Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

auto-expert ekroos

kyselijä

Morjens! ihan semmosta asiaa olisin kysellyt että onko kenelläkään tuosta autokaupasta mitään kokemusta, kun jotkut ovat sanoneet että kaikki autot eivät välttämättä ole aivan sitä miltä aluksi tuntuu, eli on ostanut auton ja jonkin ajan päästä rupeekin huomaamaan että yhtä sun toista osaa onkin osittain hajalla, vaikka toki pitäisi itsekkin katsella ostohetkellä että kaikki on kunnossa, mutta ei sitä ihan kaikke kyllä pysty katsomaan heti, joten onko joillakin kokemuksia myös hyviä ja huonoja tuosta kyseisestä liikkeestä?

64

11706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muille jakaa...

      Hei!

      Ostin Nissan Primeran vm 2001 aj.24.000km hintaan 17200e vuonna 2004 tammikuussa

      Kone nakutti ja sovitusti vein huoltoon autoliikkeseen.Ei saatu korjattua ja myyjän kehotuksesta vein automaahantuojalle...
      Ei takuuta...
      takaisin autoliikkesen...
      "Korjasivat" vaihtamalla moottorin josta myyjä kertoi että sillä olisi ajettu vielä vähemmän...15000km

      Ei papereita koneesta pyydettäessä, vuosimalli epäselvä kuten myös ajetut kilometrit.

      itse epäilen sen olevan (moottorin) vm 1999 ja kilometreistä en tiedä.

      Kuluttajasuojavalituslautakunnan päätöksen mukaan autoliike ei pysty kertomaan luotettavasti koneen kilometreistä tai vuosimallista ja saimme rahaa LIIAN VÄHÄN takisin!

      HUOM!!! Juuri nyt huomenna viemme tuon auton Nissanille ja ostamme sieltä uuden auton, että se siitä siis.

      Asiakaspalvelu on hyvää kun ostat... luuri lyödään kiinni kun valitat autosta jos he eivät saa sitä HELPOSTI kuntoon.

      Itse en enään KOSKAAN mene tuohon autoliikkeseen enkä muutoinkaan Tuusulaan, siis tiedoksi kun kyselit!!

      • kyselijä

        juuri tämänlaisia olen myös itse kuullut. aika kummallista toimintaa kyllä on. huolto ei ainakaan toimi tuolla liikkeessä se on varma eikä sitä voi suositella kenellekkään!


      • muistit

        Kaipa muistit rehellisenä ihmisenä kertoa tuon kaiken sille autoliikkeelle mihin olet autoasi viemässä vaihdossa?


      • huhuh
        muistit kirjoitti:

        Kaipa muistit rehellisenä ihmisenä kertoa tuon kaiken sille autoliikkeelle mihin olet autoasi viemässä vaihdossa?

        aivan tyhmä. Ei sitä autoliikkeelle kerrota vaan niille, jotka soittavat ja kysyvät miksi vaihdoin autoa!


      • Kokemusta on
        muistit kirjoitti:

        Kaipa muistit rehellisenä ihmisenä kertoa tuon kaiken sille autoliikkeelle mihin olet autoasi viemässä vaihdossa?

        Morjesta.
        Vastaus tulee hivenen myöhässä, 9 vuotta on kerennyt kulumaan tuosta kirjoituksesta. Vein auton autokeskuskukseen ja kerroin että oli moottori vaihdettu ja kolariauto. Sain 11000e ja ostin uuden visian. Auto toimi hyvin. vaidoin sen Dodge Avengeriin 2009 2,7 ja mitäpä tuohon sanoisin. Hieno peli, mutta vikoja siinä oli ja sit huomas ettei asiakaspalvelu ollut kehuttava maahantuojan eräällä toimipisteellä,jääköön sanomatta.

        Sen verran käyntejä oli että ostin uuden auton ja sellaisen että asiointi loppu autokeskuksen kanssa :) En vain halunut enään.

        Nyt ei ole kuin ajamisenkuume vaikka auto ollut jo puolivuotta, ai mikä auto
        Hyundai i 40 sedan 1,7 Diesel kaikilla herkuilla, kulutus 3,5l /100km kesällä ja talvella 4,8 Heh heh heh heh :)


      • Vexistys

        Elikkä vaihtelet paskoja paskaan ? Ei o näemmä nousuja ollut ....


      • Millu1

        Kuka ostaa auton mikä nakuttaa koneesta jo valmiiksi? Kannattaa varmaa kattoo peiliin.


      • Anonyymi
        Kokemusta on kirjoitti:

        Morjesta.
        Vastaus tulee hivenen myöhässä, 9 vuotta on kerennyt kulumaan tuosta kirjoituksesta. Vein auton autokeskuskukseen ja kerroin että oli moottori vaihdettu ja kolariauto. Sain 11000e ja ostin uuden visian. Auto toimi hyvin. vaidoin sen Dodge Avengeriin 2009 2,7 ja mitäpä tuohon sanoisin. Hieno peli, mutta vikoja siinä oli ja sit huomas ettei asiakaspalvelu ollut kehuttava maahantuojan eräällä toimipisteellä,jääköön sanomatta.

        Sen verran käyntejä oli että ostin uuden auton ja sellaisen että asiointi loppu autokeskuksen kanssa :) En vain halunut enään.

        Nyt ei ole kuin ajamisenkuume vaikka auto ollut jo puolivuotta, ai mikä auto
        Hyundai i 40 sedan 1,7 Diesel kaikilla herkuilla, kulutus 3,5l /100km kesällä ja talvella 4,8 Heh heh heh heh :)

        Tuo sinun tekstisi on täyttä puppua,,,ei totuutta hitusen vertaaa,voi,,voi,,lämpimiksesi kirjoittelet


      • Anonyymi
        Kokemusta on kirjoitti:

        Morjesta.
        Vastaus tulee hivenen myöhässä, 9 vuotta on kerennyt kulumaan tuosta kirjoituksesta. Vein auton autokeskuskukseen ja kerroin että oli moottori vaihdettu ja kolariauto. Sain 11000e ja ostin uuden visian. Auto toimi hyvin. vaidoin sen Dodge Avengeriin 2009 2,7 ja mitäpä tuohon sanoisin. Hieno peli, mutta vikoja siinä oli ja sit huomas ettei asiakaspalvelu ollut kehuttava maahantuojan eräällä toimipisteellä,jääköön sanomatta.

        Sen verran käyntejä oli että ostin uuden auton ja sellaisen että asiointi loppu autokeskuksen kanssa :) En vain halunut enään.

        Nyt ei ole kuin ajamisenkuume vaikka auto ollut jo puolivuotta, ai mikä auto
        Hyundai i 40 sedan 1,7 Diesel kaikilla herkuilla, kulutus 3,5l /100km kesällä ja talvella 4,8 Heh heh heh heh :)

        Kyllä muitakin naurattaa hyundai😂😂


    • TietäjäM

      Ko. firmassa on ainakin säästäväisyys kunniassaan, kun vaihtoautoin lisätään öljyjä asiakkaiden huoltoon tuomista autoista. Alueella on paljon asiallisia firmoja ja joissa hinnatkin ovat edullisemmat.

    • ...

      Muistan lopun elämäni kun tein sen virheen ja ostin sieltä auton. Teuvo L niminen myyjä vakuutteli auton olevan todella hyvä ja sitä autoa on käynyt moni katsomassa ja aikoo tehdä kohta kaupat. No siinä siten menin halpaan ja tein kiireellä kaupat, että ehdin ennen "muita jotka on ostamassa autoa"
      Jumalauta seuraavana päivänä auto ei lähtenyt enää käyntiin ja ei muuta kun hinausautolla ekroosille ja auto niiden omalle nyrkkipajalle. Auto oli siellä n. kuukauden "korjauksessa" ja hajotusta oli vaan saanut aikaan lisää. "korjaamon" finninaamainen poika oli hajottanut autostani virtalukon, jonka omalla kustannuksellani lopulta uusin. Auto oli myös täynä paskaisia sormenjälkiä verhoilussa. Tästä on aikaa 3 vuotta ja minulla on vieläkin kyseinen auto johon on uponnut rahaa aivan älyttömästi korjauksiin.
      Oli mukava silloin auton ostettuani maksaa kilpaa velkaa ja auton korjauksia. Senttiäkään ei ekroos minulle korvannut silloin 3 vuotta sitten. Jälkiviisaana olisi pitänyt vaatia kaupan purkua.

    • tosi faktaa

      liike on ihan perseestä,,kuluttajaasiamiehellä on useita valituksia ko.liikkeestä vuosien varrella,,ihmettelen aina miksi ihmiset ylipäätänsä menee tuollaiseen liikkeeseen autoa ostamaan:(

      • touhua

        helkkari on kyllä aikamoista touhua! kukaan ei ole tainnut ehjää peliä sieltä saada ;D


    • asiaa

      Kaikki ovat tytyväisiä, jos ostamasi auto toimii.

      Kukaan ei ole tyytyväinen, jos ostamasi auto ei toimi.

      Eikä ne kaikki toimikkaan, sillä myyjät eivät tiedä ostamistaan (vaihto) autoista mitään, ainoastaan automerkistä, jolloin ne uutena varmastikkin olivat hyviä. Sinulle ne myyvät sen kuin uutena...eri asia sitten kun valitat, autohan oli KÄYTETTY!

      Koska suurin osa vioista on normaalia kulumaa, sinä luonnollisesti osallistut autosi korjauskuluihin, yleensä 50%

      Miksi ihmiset myyvät autonsa sinne...tiedätkö?

      He eivät saa vaidossa toiseen tarpeeksi... siellä he vaihtavat vanhan autonsa (pakko päästä eroon-tyyliin) hyvällä vaihtorahalla "uuteen" autoon...jonka joku on tuonut sinne tyyliin...

      Ehkei aina kuitenkaan ole näin, mutta näin monella kuitenkin on.

      Itse ostin tuolta...viimeistä kertaaa.

      Vinkki!!

      Myy autosi yksityiselle tai kysele monista eri liikeistä autostasi saatavaa hyvitystä KATSOMAASI autoon.

      Itse vein tuolta ostamani auton kuluttajasuojavalituslautakuntaan ja "voitin".. sain liian vahän rahaa takaisin.Asian puiminen kesti n. 2v

      • ENNEMMIN

        tien toiselle puolelle lindholmille !

        autot on kalliimpia kuin uudet mut " saat " ne ilman käsirahaa joka tarkoittaa sitä et sun käsirahas vedetään vaikka handelsbankkiin esim 3000 euroa josta tulee sellanen kivakorko lasku viidelle vuodelle ja lopuista maksat sikana,sit kun haluut sen vaihtaa samassa liikkeessä 6kk tai vuoden päästä ne sanoo et : joo sul on tästä ihan liikaa velkaa,tän arvo on esim 15000 kun sul pätkää 22000, sit ei muuta ku runkuttamaan, mut jos autossas on vikaa niin kyl ne sen hoitaa iha jes


      • Sulanportti

        Aika kovia syytöksiä jos pitävät paikkansa, muuten oot aika kusessa....


      • nea1

        Poliisilla/Syyttäjällä on videot ja lääkärintodistukset, sekä todistajien lausunnot... että silleen...


      • Maahantuoja
        Sulanportti kirjoitti:

        Aika kovia syytöksiä jos pitävät paikkansa, muuten oot aika kusessa....

        You tube videoa kun katsoo ko.myyjästä niin pelottaa että tämmöinen myyjä saa jatkaa vielä Ekroosilla ?


      • AutoyrittäjäRaumalta

        Voi helvetti mikä asiakas tämä "teheim". Toivottavasti kaltaisesi pipipää ei tule ikinä minun asiakkaakseni. Että oikein helikopterit ilmassa ja kaverit mukana menet uhkailemaan ja tulet itse naurunalaiseksi.

        Youtubeen lataamasi videon perusteella sinä ajat autollasi tahallaan myyjää päin. Toivottavasti joudut maksamaan pitkän pennin ja saat tuomion.


      • LinnaanVaan
        AutoyrittäjäRaumalta kirjoitti:

        Voi helvetti mikä asiakas tämä "teheim". Toivottavasti kaltaisesi pipipää ei tule ikinä minun asiakkaakseni. Että oikein helikopterit ilmassa ja kaverit mukana menet uhkailemaan ja tulet itse naurunalaiseksi.

        Youtubeen lataamasi videon perusteella sinä ajat autollasi tahallaan myyjää päin. Toivottavasti joudut maksamaan pitkän pennin ja saat tuomion.

        Samaa mieltä, tapon yritys asiakkaan puolelta


      • Turkkusenautoyrittäjä
        AutoyrittäjäRaumalta kirjoitti:

        Voi helvetti mikä asiakas tämä "teheim". Toivottavasti kaltaisesi pipipää ei tule ikinä minun asiakkaakseni. Että oikein helikopterit ilmassa ja kaverit mukana menet uhkailemaan ja tulet itse naurunalaiseksi.

        Youtubeen lataamasi videon perusteella sinä ajat autollasi tahallaan myyjää päin. Toivottavasti joudut maksamaan pitkän pennin ja saat tuomion.

        Tuonoin, kyl hormooniheebo itse kävelee paukuissa autoa päin, hihii....


    • nohuhuhuhuh

      Heh,varmaan nettimoton kalleimmat pyörät tuolla,olisko tarkotus vetää vaihtajaa höplästä...

      • piiparinen2

        Siellon Nettimoton kalleimmat autotkin.


      • piiparinen2
        piiparinen2 kirjoitti:

        Siellon Nettimoton kalleimmat autotkin.

        Tarkoitan siis Nettiauton.. :)
        Kallista videlis kuitenkin


    • kauppapoika

      mä oon ostanut tuolta neljä halvempaa vaihtoautoa (n. 200-500eur), yks oli aika surkea ja kolme ihan hyvää ja asiallista, hintaansa nähden jopa oikein mainiota, joten plussalle kuitenkin jäi.

      • dsgdsgdsgsdgd

        Eikö 200e auto ole hintansa arvonen jo sillon jos se on auto? 200e autolta ei voi odottaa yhtään mitään


    • jukkapoika6

      Ei voi suositella. Eikö tässä ole kaikki tarpeellinen kerrottu.

    • Hannu Sihvo

      Juu.... kiertäkää helevetin kaukaa!
      Yhtään kauppaa en kyseisen autoliikkeen kanssa enää tule koskaan tekemään, enkä suosittele koskaan kenellekään.
      Kiitos paskamaisesta palvelusta ja huonosta avunannosta korjauksissa.

      • Joo... ihan sama...

        Ok.
        Onneksi teitä autonvaihtajia/ostajia on n.2 000 000 Suomessa.


      • apinapää
        Joo... ihan sama... kirjoitti:

        Ok.
        Onneksi teitä autonvaihtajia/ostajia on n.2 000 000 Suomessa.

        Onneksi teilläkin myyjät vaihtuu tiuhaan ??


    • hinnatkin oikein

      Hesassako se oli se yksi kovin kehuttu...

    • Mopokone.

      Voisin kuvitella, että Ekroosin miljonäärisuvulla on varaakin suksitella prseaukiset kitisijät vttuun.

      Kauppaa jo 50-luvulta lähtien, kannattamattomat kaupat kannattaakin jättää tekemättä.

      • sulantiensanomat

        Kyllä siinä fyrkkaa jää sukanvarteen kun näkkileivätkin haetaan EU.n leipäjonosta firman kahvihuoneeseen ??


    • TÄNNE EI KOSKAAN

      Auto-Expert Eroos Oy
      Ostin täältä käytetyn auton 10000euroa myyjä ei kertonut vioista mitään
      heti kotimatkalla huomasin viat joidenka korjauskustannukset on noin
      1500-1700 euroa.
      ilmoitin myyjälle,mutta ei reakoinnut mitenkään vaan puhelin rupesi katkomaan
      ja lopulta yhteys katkesi.
      minulle riitti enkä mene koskaan enään tähän auto liikkeeseen,oli jotenkin epä-
      kohteliasta palvelua muutoinkin.
      TE JOTKA MENETTE TÄÄLTÄ OSTAMAAN AUTON,OLKAA PILKUN TARKKOJA SIITÄ,ETTÄ AUTO ON VARMASTI KUNNOSSA ,KOSKA TÄÄLLÄ EI MYYJÄ TUNNU VIKOJA ILMOITTAMAAN,VAIKKA NE VIAT OLISI SUUREMPIAKIN.

      KYLLÄ MINULLE RIITTI

      • Ihan mielenkiinnosta

        Kerroppas millaisia vikoja kyseinen autoliike onnistui koeajon ajaksi taikomaan piiloon ja pois, jotka sitten kotimatkalla pompsahtivat taas esiin?

        Ihan vastaisuuden varalle ja opiksi, josko vaikka joku muukin autoliike omaa taikurin osaamista.
        Sillä melkoinen taikuri pitää olla myyjän, joka osaa taikoa vikoja pois ostajan lainmukaisen tarkastuksen ja koeajon ajaksi ja vielä niin, että vasta kotimatkalla ne viat esiintyvät uudelleen.


      • Jalkamies

        TÄNNE EI KOSKAAN Auto-Expert Eroos Oy ??


        Puhutko eri liikkeestä kuin mikä on ketjun avauksessa mainittu ??


      • mathias100
        Ihan mielenkiinnosta kirjoitti:

        Kerroppas millaisia vikoja kyseinen autoliike onnistui koeajon ajaksi taikomaan piiloon ja pois, jotka sitten kotimatkalla pompsahtivat taas esiin?

        Ihan vastaisuuden varalle ja opiksi, josko vaikka joku muukin autoliike omaa taikurin osaamista.
        Sillä melkoinen taikuri pitää olla myyjän, joka osaa taikoa vikoja pois ostajan lainmukaisen tarkastuksen ja koeajon ajaksi ja vielä niin, että vasta kotimatkalla ne viat esiintyvät uudelleen.

        Heh heh...sen lauluja laulat jne.....:D


    • Pertsa35

      Hyvä liike! Ostettiin vuonna 2011 Peugeot Expertin paku, 223 000 ajettu ja vanha. Sillä rullattiin mittariin 358000 ilman mitään normaaliin kuulumatonta korjausta. Liikkeessä asiallinen palvelu.

    • khhkbcbk

      Kalliita paskoja

    • autonostaja

      nyt täytyy kirjoittaa,olen ostanut viimeisen kahden vuoden aikana 7 autoa ko liikkeestä, autot olleet koeajossa minulla n. 3 viikkoa kukin.
      olen sinä aikana aina tehnyt vikalistan ,josta helpoimmat viat on korjattu suht nopeesti,isommista asioista
      on sitten tehty ajanmukainen korjaus sopiminen aina olemme päässeet yhteisymmärrykseen ko myyjien kanssa.
      eli se ei liene vaikeaa tehdä vikalista ja neuvotella asioista ennen kauppaa.
      myyjä ei tiedä kaikkien satojen autojen kuntoa, ei voikkaan, mutta asiat otetaan
      esiin hyvin ja perustellusti niin ne hoituu .
      ps autotalo laakkonen ja veho ovat myös mustalla listalla,,, et sil viisii,.

    • Luuppo

      En tiennytkään, että HD-kerhoon voi päästä itkuiikatkin. Toisaalta eihän noi mitään järjenjättiläisiä ole muutenkaan.

    • Kappamän

      Paskahousuja nämä kaikki rekuttajat on niin se oikeasti on

    • eikannatahaukkua

      Eihän myyja voi tietää kaikki auton vikoja.

