Matkaaja 510 vm. -80 Kannattaako puuttua?

Aloitanko karavaanailun?

Hei kokeneet karavaanarit!
Tuli yllättäen Matkaaja 510 vuosimallia -80 vastaan. Nyt kysyisin teiltä kokeneimmilta, kun itsellä ei ole minkäänlaisia vaunukokemuksia, että kannattaako ko. vaunuun puuttua? Hinta ei ole paha ja meidän käyttömme suht vähäistä, tai eihän sitä tiedä kuinka tuo vaunukärpänen puraisee.;) Minkälainen vaunu, tarkeneeko kylmemmälläkin, millainen lämmitys, mitä kannattaisi katsoa vaunusta ostotilanteessa, kosteusasiat, lämmitysasiat, sähköt? Äkkiseltään vaikutti ihan hintaansa nähden asialliselta. Tilaakin tuntui olevan kahdelle aikuiselle, kahdelle lapselle ja koiralle. Kaikki tieto ja kokemukset, myös huonot kiinnostaa. Etukäteen kiittäen! Nimimerkillä:Tuleva karavaanariko? ;)

5

7116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allu

Kyllähän siinä tarkenee mutta sen ikäinen vaunu alkaa olla jo laho jos sitä ei ole vielä korjattu.Jos se vaunu on Mikkelissä myynnissä autolikkeessä niin siinä on remonttia edessä tuli sitä tutkittua.Mutta jos aikaa on ja paikka missä tekee niin vanhastakin saa halvalla ihan soivan pelin.Kun tekee ja ostaa itselle eikä näyttelykapineeksi.Tinkiä kannattaa hintaa alemmas.

• Jupi

Kyllä tuon ikäisessä Matkaajassa(-kin) on lähetulkoon kaikki tarvittava vaunuilun aloittamiseen.Äkkiseltään vois tulla mieleen,että tuon kokoinen vaunu käy pian pieneksi,jos enemmän touhusta innostuu.Mutta,lämmitys on vesikiertoinen keskuslämmitys=lämmin,sähköpelit ok,mutta erittäin todennäköistä on,että kosteutta löytyy.Pahimmillaan,kuten "Allu" mainitsi,voi jo lahoaminen olla käynnissä.Eihän sekään käyttöä estä,eikä siitä satunnaisessa käytössä ole haittaa,mutta...Montaa satasta ei ao. vaunusta kannata kuitenkaan maksaa.Mielestäni hinta ei saisi näytellä pääroolia,vaan tarkoituksen mukaisuus.Uudemmissa (=kalliimmissa) vaunuissa sitten hintapolitiikka astuu mukaan.Onnea uudelle harrastukselle!?!

• Setä

Kotimainen kyhhäys, sisustusratkaisut yksilöllisiä.
      Mutta jos hinta on kolminumeroinen eikä home haise ja vesi lillu niin ehkäpä.
      Kasettivessaa kaipailisin lasten kanssa...

• teekoo

Parasta tuonkinikäisessä matkaajassa on ettei tartte nokka kuurassa istua aamuyöstä, on muuten pitkiä tunteja... (kokemusta on) Kun ostat vaunua tärkeintä on tutkia vaunu ettei se ole märkä = haisee kun lämpenee. Varmaa on että tuon ikäsessä pelissä on kosteutta, mutta se ei välttämättä estä käyttöä. Itsellä oli 510 "ässä" - 83 oli hyvä vaunu, taitaa olla vain tuo vanhempi versio vielä rimatekniikalla toteutettu kun tuo -83 on jo puristetekniikkaa, mutta rimavaunu on helpompi korjata, jos on kosteutta. Noista sisustusasioista ei kannata paljoa murehtia, pääasia että passaa omaan silmään ja toimii. Ei se kasettivessakaan ole autuaaksitekevä, monesti olen koko keksinnön kironnut hiiteen, kun ole lapioinut väylää kyseisen komistuksen luukun luokse. (Kausipaikka tunturissa)
      Kun hinta on kohdallaa on mielestäni ihan hyvä vaunu, eikä pahin lahoajakaan ja jos lahoaa on korjattavissa. (Hintaluokka alle 1000 E)

• koiku

Mistä ja miten tuo alkaa lahota kun alkaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4651
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      498
      2447
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2011
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1929
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1586
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1256
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      102
      994
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      852
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe