Miten suhtautuu autoliikkeet, jos menee tarjoamaan vaihdossa 2-kilpistä autoa? Montako % hyvitys on vastaavan yksi kilpisen hinnasta. Hintaluokka autossa on 10000euroa, siis 1-kilpisen.
2-kilpisen
40
21505
Vastaukset
- peter
auto on joutunut 2-kilpiseksi vaikuttaa paljon. Jolleikkin se ei kelpaa, joillekkin se kelpaa ja jotkut eivät edes tajua/huomaa että se on 2-kilpinen.
- hinnasta pois!
Liikkeet varmasti huomaavat siinä vaiheessa kun aletaan papereita tekemään. Joten parempi on kertoa asiasta suoraan. Moni liike tosin silloin vetäytyy kaupasta. Ei tuolaiselle ole kuin yksityisten välinen kauppa. Hintataso on todella alhainen, yleensä ne tehdään myyntiin jolloin jää ruostesuojakset tekemättä. Vaikka myyjä tietysti toista väittää.
- kelpaa
Merkkiliikkeet eivät ota lainkaan. Pienemmät jobbariliikkeet voivat ottaa mutta n.40% halvemmalla kuin 1-kilpisen.
- hitsatessa
Syy tuohon hinnan alennukseen, on se että galvanointi palaa hitsatessa. Mistään bilteman galvanointimaali purkista sitä ei siihen enään saa takaisin. Näistä hitsauksista se sitten lähtee ruostumaan. Ne ovat lisäksi juuri niitä paikkoja jotka seuraavassakin kolarissa taipuvat ja silloin helposti! Ei hyvä!
- tuohon
hitsatessa kirjoitti:
Syy tuohon hinnan alennukseen, on se että galvanointi palaa hitsatessa. Mistään bilteman galvanointimaali purkista sitä ei siihen enään saa takaisin. Näistä hitsauksista se sitten lähtee ruostumaan. Ne ovat lisäksi juuri niitä paikkoja jotka seuraavassakin kolarissa taipuvat ja silloin helposti! Ei hyvä!
TM:n tutkimuksessa lähes kaiki kolariautot oli korjattu ala-arvoisesti, myös merkkiliikkeissä! Ruostesuojauksia ei tietenkään vaivauduta tekemään edes huonosti. Ei niitä ketään huomaa. Eli kaikessa fuskataan. Vain se näkyvä yritetään tehdä vähän sinnepäin edes.
- missä numerossa?
tuohon kirjoitti:
TM:n tutkimuksessa lähes kaiki kolariautot oli korjattu ala-arvoisesti, myös merkkiliikkeissä! Ruostesuojauksia ei tietenkään vaivauduta tekemään edes huonosti. Ei niitä ketään huomaa. Eli kaikessa fuskataan. Vain se näkyvä yritetään tehdä vähän sinnepäin edes.
Muistatko missä numerossa kolarikorjaustesti oli?
- 18/05
missä numerossa? kirjoitti:
Muistatko missä numerossa kolarikorjaustesti oli?
- missä numerossa?
18/05 kirjoitti:
Kiitos, täytyypä etsiä lehti. Testistä oli joskus kahvipöydässä puhetta, oli ollut melko paksuja kittauksia jne. Ei tullut silloin kuitenkaan ko. juttua luettua.
- Joo.
tuohon kirjoitti:
TM:n tutkimuksessa lähes kaiki kolariautot oli korjattu ala-arvoisesti, myös merkkiliikkeissä! Ruostesuojauksia ei tietenkään vaivauduta tekemään edes huonosti. Ei niitä ketään huomaa. Eli kaikessa fuskataan. Vain se näkyvä yritetään tehdä vähän sinnepäin edes.
Ja edes TM ei uskaltanut testata onko autoissa oikeasti myös turvatyynyt uusittu,luottivat pelkkiin merkkivaloihin jotka saa kyllä toimimaan muutenkin.
- myynti vaikeaa
Yleensä myynti on vaikeaa. Niitä autojahan myydään ruttutukussa Espoossa ja Tampereella. Ostajat ovat navetoissa toimivia nyrkkipajoja, jotka muiten töitten ohessa autoja laittelevat.
Tarina on se, että autoa tehdään "vaimolle". Vaimo ei kuitankaan autosta pitänyt, niin tämä auto on sitten myynnissä. Eli käytännössä auto harsitaan kasaan niin halvalla kuin mahdollista ja sitten myyntiin. Auto tuskin on kolari kestävyydeltään uuden(käytetyn) veroinen vaikka siellä olisi uudet airbagitkin. Ei ne auta, jos eloonjäämistila loppuu.- tarinat
Jotkut on tehty pojalle tai itselle mutta joku tilanne onkin muuttunut ja tarvitaan toisenlainen auto. Jutut onkin sitten ainoita hyviä näiden autojen kohdalla. Mutta täytyy muistaa että ehkä 1% näistä on oikeasti taidolla ja hyvin itselle tehtyjä.
- koskee vanhoja
tarinat kirjoitti:
Jotkut on tehty pojalle tai itselle mutta joku tilanne onkin muuttunut ja tarvitaan toisenlainen auto. Jutut onkin sitten ainoita hyviä näiden autojen kohdalla. Mutta täytyy muistaa että ehkä 1% näistä on oikeasti taidolla ja hyvin itselle tehtyjä.
Tämä mainitsemasi 1% koskee vanhoja 80-luvun autoja, nämä autot ovat yksinkertaisia korirakenteeltaan. Näissä tapauksissa voi oikaisussa menetettyä lujuutta korvat lisäämällä sinne vahvikepaloja. Näissä on tietysti omat ongelmansa. 1. ne pitää piilottaa katsastusmieheltä. 2. kuitenkin hankala ennustaa miten se rakenne toimii erilaisissa tosi tilanteissa.
Uudehkoja autoja Tekniikan Maailman testin mukaan näyttää olevan mahdotonta korjata, edes tyydyttävästi. Edes merkkikorjaamot eivät onnistuneet, vaan autoissa oli monia virheitä. - näin!
koskee vanhoja kirjoitti:
Tämä mainitsemasi 1% koskee vanhoja 80-luvun autoja, nämä autot ovat yksinkertaisia korirakenteeltaan. Näissä tapauksissa voi oikaisussa menetettyä lujuutta korvat lisäämällä sinne vahvikepaloja. Näissä on tietysti omat ongelmansa. 1. ne pitää piilottaa katsastusmieheltä. 2. kuitenkin hankala ennustaa miten se rakenne toimii erilaisissa tosi tilanteissa.
Uudehkoja autoja Tekniikan Maailman testin mukaan näyttää olevan mahdotonta korjata, edes tyydyttävästi. Edes merkkikorjaamot eivät onnistuneet, vaan autoissa oli monia virheitä.Tarkoitin että muutamaa harvaa on edes yritetty korjata kunnolla.
- kunnes
näin! kirjoitti:
Tarkoitin että muutamaa harvaa on edes yritetty korjata kunnolla.
Totta, kunnes korjaaja huomannut tehtävän mahdottomuuden. Nuo auton suurlujuusteräkset on aika hankala oikoa, eivät ole mitään kattopeltiä. Joten niitä sitten lämmitellään hitsipillillä:) Taitaa hiili häipyä, rauta pehmetä.
- totuus+1
... Tää 2-kilpisten "mollaus" perustuu harhaluuloon että ne on kaikki vedetty katon kautta ympäri sähkötolppaan ja hitsattu uudelleen kasaan paloista. Tosiasiassa 2-kilpisyys voi johtua muistakin syistä kuin "oikeasta" kolarista (esim. varkaus, ilkivalta). Eli auton historia vaikuttaa paljonkin! 1-kilpisistäkin löytyy ruttuja, jotka eivät ole jääneet vak.yhtiön korvattavaksi (vakuutustasosta riippuen?). 1-kilpisyys ei takaa kolarivapaata yksilöä. Myös 2-kilpinen voi olla käypä peli.
- ei niitä huvikseen
Ei niitä todellakaan huvikseen lunasteta! Vakuutus yhtiö miettii hyvin tarkkaan kannattaako auto korjata. Käytännössä siis tuhon täytyy olla melko suuri.
Uudehkoissa autoissa (joissa siis kasko on)ei varkaustapauksia juurikaan ole, johtuen ajonestojärjestelmistä.
Varastetuilla autoilla kyllä ajetaan melko huolettomasti, rallia jollain metsätiellä jne. Joten koneessa voi odottaa ylläri.
1-kilpinen voi olla kolari auto.
2-kilpinen on aina!
2-kilpinen ei ole koskaan käypä peli! Lue tekniikan maailman testi. Merkkikorjaamotkaan eivät saa autoa tyydyttävään kuntoon. - kokemusta on
ei niitä huvikseen kirjoitti:
Ei niitä todellakaan huvikseen lunasteta! Vakuutus yhtiö miettii hyvin tarkkaan kannattaako auto korjata. Käytännössä siis tuhon täytyy olla melko suuri.
Uudehkoissa autoissa (joissa siis kasko on)ei varkaustapauksia juurikaan ole, johtuen ajonestojärjestelmistä.
Varastetuilla autoilla kyllä ajetaan melko huolettomasti, rallia jollain metsätiellä jne. Joten koneessa voi odottaa ylläri.
1-kilpinen voi olla kolari auto.
2-kilpinen on aina!
2-kilpinen ei ole koskaan käypä peli! Lue tekniikan maailman testi. Merkkikorjaamotkaan eivät saa autoa tyydyttävään kuntoon.2-kilpinen ei ole aina kolariauto. Taannoin
yhdestä paremmilla tehdasvarusteilla olevasta
-99 mallisesta autosta pöllittiin sisusta.
Vastaavanlaisen sisustan hommaaminen olisi
tullut liian kalliiksi, joten vakuutusyhtiö
lunasti auton. - Soopaa
ei niitä huvikseen kirjoitti:
Ei niitä todellakaan huvikseen lunasteta! Vakuutus yhtiö miettii hyvin tarkkaan kannattaako auto korjata. Käytännössä siis tuhon täytyy olla melko suuri.
Uudehkoissa autoissa (joissa siis kasko on)ei varkaustapauksia juurikaan ole, johtuen ajonestojärjestelmistä.
Varastetuilla autoilla kyllä ajetaan melko huolettomasti, rallia jollain metsätiellä jne. Joten koneessa voi odottaa ylläri.
1-kilpinen voi olla kolari auto.
2-kilpinen on aina!
2-kilpinen ei ole koskaan käypä peli! Lue tekniikan maailman testi. Merkkikorjaamotkaan eivät saa autoa tyydyttävään kuntoon.Auton korjaus on nykyään kallista puuhaa.
Eipä tarvitse olla kummallinen ruttu uudehkossa autossa kun se lunastetaan.
Sama asia varkaustapauksissa varsinkin jos auto on kateissa niin kauan että korvaus on jo maksettu ennen löytymistä.
Käykää itse varastolla katsomassa siellä on autoja kaikenlaisissa kunnoissa, - essolta
kokemusta on kirjoitti:
2-kilpinen ei ole aina kolariauto. Taannoin
yhdestä paremmilla tehdasvarusteilla olevasta
-99 mallisesta autosta pöllittiin sisusta.
Vastaavanlaisen sisustan hommaaminen olisi
tullut liian kalliiksi, joten vakuutusyhtiö
lunasti auton.Kaupunkitarina essolta. ja vaikka olisi tosi, niin siitä joku harsi kasaan auton miljoonalla sähkövialla. Eli onko hyvä auto?
- varastettu yhtään
Soopaa kirjoitti:
Auton korjaus on nykyään kallista puuhaa.
Eipä tarvitse olla kummallinen ruttu uudehkossa autossa kun se lunastetaan.
Sama asia varkaustapauksissa varsinkin jos auto on kateissa niin kauan että korvaus on jo maksettu ennen löytymistä.
Käykää itse varastolla katsomassa siellä on autoja kaikenlaisissa kunnoissa,Suomessa ei ole varastettu yhtään ajonestolla varustettua autoa. Se taas on ollut pakollinen melkein kymmenen vuotta. Joten tuo varastaminen ei koske kovin uusia autoja. Joitakin tapauksia on ollut, mutta ne ovat osoittautuneet vakuutuspetoksiksi. Esim. kun moottori on vaurioitunut on yritetty päästä autosta eroon. Joten ei tämmöinen varastettu auto mikään löytö ole. Kyllä nuo varastetut autot ovat melko marginaali ryhmä, ei ehkä kannata ottaa tässä keskustelussa huomioon.
Taidat olla patologinen tarinoiden sepittäjä? Ota asioista selvää äläkä keksi juttuja! - normaali käytäntö...
ei niitä huvikseen kirjoitti:
Ei niitä todellakaan huvikseen lunasteta! Vakuutus yhtiö miettii hyvin tarkkaan kannattaako auto korjata. Käytännössä siis tuhon täytyy olla melko suuri.
Uudehkoissa autoissa (joissa siis kasko on)ei varkaustapauksia juurikaan ole, johtuen ajonestojärjestelmistä.
Varastetuilla autoilla kyllä ajetaan melko huolettomasti, rallia jollain metsätiellä jne. Joten koneessa voi odottaa ylläri.
1-kilpinen voi olla kolari auto.
2-kilpinen on aina!
2-kilpinen ei ole koskaan käypä peli! Lue tekniikan maailman testi. Merkkikorjaamotkaan eivät saa autoa tyydyttävään kuntoon.Tuossa vuosituhannen alussa tuli sellainen hienous kuin EU kilvet. Jokainen auton omistaja sai vaihtaa autonsa vanhat kilvet kyseisiin EU kilpiin. Ja sitähän tehtiin paljon. Itselläni on esim. 850 farmari Volvo, jossa on toiset kilvet. Ja toiset kilvet on vain siksi, koska siihen oli aikoinaan haluttu vaihtaa nämä EU kilvet.
- busa
Soopaa kirjoitti:
Auton korjaus on nykyään kallista puuhaa.
Eipä tarvitse olla kummallinen ruttu uudehkossa autossa kun se lunastetaan.
Sama asia varkaustapauksissa varsinkin jos auto on kateissa niin kauan että korvaus on jo maksettu ennen löytymistä.
Käykää itse varastolla katsomassa siellä on autoja kaikenlaisissa kunnoissa,1-kilpinen uudehko auto voi olla hyvinkin kunnolla kolaroitu. Nimittäin sen lunastaminen on myös niin kallista että korjaamaan pyritään kalliillakin jos vain on mahdollista. Valitettavasti itsellä on tästä kokemusta, kallis ja uudehko autoni korjattiin pahahkon hirvikolarin jäljiltä (korjattiin merkkikorjaamolla 8 viikkoa ja korjaus maksoi 100000 silloista markkaa). Samaan aikaan rutattu pienempi ruttuinen sierra meni heti paalaukseen.
- rek.numero!
normaali käytäntö... kirjoitti:
Tuossa vuosituhannen alussa tuli sellainen hienous kuin EU kilvet. Jokainen auton omistaja sai vaihtaa autonsa vanhat kilvet kyseisiin EU kilpiin. Ja sitähän tehtiin paljon. Itselläni on esim. 850 farmari Volvo, jossa on toiset kilvet. Ja toiset kilvet on vain siksi, koska siihen oli aikoinaan haluttu vaihtaa nämä EU kilvet.
Ehkä tämä keskustelu ei koske autoja joita ei ole poistettu välillä rekisteristä, esim. haluttu vaihtaa konttorilla ne eu-kilvet. Ja tällöinhän rekisterinumero pysyy samana.
Noita pahasti kolaroitujavoi löytyä myös 1-kilpisistä, muutama kuukausi sitten autoliike yritti myydä minulle neljä vuotta vanhaa autoa jota oli kolaroitu apumiehen puolelta ja perästä. Korjaukset ja maalaus oli tehty selvästi kyläpajalla, automyyjä väitti kirkkain silmin että heillä ei ole ainakaan papereissa tietoa että olisi kolaroitu. Eli eipä myyjä suoraan valehdellut mutta jätti kyllä olennaista kertomatta.
Itselleni en halua kolariautoa. - jammu
varastettu yhtään kirjoitti:
Suomessa ei ole varastettu yhtään ajonestolla varustettua autoa. Se taas on ollut pakollinen melkein kymmenen vuotta. Joten tuo varastaminen ei koske kovin uusia autoja. Joitakin tapauksia on ollut, mutta ne ovat osoittautuneet vakuutuspetoksiksi. Esim. kun moottori on vaurioitunut on yritetty päästä autosta eroon. Joten ei tämmöinen varastettu auto mikään löytö ole. Kyllä nuo varastetut autot ovat melko marginaali ryhmä, ei ehkä kannata ottaa tässä keskustelussa huomioon.
Taidat olla patologinen tarinoiden sepittäjä? Ota asioista selvää äläkä keksi juttuja!Suomi on ainut paikka maailmankaikkeudessa missä ajonestolaitteella varustettu auto on turvassa.
Idässä ja lännessä niitä viedään käsistä, mutta Suomessa on aina kysessä vakuutuspetos.
Sama juttu muutoin akillesjänteissä. Ainut maa jossa akillesjänteessä on aina ollut ennen tapaturmaa iästä ja harrastuksista riippumatta alkavaa rauppeumaa. Rappeuman voi välttää yksinkertaisesti pyytämällä operoivaa orttopedia ottamaan kudosnäytteen.
Ihmeellinen tämä armas Suomen maa ja vielä ihmeellisempi on sen nöyrä pää allapäin vaeltava kansa. - reksa
rek.numero! kirjoitti:
Ehkä tämä keskustelu ei koske autoja joita ei ole poistettu välillä rekisteristä, esim. haluttu vaihtaa konttorilla ne eu-kilvet. Ja tällöinhän rekisterinumero pysyy samana.
Noita pahasti kolaroitujavoi löytyä myös 1-kilpisistä, muutama kuukausi sitten autoliike yritti myydä minulle neljä vuotta vanhaa autoa jota oli kolaroitu apumiehen puolelta ja perästä. Korjaukset ja maalaus oli tehty selvästi kyläpajalla, automyyjä väitti kirkkain silmin että heillä ei ole ainakaan papereissa tietoa että olisi kolaroitu. Eli eipä myyjä suoraan valehdellut mutta jätti kyllä olennaista kertomatta.
Itselleni en halua kolariautoa.Eu-kilvet saa halvemmalla kun ottaa uuden rekisteritunnuksen ja uudet kilvet saa konttorilta heti mukaansa.
Eu-kilvet saa tilattua myöskin vanhoilla tunnuksilla, jolloin ne maksavat hieman enemmän. Lisäksi toimitusaikaa on muutama viikko, kun Sörkan venkulat saavat prässikoneeseen sopivat aakkoset.
Kukaan täysipäinen ei siltikään eu-kilpien takia vaihda autonsa rekisterinumeroa! - juips
ei niitä huvikseen kirjoitti:
Ei niitä todellakaan huvikseen lunasteta! Vakuutus yhtiö miettii hyvin tarkkaan kannattaako auto korjata. Käytännössä siis tuhon täytyy olla melko suuri.
Uudehkoissa autoissa (joissa siis kasko on)ei varkaustapauksia juurikaan ole, johtuen ajonestojärjestelmistä.
Varastetuilla autoilla kyllä ajetaan melko huolettomasti, rallia jollain metsätiellä jne. Joten koneessa voi odottaa ylläri.
1-kilpinen voi olla kolari auto.
2-kilpinen on aina!
2-kilpinen ei ole koskaan käypä peli! Lue tekniikan maailman testi. Merkkikorjaamotkaan eivät saa autoa tyydyttävään kuntoon.Ei 2-kilpinen ole välttämättä lunastettu.
- jaarittelija?
juips kirjoitti:
Ei 2-kilpinen ole välttämättä lunastettu.
Ei tietenkään. Älä takerru tuohon kilpiasiaan, sinulle ilmeisesti pitäisi puhua rekisteristä poistetusta. Taidat olla melkoinen pösilö?
- Esson baarista
essolta kirjoitti:
Kaupunkitarina essolta. ja vaikka olisi tosi, niin siitä joku harsi kasaan auton miljoonalla sähkövialla. Eli onko hyvä auto?
Ei ole kaupunkitarina. Autosta pöllittiin sisusta
(penkit ja oviverhoilut) joten niiden uusimisesta
ei tule miljoonaa sähkövikaa! Auto on muuten
jälleen liikenteessä. Siihen on kuulemma laitettu perusmallin verhoilut ja penkit
(Alkuperäiset olivat Recaroa) - konna
varastettu yhtään kirjoitti:
Suomessa ei ole varastettu yhtään ajonestolla varustettua autoa. Se taas on ollut pakollinen melkein kymmenen vuotta. Joten tuo varastaminen ei koske kovin uusia autoja. Joitakin tapauksia on ollut, mutta ne ovat osoittautuneet vakuutuspetoksiksi. Esim. kun moottori on vaurioitunut on yritetty päästä autosta eroon. Joten ei tämmöinen varastettu auto mikään löytö ole. Kyllä nuo varastetut autot ovat melko marginaali ryhmä, ei ehkä kannata ottaa tässä keskustelussa huomioon.
Taidat olla patologinen tarinoiden sepittäjä? Ota asioista selvää äläkä keksi juttuja!Taidat nyt sekottaa asiat!
Ajonestolla varustettuja autoja ei Suomessa ole varastettu parkkipaikalta ruuvimeisselillä.
Mutta, uusiakin autoja pöllitään autojen omilla avaimilla. Avaimet on saatu käsiin jollakin tavalla, niin eipä siinä ajonestot paljoa estä!
Esim. autoliikkeistä on kadonnut avaimia ja seuraavana yönä on kadonnut koko auto. Mitäs muuta se on kuin varastamista???
Yksityisten autoja on pöllitty esim. murtautumalla uimahallin vaatekaappiin, josta on saatu auton avaimet ja auto on lähtenytparkkipaikalta.
Eivät nämä mitään yksittäistapauksia ole! Kun auto aikanaan löytyy varkaan rikkomana, niin kyllähän se autovahinkokeskukseen joutuu. - kuulema:)
Esson baarista kirjoitti:
Ei ole kaupunkitarina. Autosta pöllittiin sisusta
(penkit ja oviverhoilut) joten niiden uusimisesta
ei tule miljoonaa sähkövikaa! Auto on muuten
jälleen liikenteessä. Siihen on kuulemma laitettu perusmallin verhoilut ja penkit
(Alkuperäiset olivat Recaroa)siis sun tieto perustuu kuulema-juttuihin! Ootko vähän spede?
- oikaisupenkki
busa kirjoitti:
1-kilpinen uudehko auto voi olla hyvinkin kunnolla kolaroitu. Nimittäin sen lunastaminen on myös niin kallista että korjaamaan pyritään kalliillakin jos vain on mahdollista. Valitettavasti itsellä on tästä kokemusta, kallis ja uudehko autoni korjattiin pahahkon hirvikolarin jäljiltä (korjattiin merkkikorjaamolla 8 viikkoa ja korjaus maksoi 100000 silloista markkaa). Samaan aikaan rutattu pienempi ruttuinen sierra meni heti paalaukseen.
Työmaalla kolaroitiin upouusi Vw Transporter-bussi.
Keulassa melkoiset vauriot, tuulilasi rikki, airbag lauennut ja runkokin vinossa, ainakaan ovet eivät sulkeutuneet kunnolla..
Auto oli Laakkosella pari kuukautta remontissa ja vastapuolen liikennevakuutuksen piikkiin tehtiin 42 tuhannen markan lasku.
Auto oli korjausajan seisontavakuutuksessa, mutta koko ajan silti rekisterissä. Viimeisenä toimenpiteenä vaihdettiin keulan rekisterikilpi uuteen, vanhalla tunnuksella tietty.
Ei jäänyt siihen autoon mitään papereita ym. merkintöjä, jotka kertoisivat pahasta kolarista.
Poliisi olisi voinut kolaripaikalla ottaa kilvet ja edellyttää uudelleen rekisteröinnille auton hyväksyttyä korjaamista. Se on kuitenkin kiinni poliisipartion viitsimisestä, tekevätkö niin.. - meni
ei niitä huvikseen kirjoitti:
Ei niitä todellakaan huvikseen lunasteta! Vakuutus yhtiö miettii hyvin tarkkaan kannattaako auto korjata. Käytännössä siis tuhon täytyy olla melko suuri.
Uudehkoissa autoissa (joissa siis kasko on)ei varkaustapauksia juurikaan ole, johtuen ajonestojärjestelmistä.
Varastetuilla autoilla kyllä ajetaan melko huolettomasti, rallia jollain metsätiellä jne. Joten koneessa voi odottaa ylläri.
1-kilpinen voi olla kolari auto.
2-kilpinen on aina!
2-kilpinen ei ole koskaan käypä peli! Lue tekniikan maailman testi. Merkkikorjaamotkaan eivät saa autoa tyydyttävään kuntoon....metsään. Ei 2-kilpínen aina ole kolaroitu. Tuttava lähti vuodeksi ulkomaille ja ei halunnut maksaa d-vero yms kuluja. Joten hän vei kilvet pois ja palatessaan ulkomailta haki uudet kilvet. Näin autosta tuli 2-kilpinen, mutta ei kolarin takia.
- Poloa
varastettu yhtään kirjoitti:
Suomessa ei ole varastettu yhtään ajonestolla varustettua autoa. Se taas on ollut pakollinen melkein kymmenen vuotta. Joten tuo varastaminen ei koske kovin uusia autoja. Joitakin tapauksia on ollut, mutta ne ovat osoittautuneet vakuutuspetoksiksi. Esim. kun moottori on vaurioitunut on yritetty päästä autosta eroon. Joten ei tämmöinen varastettu auto mikään löytö ole. Kyllä nuo varastetut autot ovat melko marginaali ryhmä, ei ehkä kannata ottaa tässä keskustelussa huomioon.
Taidat olla patologinen tarinoiden sepittäjä? Ota asioista selvää äläkä keksi juttuja!Kun saavutat joskus ajokortiin vaadittavan ikävaatimuksen, huomaat että totuus on tarua ihmeellisempää.
- vaihdossa!
Eivät ota vaihdossa. Jossakin liikkeessä joudut kirjoittamaan vaihtotodistuksen, jossa todetaan kilometrit ja se ettei ole kolaroitu!
- on riski!
2-kilpisyys on riski, jonka hyvin harva on valmis ottamaan. Ei edes autoalan-ammattilainen eli myyjä ota sitä, siksi eivät ota vaihdossa.
On aivan sama mikä tarina on, onko auto parkkipaikalla kohittu (harvemmin silloin vakuutsyhtiö auton lunastaa) tai ajettu metsään. Siis pelkkä mahdollisuus karkottaa ostajat. Jos markkinoilla autoja joissa riski kolariautoon on huomattavasti pienempi, miksi ostaa kaksi kilpinen? Ainoa syy on että, auto on paljon halvempi. Tosin auton arvo tippuu jatkossakin nopeammin. Vaikka halvalla saa, vaikea vaihtaa.- ottaa...
2-kilpinen auto on niin suuri riski, että sitä ei kannata kovin helpolla ottaa! Autoja on tällä hetkellä pihat täynnä, joten miksi siten joku romu?
- Make
Jos sinulle kaupataan 2-kilpistä autoa, vaadi näytille vakuutusyhtiön ottamat valokuvat. Jos auto on ollut niin pienillä vaurioilla, kuin myyjä väittää, kuvatkin melko varmasti löytyy, Valokuvat löytyy myös AKE:sta jos haluaa nähdä hieman vaivaa.
Täällä keskustelupalstalla ei myöskään tunnuta tietävän vakuutusyhtiöiden uusarvolunastuspykälästä, jossa uudehko auto lunastetaan melko pienillä vaurioilla.
Muistakaa TM:n juttua lukiessanne, että kyseessä on kuitenkin kaupallinen julkaisu ja heidän kantansa on hyvin kielteinen kolariautoja kohtaan.
On totta, että autoja korjataan hyvin paljon miten sattuu, mutta turha leimata kaikkia kolariautoja paalikelpoisiksi romuiksi. Itse olen ostanut useammankin kolariauton ja olen ollut erittäin tyytyäinen, hinta-laatusuhde on ollut erittäin hyvin kohdallaan.
Nythän voitte leimata minut vaikka jobbariksi, kun puolustan kolariautoja, huomioikaa kuitenkin, että tämä on vain mielipiteeni.- tomi
itse korjailen noita lunastettuja kolariautoja, niinkuin varmasti moni muukin tekee... Lunastettuja autoja nyt on niin monenlaisia, uusia autoja joissa on kuljetusvahinko, satamassa tulvavahinko, varkaus, ilkivalta, tai sitten riittää että auto on ollut kadoksissa kuukauden, on myös niitä autoja joita ei mielestäni koskaan ikinä pitäisi saada korjata enää tieliikenteeseen! Itse korjailen vm 2000---> uudempia autoja, siistejä autoja korjata, saa jonkinlaisen palkan työstään ja se että niissä on monesti varsin pienet vauriot. Tosin korjauksia myös valvotaan eritavalla kuin vanhempien autojen kohdalla, joka on tietty HYVÄ asia! Tuntuu että suurimmalla osalla edellisistä kirjoittajista ei ole minkäänlaista hajuakaan mitä edes 2-kilpinen auto tarkoittaa :-) On varmasti todella paljon pommeja joita on kaikenmaailman kotikätevät korjailleet, mutta on myös todella asiallisesti korjattuja kulkupelejä. Autotehtaiden toleranssit ovat -2mm joka on aika paljon heittoa, esim. konehuoneen ristimitoissa... parhaimmillaan kolarikorjauksen jälkeen tuo toleranssi on lähellä nollaa :-) Kaikki hienot autothan tehdään käsityönä ;-) No joo, se siitä, En itsekään mitä tahansa kolariautoa ostaisi, on itselläkin ollut todella heikosti korjattu kolariauto, mutta kyllä niitä asiallisesti korjattujakin on! , sellaisia joista ei vikaa hakemallakaan löydä. Jos korjaaja on vaan jaksanut/osannut tehdä työn kunnolla.
- tomi
tomi kirjoitti:
itse korjailen noita lunastettuja kolariautoja, niinkuin varmasti moni muukin tekee... Lunastettuja autoja nyt on niin monenlaisia, uusia autoja joissa on kuljetusvahinko, satamassa tulvavahinko, varkaus, ilkivalta, tai sitten riittää että auto on ollut kadoksissa kuukauden, on myös niitä autoja joita ei mielestäni koskaan ikinä pitäisi saada korjata enää tieliikenteeseen! Itse korjailen vm 2000---> uudempia autoja, siistejä autoja korjata, saa jonkinlaisen palkan työstään ja se että niissä on monesti varsin pienet vauriot. Tosin korjauksia myös valvotaan eritavalla kuin vanhempien autojen kohdalla, joka on tietty HYVÄ asia! Tuntuu että suurimmalla osalla edellisistä kirjoittajista ei ole minkäänlaista hajuakaan mitä edes 2-kilpinen auto tarkoittaa :-) On varmasti todella paljon pommeja joita on kaikenmaailman kotikätevät korjailleet, mutta on myös todella asiallisesti korjattuja kulkupelejä. Autotehtaiden toleranssit ovat -2mm joka on aika paljon heittoa, esim. konehuoneen ristimitoissa... parhaimmillaan kolarikorjauksen jälkeen tuo toleranssi on lähellä nollaa :-) Kaikki hienot autothan tehdään käsityönä ;-) No joo, se siitä, En itsekään mitä tahansa kolariautoa ostaisi, on itselläkin ollut todella heikosti korjattu kolariauto, mutta kyllä niitä asiallisesti korjattujakin on! , sellaisia joista ei vikaa hakemallakaan löydä. Jos korjaaja on vaan jaksanut/osannut tehdä työn kunnolla.
ja piti vielä se lisätä, että esim. ruotsissa autot menevät TODELLA pienestä vahingosta purkuun... kysyessäni sitä minulle kerrottiin näin: ruotsissa korjaus on auton hintaan nähden kallista, voi olla kuukausien jono korjaukseen ---> vuokra-auto tulee pitkällä ajalla todella kalliiksi, halvempaa ostaa se vauriopeli pois ja purkaa osiksi...joten esim. pääkaupunki seudulla voi ajatella kuinka paljon vakuutusyhtiöt säästää kun eivät kaikkia autoja korjaa, ja anna laina-autoja käyttöön...
- _4486
Mistä tuo kaksikilpisyys selviää rekisteriotteessa noin konkreettisesti ja onko se peruste purkaa kauppa jos myyjä ei ole kertonut että kulkupeli on kolarikorjattu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2494514Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761695Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061538Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn161421- 511261
- 911201
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031064- 471035