Mikähän mahtaisi polvissa olla, kun on jo puoli vuotta rutissut molemmat polvet ihan kävellessä. Sen tuntee ja kuulee. Mitään kipua ei ole kuin joskus jotain pientä esim. pyöräillessä tai rappusia kulkiessa.
Nivelrikkoakaan ei ihan tässä iässä pitäis olla, kun en kuulu riskiryhmään eli olen hoikka ja liikun normaalisti.
Googlettamalla en ole tietoa löytänyt.
Polvien rutina!
8
8814
Vastaukset
- Mies 28
Polvet rutisee minullakin, ei tosin normaalissa kävelyssä, mutta rappusia noustessa ja enemmän koukistaessa(kyykky), kipua ei ole. Olettaisin se johtuvan kohdallani liian vähäisestä liikunnasta ja ehkä lievästä ylipainosta.
Nivelrikon kohdalla en minäkään löytänyt kyseisiä oireita. Pelkään rutinan kuitenkin olevan alkavaa nivelrikkoa/rustorappeumaa.
Luulen nivelrustoissa olevan jotain poikkeavaa. Siksi olenkin mielenkiinnolla etsinyt tietoja rustoja ja nivelnesteitä elvyttävistä aineista. esim. glukosamiinista. Kai sitä on jonkun asiantuntijan puheille mentävä, vaikka kipuja ei vielä olekaan. - Eukko 37
Joo, itsekkin olen sen verran löytänyt tietoa, että jotain rustohommaa siellä olis. Työterveyslääkäri ei ole lainkaan kiinnostunut mun polvista, kun mulla on kaikenlaista muuta "pahempaa" vaivaa tällä hetkellä. Mutta itse olen huolissani noista polvista. Liian kauna jos odottaa, niin voi mennä vaikka pahemmaksi polvet.
Noh, täytyy varmaan latoa rahaa tiskiin, niin alkaa tapahtua. Yksityisellä sentään tutkitaan kunnolla.- Mies 28
Selviteltyäni asiaa päätin kokeilla Bio-Vitan E-Epa kalaölykapseleita ja T. Tolosen Nivelaminia. Tuossa Nivelaminissa on glukosamiinia, jota käytetään kuulemma myös hevosten ja koirien nivelongelmissa.
Luin myös E-Epan(etyyli-epa, omega-3-kalaöljy) positiivista vaikutuksista nivelien liikkuvuudelle. Eipä noista luontaistuotteista tiedä, en ole mitään luontaistuotteita ennen käyttänyt, mutta Glukosamiinia saa ihan reseptilääkkeenä(Glucadol, Arthryl),että jospa siitä jotain hyötyä olisi.
Tuota Omega 3:a tarvitsee kroppa kai muutenkin, että ei sekään hukkaan mene.
Hoitsu ei oikein tajunnut pointtiani, koska polvi ei ollu kipeä eikä turvonnut, ainoastaan rutinasta keskustelin. No, lääkäri saa sanoa ensi viikolla mielipiteensä sekä rutinasta että em. aineista...
- Eukko 37
Löysin alla olevan artikkelin.
http://www.pulssi.fi/6.php?nid=1125910941&avnid=107&show=1 - edi
alkavaa nivelrikkoa voi olla, jos geenit on siihen huonot, ei muuta tartte vaikka olisit kuinka hyvässä kunnossa muuten...nivelrikko voi olla kantavalla nivelpinnalla tai sitten myös lumpion alla...myös tulehduksellisen syyn etsiminen ois paikallaan...
- hoidettu
Nivelrikko tulee kun kulkee kaiket päivät virheasennossa...
- 27-v nainen
Minulla on rutissut molemmat polvet jo muutaman vuoden. viime vuonna meni jänne vasemmasta jalasta kipeäksi, vuosi mennyt ja edelleen kosketusarka. työterveyslääkäri antoi vain pieniä liikeharjoituksia. puoli vuotta sitten vasen polvi "rusahti" ihan yhtäkkiä ja turposi huomattavasti ja oli erittäin kivulias 3 päivää. nyt kun olen aloittanut BodyRockaamisen, huomaan että kyykky liikkeet pahentavat rutinaa polvissa ja välistä jopa sattuvat. joten yritän välttää niiden tekemistä liiaksi. Treenaamisen alussa myös jalkoihini ilmeni levon aikana vihlovaa kipua polvien alapuolilla sääriluiden lähellä.ei pohkeessa kuitenkaan. epäilin penikkatautia, mutta ystävä fysioterapeutti sanoi että voi olla myös vain tulehdus. Vuosi sitten minulle tuli jännetuppi(rannetuppi)tulehdus työn puolesta ja se on edelleen se patti siinä kädessä ja esim punnerruksia tekiessä joskus sattuu tosi paljon.Mitähän tässä tekisi kun kuitenkin näin kauan on reistaillut nämä jalat, varsinkin vasen, ja tuntuu että lääkärit ei välitä tommosista ollenkaan. Ois varmaan yksityiselle mentävä, mutta opiskelijana ei välttämättä ole siihen varaa.Oiko joku tietoinen mikä mulla on. Reumako tässä on tulossa vai mikä ?
- 27- nainen
Siis akillesjännettä tarkoitan tuossa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841