Metallica on sanottu Speed/Thrash metalliksi, mutta se ei pidä mun mielstä paikaansa. Metallican demo No Life til Leather on yks thraslevyistä ja Kill èm all..Kaikki muut on jotain muuta..Master of Puppets levyltä Battery on vielä thrashia..ehkä uusin levy toi St.Anger on jonkun sortin Speediä, mut ei paljon jotain muuta...
Metallica
22
1944
Vastaukset
- meinardi
Johonki aikaan 80-luvulla esim. Master of Puppets oli power metallia. Mene ja tiedä....
- Philips Ferro
Aika tärkeet jutut sulla. Analysoisitko samalla metodilla kaikki muutkin raskaamman nuorisomusiikin esittäjät? Ihan vaan, että tiedettäisiin mitä genreä kukakin on ja koska renkuttanut ja melunnut "tätä" ja koska "tota". Olisi meinaan ikävä havaita vasta vanhana vaarina, että oma suosikkiorkesteri soittikin eri musiikkia, kuin luuli! Ja siten olisi sitten väärin perustein diggaillut ja fanittanut silmät pyöreinä ja sylki lentäen.
Keep up the good work! - rtewh
Kyllä metallica Thrash metallia soitti And justice for all levyyn asti... Thrash kun ei aina tarkoita älytöntä nopeutta, vaan raskaita riffejä ja sen sellaista.
- ...
Kyllä Metallica on thrashia ihan justiceen asti. Ja St. Anger on nu-metallia Metallican tekemänä...
- mörkö
Onko St. Angeri nu-metallia vain siksi, että levyllä ei ole sooloja? Ei se mitään nu-metallia ole. Pikemminkin metallia...
Käykääpäs ihmiset täällä kuuntelemassa demonauhoja kyseiseltä bändiltä. Sivun rehellisyydestä en tiedä, mutta hyvät ne silti on...
www.metallicademos.tk - mörkö
mörkö kirjoitti:
Onko St. Angeri nu-metallia vain siksi, että levyllä ei ole sooloja? Ei se mitään nu-metallia ole. Pikemminkin metallia...
Käykääpäs ihmiset täällä kuuntelemassa demonauhoja kyseiseltä bändiltä. Sivun rehellisyydestä en tiedä, mutta hyvät ne silti on...
www.metallicademos.tkNo eihän sen linkin nyt saatana pakko ole toimia...
http://www.metallicademos.tk/
- Sepultallica
Jokaisella bändillä on oma tyylinsä. Kaikki thrash, speed, death, progressive ja sun muut metallit ovat pelkkiä kategorioita, jotka ovat olemassa vain helpottaakseen Matti Meikäläisen ostospäätöksiä.
Itse asiassa kaiken thrash-musiikin yhdistää yksi ainoa elementti, nimittäin kitaran "palm mute" eli demppaus -tekniikka. Metallica on käyttänyt soitossaan demppausta aina alkuajoista St. Angerille asti. Levyt sitten kategorisoidaan siten, mitä elementtiä levy painottaa ja mikä kuuluu läpi. - helvetinperkele
Metallica on metallicaa. Turha pohtia mitä tyyliä mikäkin levy edustaa, keskity enemmän musiikin kuunteluun kuin tuohon turhaakin turhempaan pohtimiseen.
- Philips Ferro
Täytyyhän se nyt, jumalauta, tietää! Onko kivaa, onko, kuunnella epämääräisesti kategorisoitua musiikkia, mistä ei tiedä genrenhitustakaan? Kyllä se nyt, perkkale, on tärkeää tietää kuuntelevansa tyylisuuntaa X, eikä tyylisuuntaa Y!!!
Minen ala kyllä ikinä pitämään jostakin, jollei tämä ole tiedossa tietyn alakulttuurijakauman suuntauksen viitekehyksen marginaaliosion tapauskohtaisena edustajana ja pelkästään juurikin sinä, eikä minään muuna!!! - Haidfeld
Philips Ferro kirjoitti:
Täytyyhän se nyt, jumalauta, tietää! Onko kivaa, onko, kuunnella epämääräisesti kategorisoitua musiikkia, mistä ei tiedä genrenhitustakaan? Kyllä se nyt, perkkale, on tärkeää tietää kuuntelevansa tyylisuuntaa X, eikä tyylisuuntaa Y!!!
Minen ala kyllä ikinä pitämään jostakin, jollei tämä ole tiedossa tietyn alakulttuurijakauman suuntauksen viitekehyksen marginaaliosion tapauskohtaisena edustajana ja pelkästään juurikin sinä, eikä minään muuna!!!Ennen metallica oli kovin bändi. Nykyään surkee.
- sdfsd
Philips Ferro kirjoitti:
Minen ala kyllä ikinä pitämään jostakin, jollei tämä ole tiedossa tietyn alakulttuurijakauman suuntauksen viitekehyksen marginaaliosion tapauskohtaisena edustajana ja pelkästään juurikin sinä, eikä minään muuna!!!Vittu genrerajoittuneisuus on vajaata! Vai teetkö itse niin, että jos kuulet hyvän biisin ja myöhemmin hokaatkin että "OHO.. eihän se kuulukkaan siihen genreen" niin se onkin yhtäkkiä paska biisi. Tykkään minäkin miettiä näitä kategoriajuttuja mutta korva on ainoa asia joka kertoo kuuntelenko jotain musaa vai en.
- Philips Ferro
sdfsd kirjoitti:
Vittu genrerajoittuneisuus on vajaata! Vai teetkö itse niin, että jos kuulet hyvän biisin ja myöhemmin hokaatkin että "OHO.. eihän se kuulukkaan siihen genreen" niin se onkin yhtäkkiä paska biisi. Tykkään minäkin miettiä näitä kategoriajuttuja mutta korva on ainoa asia joka kertoo kuuntelenko jotain musaa vai en.
No ei kai se silmä sitä kerrokaan kuunteletko musaa vai onko total silence!
Ja asiaan...
Paska on biisi tosiaan, jos selviää (varmoista lähteistä huom.) genren laatu epäsopivaksi makuuni. Onko mitään järkee, helvetin helvetti, kuunnella väärää genreä? NO EI OLE!!!! SAATANA!!!!
nuo 4 ensimmäistä ovat speed ja thrash levyjä.
Kill em all kovin speed metal levy ikinä!- Retarted Elf
Flotsam & Jetsamin Doomsday For The Deceiver ja No Place For Disgrace
Testamentin Legacy, New Order
Agent Steel Skeptics Apocalypse ja Unstoppable Force
Forbidden Forbidden Evil ja Twisted Into Form
Destruction Eternal Devastation, Infernal Overkill
Annihilator Alice In Hell, Never, Neverland
Artillery Terror Squad
Heathen Breaking The Silence, Victims Of Deception
Liege Lord Master Control
Metal Church Blessing In Disguise, the Dark
Sanctuary Into The Mirror Black
Toxik World Circus ja Think This
Watchtower Control And Resistance, Energetic Disassembly
Nuo nyt tuli ainakin heti mieleen, kun aloin miettiä parempaa speed metal (tuo on yleesä aika hämärästi määritelty genre) levyä kuin Kill Em All...Kaikkia thrash levyjä on turha edes tuohon listata... (Exodus, Overkill, Dark Angel, Sadus, Coroner, Razor, Kreator, Rigor Mortis, Vio-lence, Slayer, Laaz Rockit, Megadeth, Voivod, Havoc Mass, Anacrusis, Sodom jne jne...) Eikä minulla edes ole mitään metallicaa vastaan, mutta se ei vain ole edes top 20 thrash bändin joukossa minun listoilla. - ...
Retarted Elf kirjoitti:
Artillery Terror Squad
Nuo nyt tuli ainakin heti mieleen, kun aloin miettiä parempaa speed metal (tuo on yleesä aika hämärästi määritelty genre) levyä kuin Kill Em All...Kaikkia thrash levyjä on turha edes tuohon listata... (Exodus, Overkill, Dark Angel, Sadus, Coroner, Razor, Kreator, Rigor Mortis, Vio-lence, Slayer, Laaz Rockit, Megadeth, Voivod, Havoc Mass, Anacrusis, Sodom jne jne...) Eikä minulla edes ole mitään metallicaa vastaan, mutta se ei vain ole edes top 20 thrash bändin joukossa minun listoilla.Kyllä Metallican debyytti on vähintään yhtä hyvä kuin nuo esittelemäsi debyytit, joista minäkin olen kuunnellut suurimman osan.
Retarted Elf kirjoitti:
Artillery Terror Squad
Nuo nyt tuli ainakin heti mieleen, kun aloin miettiä parempaa speed metal (tuo on yleesä aika hämärästi määritelty genre) levyä kuin Kill Em All...Kaikkia thrash levyjä on turha edes tuohon listata... (Exodus, Overkill, Dark Angel, Sadus, Coroner, Razor, Kreator, Rigor Mortis, Vio-lence, Slayer, Laaz Rockit, Megadeth, Voivod, Havoc Mass, Anacrusis, Sodom jne jne...) Eikä minulla edes ole mitään metallicaa vastaan, mutta se ei vain ole edes top 20 thrash bändin joukossa minun listoilla.En sitä väitä etteikö listaamasi bändit olisi kaikki kovia mutta kyllä tuo Kill Em All on aikalailla kuningas, tuota thrash / speediä on niin paljon hyvää kuin huonoakin mutta lähes kaikki 80-luvun ja 90 luvun alun levyt on vitun kovia melkein kaikki.
- randy
Ihan sama mulle mitä genreä Metallica on. Ei kiinnosta enää. Tosin uusimman levyn voisi genrettää sarjaan paskat huonosti sanoitetut wannabe nu-metal biisit. Tikitakitikitoki ...tiedätte varmaan mitä meinaan
- Kalmanneiti666
pientä metallicaa.se on niin hyvä bändi (tai pikemminkin suurta,heh)
- SIkojen teurastaja
Kalmanneiti666 kirjoitti:
pientä metallicaa.se on niin hyvä bändi (tai pikemminkin suurta,heh)
Jos nyt aatellaan esim Metallicaa, niin miksi ne tekisivät parikymmentä vuotta vanhaa musaa uudestaan ja uudestaan? Sama homma kaikkien bändien kohdalla. Aika säälittävää, jos pääsee parilla hittibiisillä suosioon ja sitten yrittää toistaa samaa kaavaa kokoajan.
Toki jotkut jaksaa ja ehkä hyvä niille tosifaneille. Mutta kun jotkut tykkää eri musasta kun toiset ja ehkä sitten oppivat tykkäämään monipuolisemmasta tarjonnasta. Se on vaan musaa. Kiva kattoo leffojakin, missä samat tyypit toistaa samoja juonia ja tyyppejä vuosikausia. Kaikki ei sellaisestakaan pidä. - randy
SIkojen teurastaja kirjoitti:
Jos nyt aatellaan esim Metallicaa, niin miksi ne tekisivät parikymmentä vuotta vanhaa musaa uudestaan ja uudestaan? Sama homma kaikkien bändien kohdalla. Aika säälittävää, jos pääsee parilla hittibiisillä suosioon ja sitten yrittää toistaa samaa kaavaa kokoajan.
Toki jotkut jaksaa ja ehkä hyvä niille tosifaneille. Mutta kun jotkut tykkää eri musasta kun toiset ja ehkä sitten oppivat tykkäämään monipuolisemmasta tarjonnasta. Se on vaan musaa. Kiva kattoo leffojakin, missä samat tyypit toistaa samoja juonia ja tyyppejä vuosikausia. Kaikki ei sellaisestakaan pidä.Muutos on hyvästä kunhan ei mennä tekemään liian yksinkertaisia juttuja eikä omia taitojansa mennä alittamaan. Jos vaikka soittaisivat Jatzia ensi levyllä niin saattais kiinnostua.
- jojkjjkkk
whisky in the jar on paras biis metallican
- Here I Am
Se on kyllä alunperin Dimmu Borgirin biis. Ihan huono biis ja sen on ekana levyttänyt Slipknot vuonna 1963. Biis on alunperin saksalainen lastenlaulu (trad.).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324681Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152638Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642493Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252445- 321827
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501335- 661304
- 821241