Kuoliko Jeesus Jumalan hylkäämänä?
Miksi Jumala hylkäsi Jeesuksen
19
1444
Vastaukset
- Kuollaan kun keritään
Kristinuskon mukaan Jeesus on Jumala.
- miksi..?
Miksi Jeesus huusi sitten ristillä ennen kuolemaansa "Isä, miksi minut hylkäsit!?!"
- Kuollaan kun keritään
miksi..? kirjoitti:
Miksi Jeesus huusi sitten ristillä ennen kuolemaansa "Isä, miksi minut hylkäsit!?!"
Miksi haluat, että minä selitän?
- kristinuskon
mukaan samalla kertaa sekä Jumala että ihminen. Ei erillään toisistaan näitä kahta vaan samassa olemuksessa. Jeesuksen piti kuolla kuten ihmiset kuolevat ja käydä tuonelassa, että hänen kuolemansa kautta (hän siis voitti kuolemallaan kuoleman) ihmiset saisivat pelastuksen. Jeesus ihmisenä tunsi, että Jumala oli hänet hylännyt. Mutta myönsi myös sen, että hän tekee kuten Jumala on tahtonut ja kuolee kuten ihminen. - Mutta olisiko pelkkä ihminen voinut nousta kuolleista? Ei varmaankaan.
- tiedä
kristinuskon kirjoitti:
mukaan samalla kertaa sekä Jumala että ihminen. Ei erillään toisistaan näitä kahta vaan samassa olemuksessa. Jeesuksen piti kuolla kuten ihmiset kuolevat ja käydä tuonelassa, että hänen kuolemansa kautta (hän siis voitti kuolemallaan kuoleman) ihmiset saisivat pelastuksen. Jeesus ihmisenä tunsi, että Jumala oli hänet hylännyt. Mutta myönsi myös sen, että hän tekee kuten Jumala on tahtonut ja kuolee kuten ihminen. - Mutta olisiko pelkkä ihminen voinut nousta kuolleista? Ei varmaankaan.
onko tuo oikein mutta samaa olen minäkin ajatellut.
Kyse on ollut tuossa siitä että tuskat ovat olleet kovia (ihmisenä).Hänet hakattiin elävänä ristipuuhun kiinni käsistä ja jaloista.
Uskon että noiden julmuuksien takia tuskien määrä on ollut niin suuri että ihmisen usko loppuisi fyyssesti.
Jeesushan tuli ihmisenä ihmisten keskelle.
´Se voihkaisu oli siis ihmisen voihkaisu.
Kyllä tuo mietityttää ,mutta ei tee sitä ,mikä sen tarkoitus on, eli luoda epäuskoa.
Raamatussa on toinenkin paikka jossa voi saada epäuskoa ja se on se että miksi paratiisissa piti koskaan olla hyvän ja pahantiedon puu.
Miksi sellanen oli? Mitä varten ja ketä varten?
Kaikki liittyvät kokonaisuutena ilmeisesti asioihin joita voimme vaan pohtia ,mutta niiden ei pidä antaa vaikuttaa uskoon.
Tuo siis raamatusta.
Missään vaiheessa ei tule miettineeksi että kuitenkaan kyse olisi ollut tavallisen ihmisen kuolemasta.
Ehkä tuo kaikki oli vaan niin suuri juttu että Jeesus heikoilla fyysisillä voimillaan koki jotain hylkäämisen tunnetta vaikka niin ei missään tapauksessa ollut kun tuota kohtaa lukee.
- hansutuulia
Hylännyt. Jeesus vain heikkona hetkenä luuli niin, mutta ennen kuolemaansa hän sanoi, Isä sinun käsiisi minä annan henkeni..
- miksi..?
Miten jeesus voi luulla ja erehtyä jos hän on jumalan poika? eikö jeesus ollutkaan jumala? ja mistä me tiedämme ettei jumala häntä hyljännyt?
- Kuollaan kun keritään
Epiktetos kirjoitti:
>> Ei tietenkään Hylännyt. Jesus vain heikkona hetkenään luuki niin,...
Just. Tuonela on myöhempi lievennys. Ennen sanottiin juuri noin.
Luulo ei ole tiedon väärti..
- Mona-Henrika
koska Jeesus ei muuten olisi pystynyt ottamaan ihmisten syntejä kantaakseen Ristillä. Jumalan oli käännettävä katseensa pois Jeesuksesta, että Jeesus pystyi ottamaan kaikki maailman synnit harteilleen. Ja se ei olisi onnistunut, jos Jumala olisi säilyttänyt yhteytensä, katseensa Jeesuksessa sen hetken ajan.
Se on varmaan ollut Jeesukselle tosi yksinäinen ja kauhea hetki.- Babyliina
itse olen ajatellut ihan samaa.
>> Se on varmaan ollut Jeesukselle tosi yksinäinen ja kauhea hetki.>> - Iso-Juuso
Eikö tuo kuulosta ihan omituiselta. Jos minä annan jollekin anteeksi, niin minä vain annan anteeksi.
Jos Jumala antaa anteeksi, niin hän järjestää verisen näytöksen sovitusuhreineen.
- -björn-
Jesaja:
54:7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.
54:8 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
Jeesus viittasi sanoillaan profeetan sanaan jossa tuo tilanne kerrottiin.
Näin Jeesus toteutti tuonkin kohdan , mitä oli kirjoitettu hylkäämisestä.- kummaa
juutalaisten kokoamisen maanpaosta pelkästään huutamalla psalmin sanoja?
- -björn-
kummaa kirjoitti:
juutalaisten kokoamisen maanpaosta pelkästään huutamalla psalmin sanoja?
Jeesus toteutti ennustukset myös "Herran palvelijana" ja "Israelina".
Jesajahan kirjoittaa sekä langenneesta Israelista että uskollisesta Israelista.
Uskolliselle israelille kuuluivat Jumalan lupaukset.
Jeesus toteutti kaikki Aadamista lähtien rikotut asiat omassa elämässään.
Näin Hän sovitti koko ihmiskunnan synnit Jumalan edessä omalla kuuliaisuudellaan.
Kainin teon veljensä murhaajana Jeesus sovitti ristin kuolemallaan.
Kainin tekohan toi kuoleman ensi kerran ihmiskunnan jäsenen kohtaloksi.
Näin kuoleman syy tuli voitetuksi. - uudentestamentin
kirjoittaja toteutti tuon kohdan!!Avatkaa silmät
- Pähkylä
Jeesus hylättiin, ettei sinua hylättäisi.
Hän oli ottanut omaksi syykseen
meidän kaikki syntimme.
Siksi Jumala kirosi hänet,
ettei Hän joutuisi kiroamaan meitä kaikkia.
Jes. 53:5
..."hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme parantuneet."
Jes. 53:8
"Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä."
Jeesus toteutti tämän profetian sanat,
jossa kuvataan Kristuksen kärsimyksiä ristillä:
"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule
valitukseni sanoja?...Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään: "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."...Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani. Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun...Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen; he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa..."
(kannattaa lukea kokonaan tuo psalmi 22)
"Armollisen Jumalan tahto näet oli,
että Jeesuksen oli kärsittävä kuolema jokaisen
ihmisen puolesta." Hepr. 2:9
"Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan
hänen kannettavakseen."
"Kristuksen veressä meillä on lunastus,
rikkomustemme anteeksianto." Ef. 1:7
"Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat tehneet syntiä
ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi
vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen
uskossa vastaanotettavaksi." Room. 3:22-24
"Meistä ei ollut itseämme auttamaan,
mutta Kristus kuoli jumalattomien puolesta, kun aika koitti." Room. 5:8
"Pyydämme Kristuksen puolesta: Suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.
Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme,
jotta me hänessä saisimme vanhurskauden."
2. Kor. 5:20-21
Vakuudeksi Kristuksen täydellisen sovitustyön riittävyydestä, Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.
Jos Isä olisi hylänyt Poikansa ikuisesti, eihän Hän olisi herättänyt häntä kuolleista.
"Mutta Jumala herätti hänet (=Jeesuksen),
päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut
mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää
häntä vallassaan" Apt.2:24
Ap. t. 2:32
"Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt,
minkä todistajia me kaikki olemme." - Tuli hylätyksi
Jeesus tuli hylätyksi edestämme... ettei jumala hylkäisi ketään joka uskoo poikaan tulisi hylätyksi.
Toisinsanoen Jumala hyväksyy meidät syntisinä, heikkoina,sairaina,ahdistettuina....EHDOITTA.- Tiina2
Jeesus eli Jumala syntyi maailmaan Jeesuksena ja uhrasi itsensä, jotta sinä et joutuisi kadotukseen.
btw missä muussa uskonnossa Jumala uhrautuu ihmisen puolesta?
Muut uskonnot vaatii ihmistä uhrautumaan ja tekemään jotain jotta "jumala" hyväksyisi.
Jeesus kantoi ristille meidän synnit,ja pahin kokemus siinä oli TÄYDELLINEN JUMALAN LÄSNÄOLON PUUTTUMINEN,eli siis Pyhä Henki väistyi hänestä.
(Jumalani Jumalani,miksi minut hylkäsit?)
Tässä kuvataan sitä,miten pahin rangaistus on joutua eroon Jumalasta kadotuksessa.
Sitä voi olla vaikea ymmärtää,jos et ole uskovainen,etkä ole saanut kokea Jumalan täyttävän sisäistä tyhjyyttä ja tuovan iloa ja rauhaa. Toisaalta Jumalan läsnäolo on Pyhän Hengen kautta maailmassa koko ajan, ja vasta kadotuksessa eiuskova joutuu kokemaan miltä se tuntuu. Eli ei me täällä maailmassa sitä pystytä sillä tavalla ymmärtämään, miltä kadotus tuntuu. Mutta varmaankin siellä on paha olla ja sielua revitään..
Mutta apu siihen löytyy siitä,että pyytää synnit anteeksi ja saada uskoa:
- Aloita tunnustamalla, että tarvitset Jeesusta .
- Tee parannus kääntymällä tietoisesti pois pahasta.
kadu pahoja tekojasi.
- Usko, että Jeesus kuoli puolestasi ristillä ja nousi kuolleista
- Kutsu rukouksessa Jeesusta tulemaan elämäsi Herraksi.
- Raamattu sanoo: "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva" (Kirje roomalaisille 10:9)
Rukous
(Voit tehdä tästä oman rukouksesi)
"Jumala. Tiedän, että olen poikennut tahdostasi ja tarvitsen anteeksiantamustasi. Uskon, että annoit Jeesuksen kuolemaan puolestani. Tahdon kääntyä pois synneistäni. Kutsun nyt sinut sydämeeni ja elämääni. Luotan ja uskon Sinuun ja tahdon ottaa sinut vastaan Herrana ja Vapahtajana.
Jeesuksen nimessä aamen."
Markuksen evankeliumi 8:31:
31. Jeesus puhuu kuolemastaan
Jeesus alkoi selittää opetuslapsilleen, että Ihmisen Pojan oli kärsittävä paljon, jouduttava vanhinten, ylipappien ja kirjanoppineiden hylkäämäksi, tultava tapetuksi ja kolmen päivän perästä noustava ylös.
32. Tämän hän puhui peittelemättä
Lisäksi:2.tess. 1:
"7. Mutta teille ahdistetuille hän antaa levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa.
8. Hän rankaisee silloin tulen liekissä niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9. Heidän rangaistuksenaan on silloin ikuinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10. kun hän sinä päivänä tulee ylistettäväksi pyhissään ja ihmeteltäväksi kaikissa uskovissa. Tehän olette niitä, jotka ovat uskoneet meidän todistuksemme."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252416- 1132031
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421523Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91457Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947