miten toimii hyd.venttiilinnostimet?

Jarmo

Niin että miten ne käytännössä toimii( tiedän kyllä että öljynpaineella), mutta tarkempaa selitystä kaipaisin :)

6

2978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjdj

      Hydraulinen venttiilivälysten säätö lienee sama asia. Tuollaisesta täyshydraulisesta venttiilikoneistosta en ole kuullutkaan.
      Hydraulinen venttiilivälysten säätö on hyvä keksintö, koska se vähentää huoltotarvetta. Ainakin niissä autoissa joissa se mulla on ollut, se on toiminut hyvin.

      • Topias

        >Tuollaisesta täyshydraulisesta
        >venttiilikoneistosta en ole kuullutkaan.

        Sittenpähän minulla on ilo ilmoittaa, ihan vaan tiedoksesi, että sellaisiakin koneistoja on olemassa: isoimpien kaksitahtisten laivadieseleiden pakoventtiilit toimivat todellakin hydraulisesti!

        :o)


      • jjdj
        Topias kirjoitti:

        >Tuollaisesta täyshydraulisesta
        >venttiilikoneistosta en ole kuullutkaan.

        Sittenpähän minulla on ilo ilmoittaa, ihan vaan tiedoksesi, että sellaisiakin koneistoja on olemassa: isoimpien kaksitahtisten laivadieseleiden pakoventtiilit toimivat todellakin hydraulisesti!

        :o)

        eepä männä hukkaan tämäkää päevä!


    • hhss

      Hydraulisen venttiilisäädön keskeisin osa on pieni hydraulinen sylinteri. Jokaisella venttiilillä on omansa. Kun moottoriin tulee öljynpaine, tuo sylinteri täyttyy öljyllä. Sylinteriin tuleva öljy aikaansaa pienen liikkeen. Tämä liike poistaa venttiilikoneistosta välyksen.

      • Sylinteriin pääsee moottoriöljyn paine takaiskuventtiilin kautta ja sylinterin täyttyessä venttiilivälys menee nollaan. Venttiilin alkaessa avautua paine sylinterissä nousee ja takaiskuventtiili menee kiinni. Pieni tarkoituksellinen vuoto sylinteristä pois pitää huolen, ettei venttiili pysty jäämään kantamaan.
        Selkisikö vai pitääkö vääntää rautalangasta pitempi sepustus?


      • Jarmo
        sitroen kirjoitti:

        Sylinteriin pääsee moottoriöljyn paine takaiskuventtiilin kautta ja sylinterin täyttyessä venttiilivälys menee nollaan. Venttiilin alkaessa avautua paine sylinterissä nousee ja takaiskuventtiili menee kiinni. Pieni tarkoituksellinen vuoto sylinteristä pois pitää huolen, ettei venttiili pysty jäämään kantamaan.
        Selkisikö vai pitääkö vääntää rautalangasta pitempi sepustus?

        Tosi mukavaa saada asiallisia vastauksia :) , joka päivä oppii jotain uutta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      85
      3408
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2837
    3. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2356
    4. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2308
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2251
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2226
    7. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2103
    8. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2057
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1954
    10. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      112
      1914
    Aihe