Osaako joku kertoa missä mahdollisesti on vika, kun päästöt näyttää tältä:
tyhjäkäynnillä CO%= 8/6, CO2= 9, HC= 445, O2= 0,4
kierroksilla CO%= 8, CO2= 10, HC= 300, O2= 02
lambda 0,7
Auto on -92 katalysaattorilla varustettu opelin romu, johon on lambda juuri vaihdettu.
Eräs "asiantuntija" neuvoi, että pitää tankata 98 ennen päästömittausta niin arvot pienenee...No toisin kävi, kun ajokieltoa napsahti.
Päästöt pielessä------>
9
1919
Vastaukset
suosiolla korjaamoon tai paalaamoon. Et sinä sitä korjata osaisi, kun tuonkin HTT:n kehotuksen todesta otit.
- Wolsumies
näitä "asiantuntijoitahan" aina riittää...
98:n tankkaaminen ei vaikuta tuon taivaallista jos moottorinohjaus on muuten kunnossa.
Mutta tässä tapauksessa ei näytä olevan..
Siis jäännöshappi l. O2 näytti olevan normaali eli imuilmavuotoa ei sen mukaan olisi. Mutta CO oli tosi korkealla ja myös HC verrattain koholla.
Kyseessä katalysaattoriauto eli oliko moottori varmasti lämmin tai ennemminkin KUUMA ennen mittausta?
Jos, niin näin kokemuksen/nähtyjen arvojen perusteella sanoisin että katalysaattori on viallinen ainakin. Mutta muutakin vikaa on jos CO on noin tavattoman korkea.lambda on noin paljon alle yhden, tarkoittaa se aivan liian rikasta seosta. Samoin korkeat CO- ja HC-pitoisuudet. Lisänä saattaa olla muutakin vikaa, mahdollisuuksia on runsaasti. Siksi toistan ohjeeni: Vie suosiolla korjaamolle tai paalaamoon. Itse et osaa vikaa etsiä etkä korjata. Katalysaattori saattaa olla ehjäkin.
- ajokielto
Moottori oli kyllä todella kuuma. Vien auton ensi viikolla korjaamolle pästömittaukseen, koska en voi uskoa noita arvoja itsekään. Tuolla vikavalon satunnaisella palamisellakin on varmasti osuutta asiaan.
- voi olla
mahdollinen! Oletko takistanut imusarjan tiiveyden.
- oli vm 90 celicassa
tarvike lambda orkkiksen tilalla ja ei menny päästöistä läpi--->kävi rikkaalla. vaihdoin takaisin orkkis lambdan ja läpi meni.
- ajokielto
Olen silmämääräisesti tarkistanut ja näyttäisi olevan ok.
- stone_cold....
mul sat arvot ja vaihdoi tulpat öljyt suodattimet ja virran jakajan lambdan ja sekin turhaa ku olis eka vaihtan sen fakin katin
- päästöt
Päästöt pienenee jos käytät 98sia. Se palaa paljon paremmin kuin 95nen. Siihen perustuu sen päästöjen pieneneminen. Ja jos vaihdat moottori öljyt ennen päästö mittausta, niin sekin vaikuttaa päästöihin. Kampikammiostahan tulee vaikka mitä hiilivetyjä, ja öljyhöyryjä, käytetty tavara ei pala, joten päästöt kasvaa. Itse otin huohotus letkut kerran irti korjaamolla päästömittauksessa, niin hc tippu karvan verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853408
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442837Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742356- 612308
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512251Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162226Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212103Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202057- 621954
- 1121914