Mistä aloittaa?

Te genren tuntevat, mistä älbymistä pitäisi aloittaa COB:n tuotantoon tutustuminen??? En ole koskaan ollut mikään örinän ystävä, vaan iän karttuessa aukeaa silmät kissanpennuiltakin. Samalla kysäisen Cradle Of Filthin suhteen samaa...kertokaa, mitä parhaaksi näette. Kiitos.

10

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spellbound

Ehdottomasti tokasta levystä kantsii aloittaa eli Hatebreederistä, yksi suomalainen metalliklassikko levy. Kyseinen levy on vähän helpompaa kuunneltavaa koska ei ole niin monimuotoinen kuin uudemmat jo ovat ja yksinkertaisesti helvetin hyvä.

• ...perkeleh, Hatebreeder se on sitten oltava. Kiitämmä vinkistä.

• xxx

Eipä tuo COB mitään örinää ole, muutenkin aika pehmeetä menoa.

• Cobbis

Voiko sitä nyt pehmoksi kutsua? Ainakin itse sanoisin sen olevan metallia, eikä ihan lepsuimmasta päästä. Laulu ei kylläkään ole mitään örinää, mut ei nyt ihan kikkeliheviäkään.

• kutsuisin
        Cobbis kirjoitti:

Voiko sitä nyt pehmoksi kutsua? Ainakin itse sanoisin sen olevan metallia, eikä ihan lepsuimmasta päästä. Laulu ei kylläkään ole mitään örinää, mut ei nyt ihan kikkeliheviäkään.

Itse kutsuisin herra Laihon "laulua" lähinnä rääkymiseksi

• kalistaja

itse olen ainakin tykänny filthin levystä cruelty and the beast (joka ei ole uusinta tuotantoa). toki muutkin on hyviä kuten esimerkiksi nymphetamine ja midian. mutta aluksi suosittelisin kuulemaan vanhempaa (esim. cruelty and the beast, vempire, dusk and her embrace) ja sitten uudempaa. niin saa käsityksen miten bändi on/ei ole muuttunut vuosien aikana.

monet metallinkuuntelijat ovat kehuneet myös filthin levyä principle and the evil made of flesh (en ole ihan varma miten nimi kokonaisuudessaan kirjoitetaan. ilmeisestikin liian pitkä mun muistettavaksi ;), mutta minä en ole sen fani.

• Mielestäni Children Of Bodomin levyistä kaksi ensimmäistä albumia ovat ehkä ne kaikkein parhaat, eli "Something Wild" ja "Hatebreeder". Joten näitä levyjä siis suosittelen.

Hate Crew Deathroll ja Follow The Reaper ovat myös todella hyviä levyjä, samoin myös Livealbumi Tokyo Warhearts.

Täältä löydät koko Children Of Bodomin tuotannon.

http://www.cobhc.com/page/index.php?id=disco

• kakkakehtoa

CoF:n ekan pitkan nimi oli The Principle of Evil Made Flesh. On oikeasti hyvä levy, uudemmat menivät meikäläisen makuun hieman liian "oopperaksi" (ei puhuta nyt laulusta), ei jaksa kuunnella.

• ...nöyrimmiten kaikkia tiedoista ja alan väsäämään joulupukille kirjettä noiden tuotosten saamiseksi omaan levyhyllyyn. Jos vielä uskaltaisi kysyä mihin genreen nämä oikeastaan lasketaan (varmaan eri osastoihin?) ja mihin muihin nimiin kannattaisi tutustua ko. genressä. Kun on koko lapsuutensa viettänyt löllöhousuhevin parissa Metallican vetäessä rajan siihen rankkuuteen...niin jotenkin nyt on melkoisen ulkona kaikesta hyvästä(kin), jota maailmalla kuleksii...neuvoja vaan edelleen, kitoss!

• kaetsu

Jepulis jee ja kasva muutama vuosi.

Heitä vaikka voltti odotellessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      9172
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      60
      3353
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      42
      2748
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2261
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      47
      2230
    6. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      20
      2208
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1937
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1783
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1715
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18