäksi ja pelastukseksi.
Adventtihan tarkoittaa Jeesuksen tuloa, ja sehän pitäisi olla jokaisen seurakunnan ydinasia.
Tutki Raamattua ennakkoluulottomasti etsien rukouksessa ja Hengessä totuutta.
Minä tutkin 5 vuotta kirkkomme opetusta, ennen kuin vakuutuin kaikesta, ja vaihdoin seurakuntaa kirkkoon jossa tutkitaan aktiivisesti Raamattua ja tunnetaan sen opeteukset mielestäni parhaiten.
Kaikkea hyvää Sinulle
Rakkaudessa
Jari Laurila- ei ole uskoako häntä vai ei
Ellenin kysymys on kysymys profeetan aitoiudesta.
Siinä on niin isosta asiasta kyse kuin koko perustasta.
Ilman elleniämeiltä menee kirkkokin.
Kuinka monia meistä on saatu juuri tuolla uskolla liittymään adventtikirkkoon.
Kyse on monille siitä, että onko meitä sittenkin petetty vai ei. ei ole uskoako häntä vai ei kirjoitti:
Ellenin kysymys on kysymys profeetan aitoiudesta.
Siinä on niin isosta asiasta kyse kuin koko perustasta.
Ilman elleniämeiltä menee kirkkokin.
Kuinka monia meistä on saatu juuri tuolla uskolla liittymään adventtikirkkoon.
Kyse on monille siitä, että onko meitä sittenkin petetty vai ei.Kiitos
Haluan auttaa Sinua tässä kysymyksessä.
Älä ota paineita Ellenistä.
Elä ilman Elleniä vaikka, mutta luota vain Raamattuun.
Ellen kirjoitti kymmeniä tuhyansia sivuja, ja on vain vähän mitä on kummasteltu nykyajan valossa.
Hän oli tietenkin vain ihminen ja hengellinen opettaja ja kirjailija, jonka kaikki teksti ei ollut profetian Hengen ilmoitusta.
Profetian Hengen ilmoitusta oli vain osa.
Hänen jotkut omat mieltymyksensä, persoonansa ja uskomuksensakin näkyy eri tavalla nykyajan valossa. Hän oli eri aikakauden ihminen jolloin ei ollut lentokoneitakaan vielä. Hevosvaunuja.
Omaksu se mikä on hyvää mielestäsi 1 Tess 5:20-21
mukaan oikein.
Monet kysymyset ovat niin suuria ettei ne valkene heti. Minullakin menui 5 vuotta ensin tutkiessani ennen kuin olin varma.
Ihmisellä mnee aikaa muuttaa käsityksiään ja sisäistää uutta.
Älä anne kenenkään ihmisen asettaa Sinulle omia vaatimuksia.
Ymmärrykseni mukaan saat rauhassa olla kun luovut julkisynnistä jos sellaista on.
Olet ystävällinen ja rauhassa, ja voit rohkeasti esittää omia näkemyksiäsi, mutta et vaatia niitä.
Saaat rakkautat ja olet tervetullut aina, silä jokainen toivoo läsnäoloasi.
Ihmisinä erehdymme ja olemme ymmärtämättömiä yksilöinä ja teemme virheitä. Loukkaammekin joskus. Tämä ihmisyys on hyvä ymmärtää.
Ää sekoita sitä kirkon näkemykseen tai Jumalan näkemykseen Sinusta. Et voi katsoa ihmisiin, vaan Kristukseen.
Minä uskon ettei kukaan liity adventtikirkkoon Ellenin vuoksi.
Olen siitä aivan varma.
Jumalan Henki nimitäin kiinnittää ihmisen Kristukseen eikä ihmiseen.
Siksi elleniin liittyminen on mahdotonta. Ellenkin oli liittynyt Kristukseen, ja korotti aina Kristusta, ja johti Raamatun tutkimiseen, ei omiin oppeihinsa.
Olisiko tässä näin äkkiä laitettuna apua.
Muista että vain rakkauden vaikuttimet sydämessä, eli mielessä voimme kasvaa ja edistyä.
En Sinua epäile tai syytä, mutta itse pääsin kristityksi vasta kun rakastin koko sydämestäni ja annoin menneet anteeksi.
Se voi teettää työtä, ja vaatii ponnistelua ja aikaa, mutta onnistuu. Rakkaudesta tulee elämän tärkein vaikutin kaikessa toiminnassa.
Silloin syyttäminen ja epäily muuttuu iloksi ja onneksi.
Jos olet suuttunut lähtiessäsi kukaan ei pane pahakseen paluutasi, eli voit rauhallisin mielin tallustella kirkkoon, ja havaita miten tervetullut olet.
Jumalan siunausta
jari laurila
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli- mietityttää
jarlau kirjoitti:
Kiitos
Ellen kirjoitti kymmeniä tuhyansia sivuja, ja on vain vähän mitä on kummasteltu nykyajan valossa.
Hän oli tietenkin vain ihminen ja hengellinen opettaja ja kirjailija, jonka kaikki teksti ei ollut profetian Hengen ilmoitusta.
Hänen jotkut omat mieltymyksensä, persoonansa ja uskomuksensakin näkyy eri tavalla nykyajan valossa. Hän oli eri aikakauden ihminen jolloin ei ollut lentokoneitakaan vielä. Hevosvaunuja.
mukaan oikein.
Monet kysymyset ovat niin suuria ettei ne valkene heti. Minullakin menui 5 vuotta ensin tutkiessani ennen kuin olin varma.
Ymmärrykseni mukaan saat rauhassa olla kun luovut julkisynnistä jos sellaista on.
Olet ystävällinen ja rauhassa, ja voit rohkeasti esittää omia näkemyksiäsi, mutta et vaatia niitä.
Ihmisinä erehdymme ja olemme ymmärtämättömiä yksilöinä ja teemme virheitä. Loukkaammekin joskus. Tämä ihmisyys on hyvä ymmärtää.
Ää sekoita sitä kirkon näkemykseen tai Jumalan näkemykseen Sinusta. Et voi katsoa ihmisiin, vaan Kristukseen.
Olen siitä aivan varma.
Siksi elleniin liittyminen on mahdotonta. Ellenkin oli liittynyt Kristukseen, ja korotti aina Kristusta, ja johti Raamatun tutkimiseen, ei omiin oppeihinsa.
Muista että vain rakkauden vaikuttimet sydämessä, eli mielessä voimme kasvaa ja edistyä.
En Sinua epäile tai syytä, mutta itse pääsin kristityksi vasta kun rakastin koko sydämestäni ja annoin menneet anteeksi.
Se voi teettää työtä, ja vaatii ponnistelua ja aikaa, mutta onnistuu. Rakkaudesta tulee elämän tärkein vaikutin kaikessa toiminnassa.
Jos olet suuttunut lähtiessäsi kukaan ei pane pahakseen paluutasi, eli voit rauhallisin mielin tallustella kirkkoon, ja havaita miten tervetullut olet.
Jumalan siunausta
jari laurila
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli===Ymmärrykseni mukaan saat rauhassa olla kun luovut julkisynnistä jos sellaista on.====
Jos tarkoitat julkisynnillä kosmeettisia ongelmia näkyvässä uskonelämässä niin missä on sisäisen synnin merkitys?
Sisäisellä synnillä olen alkanut ymmärtää juuri sitä seikkaa josta oppierimielisyydet lähtevät.
Näin ajatellen aiheutatkin ymmälläolooni lisäkuormaa
puhumalla että vain julkisyntiä, mitä se liekin mitä tarkoitat, karttamalla ollaan oikealla tiellä.
Onko niin, ettää meille siksi juuri opetetaankin vaikeita ulkoisia merkkejä, että me olisimme niiden kautta työllistettyjä miettimästä liian syvällisesti?
Tähänhän kehoitat syventymään? mietityttää kirjoitti:
===Ymmärrykseni mukaan saat rauhassa olla kun luovut julkisynnistä jos sellaista on.====
Jos tarkoitat julkisynnillä kosmeettisia ongelmia näkyvässä uskonelämässä niin missä on sisäisen synnin merkitys?
Sisäisellä synnillä olen alkanut ymmärtää juuri sitä seikkaa josta oppierimielisyydet lähtevät.
Näin ajatellen aiheutatkin ymmälläolooni lisäkuormaa
puhumalla että vain julkisyntiä, mitä se liekin mitä tarkoitat, karttamalla ollaan oikealla tiellä.
Onko niin, ettää meille siksi juuri opetetaankin vaikeita ulkoisia merkkejä, että me olisimme niiden kautta työllistettyjä miettimästä liian syvällisesti?
Tähänhän kehoitat syventymään?On jonkinlainen määritelmä joka antaa ymmärtää että kysymykessä on räikeä Jumalan lain kanssa vastatusten olo.
Lain rikkomuksen syntejä joita ei ole kaduttu ja hyljätty.
Sisäinen synti jotka tarkoitat on kai syntien hellimistä myös, joka ja johtaa aina tekoihin.
Oppierimielisyydet tulisi käsitellä enakkoluulottomasti Raamatulla tutkien.
Jokainen pysyy siellä missä on vilpittömällä mielellä oikea oppi, mutta muuttaa näkemyksiään, jos huomaa olleensa väärässä.
Kun luet Jumalan 10 käskyn lain, joka on tarkoitettu opettamaan mikä on syntiä, puhuttelee Pyhä Henki Sinua, eikä kukaan ihminen.
Tuo julkisynti on vaan se raja joka aiheuttaa harkintaa seurakunnan jäsenyyden suhteen.
Taisteluija saa olla ja kasvaa, mutta synnin hellijän viimeinen keino on sitten kurinpitotoimet, ja niidenkin tarkoitus on johtaa kääntymykseen, ei hylkäämiseen.
Ehkä nyt ymmärrät minua paremmin.
Siunausta
jari laurila- kenen mukaan on oikein
jarlau kirjoitti:
On jonkinlainen määritelmä joka antaa ymmärtää että kysymykessä on räikeä Jumalan lain kanssa vastatusten olo.
Lain rikkomuksen syntejä joita ei ole kaduttu ja hyljätty.
Sisäinen synti jotka tarkoitat on kai syntien hellimistä myös, joka ja johtaa aina tekoihin.
Oppierimielisyydet tulisi käsitellä enakkoluulottomasti Raamatulla tutkien.
Jokainen pysyy siellä missä on vilpittömällä mielellä oikea oppi, mutta muuttaa näkemyksiään, jos huomaa olleensa väärässä.
Kun luet Jumalan 10 käskyn lain, joka on tarkoitettu opettamaan mikä on syntiä, puhuttelee Pyhä Henki Sinua, eikä kukaan ihminen.
Tuo julkisynti on vaan se raja joka aiheuttaa harkintaa seurakunnan jäsenyyden suhteen.
Taisteluija saa olla ja kasvaa, mutta synnin hellijän viimeinen keino on sitten kurinpitotoimet, ja niidenkin tarkoitus on johtaa kääntymykseen, ei hylkäämiseen.
Ehkä nyt ymmärrät minua paremmin.
Siunausta
jari laurilaMiten kuvittelit minun rikkovan julkisesti kymmentä käskyä?
Niitähän noudatan opetuksen mukaisesti.
Siksi en ymmärtänyt mitä julkisyntiä pitäisi karttaa ja miksi ei saisi olla mietteliäänä esitettyjen väitteiden edessä, jotka näyttävät vähintäänkin selvittämisen arvoisille.
Niistähän selviää onko meitä juoksutettu väärillä ohjeilla ja väärillä tiedoilla.
Tiedät itsekin kuinka sisäänlämpiävää seurakuntien sanoma on ja kuinka seurakuntien väki vanhenee. jarlau kirjoitti:
Kiitos
mukaan oikein.
Olen siitä aivan varma.
Jumalan siunausta
jari laurila
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelliSanot: "Minä uskon ettei kukaan liity adventtikirkkoon Ellenin vuoksi."
Ja silti kirjoitat, että "Monet kysymyset ovat niin suuria ettei ne valkene heti. Minullakin menui 5 vuotta ensin tutkiessani ennen kuin olin varma."
Tämän adventistiharhaan eksymistarinasi olet täällä toistanut kymmeniä kertoja, mutta joka kerta se kauhistuttaa. Ja kauhistuttaa juuri tuo aina mainitsemasi adventistioppineen sinnikkyys käännyttää sinua uskomaan Ellen Whiten opit, jopa niin että aikaa meni 5 vuotta!
Ja vielä kauhistuttaa, että nyt olet itse tuon "adventistioppineen" saappaissa ja käännytät täällä uskovia advenstismiin vaikka nuo 5 vuotta tai vielä enemmänkin. Olet oppinut itsestäsi, että kunhan on tarpeeksi sinnikäs, saa jonkun eksytettyä enemmän tai vähemmän väkivaltaa toisen omalletunnolle tekemällä.
Jokatapauksessa. Teet väärin eksyttäessäsi uskovia ihmisiä. Lopeta se heti eikä 5 vuoden päästä.- Aramiz
uskova_1 kirjoitti:
Sanot: "Minä uskon ettei kukaan liity adventtikirkkoon Ellenin vuoksi."
Ja silti kirjoitat, että "Monet kysymyset ovat niin suuria ettei ne valkene heti. Minullakin menui 5 vuotta ensin tutkiessani ennen kuin olin varma."
Tämän adventistiharhaan eksymistarinasi olet täällä toistanut kymmeniä kertoja, mutta joka kerta se kauhistuttaa. Ja kauhistuttaa juuri tuo aina mainitsemasi adventistioppineen sinnikkyys käännyttää sinua uskomaan Ellen Whiten opit, jopa niin että aikaa meni 5 vuotta!
Ja vielä kauhistuttaa, että nyt olet itse tuon "adventistioppineen" saappaissa ja käännytät täällä uskovia advenstismiin vaikka nuo 5 vuotta tai vielä enemmänkin. Olet oppinut itsestäsi, että kunhan on tarpeeksi sinnikäs, saa jonkun eksytettyä enemmän tai vähemmän väkivaltaa toisen omalletunnolle tekemällä.
Jokatapauksessa. Teet väärin eksyttäessäsi uskovia ihmisiä. Lopeta se heti eikä 5 vuoden päästä.Erittän epä raamatullinen henkilö. Hän ei pysty
perustelemaan koskaan raamatulla eikä historialla
eikä liiemin Factoilla. mitään perustotuuksia.
Hän opettaa Jesuiittojen oppeja Raamatum Profetioina ja koettaa käännyttää salakavalasti
viattomia ihmisiä kauheiden harhojen pariin.
hänellä on vain hirveä viha mielessä. Et varmasti tule koskaan kuulemaan häneltä yhtä ainoata totuuden sanaa. Hänen Evankeliuminsa perustuu toisten Kristittyjen mustamaalaamis
listoille, Hän ei koskaan tunnusta olevansa
väärässä, Hän on itsemielestään aina oikeassa.
Ainoa hyvä mikä hänellä on se on nimimerkki
uskova 1. Kuitenkin sekin on harhaan johtava.
Hän ei löydä kestään koskaan mitään hyvää. Tämäkö on Kristuksen hengen mukainen rauhan ja
rakkauden yhdisteen edistäminen? Tämä on vain
riidan haastoa josta puuttuu rakkauden armolahja,
Kaikki toiset uskovat ovat Harhaisia, On vain yksi pyhä. Hän on uskova 1. Kuuntele itseäsi
kumman asialla olet, oletko Jumalan vai sielun vihollisen. On hyvin helppo nähdä pieni tikku
naapurin silmässä. Kuitenkaan oman silmän suurta
hako tukkia ei vain tule näkyviin, Kumpa Jumala
armossaan antaisi sinulle todellista viisautta
näkemään oman henkisen tilasi, Pitää vain paljon rukoilla puolestasi. Hyvä ystäväsi Aramiz. kenen mukaan on oikein kirjoitti:
Miten kuvittelit minun rikkovan julkisesti kymmentä käskyä?
Niitähän noudatan opetuksen mukaisesti.
Siksi en ymmärtänyt mitä julkisyntiä pitäisi karttaa ja miksi ei saisi olla mietteliäänä esitettyjen väitteiden edessä, jotka näyttävät vähintäänkin selvittämisen arvoisille.
Niistähän selviää onko meitä juoksutettu väärillä ohjeilla ja väärillä tiedoilla.
Tiedät itsekin kuinka sisäänlämpiävää seurakuntien sanoma on ja kuinka seurakuntien väki vanhenee.En minä ole olettanut mitään sellaista.
Siunausta
jariuskova_1 kirjoitti:
Sanot: "Minä uskon ettei kukaan liity adventtikirkkoon Ellenin vuoksi."
Jokatapauksessa. Teet väärin eksyttäessäsi uskovia ihmisiä. Lopeta se heti eikä 5 vuoden päästä.Minä en lue lähettämääsi tekstiä lainkaan, kuin 2-3 riviä kun huomaan taas mistä on kyse.
Pikanteosta.
Ei maksa vaivaa.
Turhaan kirjoittelet minulle tuollaista.
Siunausta
jari laurila- Enää lue
jarlau kirjoitti:
Minä en lue lähettämääsi tekstiä lainkaan, kuin 2-3 riviä kun huomaan taas mistä on kyse.
Pikanteosta.
Ei maksa vaivaa.
Turhaan kirjoittelet minulle tuollaista.
Siunausta
jari laurilaMitään "uskova"1 viestejä, ne ovat yhtä tyhjän
kanssa.On hyvä Jarlau ja Timo, että olette
palstoilla oikomassa harhautuskirjoituksia ja
valheita,toivon siunausta molemmille!
Terv.Helena Enää lue kirjoitti:
Mitään "uskova"1 viestejä, ne ovat yhtä tyhjän
kanssa.On hyvä Jarlau ja Timo, että olette
palstoilla oikomassa harhautuskirjoituksia ja
valheita,toivon siunausta molemmille!
Terv.HelenaPaljon kiitoksia kannustuksesta Helena sisko.
Herrassa ja rakkaudessa kuljemme parhaan kykymme mukaan.
Turhat väittelyt ovat turhia, mutta ihmisiä on kiva auttaa, kun on niin paljon kaikenlaista väärää uskomusta ja epätietoa.
Jumalan siunausta
jariAramiz kirjoitti:
Erittän epä raamatullinen henkilö. Hän ei pysty
perustelemaan koskaan raamatulla eikä historialla
eikä liiemin Factoilla. mitään perustotuuksia.
Hän opettaa Jesuiittojen oppeja Raamatum Profetioina ja koettaa käännyttää salakavalasti
viattomia ihmisiä kauheiden harhojen pariin.
hänellä on vain hirveä viha mielessä. Et varmasti tule koskaan kuulemaan häneltä yhtä ainoata totuuden sanaa. Hänen Evankeliuminsa perustuu toisten Kristittyjen mustamaalaamis
listoille, Hän ei koskaan tunnusta olevansa
väärässä, Hän on itsemielestään aina oikeassa.
Ainoa hyvä mikä hänellä on se on nimimerkki
uskova 1. Kuitenkin sekin on harhaan johtava.
Hän ei löydä kestään koskaan mitään hyvää. Tämäkö on Kristuksen hengen mukainen rauhan ja
rakkauden yhdisteen edistäminen? Tämä on vain
riidan haastoa josta puuttuu rakkauden armolahja,
Kaikki toiset uskovat ovat Harhaisia, On vain yksi pyhä. Hän on uskova 1. Kuuntele itseäsi
kumman asialla olet, oletko Jumalan vai sielun vihollisen. On hyvin helppo nähdä pieni tikku
naapurin silmässä. Kuitenkaan oman silmän suurta
hako tukkia ei vain tule näkyviin, Kumpa Jumala
armossaan antaisi sinulle todellista viisautta
näkemään oman henkisen tilasi, Pitää vain paljon rukoilla puolestasi. Hyvä ystäväsi Aramiz.Sanot: "Kaikki toiset uskovat ovat Harhaisia"
En ole sanonut ketään uskovaa harhaiseksi, ainoastaan harhaoppisia. Täälläkin kirjoittelee oikein hyviä uskovia, mutta sinulla näyttää olevan heitä vastaan ihan samaa sanomista kuin minuakin vastaan.- ilman sinun avoimmuuttasi
jarlau kirjoitti:
Paljon kiitoksia kannustuksesta Helena sisko.
Turhat väittelyt ovat turhia, mutta ihmisiä on kiva auttaa, kun on niin paljon kaikenlaista väärää uskomusta ja epätietoa.
Jumalan siunausta
jariei olisi ollut niin helppoa päästä vakuuttuneeksi omasta vakaumuksestaan.
Samalla on auennut paljon muitakin asioita, joita ei olisi tullut edes ajatelleksi.
Lämmin kiitos. jarlau kirjoitti:
Paljon kiitoksia kannustuksesta Helena sisko.
Jumalan siunausta
jariHienoa, te siis ette enää yritä eksyttää minua harhaoppiin! Kunpa tekisitte saman päätöksen kaikkien täällä kirjoittelevien uskovien suhteen. Mutta ei, kirjoittelunne jatkuu, ettekä tee parannusta, joten minä en ainakaan lopeta teistä varoittamista.
- Ihmisiä
uskova_1 kirjoitti:
Hienoa, te siis ette enää yritä eksyttää minua harhaoppiin! Kunpa tekisitte saman päätöksen kaikkien täällä kirjoittelevien uskovien suhteen. Mutta ei, kirjoittelunne jatkuu, ettekä tee parannusta, joten minä en ainakaan lopeta teistä varoittamista.
Kyllä rehelliset ja järkevät ihmiset
tälläkin palstalla ymmärtävät mistä on kysymys.
Ehkä olemme sinun suhteesi jo luovuttaneet,
mutta toivottavasti Jumala ei tee niin.
Rukoilemme puolestasi.Toivon sinulle siunausta. - näköjään
jarlau kirjoitti:
En minä ole olettanut mitään sellaista.
Siunausta
jari...ilman vastauksia!!
- Timo Flink
Olisin kiinnostunut tietämään mihin esitetty väite perustuu? Minä en ainakaan ole kieltänyt ketään lukemasta internetiä. Olen kyllä pari kertaa todennut, että netti on täynnä soopaa. Jarlauta ei kukaan tietääkseni ole kieltänyt kirjoittamasta (vai onko, jarlau?).
Timo FlinkTerve ja Hei Timo veli Herrassa
Täällä on mukavia veikkoja.
En iedä misä istuu aina joskus huhu että minun kirjoituksiani jotenkin kirkossa harmiteltaisiin.
Kukaan ei ole harmitellut minulle, ja kirkon johtokin on antanut minulle vain tunnustusta aina.
Olin uupunut juuri, mutta pääsin säikähdyksellä.
Ev työ vei voimat kun kävin ylikieroksilla monissa töiösä ja istuin vuoden netissä.
Asennekysymys, ja otan nyt rauhassa.
Lisäksi poikamiehellä kävi perustavaa laatua oleva
elämänkriisi jolloin havaitsin yhtäkkiä kauniin naisen nähdessäni, että nyt meikäpoika hankkii vaimon itselleen.
Jos ei hän, niin joku muu.
Oli kamalat säpinät, kun tuplaiseen kriisiin joutuu yhtäkkiä pitkästä aikaa, ja päättäkin muuttaa perusteellsisesti elämänvieton.
Suorastaan shokeerasin kiinnostukseni kohteen, ja käyttäydyin harkitsemattomasti ja pelästytin hänet, mutta maailma on naisia täynnä, niitäkin joille kelpaan sellaisena kuin olen, ja eivät kaipaa muita ihanteita.
Rakkausjuttuja tässä vonkaillaan että pääsis naimisiin.
Nyt on levätty ja järkikulta tallella taas, ja työ jatkuu.
Minulla on elämässä tapauksia joissa nainen on sekoittanut pääni täydellisesti että menetän elämänhallintaani.
Meni onneksi 2-3 viikossa ohi.
Mutta päätös jäi etsiä oma nyt lähivuosina.
Hyvä, että kaikki kunnossa ja keskustelua täälläkin voin taas jatkaa, mutta säästellen itseäni.
En voi enää riskeerata terveyttäni liikarehkimisellä.
Rakkauden vaikuttimissa mennään täälläkin.
Tietysti keskustelu on melko lyhyttä ja asiallista ettei korulauseita ja kohteliaisuuksia juuri käytetä ehkä ajanpuutteen vuoksi.
Silloin voi keskustelut täällä olla kovasävyisiä.
Pilkkaajia joukossa on aina pari kolme.
Kun rakkauden vaikuttimissa kuljemme, voimme olla rauhallisin mielin aina.
Jumalan siunausta
jari laurila- Johannes
jarlau kirjoitti:
Terve ja Hei Timo veli Herrassa
Täällä on mukavia veikkoja.
En iedä misä istuu aina joskus huhu että minun kirjoituksiani jotenkin kirkossa harmiteltaisiin.
Kukaan ei ole harmitellut minulle, ja kirkon johtokin on antanut minulle vain tunnustusta aina.
Olin uupunut juuri, mutta pääsin säikähdyksellä.
Ev työ vei voimat kun kävin ylikieroksilla monissa töiösä ja istuin vuoden netissä.
Asennekysymys, ja otan nyt rauhassa.
Lisäksi poikamiehellä kävi perustavaa laatua oleva
elämänkriisi jolloin havaitsin yhtäkkiä kauniin naisen nähdessäni, että nyt meikäpoika hankkii vaimon itselleen.
Jos ei hän, niin joku muu.
Oli kamalat säpinät, kun tuplaiseen kriisiin joutuu yhtäkkiä pitkästä aikaa, ja päättäkin muuttaa perusteellsisesti elämänvieton.
Suorastaan shokeerasin kiinnostukseni kohteen, ja käyttäydyin harkitsemattomasti ja pelästytin hänet, mutta maailma on naisia täynnä, niitäkin joille kelpaan sellaisena kuin olen, ja eivät kaipaa muita ihanteita.
Rakkausjuttuja tässä vonkaillaan että pääsis naimisiin.
Nyt on levätty ja järkikulta tallella taas, ja työ jatkuu.
Minulla on elämässä tapauksia joissa nainen on sekoittanut pääni täydellisesti että menetän elämänhallintaani.
Meni onneksi 2-3 viikossa ohi.
Mutta päätös jäi etsiä oma nyt lähivuosina.
Hyvä, että kaikki kunnossa ja keskustelua täälläkin voin taas jatkaa, mutta säästellen itseäni.
En voi enää riskeerata terveyttäni liikarehkimisellä.
Rakkauden vaikuttimissa mennään täälläkin.
Tietysti keskustelu on melko lyhyttä ja asiallista ettei korulauseita ja kohteliaisuuksia juuri käytetä ehkä ajanpuutteen vuoksi.
Silloin voi keskustelut täällä olla kovasävyisiä.
Pilkkaajia joukossa on aina pari kolme.
Kun rakkauden vaikuttimissa kuljemme, voimme olla rauhallisin mielin aina.
Jumalan siunausta
jari laurilaKiitos Jari kirjoituksistasi. Jumalan siunausta sinulle.Olet Hengen miehiä, et hermostu, vaikka loukataan. Herra on antanut sinulle armostaan sisäisen rauhan. Iloitse siitä päivittäin, niihän sinä teekkin. Ole onnellinen poikamiehenä tai ukkomiehenä. Herra tietää mikä on sinun parhaaksi tässä elämässä. Hän johdattaa lapsiaan. Maran ata Herramme tulee.
Mihin luulisit "tonkijan" väitteiden perustuvan? Hän voi tietysti itse kertoa ja korjata oman käsitykseni,joka on se,että ne perustuvat omiin olettamuksiin lisättynä ripauksella pahansuopaisuutta. Ja mitä pelättävää ja merkitystä tällaisilla listakitjoitteluilla itseasiassa on. Ja mitä pelättävää siinä on,jos totuus paljastuu,mikä on totuus? Jeesus on totuus!
Johannes kirjoitti:
Kiitos Jari kirjoituksistasi. Jumalan siunausta sinulle.Olet Hengen miehiä, et hermostu, vaikka loukataan. Herra on antanut sinulle armostaan sisäisen rauhan. Iloitse siitä päivittäin, niihän sinä teekkin. Ole onnellinen poikamiehenä tai ukkomiehenä. Herra tietää mikä on sinun parhaaksi tässä elämässä. Hän johdattaa lapsiaan. Maran ata Herramme tulee.
Kiitos paljon Johannes.
Oli mukavaa saada kannustavaa postia.
Lähimmäisiä on aina mukavaa auttaa, lähimmäisrakkaudesta.
Ei ole muita vaikuttimia.
Elämässä olen oppinut rakkauden periaatteet elämässä, ja olen siitä iloinen.
Jos Herra tietää mitä kaipaan ja tarvitsen, niin Hän järjestää minulle hyvän ja sopivan elämänkumppanin ja nopsaan.
Alan pian massiivisen haun erilaisilla ilmoituksilla muutoin kyllä ihan pikapuoliin.
Olin kovin tyytyväinen oman aikani yksin, mutta tilanne muuttui yllättäen ja havaitsin ettei suunnitelmani yksin eläjänä toteudukaan, eikä tarvitsekaan. Kaksin kaunista kun ja jos on rakkaus.
Jos seurakunnan penkillä olisi sopivia, ei olisi ongelmia, mutta tilanne on hiukan kamala.
Yritän etsiä jonkun jota usko kiinnostaa, ja jolle voisin opettaa Raamatun.
Jumalan siunausta Sinulle
jari laurila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36637778Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s896486Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315410Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213888Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta663032Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi532700Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D612151En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122134Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182061Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4921979