nuvaring+haittavaikutukset

Anya

heip!
Haluaisin tietää kuinka nopeasti Nuvaring voi aiheuttaa haittavaikutuksia? Aloitin tuossa eilen aamupäivällä noin 36-37 tuntia sitten. Ihan mukavalta se tuntuu kun ei tunnu ollenkaan ja pysyy paikoillaan mutta jo 2 tuntia sen laittamisen jälkeen iski kamala väsymys ja itkuisuus...olin ihan sekaisin. itkin myös illalla huonoa oloani ja myös tänä aamuna, en jaksanut kuin maata x-asennossa sängyllä ja ulos en jaksa lähteä. johtuuko siis tuosta nuvaringistä? harmittaa oikein kun minulle ei ole sopineet mitkään e-pillerit migreenin takia. voiko nuo oireet hävitä jonkin ajan kuluttua?

11

5411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttänyt.

no mä käytin nuvaringiä 8kk, ja 4 ekojen kuuukausien aikana oli sivuvaikutuksia, isoin sivuvaikutus oli rintojen kamala aristus, pienikin pomppu teki kipeää :/
      en tiedä,voiko sivuvaikutukset tulla noinkin pian, oletko varma ettei jokin muu asia paina elämässäsi tai stressaa??
      Kannattaa nyt ainakin se 3kk katsella,mihin suuntaan olo muuttuu :) tsemppiä, itselläni ei ollut tuon 4kk käytön jälkeen mitään sivuvaikutuksia! (lopetin koska ei enää ollut tarvetta ehkäisylle)

• Hellu

Eikös siinä mene viikko ennenkuin hormonipitoisuus on noussut riittävälle tasolle, elikkäs kyllä toi itkuisuus on jotain muuta. Renkaan käytöllä saavutetaan tasainen hormonitaso mitä pillereillä ei, eli ei tule niitä vuorokausipiikkejä. Tämän pitäisi eliminoida ainakin osa haittavaikutuksista.

Ja jos on muutenkin vähän ailahteleva mieli niin ei kannata väkisin hormonaalista ehkäisyä käyttää. Kumitkin on ihan kätsyjä.

• Oona

Itse jaksoin rengasta 2,5 kuukautta. Aloin olla niin huonona, että en jaksanut enää odottaa kahta viikkoa josko rengas olisi mulle toivonut.

Pilasin ystävyyssuhteet, parisuhteen, työpaikalla alkoi olla ongelmia eikä millään ollut mitään väliä kun masennuin niin kovasti.

Lisäksi paikat kuivui ja seksihalut katosi. En voinut käyttää edes piilolinssejä.

Joillekin toimii, toisille ei.

• anya

..voisin kyllä tällä menolla sanoa etten kolmea kuukautta jaksa katsoa jos tällainen väsymys on. Kaikenlisäksi on vielä tärkeä vaihe elämässä niin en haluaisi mitään mikä pahentaa oloani. Kai minun täytyy soittaa gynelleni tänään :/

• jaa

Minulla tuntuu olevan niagara alapäässä..häiritsevää olla näin kostea koko ajan. Aloitin nuvaringin käytön viikko sitten. Nyt on alkanut myös kutisemaan aika paljon..Meneekö tämä kosteus/kutina ohi??!!

• oookkkppp

Itse aloitin Nuvaringin käytön toissapäivänä - eilen kauhea kirvely virtsatessa--> meni ohi. Nyt tänään kutinaa emättimen sisäpinnoilla? Taitaa johtua renkaasta. Toivottavasti menee ohi.

• Nuvaring vekeen.

Itsellä ollut Nuvaring kyätössä aika pitkään jo, melkein vuoden. Sivuvaikutuksia on runsaasti, olen tässä miettinyt, että lopettaisiko koko hormonaalisen ehkäisyn...
      Minulla ilmenneet sivuvaikutukset:
      - kuivuminen (voi jumalauta, alapää on kuin Saharan autiomaa!!)
      - turvotus (yöllä kädet turpoaa niin paljon, että kädet puutuvat ja "menevät tukkoon", sormet eivät taivu)
      - ruokahalujen lisääntyminen. Olen lihonut 5kg aloituksen jälkeen. Namnam.
      - Mielialan vaihtelut (itkuisuus silloin tällöin)
      - Jatkuvat hiiva- ja virtsatietulehdukset. Etenkin tuo VTI.
      - Lipidon lasku.

Eli melkein kaikki nuo perinteiset...

• ei sovi minulle

Sairas pääsärky 24/7 ja törkeä väsymys - eivät 9 tunnin yöunet mahda riittää millään. Pakko mennä 10ltä illalla nukkumaan mahdottoman väsymyksen takia. Arki-elämä aivan sekasin tuon takia. Lisäks myös vihaisuus sivuoireena://// olen 2 viikkoa käyttänyt ja tänään päätin nakkaa roskikseen koko renkaan..

• Celia24

Mä sain käsittämättömia raivokohtauksia tuosta ja kaikki oli kauhean vaikeaa pitkään myös lopettamisen jälkeen. En suosittele kenellekään! Lihoin myös sellaisen viitisen kiloa, plus mies valitti kun se tuntui minussa ja olin myös kuiva kuin aavikko. Ei yhtään hyvä. Eikä sitä putoilun pelkäämistä vessassa jaksa kukaan. Löysin sittemmin e-pillereistä paremman keinon ehkäisyyn. Onneksi. :)

• ööööööööööö

mulla rengas vuosia käytössä. ainoo probleema on tehokkuus ja kuivuus. :)

• Anonyymi

Itkuisuus väsymys ihan vaihkareista ilman mitään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      297
      6844
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2069
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1287
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1156
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1066
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe