Oon siis aikeissa ostaa sähköurut... osaan jonku verran uruilla soittaa, mutta tarkotus olis opetella lisää.. tai jossain vaiheessa ottaa pianotunteja..
Minkälaiset olis hyvät sähköurut?ei mitään ihan halppisromuja, mutta ei todellakaan niitä kalliimpiakaan :)
Ja mitä kannattais ottaa erityisesti huomioon niitä urkuja ostaessa?
sähköurut aloittelijalle
4
2504
Vastaukset
- Kotisoittaja
Sanon nyt alkuun tuon etten ole mikään ammattilainen vastaamaan. Itselläni on Technics 5000. Tuota merkkiä ei kaiketi enää saa kun joku sen maahantuonnin lopetti. Ääniltään lähinnä aitoa, iso näyttö, toisin kuin monissa muissa.
Solton on hyvä merkki myös, mutta painottuu hieman enemmän ammattipuolelle, Hintakin siten suhteessa.
Muuten ne on japsien tekemiä kaikki ja laadultaan samaa luokkaa. Yamaha ei sen parempi ole kuin muutkaan vaikka paljon ylistetäänkin. Casio on halpa ja löytyy kyllä mallejakin riittävästi.
Itse vierastan sitä että laitteessa on verkkolaite, ihan kuin olisivat paristoilla käyviä leluja, joihin saa myös verkkolaitteen.
En tiedä onko haittaa asiasta, mutta antaa vaan lelumaisen kuvan.
Verkkojohto siis suoraan koneeseen kiinni.
Nuottiteline ei saisi olla järin rimpula, sillä välillä joutuu kansionkin laittamaan päälle.
Itse huomasin oleellisen huononnuksen Technisin 3000:Sta jossa oli kunnon metallinen, nyt 5000:ssa enää muovirimpula.
Mitä isompi näyttö, aina parempi, sillä kaiken aikaa tulee lisää päivityksiä. Nyt saa esim kappaleiden nuotit ja jopa sanat näytölle. Siten kivampi soitella.- ceeduuri
aion myös ostaa sähköpianon ja kiinnostaisi tietää, miten nuotistot ja mahdollisesti sanat saa pianolle.Mistä nettiosoitteista?? Soittimia saa myös muistikorteilla varustettuina.Miten niihin ladataan kappaleet.Yamaha-pianon paikallinen myyjä ei ainakaan osannut neuvoa.
- Kotisoittaja
ceeduuri kirjoitti:
aion myös ostaa sähköpianon ja kiinnostaisi tietää, miten nuotistot ja mahdollisesti sanat saa pianolle.Mistä nettiosoitteista?? Soittimia saa myös muistikorteilla varustettuina.Miten niihin ladataan kappaleet.Yamaha-pianon paikallinen myyjä ei ainakaan osannut neuvoa.
Tervehdys taas! Mustikortit on minulle vielä outoja, mutta en todellakaan väitä etteikö niilläkin varustettuja soittimia ole.
Mutta korpulla niitä taustoja, suomikomppeja ym soittimiin yleensä ladataan.
Niitä tehdään yleensä tietokoneella ja musiikkiohjelmalla. Myös soittimella itsessään voi tehdä moniraitatyönä, naputella jokainen rumpuisku erikseen jne. Ja sitten tallentaa se.
Parhaan tiedon saat sellaiselta yritykseltä kuin:
http://www.musalabra.net/
Midifileet käy lähes soittimeen kuin soittimeen.
- YPT-300
Juu ite ostin tommosen. Mielestäni ihan kelpo peli noin niinku perussoitteluun. Muutama vuosi sitten soittelin noin ihan itte opettelemalla pianoa ja nyt kun valitsin soitinta niin kokeilin myös yamahan vanhempaa mallia(halvempi), mutta tässä oli paljon parempi koskettimisto niin päädyin sitten uudempaan. Mieletäni asiallinen perussoitin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829