nuvaring+haittavaikutukset

Anya

heip!
Haluaisin tietää kuinka nopeasti Nuvaring voi aiheuttaa haittavaikutuksia? Aloitin tuossa eilen aamupäivällä noin 36-37 tuntia sitten. Ihan mukavalta se tuntuu kun ei tunnu ollenkaan ja pysyy paikoillaan mutta jo 2 tuntia sen laittamisen jälkeen iski kamala väsymys ja itkuisuus...olin ihan sekaisin. itkin myös illalla huonoa oloani ja myös tänä aamuna, en jaksanut kuin maata x-asennossa sängyllä ja ulos en jaksa lähteä. johtuuko siis tuosta nuvaringistä? harmittaa oikein kun minulle ei ole sopineet mitkään e-pillerit migreenin takia. voiko nuo oireet hävitä jonkin ajan kuluttua?

11

5533

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt.

no mä käytin nuvaringiä 8kk, ja 4 ekojen kuuukausien aikana oli sivuvaikutuksia, isoin sivuvaikutus oli rintojen kamala aristus, pienikin pomppu teki kipeää :/
      en tiedä,voiko sivuvaikutukset tulla noinkin pian, oletko varma ettei jokin muu asia paina elämässäsi tai stressaa??
      Kannattaa nyt ainakin se 3kk katsella,mihin suuntaan olo muuttuu :) tsemppiä, itselläni ei ollut tuon 4kk käytön jälkeen mitään sivuvaikutuksia! (lopetin koska ei enää ollut tarvetta ehkäisylle)

• Hellu

Eikös siinä mene viikko ennenkuin hormonipitoisuus on noussut riittävälle tasolle, elikkäs kyllä toi itkuisuus on jotain muuta. Renkaan käytöllä saavutetaan tasainen hormonitaso mitä pillereillä ei, eli ei tule niitä vuorokausipiikkejä. Tämän pitäisi eliminoida ainakin osa haittavaikutuksista.

Ja jos on muutenkin vähän ailahteleva mieli niin ei kannata väkisin hormonaalista ehkäisyä käyttää. Kumitkin on ihan kätsyjä.

• Oona

Itse jaksoin rengasta 2,5 kuukautta. Aloin olla niin huonona, että en jaksanut enää odottaa kahta viikkoa josko rengas olisi mulle toivonut.

Pilasin ystävyyssuhteet, parisuhteen, työpaikalla alkoi olla ongelmia eikä millään ollut mitään väliä kun masennuin niin kovasti.

Lisäksi paikat kuivui ja seksihalut katosi. En voinut käyttää edes piilolinssejä.

Joillekin toimii, toisille ei.

• anya

..voisin kyllä tällä menolla sanoa etten kolmea kuukautta jaksa katsoa jos tällainen väsymys on. Kaikenlisäksi on vielä tärkeä vaihe elämässä niin en haluaisi mitään mikä pahentaa oloani. Kai minun täytyy soittaa gynelleni tänään :/

• jaa

Minulla tuntuu olevan niagara alapäässä..häiritsevää olla näin kostea koko ajan. Aloitin nuvaringin käytön viikko sitten. Nyt on alkanut myös kutisemaan aika paljon..Meneekö tämä kosteus/kutina ohi??!!

• oookkkppp

Itse aloitin Nuvaringin käytön toissapäivänä - eilen kauhea kirvely virtsatessa--> meni ohi. Nyt tänään kutinaa emättimen sisäpinnoilla? Taitaa johtua renkaasta. Toivottavasti menee ohi.

• Nuvaring vekeen.

Itsellä ollut Nuvaring kyätössä aika pitkään jo, melkein vuoden. Sivuvaikutuksia on runsaasti, olen tässä miettinyt, että lopettaisiko koko hormonaalisen ehkäisyn...
      Minulla ilmenneet sivuvaikutukset:
      - kuivuminen (voi jumalauta, alapää on kuin Saharan autiomaa!!)
      - turvotus (yöllä kädet turpoaa niin paljon, että kädet puutuvat ja "menevät tukkoon", sormet eivät taivu)
      - ruokahalujen lisääntyminen. Olen lihonut 5kg aloituksen jälkeen. Namnam.
      - Mielialan vaihtelut (itkuisuus silloin tällöin)
      - Jatkuvat hiiva- ja virtsatietulehdukset. Etenkin tuo VTI.
      - Lipidon lasku.

Eli melkein kaikki nuo perinteiset...

• ei sovi minulle

Sairas pääsärky 24/7 ja törkeä väsymys - eivät 9 tunnin yöunet mahda riittää millään. Pakko mennä 10ltä illalla nukkumaan mahdottoman väsymyksen takia. Arki-elämä aivan sekasin tuon takia. Lisäks myös vihaisuus sivuoireena://// olen 2 viikkoa käyttänyt ja tänään päätin nakkaa roskikseen koko renkaan..

• Celia24

Mä sain käsittämättömia raivokohtauksia tuosta ja kaikki oli kauhean vaikeaa pitkään myös lopettamisen jälkeen. En suosittele kenellekään! Lihoin myös sellaisen viitisen kiloa, plus mies valitti kun se tuntui minussa ja olin myös kuiva kuin aavikko. Ei yhtään hyvä. Eikä sitä putoilun pelkäämistä vessassa jaksa kukaan. Löysin sittemmin e-pillereistä paremman keinon ehkäisyyn. Onneksi. :)

• ööööööööööö

mulla rengas vuosia käytössä. ainoo probleema on tehokkuus ja kuivuus. :)

• Anonyymi

Itkuisuus väsymys ihan vaihkareista ilman mitään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      35
      4269
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      114
      1576
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      1546
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      1384
    5. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      33
      1215
    6. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      88
      1078
    7. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      132
      1062
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      47
      1044
    9. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      267
      1031
    10. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      984
    Aihe