    • Kawasaki.rider-79

      Ajanti, sinun ip-osoitteesi on napattu tästä keskustelusta talteen.

      • Tiedoksii

        Sorry, Ajantilla ei ole Suomessa minkäänlaista IP-osoitetta olemassa.


    • morjen.s

      Kyllä sitä on muissakin autoliikkeissä, se on hyvä suositus mitä joku sanoi että olkaa tarkkoja, todellakin kannattaa olla. Kaikissa autoliikkeissä on autoja joiden kunto voi olla vähän sitä sun tätä. Karu totuus on sekin että oli myyjä mikä hyvänsä niin ei se välttämättä tiedä sen auton vikoja, ne tulee ilmi vasta sitten vähän myöhemmin.

      Perusteet kuntoon auton ostossa niin ei mene niin helposti metsään sen auton oston kanssa. Tämä on sellainen asia mikä on todella todella monille täyttä hepreaa, liikaa luotetaan siihen että kaikki menee hyvin.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14490689/mika-auto-on-luotettava
      Ota isä mukaan.

    • Tuusulassa-palvellaan
      • ulostus

        Siellä on aina ollu kovia myyjiä.....ei sinne normit pääse ?


      • Koetakäyttäytyä

        Uhkailu jatkuu tänäkin vuonna. Todella epäasiallista käytöstä ja vihamielistä hakkaamispuhetta. Tein poliisille ilmoituksen, koska kyseessä oli todellinen vaaratilanne. Jos vielä ei ole sattunut henkilövahinkoa niin tuollaisella menolla tapahtuu varmasti. Miten saisi sen ehkäistyä? Toivottavasti poliisi on yhteydessä.


    • Tenuliini

      Sulantie on hiljainen, niin hiljainen........vai miten se laulu meni ?

    • heipssss

      tää on hyvä autokauppa! suosittelen!!

    • Uskomatont4

      No, johan on uskomatonta touhua. Miten tällainen ei ole aikaisemmin tullut esiin.
      Toivottavasti asiakaspalvelija ymmärtää, mitä on mennyt tekemään.

      Tuota liikettä kannattaa välttää ihan periaatteen takia.

      Tietääkö kukaan, mistä riita alkoi?

    • Anonyymi

      Juu en suosittele. Rajua kusettamista ja vittuilua, kun heidän kanssaan asioin. Never again.

    • Anonyymi

      Paras autoliike. Ostakaa pois autoja, parhaat vehkeet.

    • Anonyymi

      anteeks mitkä...vehkeet? siis autot ööö miten parhaita? vai mitä siis?

    • Anonyymi

      Möin autoni heille ja on vain positiivista kerrottavaa.

      • Anonyymi

        Möin ? Täälläpäin sanotaan Myin….


    • Anonyymi

      Paras liike. Ei moitteen sijaa.

    • Anonyymi

      Huipu liike

      • Anonyymi

        Huipu liike apinalle ketä ei osaa Suomea…


    • Anonyymi

      Eiköhän Pete pistänyt pillit pussiin , taitaa Majakka ja Perävaunu itse myydä niitä paskojaan , Pete varmaan rahoittaa niitä. Huippuäijä J Leppänen palasi takas mistä lähtikin. Ihmetellä täytyy kun oli niin ”huippu” jätkä missä milloinkin oli vaihtaripäällikkönä, niin palasi ”paskaan” takaisin ? Hienot parrat pojilla on … no Leppäsellä ei muuta päässään olekkaan😘

      • Anonyymi

        Muutama vuosi sitten oli n.250 kpl autoja, nyt 50 ? Parikymmentä autoa kuulemma ”hävinnyt” rikolliset pyöri/pyörii takaisinhaku hommissa…. Niin ne ajat muuttuu: ennen kaikki muut oli hamppeja ja rikollisia paitsi Pena ja lapset 😂😂😂 ps. Onkohan kahvihuoneessa vielä tarjolla eu avustus näkkäriä mitä tytär haki köyhille tarkoitetusta leipäjonosta ? T.Poliisimestari Sisu


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe