ANANAS DIEETTI

Millis *

Onko kellään kokemuksia ananas dieetistä? onko toiminut?
sen pitäisi kuulemma poistaa nestettä,vai onko jollain tarkempaa tietoa?
ajattelin kokeilla =)

tietysti on sekin puoli että nesteet lähtee ja tulee yhtä nopeesti takasin.. :(

16

11576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miii77

      Ei ole ananasdieetistä kokemuksia, mutta sen olen kyllä kokenut, että lentoemäntädieetti toimii todella hyvin. 4 päivää ja 3,5 kiloa, eikä edes tarvinnut nälkää nähdä.

      • toki on

        Samaan tulokseen pääset, kun alat hyvähiilihydraattiselle ruokavaliolle. Plussana toki vielä se, että kyseessä ei ole kuuri vaan sitä voi jatkaa niin pitkään kuin haluaa. Ja painon pystyy pudottamaan normaaliksi nälkää näkemättä.


      • minä

        Kerro lisää ko. dietistä!


    • Millis *

      Inga ja Sten Hegelerin ananasdieetti perustuu siihen, että kahtena päivänä viikossa syödään pelkkää ananasta.

         Kahdessa päivässä syödään kolme kokonaista tuoretta ananasta, lounaaksi ja päivälliseksi. Muina viikon päivinä syödään lounaalla ja päivällisellä etupäässä lihaa, kalaa ja munaa, lisäksi pari paperinohutta ruisleivän viipaletta ja niiden päällä mahdollisimman ohuelti voita. Aamiaisesta mieluiten luovutaan, tai siihen saa sisältyä vain hiukan kinkkua ja munaa, ei sokeria eikä leipää.

         Kahden ananaspäivän aikana paino vähentyy lähes 2 kg (pääasiassa nesteitä). Seuraavina viitenä päivänä on syötävä niin niukasti, etupäässä helposti kylläisyydentunteen antavaa lihaa tai kalaa, ettei paino nouse ennen seuraavan viikon ananaspäiviä.

         Tällä menetelmällä pitäisi saada kuukaudessa pois 10 kg ylipainoa. Kuukaudessa laihduttaja on jo tottunut luopumaan leivistä ja sokerista sekä jälkiruuista, jotka korvataan hedelmillä tai marjoilla.

         Jos tuoretta ananasta ei ole saatavilla, voi käyttää säilykeananasta, mutta sen tulee olla sokeroimatonta. Vaihtoehtoina ananaspäiviksi kelpaavat myös persikat, omenat, päärynät, mansikat, vadelmat ja jopa porkkanat, joita niitäkin tulee syödä kilo päivässä. Pakasteita voi käyttää tuoreiden tavoin.

         Hätätilassa voi syödä banaaneja tai appelsiineja, mutta niissä on enemmän kaloreita, joten kiloa kuorittua ananasta vastaa kilo kuorimatonta banaania tai appelsiineja. Melonia sen sijaan saa syödä 2 kg yhden ananaskilon sijasta, kurkkua jopa 3 kg jos maittaa.

         Ananasannoksen asemesta voi syödä myös raejuustoa tai maitorahkaa. Neljänneskilon tölkkiin voi lisätä 100 g porkkanaraastetta, 100 g kurkkusuikaleita ja 50 g appelsiinia, mausteeksi pippuria ja soijakastiketta.


      PS: Aika sekavasti selitetty mut jos tosta nyt jotain vaikka irtois.. :)

      • kokeillut

        Olen kokeillut kyseistä dieettiä ja minulla se ainakin toimi. Paino tippui tosiaan ananaspäivien aikana ne luvatut 2 kg. En tosin jaksanut sitä kuin vähän yli kuukauden, sitten rupesi tökkimään. Toinen syy lopettamiseen oli se, että suu tuli kipeäksi raa ´asta ananaksesta.


      • Hiiripöllö
        kokeillut kirjoitti:

        Olen kokeillut kyseistä dieettiä ja minulla se ainakin toimi. Paino tippui tosiaan ananaspäivien aikana ne luvatut 2 kg. En tosin jaksanut sitä kuin vähän yli kuukauden, sitten rupesi tökkimään. Toinen syy lopettamiseen oli se, että suu tuli kipeäksi raa ´asta ananaksesta.

        Ananas on hyvin agressiivista myös vatsalle. Ei ole kiva olo, jos suu on rakkuloilla ja vatsaa närästää. Kohtuudella sekin tietenkin menee useimmilla, mutta noin suurina määrinä epäilyttäisi ainakin, miten oma massukkani siitä närkästyisi...


      • muuta

        Mitäs voi syödä tilalle, kun on allerginen tuoreelle ananakselle?


      • Lilie
        muuta kirjoitti:

        Mitäs voi syödä tilalle, kun on allerginen tuoreelle ananakselle?

        Siinä sanottu lista muista vaihtoehdoista?
        Omenaa,kurkkuu,porkkanaa yms.


      • ösldgllnd

        Olen ollut nyt viikon Atkinsilla ja alkaa olla ikävä hedelmiä jo tässä vaiheessa. Minulla on hieman kiire laihduttaa se päälle kymmenisen kiloa, joten ajattelin että tämä voisi toimia. Eli kaksi päivää viikossa ananaksella, pitääkö niiden olla peräkkäiset päivät ja siitä ananaksesta kuinka paljon sitä syödään sinä yhtenä päivänä? kiitos


      • Suolaa hiukan ,,
        kokeillut kirjoitti:

        Olen kokeillut kyseistä dieettiä ja minulla se ainakin toimi. Paino tippui tosiaan ananaspäivien aikana ne luvatut 2 kg. En tosin jaksanut sitä kuin vähän yli kuukauden, sitten rupesi tökkimään. Toinen syy lopettamiseen oli se, että suu tuli kipeäksi raa ´asta ananaksesta.

        Ei suu tule kipeäksi jos hierot hiukan kuoritun ananaksen pintaan suolaa, voit syödä rauhassa ananaksen ei huulet eikä hampaat kipeenny.


    • nimetön

      joo kokeilin vähä aikaa sitte ku olin 3 päivää nii et en syöny mitää muuta ku ananasta(ja sitäki aika vähän)no lähti multa 4 kiloo heti mut viikkojen perästä ne tuli takas

      • Neiti tietävä

        Seuratko sitä puntaria, VAAN peiliä ja vaatteiden kokoa! peili ja housujen koot kertovat enemmän kuin puntari!


    • tuloksesi?

      Ja kuinka kauan tuota noudatit?

    • änänäsäkämä

      joo yli 10vuotta vanha topicci :D, mutta itse olen syönyt vain ananasta, raejuustoa, ja chilitonnikalaa joka päivä banaani, ja kananmunia sillointällöin, ja 5päivässä helposti pudonnu toi 3.5kg. Toimii ja ei ole nälkä, miinuksena että jatkuvasti saa juosta vessassa kun nesteet poistuu, ja elimistö puhdistuu ananaksen ansiosta :) olen jatkanut aikanaan tänä jopa 4kuukauteen jolloin yhteispudotus oli 42kg, ylipainoa siis oli eli painoin 152kg, ja nyt painan 100-110kg väliin. T:28v mies.

      • tt222

        Syö ennemmin tätä herkullista ruokaa,niin saat PYSYVIÄ tuloksia.Ei liikaa hiilarinpaskaa,joka sairastuttaa ihmisiä.Minäkin vanha ukko olen paremmassa kunnossa kuin nuorena.Lisäkkeenä voi käyttää eri salatteja tai valmiiksi maustettuja pakastevihanneksia,mitä on nykyään todella hyvät valikoimat.Kasviksista pystyy tekemään paljon muitakin ruokia.

        Kaalipata resepti(muunneltu toisen reseptistä)
        1dl täysjyväriisiä
        400g sikanauta jauhelihaa
        2 rkl voita
        100 g purjoa
        250 g porkkanaa
        1 pieni valkosipulin kynsi
        600g keräkaalia
        1tl suolaa1tl pippurisekoitusta
        1 tlmeiramia
        1 lihaliemikuutio
        5dl yht vettä

        -ensin liedellä kaalin ja porkkanan esikypsennys 10 min kymmenen litran kattilassa koko ajan sekoittaen pohjalle 2dl vettä.
        tehdään paistinpellillä kaksinkertaisena.
        1 riisit tasaisesti pellin pohjalle
        2 sitten puolet kaalista
        3 jauhelihat
        4 loput kaalit

        5 vettä pellille niin että vesiraja jää 8 mm vajaaksi pellin reunasta
        -paistetaan 1 tunti 200 astetta sitten toinen pelti päälle kanneksi liiallisen palamisen estämiseksi ja paistetaan vielä toinenkin tunti
        -tarjotaan lisäkkeenä valmiiksi maustettuja pakastekasviksia,paistettuja kananmunia,sieniä yms


      • hpv27
        tt222 kirjoitti:

        Syö ennemmin tätä herkullista ruokaa,niin saat PYSYVIÄ tuloksia.Ei liikaa hiilarinpaskaa,joka sairastuttaa ihmisiä.Minäkin vanha ukko olen paremmassa kunnossa kuin nuorena.Lisäkkeenä voi käyttää eri salatteja tai valmiiksi maustettuja pakastevihanneksia,mitä on nykyään todella hyvät valikoimat.Kasviksista pystyy tekemään paljon muitakin ruokia.

        Kaalipata resepti(muunneltu toisen reseptistä)
        1dl täysjyväriisiä
        400g sikanauta jauhelihaa
        2 rkl voita
        100 g purjoa
        250 g porkkanaa
        1 pieni valkosipulin kynsi
        600g keräkaalia
        1tl suolaa1tl pippurisekoitusta
        1 tlmeiramia
        1 lihaliemikuutio
        5dl yht vettä

        -ensin liedellä kaalin ja porkkanan esikypsennys 10 min kymmenen litran kattilassa koko ajan sekoittaen pohjalle 2dl vettä.
        tehdään paistinpellillä kaksinkertaisena.
        1 riisit tasaisesti pellin pohjalle
        2 sitten puolet kaalista
        3 jauhelihat
        4 loput kaalit

        5 vettä pellille niin että vesiraja jää 8 mm vajaaksi pellin reunasta
        -paistetaan 1 tunti 200 astetta sitten toinen pelti päälle kanneksi liiallisen palamisen estämiseksi ja paistetaan vielä toinenkin tunti
        -tarjotaan lisäkkeenä valmiiksi maustettuja pakastekasviksia,paistettuja kananmunia,sieniä yms

        Ei ananaksessa ole kovin paljoa hiilihydraattia eli finelin mukaan 11.2 g/100 g. 1 dl täysjyväriisiä painaa noin 60 g ja tuossa on 70 g hiilihydraattia per 100 g eli 42 g eli suunilleen sama määrä kuin 400 g ananasta. Lisäksi tietysti kaali purjo porkkana joista tulee ehkä toiset 40 g.

        Itse teen vastaavaa syvässä uunipannussa (semmoinen 5 cm korkea) ja ensiksi puolisen tuntia 225 C ja lopuksi reilun tunnin haudutus jossain 100 C.

        Itse kyllä syön täysjyväleivän kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      112
      6699
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      55
      2844
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1630
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1339
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1253
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      114
      1047
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1030
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      947
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      53
      864
    10. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      46
      853
    Aihe