UM herättelee nuoria kehitysyhteistyöhön, työ ei enää maistu nuorille.
23.11.2005
Ulkoministeriöllä luulisi olevan tärkeämpääkin tekemistä, kuten somaleiden, afgaanien, irakilaisten ja muiden paimentolaisten palauttaminen. Sadat odottavat Suomessa karkoitusten toimeenpanemista ja nyt puhun vain rikollisista. Osallistuminen yhteis- Eurooppalaisiin kuljetuksiin, sekä ilmareitin avaaminen Somaliaan pitäisi olla Ulkoministeriössä etusijalla.
Ulkoministeriö pyrkii lisäämään YK:n vuosituhattavoitteiden tunnettuutta Suomessa tiedotuskampanjalla. Turhaa työtä sanoo nationalistit ja kaikki realistiset suomalais tahot. Yksi kaikkien puolesta -kampanjan avasi Helsingissä ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Mari Kiviniemi, hän siis kuuluu myös hyysäri täteihin. Yksi kaikkien puolesta on hieno idea, mutta jos kaikki yhden puolesta akselissa on toimintahäiriö niin työ on turhaa.
Kesällä julkaistun mielipidemittauksen mukaan suomalaiset eivät edes halua tuntea YK:n vuosituhattavoitteita. Näin siitäkin huolimatta, että ne ovat pohjana Suomen kehitysyhteistyölle. Tähän lienee monta syytä, autettavia on otettu Suomeen, eivätkä nuoret ihan tyhmiä ole, somaleita, afgaaneja ja muita paimentolaiskansoja kun seuraa niin avustushalut häipyvät mystisesti. Suomalaiset ovat nähneet mihin rahat menevät, ryösteleville ja työtä vieroksuville lahjakkuudenvastustajille.
Vain 14 prosenttia tutkimukseen osallistuneista kertoi tuntevansa vuosituhatjulistuksen ja tätäkin harvempi eli 5 prosenttia vastaajista osasi nimetä julistuksesta jonkin tavoitteen, ketään ei enää kiinnosta. Kyselyn perusteella erityisesti nuorten kiinnostus kehitysyhteistyöhön on selkeästi laskussa.
Yksi kaikkien puolesta -kampanjan tavoitteena onkin herättää etenkin nuorten kiinnostusta kehityskysymyksiin ja tukea koulujen kansainvälisyyskasvatusta. Kaikkiin Suomen peruskouluihin jaetaan muun muassa sarja julisteita, jotka kertovat YK:n kahdeksasta vuosituhattavoitteesta. Kouluihin voitaisiin myös jakaa julisteita joissa kerrottaisiin Euroopan alemmuustilasta, monikymmenkertaisesta rikollisuudesta ja siitä miksi tietyt etniset vähemmistöt eivät sopeudu. Tällainen tasapuolinen mainonta on tietenkin kiellettyä.
Nyt pitäisikin Ulkoministeriön asettaa itselleen yksi kysymys, yksi perustavanlaatuinen kysymys. Miksi suomalais nuoret eivät halua enää auttaa?
- auttaminen kohdistuu pääasiassa kestoautettaviin, nämä eivät avustuksilla opi koskaan tulemaan toimeen omillaan.
- autettavat ovat epäkiitollisia avustaan, avustustyöntekijät ovat usein väkivallan kohteena.
- avustukset menevät usein vääriin paikkoihin, sotilaille ja mustanpörssin kauppiaille. Avustuksien pitäisi olla paremmin suunniteltuja.
- avustukset eivät auta mitään, lisäävät liikakansoitusta, vuonna 2030 maapallolla asuu jo 15 miljardia ihmistä. Lasten nälkäkuolemat tulevat tuplaantumaan, osaksi juuri avustusten johdosta.
- avustuksen kohteita voi jo nykyisin seurata kouluissa, hyvin useat nuoret ovat huomanneet, etteivät kohteet integroidu Suomeen. Mitä enemmän autat sitä enemmän ne tulevat tännekkin vaatimaan apua tapojensa noudattamista.
- tärkein kaikista, avustuksia tarvitaan kotimaassa enemmän, tääläkään ei mene kaikilla hyvin.
- avustuskohteet pakolaiset saavat Suomessa parempaa kohtelua kuin omat apua tarvitsevat, kuinka moni pakolainen tai maahanmuuttaja on kodittomana sillan alla.
- syitä on miljoona ja ne kaikki ovat järkeviä, sillä avustaminen on järjettömyyttä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet/UM her%E4ttelee nuoria kehitysyhteisty%F6h%F6n/1087811
UM huolissaan nuorista, minä en..
11
490
Vastaukset
- upposi ja osui
plup plup. plup plup. hyvästi kehitysmaat, minä en lahjoita penniäkään.
- ehkäisijä
Varsinkin joihinkin kortsu juttuihin tai koulutus jutskiin. Mitää rahaa, lääkkeitä tai safkaa ne ei tartte, muuten ne ei koskaa kehity puusta alas. Afrikka on kuin eläintarha, jonne eläintenhoitajat heittelee banaaneja vuosi vuoden jälkee.
- asiaa taas
jälleen.
- ne olla
munankannattelijat aina tukena, varmuuden vuoksi.
- rassu sekoilee...
Ottaa rassunassulla koville, kun huomaa, että koko muu maailma on rasismia vastaan ja kansainvälisyyden puolesta.
Sairasta toi sun kirjoittelus...- Jatkuva ininä
Eikö ala kyllästyttämään ininä, mikset keskustele aiheesta?
- Johanna
Tunnustan. En ole kuullutkaan noista YK:n tavoitteista. Ja kuitenkin seuraan ahkerasti uutisia ja luen lehtiä.
Minusta on hienoa, että kansallisuusaate vahvistuu.
Kyllä pitää ihmisten olla ylpeita omista maistaan.
Minä olen ylpeä ja onnellinen suomalainen.
Niinistöä äänestän seuraavissa vaaleissa.- se on kirjoitettu
että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Terve menoa!
- Suomalainen Mies
se on kirjoitettu kirjoitti:
että ylpeys käy lankeemuksen edellä. Terve menoa!
Niin se on. Mies ja maa, kuuluvat yhteen. Jos ei kelpaa menkää muualle. Puhdas valkoinen isänmaallinen Suomi, se on minun maani.
Jotka eivät tätä tunne, lähtekää lipettiin jo nyt, ettei tarvitse myöhemmin hätäpäissään alkaa kampsujaan keräillä, kun kansa alkaa vaatia isänmaataan ja oikeuksiaan. Suomalainen Mies kirjoitti:
Niin se on. Mies ja maa, kuuluvat yhteen. Jos ei kelpaa menkää muualle. Puhdas valkoinen isänmaallinen Suomi, se on minun maani.
Jotka eivät tätä tunne, lähtekää lipettiin jo nyt, ettei tarvitse myöhemmin hätäpäissään alkaa kampsujaan keräillä, kun kansa alkaa vaatia isänmaataan ja oikeuksiaan.Katsos eräille tämän asian ymmärtäminen on liian vaikeaa. "Maata on hyvä omistaa, sitä ei enää valmisteta."
wwwnational kirjoitti:
Katsos eräille tämän asian ymmärtäminen on liian vaikeaa. "Maata on hyvä omistaa, sitä ei enää valmisteta."
käärinliinoissa ei ole taskuja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082575
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411741Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431345Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3211221Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3361194Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241111Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571083- 55956
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13932Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21863