Hormoniton ehkäisy

piipuli8

Olen käyttänyt 2 vuotta Meliane-pillereitä.Käsittääkseni nämä ovat matalahormonisimpia pillereitä,ja sopivat minulle,mutta....Ongelma on se että olen jatkuvasti kiukkuinen,itkuinen ja ajoittain masentunut,ja uskaltaisimpa syyttää tästä pillereitä.Miesystävänikin oli sitä mieltä että muutuin aivan eri ihmiseksi silloin kun aloin syödä pillereitä.Tuossa juuri kokeilin kuukauden verran olla ilman pillereitä,ja kas kummaa,ei tarvinnut itkeskellä tyyliin "mikään ei onnistu" eikä v*tuttanut oikeastaan yhtään.Eli kysymys kuuluu että onko olemassa muita "hormonittomia" konsteja kuin kondomi?Olen lukenut PERSONASTA muutamia juttuja netistä,onko kellään kokemusta siitä?Entä tuo "varmojen päivien" laskeminen?
Kiitos jos joku viitsii vastailla..:)
Niin ja ehkäisytehon ei tarvitse olla 100%,lapsi on tervetullut jos on tullakseen,mutta hyvä olisi kuitenkin pystyä hieman kontrolloimaan...

5

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syksy

Jos sinulla ei ole kovin runsaat tai kivuliaat menkat niin voin suositella kuparikierukkaa. Tietenkin kaikkien ruumis reagoi eri tavalla, mutta minulla on toiminut varsin hyvin. Menkat runsastuivat ekoiksi päiviksi aika reilusti, pitenivät noin viikon mittaisiksi entisestä 4-5 päivästä ja valkovuoto on runsastunut, mutta muuten ikäviä sivivaikutuksia ei oikeastaan ole ollut ollenkaan. Krampit eivät ole normaalista pahentuneet. Ja kun kierukka maksaa sen ~50 e asennus ja kestää sen viisi vuotta...

Toinen olisi kai femcap tai pessaari, tosin viimeksimainittu pitäisi tilata ulkomailta ja vaatii sovituksen etukäteen terveyskeskuksessa tms. Itselle ei nuo sopineet kun tuurillakin yllän yleensä vain kohdunnapukan etureunaan, kohdunsuun yli laitettavan laitteen ehkäisyteho jäisi mielestäni liian epävarmaksi ja käyttö olisi hankalaakin.

• perhonen

Minä käytin myös ennen Meliane-pillereitä ja lopetin ne useita kuukausia sitten. Nyt olen käyttänyt Persona-laitetta varmaan ehkä puoli vuotta ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Ehkäisytehokin on ollut luotettava, en siis ole tullut raskaaksi. Emme ole käyttäneet mitään muuta ehkäisyä Personan lisäksi.

• piipuli8

...vastanneille,täytyy tutkia vielä asioita ja ottaa yhteyttä terkkariin.Tuo Persona varsinkin kiinnostaisi.Kiitos!=)

• tyttö

Mun mielestä paras on Patentex Oval -ekäisykapseli, joka sisälle laitettaessa sulaa vaahdoksi. Käytetään joka kerta kun aloittaa rakastelun, eli tää ei ole mikään sellainen, joka laittas vartalon sekaisin. On kyllä hieman sotkuista, mutta muuten hyvä! Saa apteekista.

• sama ongelma

Käytin kans ehkäisypillereitä, kahta eri merkkiä. Mulle tuli samoja oireita kuin sinä kuvaat. Kävin ehkäisyneuvolassa juttusilla, olin sitä ennen päättänyt että lopetan pillereiden syömisen. Lääkäri kuitenkin ehdotti että kokeilisin Nuvaring ehkäisyrengasta. Se eroaa pillereistä siten, että hormonia pääsee kehoon kokoajan vähän. Ei niinku pillereitä että aina tiettyyn aikaan tulee paljo (kun pilleri pääsee ruuansulatukseen). Olen ollut erittäin tyytyväinen renkaaseen!! Kaikki masennukset lähti :) Kannattaa kokeilla. Maksaa hiukan enemmän kuin pillerit, mutta sitäkin helpompi ja vaivattomampi.. ei tarvi muistaa joka päivä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe