Mistä ärsyynnyt?

nappula

Mikä saa sinut ärsyyntymään?
Mihin hermostut? Ja miten selviät siitä?

33

2524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappulaa

ja se ei sitte toimi. Oookkonää tollo?

• ketjun al

Näin sitä pitää!!

Mut et saanut mua ärsyyntymään,vaikka sanot tolloksi.
        Tollo olet itse,katso peiliin!

• en narise

jos joku narisee koko ajan ja ihan pikkujutuista eikä kuuntele mitään muiden puheita.

• Pirre*

tahallisesta väärinymmärryksestä...etenkin jos esitän jostain asiasta oman mielipiteeni, niin se OMAN mielipiteensä ilmaus onkin jonkun mielestä moraalitonta ja se ei ole oikeutettua yleisen ilmapiirin huomioon ottaen - ikäänkuin minun pitäisi pitää turpani kiinni vain siksi etten ole noin yleensä samaa mieltä...pelskele sano pikkunen poika.

• se,jos mun sanomisia vääristellään ja tahallisesti ymmärretään väärin...:/

• kaksitoista

Raivostuttaa kun en tiedä ookko nä suuttunut mulle ?vaikka aina välillä kehräilen sulle !
        no otan riskin ja annan ison virtuaali halin ja suukon sulle !:(((((((((
        (oon ihan tosissani )

• kaksitoista kirjoitti:

Raivostuttaa kun en tiedä ookko nä suuttunut mulle ?vaikka aina välillä kehräilen sulle !
        no otan riskin ja annan ison virtuaali halin ja suukon sulle !:(((((((((
        (oon ihan tosissani )

herttileijaa...jos sä mua tarkotit nii miks ihmeessä mä sulle oisin suuttunu? voi hölmö...;)

• kaksitoista
        mii-su kirjoitti:

herttileijaa...jos sä mua tarkotit nii miks ihmeessä mä sulle oisin suuttunu? voi hölmö...;)

Kait mä sit olen tyhmä,no ei se mitään,kekpasko edes virtuaalit ?
        Ja miks ni suako? enks mä sulle kirjoittanut,
        mää vaa kysy?....;)

• kaksitoista kirjoitti:

Kait mä sit olen tyhmä,no ei se mitään,kekpasko edes virtuaalit ?
        Ja miks ni suako? enks mä sulle kirjoittanut,
        mää vaa kysy?....;)

ole mitää syytä luulla mun suuttuneen mistään..;)
        kyl virtuaalit kelpaa..:) nii,täällä ei ole ku yks,joka saa mut MELKEEN suuttumaan...;))

• nitroniisku

No hyvänen aika, monikin asia saa minut imaisemaan pesäpallon kokoisen herneen nokkareikään. Nyt kalsovuosille päästyäni selviän kun vedän keuhkot täyteen ilmaa ja puhallan sitten ulos, samalla ajattelen että, pikkuasia! valtameri laivoja on uponnu ja ihmisiä kuolee janoonkin (ei yksin nälkään). Ihmeesti se helpottaa (jos on ruokaa kaapissa). Joskus kun en ota uskoakseni vaikka kuinka hoen valtamerilaivaa, joudun nappaamaan nitron. Se jos mikä ainakin auttaa. Mua ärsyttää kun köyhiä haukutaan eläteiksi ja optiohuijareita ei moitita ollenkaan.

• Kertoisitko laiskalle, mitä tarkoitetaan kalsovuosilla? Kuulosti hauskalta sanalta, eikä huvittaisi lähteä kirjoja kaivelemaan. ;))

• nitroniisku
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Kertoisitko laiskalle, mitä tarkoitetaan kalsovuosilla? Kuulosti hauskalta sanalta, eikä huvittaisi lähteä kirjoja kaivelemaan. ;))

Kun on puol´vuosisataa täys.

• ihminen, jonka kanssa on enemmän tekemisissä, heittäytyy hankalaksi ja alkaa ärsyttää. Hän voi onnistuakin ärsyttämään, ellei huumori tehoa tilanteeseen. Jos hermostun, lasken kymmeneen tai poistun hetkeksi paikalta selvittelemään omia ajatuksiani. Jos pidän asiaa tärkeänä ja luulen keskustelusta olevan jotain hyötyä, jatkan palattuani asian käsittelyä. Jos olen itse vastuussa ryhmätilanteessa, vihellän sen tavalla tai toisella hetkeksi poikki ennenkuin pääsee syntymään ärsyyntynyttä väittelyä tai turhaa inttämistä. Silloin en tietenkään voi itse poistua paikalta, vaan pitää vaikka jättää ko. asia hetkeksi lepäämään, siirtyä eteenpäin muihin asioihin ja palata kiistanalaiseen myöhemmin uudelleen.

Tyhmät ja ilkeät eivät yleensä enää elävässä elämässä onnistu ihan oikeasti ärsyttämään. Heille on helppo antaa useimmissa asioissa periksi, vaikka tietäisi heidän olevan väärässäkin.

Joskus tiedän ärsyttäväni ihmisiä sillä, että he eivät saa minua näkyvästi ärsyyntymään. Jos kyse on ristiriita- tms. tilanteesta, jossa pitää tukeutua omaan arvovaltaan, ääneni muuttuu matalammaksi ja painokkaammaksi, puhun hieman tavallista selkeämmin ja hitaammin, lisäksi katseeni muuttuu (kuulemma) "ilmeikkäämmäksi".

Äänekkäästi olen aikuisena suuttunut vain muutamia kertoja ja silloin olen melkein itsekin pelästynyt.

Joskus olen kokenut ärsyyntynyttä voimatonta kiukkua esim. työpaikalla sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa asioista ei syystä tai toisesta voi oikeasti keskustella. Silloin asia lopettaa vaivaamasta mieltäni vasta, kun olen saanut purkaa asian kertomalla jollekin luotettavalle, kuvioita itsekin ymmärtävälle, samanhenkiselle ihmiselle, jonka mielipidettä arvostan.

Useimmiten taidan ärsyyntyä itselleni, jos huomaan mielessäni ärsyyntyneeni jostain typerästä asiasta ja antautuvani ajattelemaan negatiivisesti. Se on niin pahuksen turhaa.

• ärsyttämään aina välillä ja sekin kääntyy itseäni vastaan. Ärsyynnyn, kun en ole jaksanut kyllin perustellisesti perehtyä joihinkin asioihin, vaan yritän oikotietä matalimman aidan yli. Sitten tietokoneeni temppuilee, kun kotona tukipalveluita pitäisi ryhtyä tavalla tai toisella hankkimaan.

Esimerkiksi oma sähköpostiohjelmani on temppuillut jo vähintään pari viikkoa, enkä ole saanut itseäni niskasta kiinni. Se on tietysti tietokoneeni vika! # @ ¤ % # ja kaikki muut rumat merkit soikoon. ;))

• muusa

Joskus sitä ärsyyntyy ihan pienestä tai pienistä asioista,kuten eilen.Metrossa yks ipana intti äidilleen aina vaan kovempaa ja kovempaa!!
      Äiti nynnytteli ja hymisi jotain ja ipanan ääni vaan nousi!!
      Muutkin ihmiset oli sen näköisiä että....!!!
      Mä vaihdoin vaunua seuraavalla asemalla.
      Tänään sama juttu.Taas vaihdoin vaunua.

Kun on väsynyt ei jaksa,joskus kytkee hermostumisvaihteen pois päältä esim.ruuhkassa ja shoppaillessa ja saa vaikka katto tipahtaa,ei hetkauta pätkääkään!
      Ja joskus kun joku rupee inttämään ja jankuttaa samaa asiaa-sitä ajattelee piruja etteikö tuo tajua mitään!
      On monia asioita,riippuu tilanteesta ja sen hetkisestä tilasta kuinka ne käsittelee.
      Yleensä en hermostu pienistä,on pitkä pinna.

• Ajomies

Olet oikeassa, Muusa !
        Voisin minäkin kokeilla "vaihtaa vaunua".
        Miten meille kävisi, jos sattuisimme samaan vaunuun yhtaikaa ja siellä olisi vain kaksi vapaata paikkaa vierekkäin ?
        Mahtaisimmeko sopia molemmat istumaan ?

• ollikolli-63

Että miksi kaupasta ei saa halvalla hyvää kahvia..ja sitä kun kuluu kohtuullisen paljon päivän mittaan..

• miten se ny noi on? mä kyllä löydän kaupasta ihan hyvää kahvia edullisesti...:))
        ettei sulla vaa olis kallis maku,mihin ei käy halpa sumppi....;))

• Pirre*

minulta on tuhat tehtävää, eikä aika riitä muuhun kuin työstä selviämiseen..tänään oli semmoinen päivä...."#@### (o-optimisti opetti nuo rumat merkit)..ja jos siihen joku onneton sanoo, mitäs sulla..ajele vähempi autolla tai ethän sinä tee muutakuin jäkäjäkäjäää...päästäni nousee savua, kun roput palavat...

Sitten on tähän työhöni liittyvä asia, ja se on se mieletön ahneus, jota useimmat näiden hoidettavien omaiset osoittavat..asiakkaani eivät saisi ostaa omilla varoillaankaan itselleen oikein mitään..tuntuu monesti siltä ettei näitä kehitysvammaisia pidetä ihmisinäkään, edes omien vanhempien toimesta - lypsylehminä vain...yritetään vain hyötyä heistä kaikin mahdollisin keinoin...

Kun oikein pää höyryää, lähden kävelemään (jos joudan)metsään tai lenkille muuten vain, tai kuuntelen musiikkia tms....

• Funny face

kateelliset ja pahansuovat naiset. Kaikilla pitäis olla yhtä kurttunen ja hapan naama kun niillä itsellä ja jos on kupliva, iloinen nainen, niin ne muijat hiippailevat vain työpaikalla kahvikuppiensa kanssa huoneisiinsa luoden luimistelevia katseita.
      Mitenkö selviän? En ole huomaavinanikaan ja jatkan iloista elämääni!

• Ajomies

Mietin tuota samaa. Yleensä miesten vähäisyyttä näissä keskusteluissa. Luulen, että naiset kaipaavat miehiä enemmän "verbaalista" seuraa.

Kaikki eivät koe olevansa yksinään ollessaan hyvässä seurassa. Olisin hyvin ´tyytyväinen kun erityisesti naiset olisivat tyytymättömiä minun seuraani ja hakisivat ihan oikeasti
        oikeata hyvää seuraa aivan muualta kuin näiltä palstoilta menemällä johonkin harrastuspiiriin.
        Oikeat ihmissuhteet ovat meille elinehto.

Joku on sanonut, että kaikkea Jumala on luonut,
        mutta ei
        - yksinäistä kristittyä.

Sinä voit nykäistä jonkun "hapannaaman" mukaasi. Usko vain, saatat huomata, että ilme ja olemus muuttuu uskomattomalla tavalla kunhan
        - vedät "oikeasta narusta".

• Ajomies

Auttaisiko meitä "Toronton nauruherätys ?"

• nitroniisku

Miten sitä nauretaan?

• Ajomies
        nitroniisku kirjoitti:

Miten sitä nauretaan?

Mene Torontoon, voit päästä "nauruherätykseen" jo
        aamulla lähempänäkin - luulisin.

• nitroniisku
        Ajomies kirjoitti:

Mene Torontoon, voit päästä "nauruherätykseen" jo
        aamulla lähempänäkin - luulisin.

Jaa että sekö oli semmonen. En mee,en tykkää aamunaurajista ennenkun oon syöny jotain, ja ensin pitää herätä (ei nauruun)kamalaa..

• Ajomies
        nitroniisku kirjoitti:

Jaa että sekö oli semmonen. En mee,en tykkää aamunaurajista ennenkun oon syöny jotain, ja ensin pitää herätä (ei nauruun)kamalaa..

Eikös se Suuri Opettajakin sanonut aikoinaan:
        - Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

Aamun varalle:
        - Älä pullaan tukehdu,
        syö korppua vaan.

• nitroniisku
        Ajomies kirjoitti:

Eikös se Suuri Opettajakin sanonut aikoinaan:
        - Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

Aamun varalle:
        - Älä pullaan tukehdu,
        syö korppua vaan.

Suuri opettaja oli silloin sitä mieltä mutta, missä ovat nyt terveet?
        Ei pelkoa, en syö pullaa, sitä syö vaan ruottalaiset miehet. Korput on kovia, tekarit ei kestä.

• Ajomies
        nitroniisku kirjoitti:

Suuri opettaja oli silloin sitä mieltä mutta, missä ovat nyt terveet?
        Ei pelkoa, en syö pullaa, sitä syö vaan ruottalaiset miehet. Korput on kovia, tekarit ei kestä.

...sanotaan sananparressa. Tooinen taas sanoo:
        - Totinen kuin torvensoittaja !
        Omassa perheessäkin on torvensoittajia ja huumori-ihmisiä tutut torvensoittajat ovat.

• jotkon tapulissa
        Ajomies kirjoitti:

...sanotaan sananparressa. Tooinen taas sanoo:
        - Totinen kuin torvensoittaja !
        Omassa perheessäkin on torvensoittajia ja huumori-ihmisiä tutut torvensoittajat ovat.

Meilläpäin ei ollu soittajia, sanottiin totisesti vaan että ..räkänokastakin se mies tulee muttei turhan naurajasta..niin että ..valuu muttei naurata.

• Marion.T

Vaikka pitkä pinna mulla on muutenkin ollut, kun sentään vielä palstalla joskus käyn:))
      Jermun lähtö hiukan kaivertaa...ikävä, tulee hauskaa veikkoa..

• koko päivä meni pilalle Jermun takia..:(

• Marion.T
        mii-su kirjoitti:

koko päivä meni pilalle Jermun takia..:(

sentään vielä poikkeaa palstalla - toivotaan ainakin, eihän se nyt noin vain voi meitä
        hyljätä:(( Nyyh....

• Marion.T kirjoitti:

sentään vielä poikkeaa palstalla - toivotaan ainakin, eihän se nyt noin vain voi meitä
        hyljätä:(( Nyyh....

se nii raaka voi olla :(( me onnettomat nyyhkitää ittemme kuiviin...:(

Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe