Katsoin

Saa

Katsoin tänään videolta tallennetun koosteen Nokian herätyksestä! Ohjelma erosi kovin totutusta kokousmenosta, mutta siinä korotettiin koko ajan Jeesusta ja Pyhää Henkeä sekä ihmisen omakohtaista uskoon tulemista. Ei siis mitään väärää toiminnassa. Erilaista vaan, kuin perinteisesti on totuttu kirkoissa ja rukoushuoneilla!

22

810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sun-glasses

Hyvä kuulla välillä myönteistäkin palautetta, kun enimmäkseen täällä näkee aivan päinvastaista kirjoittelua liittyen Sananjulistajiin ja hengellisiin tilaisuuksiin.

Tämä on tietysti keskustelupalsta ja täällä puhutaan asioista. Monta kertaa arvostellaan kateuden ja pahantahtoisuuden vallassa, kun ennemminkin pitäisi rukoilla eri Sananjulistajien puolesta, että he pysyisivät Jumalan tahdossa ja saisivat Pyhässä Hengessä julistaa Jumalan Sanaa.

• frihet

Onko Suomessa tuo kaatuminen lisääntynyt,tai "muodissa",kun minäkin seurasin erästä netti lähetystä ja Markku K. kehoitti kaatuneita "nostelemaan" ja minua jotenkin kiusasi se tapa jolla sellasta esitettiin.
      Kaiken lisäksi tykkäsin hiukan kyttyrää,kun profetiassakin rahalliset siunaukset tuotiin esiin,mielestäni epä-raamatullisesti.

Vaan olisin halukas tietään kuinka normaalia nuo kaatumiset teillä siellä Suomessa ovat?,meillä en ole havainnu useinkaan.

• sun-glasses

Kiinnostukseni heräsi: millä tavalla epäraamatullisesti rahalliset siunaukset tuotiin esiin? En ole nähnyt kyseistä tilaisuutta. Sinähän löysitkin paljon moitittavaa. Jos asia sinua kovin kiusaa, niin etkö ottaisi yhteyttä Markku Koivistoon ja sanoisi hänelle mitä ajattelet koko touhusta.

Onko kaatumisissa jotakin pahaa? Mitäs jos se on Pyhän Hengen aikaan saamaa? Eikös Jumalalla ole lupa vaikka kaataa ihmisiä jos niin tykkää?

• frihet
        sun-glasses kirjoitti:

Kiinnostukseni heräsi: millä tavalla epäraamatullisesti rahalliset siunaukset tuotiin esiin? En ole nähnyt kyseistä tilaisuutta. Sinähän löysitkin paljon moitittavaa. Jos asia sinua kovin kiusaa, niin etkö ottaisi yhteyttä Markku Koivistoon ja sanoisi hänelle mitä ajattelet koko touhusta.

Onko kaatumisissa jotakin pahaa? Mitäs jos se on Pyhän Hengen aikaan saamaa? Eikös Jumalalla ole lupa vaikka kaataa ihmisiä jos niin tykkää?

Laivalla muutamien kanssa ja ihmisillä on melkoinen ihmetys,mitä varten täytyy kaatuilla ja mitkä ovat ne asiat jotka siinä auttaa uuteen arkeen.

Toisia on meinaan kaatunut ,niin että sairaalahoitoon on tarvinnu mennä.

Ehkä sinä kaipaat sellaista jossa itseään ihmiset kolhivat ja luitaan murtavat.

Minä en näe ehkä aina niin tarpeellisena etsiä sellaisia siunauksia.

En väitä,että kaatuminen olisi epäraamatullinen,vaan jos sellasen nimikkeen alla kuulioita haalitaan,niin ehkä markkina touhu tulee mieleen.

Profetoiminen,esim. maallisista rikkauksista ja uusien rakennusten rahoittamisesta ei myöskään kuuluu "sousikkeihini".

Jumala kyllä pitää työstänsä huolen ja antaa tarvittavat varatkin,vaan rikkauksia rikastumiseen en ole löytänyt lupauksista.

Sitä vikoilen,kun muutamat kerrat olen nähnyt,tuota"rahan kerjuuta",jopa melkein painostaen,kyllä tää on vapaaehtoista ja nousee sydämmelle hengen kautta.

Minä em täältä Markkuun ota hteyksiä,vaan kysäisin,onko juoruihin mitään perää,että Suomi kaatuilee.
        Eikä tuo ennustus Markun välityksellä tullut,jos sitä meinaat.

Minä olen opetuksen perään,jos haluat sen tietoosi,siis en panosta uskoani ihmeisiin,vaikka ne seuraavatkin uskovaa.

• sun-glasses
        frihet kirjoitti:

Laivalla muutamien kanssa ja ihmisillä on melkoinen ihmetys,mitä varten täytyy kaatuilla ja mitkä ovat ne asiat jotka siinä auttaa uuteen arkeen.

Toisia on meinaan kaatunut ,niin että sairaalahoitoon on tarvinnu mennä.

Ehkä sinä kaipaat sellaista jossa itseään ihmiset kolhivat ja luitaan murtavat.

Minä en näe ehkä aina niin tarpeellisena etsiä sellaisia siunauksia.

En väitä,että kaatuminen olisi epäraamatullinen,vaan jos sellasen nimikkeen alla kuulioita haalitaan,niin ehkä markkina touhu tulee mieleen.

Profetoiminen,esim. maallisista rikkauksista ja uusien rakennusten rahoittamisesta ei myöskään kuuluu "sousikkeihini".

Jumala kyllä pitää työstänsä huolen ja antaa tarvittavat varatkin,vaan rikkauksia rikastumiseen en ole löytänyt lupauksista.

Sitä vikoilen,kun muutamat kerrat olen nähnyt,tuota"rahan kerjuuta",jopa melkein painostaen,kyllä tää on vapaaehtoista ja nousee sydämmelle hengen kautta.

Minä em täältä Markkuun ota hteyksiä,vaan kysäisin,onko juoruihin mitään perää,että Suomi kaatuilee.
        Eikä tuo ennustus Markun välityksellä tullut,jos sitä meinaat.

Minä olen opetuksen perään,jos haluat sen tietoosi,siis en panosta uskoani ihmeisiin,vaikka ne seuraavatkin uskovaa.

>>>En väitä,että kaatuminen olisi epäraamatullinen,vaan jos sellasen nimikkeen alla kuulioita haalitaan,niin ehkä markkina touhu tulee mieleen. >>>

En ole kuullut "kaatumiskokouksista"? Haalitaanko kuulijoita kaatumaan? Minulle aivan outo asia.

>>>Sitä vikoilen,kun muutamat kerrat olen nähnyt,tuota"rahan kerjuuta",jopa melkein painostaen,kyllä tää on vapaaehtoista ja nousee sydämmelle hengen kautta.>>>

Luulen että nykyään aika paljon on tuota rahankerjuuta, kymmenysopetusta "vapaaehtoisella pakolla", syyllistämällä ja maanittelemalla.

Vai et aio ottaa Markkuun yhteyksiä? Mutta jos Jumala sinua siihen kehoittaa niin sitten kai otat? Ajattelin kun olit itse nähnyt sen ohjelman, josta "tykkäsit kyttyrää". Älä ollenkaan väheksy omaa mielipidettäsi, jos pidit touhua epäraamatullisena, niin eikö se olisi oikea teko huomauttaa henkilölle itselleen? Vai tykkäätkö että selän takana puhuminen on tahdikkaampaa?

>>>Minä olen opetuksen perään,jos haluat sen tietoosi,siis en panosta uskoani ihmeisiin,vaikka ne seuraavatkin uskovaa. >>>

En minäkään panosta uskoani ihmeisiin, enkä juokse niiden perässä.

• frihet
        sun-glasses kirjoitti:

>>>En väitä,että kaatuminen olisi epäraamatullinen,vaan jos sellasen nimikkeen alla kuulioita haalitaan,niin ehkä markkina touhu tulee mieleen. >>>

En ole kuullut "kaatumiskokouksista"? Haalitaanko kuulijoita kaatumaan? Minulle aivan outo asia.

>>>Sitä vikoilen,kun muutamat kerrat olen nähnyt,tuota"rahan kerjuuta",jopa melkein painostaen,kyllä tää on vapaaehtoista ja nousee sydämmelle hengen kautta.>>>

Luulen että nykyään aika paljon on tuota rahankerjuuta, kymmenysopetusta "vapaaehtoisella pakolla", syyllistämällä ja maanittelemalla.

Vai et aio ottaa Markkuun yhteyksiä? Mutta jos Jumala sinua siihen kehoittaa niin sitten kai otat? Ajattelin kun olit itse nähnyt sen ohjelman, josta "tykkäsit kyttyrää". Älä ollenkaan väheksy omaa mielipidettäsi, jos pidit touhua epäraamatullisena, niin eikö se olisi oikea teko huomauttaa henkilölle itselleen? Vai tykkäätkö että selän takana puhuminen on tahdikkaampaa?

>>>Minä olen opetuksen perään,jos haluat sen tietoosi,siis en panosta uskoani ihmeisiin,vaikka ne seuraavatkin uskovaa. >>>

En minäkään panosta uskoani ihmeisiin, enkä juokse niiden perässä.

En ole ollenkaan varma ,että keseinen kamppanja oli Markun vastuulla.
        Enkä tiedä kenen toimesta sinne julistajat oli hommattu.

En valitettavasti kaikkiin epäkohtiin puutu,mynnän sen,että silloin ei pitäisi arvostellakaan,mutta nuo kaatumiset olivat vielä eilen tuolla matkatessa "tapetilla" ja ehkä yhteinen kanta pienoiskoossa oli,että eivät ehkä läheskään välttämättömiä(kaatamiset)ole.

Profetiat taas saamme arvostella itsekin ja tuon profetian toi joku ulkomaalainen,joten turha siitä on Markulle mennä iniseen.

Ottakaa se mikä on hyvää,on loppu kaneetti minulta ja siunattua yötä,huomenna taas lastataan ja sit lähdetään "arvostellen" ajeleen,muille maille vierahille.

• sun-glasses
        frihet kirjoitti:

En ole ollenkaan varma ,että keseinen kamppanja oli Markun vastuulla.
        Enkä tiedä kenen toimesta sinne julistajat oli hommattu.

En valitettavasti kaikkiin epäkohtiin puutu,mynnän sen,että silloin ei pitäisi arvostellakaan,mutta nuo kaatumiset olivat vielä eilen tuolla matkatessa "tapetilla" ja ehkä yhteinen kanta pienoiskoossa oli,että eivät ehkä läheskään välttämättömiä(kaatamiset)ole.

Profetiat taas saamme arvostella itsekin ja tuon profetian toi joku ulkomaalainen,joten turha siitä on Markulle mennä iniseen.

Ottakaa se mikä on hyvää,on loppu kaneetti minulta ja siunattua yötä,huomenna taas lastataan ja sit lähdetään "arvostellen" ajeleen,muille maille vierahille.

Saahan tänne asioista kirjoitella, mutta kuten huomaat, silloin voi tulla tällaisiakin vastauksia. Äiti on opettanut, ettei saa puhua pahaa ihmisistä!

Kiitos selvennyksestä. Hyvää yötä, Jeesus myötä eikä unohdeta rukoustyötä. Turvallista matkaa.

• sun-glasses kirjoitti:

>> Eikös Jumalalla ole lupa vaikka kaataa ihmisiä jos niin tykkää?

• sun-glasses
        Epiktetos kirjoitti:

>> Eikös Jumalalla ole lupa vaikka kaataa ihmisiä jos niin tykkää?

>>>Mutta kysyä kai myöskin voi, tahtooko Jumala kaataa ihmisiä, vai tahtooko saarnaaja kaataa ihmisiä ja sitten Jumala sallii tämän ihmisten kaatamisen? >>>

Ainahan voi kysellä. Kaatumisesta ei pitäisi ainakaan tehdä suurempaa asiaa, kuin mitä se on. Itse ajattelen että jotkut kaatuvat, toiset eivät, kun heidän puolestaan rukoillaan. Itse en kovin herkästi kaadu, olen kuitenkin joskus vuosia sitten kaatunut kun puolestani on rukoiltu, en huomannut että minua olisi tuupattu nurin rukoilijan toimesta. En tiedä, meneekö kukaan erityisesti "kaatumista hakemaan" kun rukousjonoon menee, toivottavasti ei.

Jos joku tarkoituksella työntää ihmisiä nurin ja katkoo luita, niin sellaiseen rukousjonoon en suosittele menemään. Aika erikoisena pidän sitäkin, jos joku saarnaaja kovasti tavoittelee ihmisten kaatamista. En usko että kaatuminen niin tärkeää on, varmasti rukoukset kuullaan ilman kaatumistakin.

• Saa

En arvosta itsessään kaatumista, vaan Jumalan voimaa! Kaatuipa ihminen tai ei, jos hän saa kokea Jumalan voiman ja muuttuu sen myötä, eikö siinä ole tarpeeksi?! Liekö sitten muoti-ilmiö tai ei tuo kaatuminen. Sitä en lähde spekuloimaan! Missä jumalan hHenki toimii, niin siellä tietenkin on myös sielullisuutta, mutta kyllä se mikä ei ole Jumalasata aikaa myöten karsiutuu, kunhan ei mene niin kuivaksi, ettei enää tapahdu yhtikäs mitään. Muistetaan, että "lastenkamarissa" on elämää ja ääntä!

• Paljon on tälläkin palstalla ollut kannanottoja "Nokia-herätyksen" tiimoilta; sekä puolesta että vastaan. Jokohan minunkin olisi aika mennä paikan päälle tutustumaan veljien julistukseen? Muodostuisi sitten omakin kanta asioihin. Jalovaaran ja Juntusen kokouksissa olen käynyt, mutta Markku Koivistoa en ole tavannut enkä lukenut hänen kirjoittamiaan kirjoja, jos sellaisia hän on kirjoittanut.

TV 2:sta tuli joku ohjelma Koivistosta pari päivää sitten, mutta en sitä ehtinyt katsomaan ja toisaalta ohjelma, joka on leikattu koosteeksi, ei kerro koko kokonaisuutta. Älkäämme tehkö puoleen tai vastaan liian hätiköityjä päätelmiä mistään asiasta.

Herran Hengen läsnäoloa ei ole vaikea tunnistaa. Jeesus sanoi: "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni ja minä tunnen heidät...mutta vierasten ääntä he eivät tunne". Jos kuitenkin epäilyksiä jää niin "hedelmistään te tunnette heidät". Tie on kristallinkirkas.

Sylin täydeltä siunausta kaikille palstalaisille tähän perjantaipäivään. Itse lähden töihin aamuvuoroon (8-16) tapaamaan monenlaisia ihmisiä ja kuulemaan monenlaisista elämänkohtaloista, kun Vantaan taksissa lähimmäisiäni palvelen. Paljon on ihmisillä yksinäisyyttä ja hätää, mutta vähän tietoa Jumalasta ja Jeesuksen Kristuksen omakohtaista tuntemista. Olkaamme Herramme käytössä niin, että kauttamme Hän saisi tuoda apunsa ja siunauksensa monen elämään tänäänkin.

• Nimetön

se että minuakin on sanottu tiukkapipoksi ja vaikka miksi, kun olen sanonut sen mitä koen ja näen hengessä ja lihallisillakin silmillä ja koen että ulospäin tämä kyllä näyttää kauniilta ja on oikeaa, mutta se sisältää mätää ja sen tietää aika moni uskovainen, joka on vähänkään profeetallisessa voitelussa, mutta se hyväksytään ja jopa kielletään arvostelemasta. se mätä on sitä heureuden syntiä. en väitä etteikö se olisi Jumalan työtä silti, sillä aina siellä on niitäkin jotka ei tee sitä vääristä motiiveista, vaan rakkakudesta ja puhtaasta sydämestä. tässä erään tietävän kommentti. http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000007&conference=4500000000001219&posting=22000000012127100

• armahdettu syntinen

koiviston Markku on hyvä herätys-saarnaaja.itsekkin aikaisemmin kritisoin hänen toimintaansa,mutta nyt kun olen kuunnellut netistä hänen saarnojaan ja katsellut filmimateriaalia, olen tullut siihen tulokseen että Markku on Nokiaherätyksensä kanssa oikealla paikalla tekemässä jumalan tahdonmukaista hengellistä työtä.minä siunaan Koivistoa ja kumppaneitaan heidän julistustyössään.Jeesus Kristus on Herra.Aamen.ylistys ja kunnia Isälle Pojalle ja Pyhällehengelle. aamen

• evankelista T

ei se kaatuminen ole pääasia, ei Markulla eikä muillakaan, vaan aivan muut, ihmisen pelastuminen ja uskoon tulleitten opettaminen, rohkaiseminen jne.Omakin toimintani tähtää että ihmiset pysyisivät pystyssä(kyseessä on hengellinen päihdetyö).KIITOS JEESUS,anna maahamme vielä hengellinen herätys, KIIOTOS!

• Tyynempi

Onhan se erikoista menoa normaaliluterilaisesta näkökulmasta katsottuna. Aika pian tulee vastaan raja sellaiselle kansanjoukolle, johon tuollainen vetoaa, mutta hyvä tietenkin, jos vetoaa edes sellaisiin, joilla mitään ei ole.

• valitettavaa

toivotaan että kansat etsii Herraa niinkuin Jeesuksen julistaessa, eivätkä vastustan Jumalan Pyhää Henkeä

• Saa

Tuo nk. nokialainen herätys näyttää muuten vetävän puoleensa nuoriakin. Minkä olen seurannut toimintaa ja joskus olen käynyt ko. tilaisuuksissakin. Itse arvostan julistusta, jossa kaikuu veren evankeliumi. Jossa korotetaan Jeesusta Kristusta. Jumala toimii Koiviston kautta, samoin kuin monien muittenkin kautta, jotka tahtovat olla Jumalan kanavina! Siunataan heitä Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä!

• Tyynempi
        valitettavaa kirjoitti:

toivotaan että kansat etsii Herraa niinkuin Jeesuksen julistaessa, eivätkä vastustan Jumalan Pyhää Henkeä

Pyhä Henki on kyllä läsnä "kuolleeltakin" vaikuttavassa menossa, mikä ilmenee mm. pyhyyden ja rauhan tunteena.

Jos Pyhän Hengen vaikutus näkyy vain siinä, että pidetään käsiä ylhäällä tai läiskytellään kämmeniä yhteen ja keinutellaan vartaloa silmät suljettuna, Pyhä Henki on läsnä rock-konserteissakin. Niissähän vastaava ilmiö on varsin yleisesti nähtävissä. Samoin se Jeesuksen nimen huutaminen kirjain kirjaimelta on tyypillistä festarijuttua yhtyeen nimeen liitettynä.

• Vaeltaja
        Tyynempi kirjoitti:

Pyhä Henki on kyllä läsnä "kuolleeltakin" vaikuttavassa menossa, mikä ilmenee mm. pyhyyden ja rauhan tunteena.

Jos Pyhän Hengen vaikutus näkyy vain siinä, että pidetään käsiä ylhäällä tai läiskytellään kämmeniä yhteen ja keinutellaan vartaloa silmät suljettuna, Pyhä Henki on läsnä rock-konserteissakin. Niissähän vastaava ilmiö on varsin yleisesti nähtävissä. Samoin se Jeesuksen nimen huutaminen kirjain kirjaimelta on tyypillistä festarijuttua yhtyeen nimeen liitettynä.

Vuosien mittainen tulos osoittaa,että kirkon sisällä on samoin huomattavissa sama henki ,joka on seinien ulkopuolella olevalla hautuumaalla.

Täytyy myöntää,että nämä mainitsemasi musiikkilavojen henki-ilmiöt ovat arvosteltava toisella mittarilla ja urheilu tapahtumat vielä keräävät ,jopa vastakkaisia hengen ilmenemisiä.

• ..........
        Tyynempi kirjoitti:

............

• kristitty,
        Tyynempi kirjoitti:

pyhyys ja rauha, kuin nokia mission tilaisuuksissa.
        http://www.rukousystavat.fi/ystetusivu.html

• uskova nainen

julisti viime sunnuntaina Nokia Mission tilaisuudessa todellista veren evankeliumia ja Golgatan täytetyn työn voimaa. Mahtavaa ! Siunataan Hannu Takkulan rohkeaa todistusta ja hänen työtään europarlamentaarikkona. Illasta on kuultavina taltiointi Nokia Mission sivuilla. Kuunnelkaa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11412
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7040
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5823
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5171
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4311
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4049
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3554
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3541
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3075
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3060
    Aihe