Neron polttosofta linuxille.

arienq

Onko kukaan täällä vielä kokeillut tuota Neron linux versiota? Noi linuxin polttosoftat on oleetkin mun mielestä aika perseestä. K3B on ollut paras mitä tähän asti olen käyttänyt.

Aika rumaltahan toi noissa screenshoteissa näyttää verrattuna Winkkarin vastaavaan, mutta niinhän nuo softat yleensäkin linux puolella tuntuu olevan. Onneksi tuohon ulkonäköön voi usein vaikuttaa..

http://www.nero.com/eng/NeroLINUX.html

17

1716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjj

Ihan hyvin tuntuu toimivan ja ruma, mutta mitä väliä jos se kerran toimii eikä käyttö ole vaikeaa... :P

• Ossi

Ei muut voi tietää millainen ohjelma sinun mielestäsi pitäisi olla. Varsinkin ulkonäkö on huomattavan erikoinen ohjelman valintaperuste.

• ruma on

mutta kokele itse niin tiedät....

• sai sen kuvan, että aivan sama miten toimii (tietyissä winkun ohjelmissa vakio-ominaisuus!), kunhan näyttää komialta!?
      Mulle taas aivan sama miltä näyttää kunhan toimii... Vaikka olis sitten tarpeen vaatiessa txt pohjainen!

• arienq

Siis sen vuoksihan minä olen tuota Neroa linuxille kaivannutkin kun minulle tuo toimivuus ja käyttämisen helppous ovat niitä tärkeitä ominaisuuksia.

Töissä kun käytän Neroa ja himassa K3B niin kyllä siinä huomaa laadussa eron. Toki se on ymmärrettävää kun toinen on harrastelija nörttien väsäämä softa ja toinen markkinajohtaja alallaan.

Monta kertaa olen hermot menettänyt kun on pitänyt alkaa jotain polttaa ja K3B antaakin herjan. Aikaa palaa turhaan vian hakuun. CD:n poltto on sen verran yksinkertainen toiminto ettei siinä saisi tulla mitään ongelmia.

Nyt varmasti jonkun tekee mieli vastata, että "Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia.". No onneksi olkoon sitten. Minulla niitä kyllä on ollut. Ja vaikka työskentelenkin IT -tuen tehtävissä niin joidenkin ongelmien ratkaiseminen on vaatinut paljonkin työtä. Voi vaan kuvitella miten vaikeaa se olisi sellaiselle henkilölle joka ei tiedä tietokoneista paljoa.

Vuosi vuodelta sitä vaatii enemmän ja enemmän luotettavuutta ja helppokäyttöisyyttä ohjelmilta. Sen vuoksihan siirryin aikoinani Linuxiin. Tosin tuo asetusten muuttaminen on useissa distroissa hankalaa. SuSe:ssa (Novell) taittaa olla helppokäyttöisimät mihin olen tähän asti törmännyt.

Ja miksi siihen softan käyttöliittymän ulkonäköön ei voida panostaa? Vaikka edes vähän. Sehän on kuitenkin se helpoin homma tuossa softan tekemisessä.

-Ari

• Ossi
        arienq kirjoitti:

Siis sen vuoksihan minä olen tuota Neroa linuxille kaivannutkin kun minulle tuo toimivuus ja käyttämisen helppous ovat niitä tärkeitä ominaisuuksia.

Töissä kun käytän Neroa ja himassa K3B niin kyllä siinä huomaa laadussa eron. Toki se on ymmärrettävää kun toinen on harrastelija nörttien väsäämä softa ja toinen markkinajohtaja alallaan.

Monta kertaa olen hermot menettänyt kun on pitänyt alkaa jotain polttaa ja K3B antaakin herjan. Aikaa palaa turhaan vian hakuun. CD:n poltto on sen verran yksinkertainen toiminto ettei siinä saisi tulla mitään ongelmia.

Nyt varmasti jonkun tekee mieli vastata, että "Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia.". No onneksi olkoon sitten. Minulla niitä kyllä on ollut. Ja vaikka työskentelenkin IT -tuen tehtävissä niin joidenkin ongelmien ratkaiseminen on vaatinut paljonkin työtä. Voi vaan kuvitella miten vaikeaa se olisi sellaiselle henkilölle joka ei tiedä tietokoneista paljoa.

Vuosi vuodelta sitä vaatii enemmän ja enemmän luotettavuutta ja helppokäyttöisyyttä ohjelmilta. Sen vuoksihan siirryin aikoinani Linuxiin. Tosin tuo asetusten muuttaminen on useissa distroissa hankalaa. SuSe:ssa (Novell) taittaa olla helppokäyttöisimät mihin olen tähän asti törmännyt.

Ja miksi siihen softan käyttöliittymän ulkonäköön ei voida panostaa? Vaikka edes vähän. Sehän on kuitenkin se helpoin homma tuossa softan tekemisessä.

-Ari

Ulkonäkö on eri asia kuin käyttöliittymän selkeys ja loogisuus. Hyvä käyttöliittymä voi olla hyvinkin karu. Ei koristeellisuus ja ulkonäkökikkailu tee huonosta hyvää. Myyntiä se saattaa lisätä.

• arienq
        Ossi kirjoitti:

Ulkonäkö on eri asia kuin käyttöliittymän selkeys ja loogisuus. Hyvä käyttöliittymä voi olla hyvinkin karu. Ei koristeellisuus ja ulkonäkökikkailu tee huonosta hyvää. Myyntiä se saattaa lisätä.

..mutta asiaa. Nuo asiat ovat ehdottomasti tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Silti mielestäni linux puolella kiinnitetään liika vähän huomiota käyttöliitymän ulkonäköön.

Pakko vielä mainita, että mielestäni Gnome on ohittanut Winkkarin käyttöliittymän ulkoasussa jo vuosia sitten kun verrataan kumpi on paremman näköinen. Varmasti muutkin ovat, mutta en ole viime aikoina kovin paljoa muita käyttänyt..

• hukassa?

Minä polttelen romppuja k3b:illä. Silmien iloksi katselen sitten ihan muita asioita, kuin softien graafista käyttöliittymää.

• löytääkö joku toinen

Toimii mutta en löytänyt samaa ohjelmaa jota minä tarvitsen,
      eli winukan puolella olevaa InCD- ohjelmaa jolla kirjoitan
      CD/DVD-RW levyille.

• Päältä kaunis..

Kuinkahan kauhea se mahtaa oikein olla kun sitä noin kehutaan?
      Minun mielestäni rumimpia ja ikävimpiä on MS:n omat ohjelmat.
      Sekaviakin ovat useimmiten, varsinkin paikalliskieliset.

Linux puolella "rumin" lienee gpsman.

• pöhö

Nero kun linuskin poltto softat on erit. toimivia eikä edes pahemmin rumia miksi aina pitää tukeutua sinne winloosan puolelle, ja muista että kauneus on katsojan silmissä. Mielestäni noi Liinu softat ei ole mitenkään erityisen rumia, usein vain toimivia. Saahan siitä linux koneesta oikein karkkisen näköisen jos haluaa vain näperrellä.

• jepjep

Sillä ulkonäölläkö te poltatte. Voihan vitsi on kun on kevyttä ohjelmien arvostelua, minusta itse polttaminen on pääasia. Kaikki polttosoftat perustuu muutamaan peruspalikkaan joita on sitten kuorrutettu mitä ihmeellisimmillä koristeilla. Jos tosiaan tarvitset polttopalikan joka toimii eikä vain meinaa, on >gcombust

• cdrecord/mkisofs

Ohoh... cdrecord/mkisofs. dvdrecord/growisof?

• arienq

Luetko sä ollenkaan näitä viestejä ennenkuin vastaat? Kuka täällä on puhunut siitä, että valinta tehtäisiin vain ulkonäön perusteella?

Hyvä herra/rouva JepJep. Me emme polta ulkonäöllä, mutta olisihan se kivaa jos käyttöliittymästä tehtäisiin samalla nätimmän näköinen kun se ei ole vaikeaa kuten vakaan ja helppokäyttöisen softan tekeminen on.

Mikä tätä linux maailmaa vaivaa? Eikö teidän mielestä hienon näköinen käyttöliittymä voi toimia? Onko se automaattisesti huono? Miksi tyytyä vähään? Mä en ainakaan tyydy pelkästään luotettavuuteen ja helppo käyttöisyyteen. Haluan kaiken, mukaan lukien nättiä ulkonäköä.

• suser
        arienq kirjoitti:

Luetko sä ollenkaan näitä viestejä ennenkuin vastaat? Kuka täällä on puhunut siitä, että valinta tehtäisiin vain ulkonäön perusteella?

Hyvä herra/rouva JepJep. Me emme polta ulkonäöllä, mutta olisihan se kivaa jos käyttöliittymästä tehtäisiin samalla nätimmän näköinen kun se ei ole vaikeaa kuten vakaan ja helppokäyttöisen softan tekeminen on.

Mikä tätä linux maailmaa vaivaa? Eikö teidän mielestä hienon näköinen käyttöliittymä voi toimia? Onko se automaattisesti huono? Miksi tyytyä vähään? Mä en ainakaan tyydy pelkästään luotettavuuteen ja helppo käyttöisyyteen. Haluan kaiken, mukaan lukien nättiä ulkonäköä.

Onhan se hienoa että windowsista Linuxiin siirtyvälle löytyy tuttuja ohjelmia. Mutta Nero mielestäni kyllä häviää esim. K3b:lle käytettävyydessä ja toiminnoissa.

>> Me emme polta ulkonäöllä, mutta olisihan se kivaa jos käyttöliittymästä tehtäisiin samalla nätimmän näköinen kun se ei ole vaikeaa kuten vakaan ja helppokäyttöisen softan tekeminen on.

Kunhan ei unohdeta pääasiaa eli levyn polttamista mikä on ajat sitten unohtunut Neron windows versiossa ;-).

>> Mä en ainakaan tyydy pelkästään luotettavuuteen ja helppo käyttöisyyteen. Haluan kaiken, mukaan lukien nättiä ulkonäköä.

No tuo Nero Linux nyt on kaikkea muuta kuin nätti ;-)

• miksuh.
        arienq kirjoitti:

Siihen ulkonäköön vaikuttaa ennenkaikkea ohjelmassa käytetty namiskakirjasto. Toi Nero käyttää GTK 1.2:a. Toki muutenkin toi Neron käyttöliittymän suunnittelu on ollu kökköä. GTK 2.0 ohjelmat näyttää kuitenkin paljon nätimmiltä kuin GTK 1.2:a käyttävät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5978
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2001
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1385
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1352
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      285
      1319
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1287
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe