Kehoitan tarkkaan lukemaan ja mihin on menty. On luisuttu Jumalan sanasta sellaiseen mitä sieltä ei löydy.
Vaikka tämä onkin pitkä kirjoitus suosittelen kuitenkin lukemaan sen huolella ja toteamaan että lapsikaste on vääristelyä jota ei Sanasa löydy.
Ja niille jotka pelottelevat äitejä joiden lapset eivät ole kastettu,(pienen lapsen menettäneitä on niin paljon) joutuvan helvettiin.
Jeesus sanoi SEN KALTAINEN ON TAIVASTEN VALTAKUNTA!
http://koti.mbnet.fi/rape1941/kaste2.htm
Tämä on viimeinen kerta kun tästä asiasta tänne enää kirjoitan.
Suosittelen myöskin tekemään jokaisen prannuksen ja ottamaan Kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Amen.
Kasteen armon puolustajat
58
1210
Vastaukset
- näin,
Room. 8:15
Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Gal. 4:6
Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Kristityt ovat aina kastaneet lapsensa.
Mark.10:15
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."- hansutuulia
jos ihminen ei ota vastaan Jeesusta ei voi nähdä taivasten valtakuntaa niinkuin pienet lapset, sillä he ovat puhtaita.
uskovissa Henki todistaa että olemme Jumalan lapsia, Abba Isä. - Job.
hansutuulia kirjoitti:
jos ihminen ei ota vastaan Jeesusta ei voi nähdä taivasten valtakuntaa niinkuin pienet lapset, sillä he ovat puhtaita.
uskovissa Henki todistaa että olemme Jumalan lapsia, Abba Isä.Job 15:14
Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!
Job 25:4
Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Ps. 58:3
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. - hansutuulia
Job. kirjoitti:
Job 15:14
Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.on niitä jotka ovat eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä. Myöskin on luopiota.
Jokaisen on siis tehtävä parnnus. Vauva ei ole syntiä tehnyt joten lasten kaltainen on taivasten valtakunta.
Jeesuksen omat sanat sen kaltainen on...
ethän vain tuomitse lapsia helvettiin ilman kastetta? Toivottavasti kukaan ei ole niin epätoivoinen kasteen suhteen että sitä ilman joutuu helvettiin. - evankelista T
Kysymys:mitä tekemistä noilla Raamatun kohdilla on, toteamukseesi kristityt ovat aina kastaneet lapsensa?
jk. ja muuten tuo toteamuksesi on VALE!
tai sitten kristitty ja uskovainen ei ole sama asia.
muuten tiedätkö mistä sana kristitty tulee? - evankelista T
Job. kirjoitti:
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.tule pois sieltä LAKILIITOSTA, tänne ARMOLIITTOON.
Kristus =lain loppu! - hansutuulia
evankelista T kirjoitti:
Kysymys:mitä tekemistä noilla Raamatun kohdilla on, toteamukseesi kristityt ovat aina kastaneet lapsensa?
muuten tiedätkö mistä sana kristitty tulee?mutta ette ole Jumalan lapsia. Fariseuksia kyllä on ja kaikenlaista muuta mukanakulkijaa.
Kuinka moni todellisuudessa on uudestisyntynyt ihminen jos nyt haluat viitata lapsikasteeseen että kaikki kristityt uskovat ovat vieneet lapsensa kasteelle.
Jumalahan lopuksi tuntee sydämet, mutta kun olen näiden 'kristittyjen' kanssa keskustellut Jeesuksesta loppuu juttu kovin lyhyeen, miksi?
Heillä on vain se nimi, mutta he eivtä tunne häntä.
Joten älä mene arvioimaan että he olisivat uudestisyntyneitä. Sana kristitty on pilattu juuri tällä tavoin.
Tiedätkö, eräs nainen sanoi minulle, oli siis luteilainen, että kun teillä siellä helluntaissa on uskovia niin...
Ihmiset kyllä tietävät ketkä kuuluu siihen yhteisöön johon uskovat mielletään.
Seurakuntaan ei kuulu koko kaupunki tai kunta vaan uskovien yhteisö. - hansutuulia
evankelista T kirjoitti:
tule pois sieltä LAKILIITOSTA, tänne ARMOLIITTOON.
Kristus =lain loppu!Juuri näin, jotkut ovat jääneet vanhaan aikaan eikä näytä tuntevan Jeesuksen opetusta.
- hansutuulia
Job. kirjoitti:
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.mahtoi tapahtua, hän kun ei saanut kastetta?
Jeesus saoi, tänä päivänä sinä olet kanssani paratiisissa. Niin juuri. Tämä on Jeesuksen tarkoittama tie, uskoa Häneen pelastajanaan. - kristillinen kaste
hansutuulia kirjoitti:
mahtoi tapahtua, hän kun ei saanut kastetta?
Jeesus saoi, tänä päivänä sinä olet kanssani paratiisissa. Niin juuri. Tämä on Jeesuksen tarkoittama tie, uskoa Häneen pelastajanaan.Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi ilman kastetta. Syntinen nainen, ristin ryöväri, lapset perisynti. HUOMAA. Kristus asetti kristillisen kasteen nimeen Isän ja Pojan ja PYhän Hengen VASTA kuolemansa ja ylösnousemuksensa jälkeen. Kristillinen kaste, jolla Jeesus käski kastaa kansoihin kuuluvat lapset on kastamista Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen. Kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" ja siinä luvataan antaa Pyhän Hengen lahja TEILLE ja TEIDÄN LAPSILLE.
Joko teidän lapsilla on Pyhän Hengen lahja?
Room.6
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kasteessa lapsi liitetään seurakuntaan, joka on Kristuksen ruumis.
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - Putipuhtaana hyvä olla
Job. kirjoitti:
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.Kuuluisa kiinalainen marttyyrina kuollut sanaopettaja Watchmann Nee sanoi, että hänen tärkein löytönsä raamatusta ja evankeliumin opista oli pääte -ssa.
Siis minä Kristuksessa ja Kristus minussa. Kun minä olen Kristuksessa, Jumala näkee minut yhtä puhtaana ja täydellisenä kuin ainokaisen Poikansakin.
Tässä on kysymys vanhurskautuksesta. Uudestisyntyneille kristityille asia kirkastuu Pyhän Hengen opettamana. - kautta aikojen
evankelista T kirjoitti:
muuten tiedätkö mistä sana kristitty tulee?Kristityt ovat kastaneet perhekunnittain lapsiaan jo 2000 vuotta. Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit, joiden joukossa oli Jeesuksen veli on todistettavasti kastaneet ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessa aivan pieniä lapsia (Origenes).
Vainonut kristityt kastoivat katakombeissa lapsiaan. Vanhimmat säilyneet mosaiikit todistavat kastettavan olleen kumartuneena eteenpäin ja vettä valeltiin päälle. Miksi uskonsa puolesta kuolleet kristityt olisivat tehneet valheellisia mosaiikkikuvia?
Lasten kastaminen on lähes ainoa kastetapa aina 1900-luvun alun anabaptismistisen liikkeiden kulttien syntyyn pääosin Amerikassa hyvin samaan aikaan. - tiuhaan
hansutuulia kirjoitti:
on niitä jotka ovat eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä. Myöskin on luopiota.
Jokaisen on siis tehtävä parnnus. Vauva ei ole syntiä tehnyt joten lasten kaltainen on taivasten valtakunta.
ethän vain tuomitse lapsia helvettiin ilman kastetta? Toivottavasti kukaan ei ole niin epätoivoinen kasteen suhteen että sitä ilman joutuu helvettiin.Nykyisin helvettikorttia esittää juuri uudestikastajat tarkoituksenaan synnyttää kielteisiä tuntemuksia lasten kastamista kohtaan ja siten yrittävät saada vanhempia luopumaan lasten kristillisestä kasteesta.
- Paavali
evankelista T kirjoitti:
tule pois sieltä LAKILIITOSTA, tänne ARMOLIITTOON.
Kristus =lain loppu!Valitettavasti Paavali uuden liiton aikan ei julista lapsia ja lapsiperheitä suoraan vanhurskaiksi Jeesuksen kuoleman jälkeenkään, vaan kaikki ovat edelleen synnin alla. Kaste otetaan syntienne anteeksisaamiseksi ja siinä luvataan antaa Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsillenne.
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Ohitat Paavalin, jos julistat lapset suoralta kädeltä vanhurskaiksi vastoin Jumalan sanaa. - alkup.raimo
hansutuulia kirjoitti:
uskovissa Henki todistaa että olemme Jumalan lapsia, Abba Isä.armoa hansutuulia, et tunne ja sen olet korvannut
ihmisteolla ja hyljännyt Jeesuksen kosketuksen ja myös opetuksen.
Miten voisi vaimosta syntynyt olla puhdas...niin kysyy Jumalan Sanakin ja vastaa: ei ole vaimosta syntynyt puhdas...tuo mato tuo toukka...syntinen olin jo syntyessäni...olen synnissä äitini kohtuun siitetty..
Jos Jeesus lihansa päivinä sai pienokaisissa aikaan uskon puhuessaan heille, silloin Herra oli
puhdistanut heidät...Jeesus ei kastanut ketään...Kun hän ylösnousemuksensa jälkeen itse vasta asetti kristillisen kasteen ja taivaaseenastumisensa jälkeen on itse koskettamassa veden kautta, minkä hansutuulia tietenkin Hengestä osattomana kieltää, miksi jättäisimme lapsemme vaille tuota kosketusta!
Jeesus on Jumalan Poika, veden ja veren kautta Hengen todistuksella! - alkup.raimo
hansutuulia kirjoitti:
on niitä jotka ovat eivät ole ottaneet Jeesusta elämäänsä. Myöskin on luopiota.
ethän vain tuomitse lapsia helvettiin ilman kastetta? Toivottavasti kukaan ei ole niin epätoivoinen kasteen suhteen että sitä ilman joutuu helvettiin.sanasta pelastuksen ehdot: kasteen ja uskon!
Jeesus itse sanoi, että lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta! Silti se ei silje pois syntiä, joka on meissä hamasta äitimme kohdusta!
Ilman kastetta ei voi pelastua...kaste pelastaa...kasteessa juuri tarjotaan se pelastus, mitä Sanassa julistetaan..kaste on kaste syntien anteeksisaamiseksi..Raamatun mukaan!
Kerro hansutuulia miksi Koorahin, Daatanin ja Abiramin pienetkin lapset Jumala tuhosi...sano hansutuulia miksi?
Ellet tiedä, kerron..koska olivat myös syntisiä ja Jumalan vihan alla! - alkup.raimo
hansutuulia kirjoitti:
mahtoi tapahtua, hän kun ei saanut kastetta?
Jeesus saoi, tänä päivänä sinä olet kanssani paratiisissa. Niin juuri. Tämä on Jeesuksen tarkoittama tie, uskoa Häneen pelastajanaan.ei ollut vielä Jeesuksen asettamaa kristillistä kastetta...Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemisensa jälkeen...vai etkö sitä tiennyt!
Ryöväri ei saanut kastetta, koska eli ennen kelluntaita, jolloin kastava seurakunta, uuden liiton seurakunta syntyi kastamaan kaikkia kasoja Jeesuksen opetuslapsiksi...syntien anteeksisaamiseksi.
Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen...lue koko virke..mutta muista, että jos estät lapsilta kasteen väittäen, etteivät he usko, silloinhan
virkkeen loppuosan mukaan heidät tuomitaan kadotukseen...lapsikaste on mitä aidoin uskovien kaste, koska kasteessa Jumala antaa Hengen ja pelastavan uskon! - alkup.raimo
Putipuhtaana hyvä olla kirjoitti:
Kuuluisa kiinalainen marttyyrina kuollut sanaopettaja Watchmann Nee sanoi, että hänen tärkein löytönsä raamatusta ja evankeliumin opista oli pääte -ssa.
Siis minä Kristuksessa ja Kristus minussa. Kun minä olen Kristuksessa, Jumala näkee minut yhtä puhtaana ja täydellisenä kuin ainokaisen Poikansakin.
Tässä on kysymys vanhurskautuksesta. Uudestisyntyneille kristityille asia kirkastuu Pyhän Hengen opettamana.kaste on kaste Jumalan Pojan yhteyteen...Isän lapseksi..Hengessä...kasteessa saamme kaiken mitä Jeesus on ja oli ja mitä Jeesukselle tehtiin..kaiken sen saamme omaksemme..
Helluntailais-babtistinen kasteoppi ei anna Jeesusta lapsena kastetulle, koska kyseinen uusi kaste on vain ihmisen itse valitsema, omavanhurkauden teko, mikä ei kestä viimeisellä tuomiolla.
Uusi kaste on yhtä mieletön asia kuin jos parantunut menisi hakemaan lääkkeen lääkäriltä siksi että on juuri parantunut. - alkup.raimo
hansutuulia kirjoitti:
mutta ette ole Jumalan lapsia. Fariseuksia kyllä on ja kaikenlaista muuta mukanakulkijaa.
Kuinka moni todellisuudessa on uudestisyntynyt ihminen jos nyt haluat viitata lapsikasteeseen että kaikki kristityt uskovat ovat vieneet lapsensa kasteelle.
Jumalahan lopuksi tuntee sydämet, mutta kun olen näiden 'kristittyjen' kanssa keskustellut Jeesuksesta loppuu juttu kovin lyhyeen, miksi?
Heillä on vain se nimi, mutta he eivtä tunne häntä.
Joten älä mene arvioimaan että he olisivat uudestisyntyneitä. Sana kristitty on pilattu juuri tällä tavoin.
Tiedätkö, eräs nainen sanoi minulle, oli siis luteilainen, että kun teillä siellä helluntaissa on uskovia niin...
Ihmiset kyllä tietävät ketkä kuuluu siihen yhteisöön johon uskovat mielletään.
Seurakuntaan ei kuulu koko kaupunki tai kunta vaan uskovien yhteisö.valtaosa on kastettu, mutta he eivät ole tehneet parannusta, koska kirkko on laiminlyönyt opetuksen. Lakia ei opeteta enää synnintuntoon tulemiseksi kuten pitäisi. Asiaintila ei kuitenkaan johdu väärästä kastekäytännöstä.
Tunnen useita helluntailaisia mutta en koe hengellistä yhteyttä..olen ollut rukouskokouksissakin, mutta en ole kokenut hengellistä yhteyttä...ovat todella innokkaita ja palavia, mutta eivät ole Pyhässä Hengessä..
..kun olen ollut muutamien vanhojen uskovaisten luterilaisten kanssa rukouksessa on meitä yhdistänyt syvä rauha ja turvalllisuus Herrassa..on saanut täyttyä ilolla ja Hengellä...helluntailaisten kanssa samaa en ole kokenut, vaan kuin suuria mustia palloja työntyisi
vasten, mutta ei mitään hengen kosketusta ja kaikki siksi, ettei heillä ole Pyhää Henkeä...
Jumalan armon Henki ei korota itseään eikä helluntaita, vaan kirkastaa pääsiäisen tapahtumat ja armon, ei ihmissielun vaahtoa!
Muutama kuukausi sitten tein julistustyötä yhden helluntailaisen kanssa, mutta mitään rukousyhteyttä ei syntynyt...yhteys oli vain pinnallista...emme keskustelleet yhtään sanaa kasteesta...kerran kerroin hänelle miten olen joutunut vainottavaksi ja kokenut kovia aikoja ja huutanut Jumalan armoa ja tähän tämä kyseinen helluntailainen sanoi vain: Onpas kiva kuulla!
Siis mikähän se on se kiva kuuultava...se ei minulle selvinnyt!
Suomeen tulee vielä herätys..oikea Jumalan Hengen
työ, mutta silloin Jeesus kirkastuu...silloin saarnataan lakia---silloin on valtatie, jolla hullukaan ei kesy ja jolla rammat hyppivät kuin peurat...sokeain silmät ja kuurojen korvat aukeavat...paikkakuntakin jo tiedetään...Jumala sen ilmoittaa ajallansa, mutta Jumalan armon henki ei tule korottamaan uudestikastamista vaan lapsikasteen armossa syvennetään Jeesuksen merkitystä monille luopioillekin! Jeesuksen nimessä! Amen! - alkup.raimo
kautta aikojen kirjoitti:
Kristityt ovat kastaneet perhekunnittain lapsiaan jo 2000 vuotta. Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit, joiden joukossa oli Jeesuksen veli on todistettavasti kastaneet ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessa aivan pieniä lapsia (Origenes).
Vainonut kristityt kastoivat katakombeissa lapsiaan. Vanhimmat säilyneet mosaiikit todistavat kastettavan olleen kumartuneena eteenpäin ja vettä valeltiin päälle. Miksi uskonsa puolesta kuolleet kristityt olisivat tehneet valheellisia mosaiikkikuvia?
Lasten kastaminen on lähes ainoa kastetapa aina 1900-luvun alun anabaptismistisen liikkeiden kulttien syntyyn pääosin Amerikassa hyvin samaan aikaan.olen saanut koko Jeesuksen vanhurkauden ja pyhityksen omakseni...Herran synnittömyyden ja puhtauden...siinä on ammenettavaa koko loppuiäksi...Jumalan armo on ylenpalttista...siihen ei voi ihmisteoin lisätä yhtään mitään ja voi sitä, joka Jumalan armollisen teon, kasteen halventaa ja hylkää...sellainen teko ei kestä tuomiolla...vain armosta voimme pelastua, uskon kautta Jeesuksen tähden!
- alkup.raimo
Paavali kirjoitti:
Valitettavasti Paavali uuden liiton aikan ei julista lapsia ja lapsiperheitä suoraan vanhurskaiksi Jeesuksen kuoleman jälkeenkään, vaan kaikki ovat edelleen synnin alla. Kaste otetaan syntienne anteeksisaamiseksi ja siinä luvataan antaa Pyhän Hengen lahja teille ja teidän lapsillenne.
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Ohitat Paavalin, jos julistat lapset suoralta kädeltä vanhurskaiksi vastoin Jumalan sanaa.kaste Damaskon Suoralla kadulla ei ollut upotuskaste...siis valelulla Herramme Henki siirrettiin Jeesuksen veren ja veden kautta!
alkup.raimo kirjoitti:
ei ollut vielä Jeesuksen asettamaa kristillistä kastetta...Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemisensa jälkeen...vai etkö sitä tiennyt!
Ryöväri ei saanut kastetta, koska eli ennen kelluntaita, jolloin kastava seurakunta, uuden liiton seurakunta syntyi kastamaan kaikkia kasoja Jeesuksen opetuslapsiksi...syntien anteeksisaamiseksi.
Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen...lue koko virke..mutta muista, että jos estät lapsilta kasteen väittäen, etteivät he usko, silloinhan
virkkeen loppuosan mukaan heidät tuomitaan kadotukseen...lapsikaste on mitä aidoin uskovien kaste, koska kasteessa Jumala antaa Hengen ja pelastavan uskon!>> Ryövärin aikana ei ollut vielä Jeesuksen asettamaa kristillistä kastetta...Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemisensa jälkeen...>>> Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
---vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa ---- evankelista T
alkup.raimo kirjoitti:
ei ollut vielä Jeesuksen asettamaa kristillistä kastetta...Jeesus asetti kasteen vasta ylösnousemisensa jälkeen...vai etkö sitä tiennyt!
virkkeen loppuosan mukaan heidät tuomitaan kadotukseen...lapsikaste on mitä aidoin uskovien kaste, koska kasteessa Jumala antaa Hengen ja pelastavan uskon!kelluntaiksi se jääkin jos ei upoteta!
- evankelista T
alkup.raimo kirjoitti:
valtaosa on kastettu, mutta he eivät ole tehneet parannusta, koska kirkko on laiminlyönyt opetuksen. Lakia ei opeteta enää synnintuntoon tulemiseksi kuten pitäisi. Asiaintila ei kuitenkaan johdu väärästä kastekäytännöstä.
Tunnen useita helluntailaisia mutta en koe hengellistä yhteyttä..olen ollut rukouskokouksissakin, mutta en ole kokenut hengellistä yhteyttä...ovat todella innokkaita ja palavia, mutta eivät ole Pyhässä Hengessä..
..kun olen ollut muutamien vanhojen uskovaisten luterilaisten kanssa rukouksessa on meitä yhdistänyt syvä rauha ja turvalllisuus Herrassa..on saanut täyttyä ilolla ja Hengellä...helluntailaisten kanssa samaa en ole kokenut, vaan kuin suuria mustia palloja työntyisi
vasten, mutta ei mitään hengen kosketusta ja kaikki siksi, ettei heillä ole Pyhää Henkeä...
Jumalan armon Henki ei korota itseään eikä helluntaita, vaan kirkastaa pääsiäisen tapahtumat ja armon, ei ihmissielun vaahtoa!
Muutama kuukausi sitten tein julistustyötä yhden helluntailaisen kanssa, mutta mitään rukousyhteyttä ei syntynyt...yhteys oli vain pinnallista...emme keskustelleet yhtään sanaa kasteesta...kerran kerroin hänelle miten olen joutunut vainottavaksi ja kokenut kovia aikoja ja huutanut Jumalan armoa ja tähän tämä kyseinen helluntailainen sanoi vain: Onpas kiva kuulla!
työ, mutta silloin Jeesus kirkastuu...silloin saarnataan lakia---silloin on valtatie, jolla hullukaan ei kesy ja jolla rammat hyppivät kuin peurat...sokeain silmät ja kuurojen korvat aukeavat...paikkakuntakin jo tiedetään...Jumala sen ilmoittaa ajallansa, mutta Jumalan armon henki ei tule korottamaan uudestikastamista vaan lapsikasteen armossa syvennetään Jeesuksen merkitystä monille luopioillekin! Jeesuksen nimessä! Amen!sulla on asennevamma helluntailaisia kohtaan, siksi:TEE PARANNUS!
Sen jälkeen Hengen virrat vapautuvat ja saat kokea, iloa, rauhaa jne Pyhässä Hengessä.
Olet ottanut Jumalan paikan, luetellessasi kuka on uskossa, kuka ei, ja teet tämän "musta tuntuu mittarilla"! - evankelista T
alkup.raimo kirjoitti:
olen saanut koko Jeesuksen vanhurkauden ja pyhityksen omakseni...Herran synnittömyyden ja puhtauden...siinä on ammenettavaa koko loppuiäksi...Jumalan armo on ylenpalttista...siihen ei voi ihmisteoin lisätä yhtään mitään ja voi sitä, joka Jumalan armollisen teon, kasteen halventaa ja hylkää...sellainen teko ei kestä tuomiolla...vain armosta voimme pelastua, uskon kautta Jeesuksen tähden!
että olisit saanut, koska kun lukee sun juttujasi, ei JUMALAN TÄYDELLISEN RAKKAUDEN kokenut, kirjoita tuollaisia, lähimmäisistään,olkoon sitten kysymyksessä vaikka helluntailainen joita morkkaat, TUOMARIN ROOLIN olet ottanut, ja olet siitä kerran tiliä tekevä, jos ett parannusta tee, so. varma!
- hansutuulia
alkup.raimo kirjoitti:
armoa hansutuulia, et tunne ja sen olet korvannut
ihmisteolla ja hyljännyt Jeesuksen kosketuksen ja myös opetuksen.
Miten voisi vaimosta syntynyt olla puhdas...niin kysyy Jumalan Sanakin ja vastaa: ei ole vaimosta syntynyt puhdas...tuo mato tuo toukka...syntinen olin jo syntyessäni...olen synnissä äitini kohtuun siitetty..
Jos Jeesus lihansa päivinä sai pienokaisissa aikaan uskon puhuessaan heille, silloin Herra oli
puhdistanut heidät...Jeesus ei kastanut ketään...Kun hän ylösnousemuksensa jälkeen itse vasta asetti kristillisen kasteen ja taivaaseenastumisensa jälkeen on itse koskettamassa veden kautta, minkä hansutuulia tietenkin Hengestä osattomana kieltää, miksi jättäisimme lapsemme vaille tuota kosketusta!
Jeesus on Jumalan Poika, veden ja veren kautta Hengen todistuksella!Ennen ylösnousemistaan, jos muistanet, hän otti sen Johannekselta ja sanoi, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
Apostolien teot:
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
4 Niin Paalvali sani Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on Jeesukseen.
Jeesusta ei oltu vielä kastetttu, tuossa hetkessä. Johannes oli tienraivaaja Jeesuksen edelläkävijä. Siihen kulttuuriin kuului eräänlaisia Juuatalaisia menoja, puhdistuksia, pesuja ym.
Mutta Jeesuksen nimeen ei vielä oltu kastettu.
5. sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
Huom, ei vauvoja! - hansutuulia
alkup.raimo kirjoitti:
valtaosa on kastettu, mutta he eivät ole tehneet parannusta, koska kirkko on laiminlyönyt opetuksen. Lakia ei opeteta enää synnintuntoon tulemiseksi kuten pitäisi. Asiaintila ei kuitenkaan johdu väärästä kastekäytännöstä.
työ, mutta silloin Jeesus kirkastuu...silloin saarnataan lakia---silloin on valtatie, jolla hullukaan ei kesy ja jolla rammat hyppivät kuin peurat...sokeain silmät ja kuurojen korvat aukeavat...paikkakuntakin jo tiedetään...Jumala sen ilmoittaa ajallansa, mutta Jumalan armon henki ei tule korottamaan uudestikastamista vaan lapsikasteen armossa syvennetään Jeesuksen merkitystä monille luopioillekin! Jeesuksen nimessä! Amen!tee parnnus tuosta asenteestasi, en voi muuta sinulle enää sanoa. Vainot ym. on ihan normaalia uskovaisen elämää. Siksipä tuo helluntalainen ei voinutkaan muuta tuohon sanoa, kun se on selvää että vihollinen pitää kyllä siitä huolen että joudumme vainotuksi.
Miksikö sinulla ei ollut hengen yhteyttä toiseen Jeesukseen uskovaan? mieti sitä itse mielessäsi.
Arvostelitko milessäsi 'kenties uudelleen kastajia' että ovat väärin tehneet. Jumalan Henkei ei voikaan yhtyä tuohon kun arvostelet Hänen omiaan. Asenteessasi on korjaamisen varaa melkoisesti. Et voi arvostella ketään ihmistä onko heillä hengen yhteyttä, arvostelet silloin itse Jeesusta. Pyhä Henki on hyvinkin tarkka ja näkee ihmisen sydämeen.
Puhut koko ajan kasteen armosta. Helluntalainen on uskonut Jeesuksen sovitustyöhön ja Hänen armonsa kantaa loppuun asti, kaste on hautaamista Kristuksen kanssa ilman kummeja ja nimenantojuhlia, koska Jeesusksellekaan ei siinä tilanteesa moisia rituaaleja tehty.
Joka osoittaa Jumlan lasta tuohon sävyyn kuin teet, on huomattavaa kuinka koroitat itseäsi.
Sanoit että olivat innokkaita ja palavia, mutta sanoit etteivät olleet Pyhässä Hengessä, noista sanoistasi vielä vastaan Jumalasi edessä.
Kehoittaisin ylpeytesi kanssa menemään Jeesuksen jalkojen juureen ja pyytämään apua tuohon arvostelun henkeesi. - TaistoRa.
hansutuulia kirjoitti:
Ennen ylösnousemistaan, jos muistanet, hän otti sen Johannekselta ja sanoi, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
Apostolien teot:
19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
4 Niin Paalvali sani Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on Jeesukseen.
Jeesusta ei oltu vielä kastetttu, tuossa hetkessä. Johannes oli tienraivaaja Jeesuksen edelläkävijä. Siihen kulttuuriin kuului eräänlaisia Juuatalaisia menoja, puhdistuksia, pesuja ym.
Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Huom, ei vauvoja!Niin ja jos nyt ihan tarkikoja ollaan, niin Jeesushan tuli kastetuksi kahteen kertaan!!!
Aivan! Hänet 8 pvn ikäisenä ympärileikattiin ja samalla kastettiin, sillä ympärileikkauksen yhteyteen kuului myös vedellä kastaminen!
Tyttövauvoille suoritettiin ainoastaan vesikaste!
Tämä ympärileikkausseremonia liitti vauvan juutalaisuuteen, eli juutalaiseen kansanheimoon tai juutalaiseen seurakuntaan mitenkä sen nyt sitten haluaakaan ilmaista. Kun Jeesus kävi Johanneksen kasteella näyttämässä miten täyttyy koko pelastuksen vanhurskaus, niin näinollen hän tuli kastetuksi silloin myös toiseen kertaan. Hänet siis "uudestikastettiin" jo tuolloin!
Nämähän nyt eivät tietenkään liity uudentesmentin aikaiseen kastekäytäntöön, mutta oli vain esimerkki siitä, että juutalaisuudessa oli monenlaisia kasteita ennen kristillisyyden aikaista kastamistapaa.
Ympärileikkaus oli siis esikuva uskoontulemisesta, eli uudestisyntymisestä jossa uskova liittyy uskonsa perusteella "kristusruumiiseen", eli uskovien yhteyteen! Alkuaikana uskovat kastettiin aina heti kun kuulija uskonsa oli tunnustanut ja näinollen hän samantien liittyi ulkoisestikin kasteen saatuaan uskovien seurakunta yhteyteen!
Aivan oikein! Johanneksen kaste oli "uskoontulemisen kehoitus" eli parannuksen tekemisen kehoitus siihen nimeen joka oli tuleva Johanneksen jälkeen, eli Jeesukseen!
Eli ympäleikkaus niinkuin Johanneksen kastekin olivat esikuvia "uskoontulemisesta"!
Pelastussanoman vastaanottamisesta!
Uskovien kasteessa uskova tunnustautuu ulkoisestikin saaneensa uskonkautta syntinsä anteeksi jossa hän nyt uskovana yhdessä Kristuksen kanssa on "synnistä kuolleena" haudattuna yhtäläisessä kuolemassa josta hän myös nousee yhtäläiseen ylösnousemus elämään yhdessä Kristuksen kanssa "hengen uudessa tilassa"!
Kaste tätä "hengen tilaa" ei saanut ainaan, vaan usko jonka varassa uskova kasteelle meni hautaamaan vanhan "syntisen minänsä"!
OHO! Ei pitänyt ihan näin pitkää kirjoittaa, mutta saapihan tämän sitten joku toinenkin lukea! ;)
Siunausta valaiseville kirjoituksillesi Jeesuksen nimessä! - ei lapsia
hansutuulia kirjoitti:
Ennen ylösnousemistaan, jos muistanet, hän otti sen Johannekselta ja sanoi, näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
Apostolien teot:
Huom, ei vauvoja!Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.
Huom, ei vauvoja!
Vielä parempi tapaus lapsettomuudesta löytyy, kun mainitset etiopialaisen eunukin kasteen.
Kastaminen tapahtui perhekunnittain. Sen ajan kastetuissa perheissä oli paljon lapsia, koska ei käytetty lainkaan ehkäisyä. Apostolit kastoivat todistettavasti aivan pieniä lapsia.
Anabaptismi syntyi vasta noin 100 vuotta sitten (jehovalaisuus, mormonismi, helluntailaisuus jne. lahkot) - TaistoRa.
ei lapsia kirjoitti:
Huom, ei vauvoja!
Vielä parempi tapaus lapsettomuudesta löytyy, kun mainitset etiopialaisen eunukin kasteen.
Kastaminen tapahtui perhekunnittain. Sen ajan kastetuissa perheissä oli paljon lapsia, koska ei käytetty lainkaan ehkäisyä. Apostolit kastoivat todistettavasti aivan pieniä lapsia.
Anabaptismi syntyi vasta noin 100 vuotta sitten (jehovalaisuus, mormonismi, helluntailaisuus jne. lahkot)>>Kirjoitit-
>>Apostolit kastoivat todistettavasti aivan pieniä lapsia.>Apt. 18:8
"Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan"; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, USKOIVAT, ja HEIDÄT KASTETTIIN. - imeväiset
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitit-
>>Apostolit kastoivat todistettavasti aivan pieniä lapsia.>Apt. 18:8
"Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan"; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, USKOIVAT, ja HEIDÄT KASTETTIIN.Miksi imeväiset kiittävät Jeesusta jos eivät usko?
Oletko "kostonhimoinen", joka haluaa estää lapsilta kasteen siuaukset? Saavatko kostonhimoiset uudestikasteessa Herodeksen henkeä?
Ps. 8:2
(8:3) Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen.
Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" - eräs tallaaja
alkup.raimo kirjoitti:
sanasta pelastuksen ehdot: kasteen ja uskon!
Jeesus itse sanoi, että lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta! Silti se ei silje pois syntiä, joka on meissä hamasta äitimme kohdusta!
Ilman kastetta ei voi pelastua...kaste pelastaa...kasteessa juuri tarjotaan se pelastus, mitä Sanassa julistetaan..kaste on kaste syntien anteeksisaamiseksi..Raamatun mukaan!
Kerro hansutuulia miksi Koorahin, Daatanin ja Abiramin pienetkin lapset Jumala tuhosi...sano hansutuulia miksi?
Ellet tiedä, kerron..koska olivat myös syntisiä ja Jumalan vihan alla!Kirjoitit, että kaste "pelastaa"
Tuo paljastaa, että olet pahasti eksyksissä.
JEESUKSEN VASTAANOTTAMINEN SYNTIEN SOVITTAJANA PELASTAA, ei mikään muu.
JEESUS ON AINUT TIE ISÄN LUOKSE. - tuo kohta
eräs tallaaja kirjoitti:
Kirjoitit, että kaste "pelastaa"
Tuo paljastaa, että olet pahasti eksyksissä.
JEESUKSEN VASTAANOTTAMINEN SYNTIEN SOVITTAJANA PELASTAA, ei mikään muu.
JEESUS ON AINUT TIE ISÄN LUOKSE.Kastettu lapsi on aika varma taivaaseen meninä Ihmisen Pojan tulossa, jossa toinen korjataan talteen ja toinen jätetään? Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle. Eihän pelkkä hihhilointi ihmistä pelasta.?
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22] - eräs tallaaja
tuo kohta kirjoitti:
Kastettu lapsi on aika varma taivaaseen meninä Ihmisen Pojan tulossa, jossa toinen korjataan talteen ja toinen jätetään? Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle. Eihän pelkkä hihhilointi ihmistä pelasta.?
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]Eli miten siis käy vauvakastetuille, jotka elävät aikuisikään, mutta eivät luovu saastaisesta elämästä.
Tottakai vauva kuollessaan on varma taivaaseen menijä, mutta kun vauva kasvaa aikuiseksi, elää syntielämää ja kieltää kenties Jeesuksen, väitätkö hänen pelastuvan siksi, että hänet vauvana kastettiin.
- alkup.raimo
Jumalan armoa, koska et voi Hengessä ja totuudessa liittää Jumalan armoa ja kastetta toisiinsa. Lue itse rukoillen Tiit.3:4-7
ja ellet siitä löydä kastetta, joka on nimenomaan armoa, et omista uskoa lainkaan, mutta sitä en ihmettelisikään, ellet löytäisi, koska sinulla itselläsi on väärä vesikaste- ja myös henkikasteoppi!- hansutuulia
Miksi Jeesus olisi sanonut että sen kaltainen on tavisten valtakunta, eikö tuo kerro että vauvat ja pienet lapset on kelvollisia taivaaseen?
Älä laita sellaista mitä Raamattu ei sano.
Parannuksen tehneet kasteettiin, se on Raamatun totuus. Ramattu ei kerroi missään kodin vauvojen kasteesta, kummeudesta, nimenantojuhlista siinä yhteydessä. Missä Raamattu Raamattu näin sanoo.
Jeesus oli aikamme parannussaarnaaja.
Miksi pieni vauva tarvitsee valelua?
Uudestisyntyminen pitää tapahtua jotta näkee Jumalan valtakunnan. Kaste ei siis pelasta eikä sitä kautta voida tehdä uskovia.
Sanan julistuksen kauttta ihmiset ottivat Sanan vastaan ja uskoivat ja ottivat kasteen.
Aivan kuin Filippus ja Hoviherra. Sanan kuulutuaan hän sanoi mikä estää minua kastamasta ja he astuivat veteen ja Filippus kastoi hänet.
Järjestys tulee Raamatussa aina että Herra, usko ja kaste.
Uskovien lapset siunataan niinkuin Jeesuskin teki, sillä he ovat puhtaita ja viattomia ja kastetta siihen ei tarvita.
Kaste tulee itse ottaa, Raamatussa on siihen selkeä opetus.
Miehiä ja naisia ottivat kasteen.
3000 ihmistä kuuli Sanan ja tekivät parnnuksen ja heidät kastettiin.
Sanaa ei saa vääristellä. On selkeät ohjeet kelle kaste kuuluu. Ihmisen pitää ymmärtää kuulemansa jotta voi tulla Herraan usovaksi. Amen.
- M-LS
et pelkää tai koe epämukavuutta, vaikka joku toinen olisikin asiasta eri mieltä. Ihmettelen, mitä oikein yrität todistella itsellesi ja muille?
Asiahan on niin, että eri kirkkokunnissa tämä kasteasia käsitetään eri tavoin, koska näistä asioista (=pikkulasten kastamisesta jne. ) ei Raamatussa puhuta. Lähetystilanteessa, jota Apostolein teot ja lähetyskirjeet kuvaavat ei lasten kastaminen liene niitä olennaisimpia ongelmia.
Traditioon luottavat kirkot jatkavat pikkulasten kastamista, koska he tai siis me katsomme, että näin on tehty apostolien ajoista lähtien, eikä meitä tippaakaan hätkähdytä se, että baptistit ja helluntailaiset ovat asiasta eri mieltä.
Mitä te oikein melskaatte? On oma asianne, jos te haluatte jättää lapsenne kastamatta. Mutta älkää tulko muille kristityille tyrkyttämään mielipiteitänne. Jokaisella on tässä asiassa oikeus toimia oman vakaumuksensa mukaisesti.
Jos joku on teille jotain sellaista sanonut, että kastamatta kuolleet joutuvat helvettiin, niin omapa on syynne, kun jatkuvasti aloitatte riidan siitä, minkälainen on oikea kaste ja pilkkaatte muitten kirkkojen sakramentteja.
Jokainen pitäköön oman oppinsa ja yrittäköön elää kristillistä elämää sen puitteissa. Muistanet, että Raamatussa sanotaan, että ei pidä tuomita toisen palvelijaa. Oman isäntänsä edessä jokainen seisoo tai kaatuu. Vastaat Jumalan edessä käsityksistäsi viimeisenä päivänä.- hansutuulia
Luulin ett tämä on kaikille tarkoitettu kastekeskustelupalsta. Mutta näköjään tämä onkin luterilaisille tarkoitettu. Ja totuus on kuitenkin että luterilaistet näitä kastekeskusteluja tänne pilvin pimein aukaisevat koko ajan, samat henkilötkin. nytkin aloitus kastevirsistä.
Ja vänkääjiä kyllä näyttää kovastikkin sieltä luterilaiselta puoleltakin lötyvän, jos nyt tästä mielestäsi on vängätty.
JUmalan Sana on kuitenkin niin selvää ettei siitä hullukaan eksy.
Kuitenkin Sana sanoo ketkä pelastuvat:
Jeesukseen uskovat ja vaatteensa verellä pestyt pääsevät taivaaseen.
Sanoit että on oma asiamme kun täällä melskaamme että meidän lapsista sanotaan ettei ne pääse taivaaseen. Niin tuo on kyllä jo kova tuomio, ja siinä vaiheessa kyllä minunkin niskavillani nousevat pystyyn! ja alan puolustaa.
Jeesus kuitenkin antoi selvän sanan tästäkin.
Sen kaltainen on taivasten valtakunta.
Joka tuomitsee näistä pienokaista yhtäkään, saa sanan mukaan laittaa myllynkiven kaulaan.
Sen verta kova tuomio ihmisen suusta.
Olen päättänytkin että on hyödytöntä teidän kanssanne näistä jutella. Kovasti olette myöskin varma omista mielipiteistänne kasteen suhteen. Jokaisessa kohtaan olen yrittänyt teille sanoa ettei taivaaseen mennä kasteen kautta ilman uskoa ja pelastumista. On kuitenkin tärkeää nädhä tuo asia, ettei jokainen pääse jonkun rituaalin kautta sinne.
Meidän myöskin tulee neuvoa toisia jos eivät tietä taivaaseen tiedä.
Olen joka päivä luterilaisten kanssa tekemisissä, ja niistä úudestisyntyneistä on hyvinkin rakkaita minulle. Pelastus ennenkaikkea on se joka yhdistää Jumalan omat yhteen.
En ole täällä kiusatakseni ihmisiä, mutta se joka yrittää neuvoa muuta tietä taivaaseen, haluaisin ettei kukaan eksy Jeesus tieltä. Amen. hansutuulia kirjoitti:
Luulin ett tämä on kaikille tarkoitettu kastekeskustelupalsta. Mutta näköjään tämä onkin luterilaisille tarkoitettu. Ja totuus on kuitenkin että luterilaistet näitä kastekeskusteluja tänne pilvin pimein aukaisevat koko ajan, samat henkilötkin. nytkin aloitus kastevirsistä.
Ja vänkääjiä kyllä näyttää kovastikkin sieltä luterilaiselta puoleltakin lötyvän, jos nyt tästä mielestäsi on vängätty.
Sanoit että on oma asiamme kun täällä melskaamme että meidän lapsista sanotaan ettei ne pääse taivaaseen. Niin tuo on kyllä jo kova tuomio, ja siinä vaiheessa kyllä minunkin niskavillani nousevat pystyyn! ja alan puolustaa.
Joka tuomitsee näistä pienokaista yhtäkään, saa sanan mukaan laittaa myllynkiven kaulaan.
Olen päättänytkin että on hyödytöntä teidän kanssanne näistä jutella. Kovasti olette myöskin varma omista mielipiteistänne kasteen suhteen. Jokaisessa kohtaan olen yrittänyt teille sanoa ettei taivaaseen mennä kasteen kautta ilman uskoa ja pelastumista. On kuitenkin tärkeää nädhä tuo asia, ettei jokainen pääse jonkun rituaalin kautta sinne.
Olen joka päivä luterilaisten kanssa tekemisissä, ja niistä úudestisyntyneistä on hyvinkin rakkaita minulle. Pelastus ennenkaikkea on se joka yhdistää Jumalan omat yhteen.
En ole täällä kiusatakseni ihmisiä, mutta se joka yrittää neuvoa muuta tietä taivaaseen, haluaisin ettei kukaan eksy Jeesus tieltä. Amen.Hyvä, että kasteesta puhutaan.
Raamattukin opettaa siitä paljon.
Jos jotakin ei kasteasiat kiinnosta, niin OK.
Mutta annetaan niiden rauhassa keskustella, joille kaste on tärkeä pelastukseen liittyvä asia (Mark. 16:16).
Hanustuulia, et liitä Jumalan armoa ja kastetta toisiinsa. Miksihän näin?
Kertauksena;
Lueppa seuraavat Raamatun paikat rukouksin ja miettien, jospa kuitenkin kasteeseen liittyy armo (=Jeesus) ja anteeksiantamus ym. asiat.
Kaste on muutakin kuin pelkkää vettä:
- Kasteessa synnit pestään pois (Apt 22:16.
Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi
(Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38).
Siinä ihminen pestään ja sydän vihmotaan puhtaaksi pahasta omastatunnosta (Hb 10:22).
- Kaste uudestisynnyttää (Jh 3:5, Tiit 3:5).
- Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta ( Rm 6:3) ja osalliseksi Kristuksen ylösnouseuksesta (Rm 6:5).
- Kasteessa saadaan Pyhä Henki ( Apt 2:38, Apt 19:6.
Jatkan seuraavassa viestissä, ettei tule liian paljon sulateltavaa yhdellä kertaa.Tapio522 kirjoitti:
Hyvä, että kasteesta puhutaan.
Raamattukin opettaa siitä paljon.
Jos jotakin ei kasteasiat kiinnosta, niin OK.
Mutta annetaan niiden rauhassa keskustella, joille kaste on tärkeä pelastukseen liittyvä asia (Mark. 16:16).
Hanustuulia, et liitä Jumalan armoa ja kastetta toisiinsa. Miksihän näin?
Kertauksena;
Lueppa seuraavat Raamatun paikat rukouksin ja miettien, jospa kuitenkin kasteeseen liittyy armo (=Jeesus) ja anteeksiantamus ym. asiat.
Kaste on muutakin kuin pelkkää vettä:
- Kasteessa synnit pestään pois (Apt 22:16.
Kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi
(Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38).
Siinä ihminen pestään ja sydän vihmotaan puhtaaksi pahasta omastatunnosta (Hb 10:22).
- Kaste uudestisynnyttää (Jh 3:5, Tiit 3:5).
- Kasteessa tullaan osalliseksi Kristuksen kuolemasta ( Rm 6:3) ja osalliseksi Kristuksen ylösnouseuksesta (Rm 6:5).
- Kasteessa saadaan Pyhä Henki ( Apt 2:38, Apt 19:6.
Jatkan seuraavassa viestissä, ettei tule liian paljon sulateltavaa yhdellä kertaa.Mitä kaste antaa ja hyödyttää?
- Vesikaste pelastaa (1.Piet 3:21, Mark. 16:16).
- Kasteessa Jumala vaikuttaa meissä uskon (Kol 2:12).
- Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus rikkomuksiin ja synteihin kuolleesta olotilasta (Room 6:4-5, Kol. 2:12-13).
Siinä ihmisen vanha luonto, “lihan ruumis” , poisriisutaan, koska kaste on Kristuksen ympärileikkaus (Kol 2:11).
- Kaste ei ole “lihan saastan poistamista” (liha pysyy aina syntisenä, ja synnin asuinsijana), vaan ennen kaikkea Jumalan meidän kanssamme solmima hyvän omantunnon liitto (1.Piet 3:21).
- Kasteessa tapahtuu peso, pyhittyminen ja vanhurskautuminen Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengessä (1.Kor 6:11) .
- Kasteessa ihminen pukee Kristuksen ja hänen vanhurskautensa päällensä (Gal 3:27)
- Kaste pyhittää ja puhdistaa seurakunnan kirkastetuksi, tahrattomaksi, rypyttömäksi, pyhäksi ja nuhteettomaksi Kristuksen morsiameksi (Ef 5:26- 27).
------
Kaste ei ole siis ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle, vaan se on Jumalan teko meille (Matt 3:11, Luuk 3:16, Joh 1:33)- hansutuulia
Tapio522 kirjoitti:
Mitä kaste antaa ja hyödyttää?
- Kasteessa tapahtuu vanhan ihmisen (Aadamin) hautaaminen ja uuden ihmisen hengellinen herääminen ja ylösnousemus rikkomuksiin ja synteihin kuolleesta olotilasta (Room 6:4-5, Kol. 2:12-13).
Siinä ihmisen vanha luonto, “lihan ruumis” , poisriisutaan, koska kaste on Kristuksen ympärileikkaus (Kol 2:11).
- Kaste ei ole “lihan saastan poistamista” (liha pysyy aina syntisenä, ja synnin asuinsijana), vaan ennen kaikkea Jumalan meidän kanssamme solmima hyvän omantunnon liitto (1.Piet 3:21).
- Kasteessa tapahtuu peso, pyhittyminen ja vanhurskautuminen Kristuksen nimessä ja Jumalan Hengessä (1.Kor 6:11) .
- Kasteessa ihminen pukee Kristuksen ja hänen vanhurskautensa päällensä (Gal 3:27)
- Kaste pyhittää ja puhdistaa seurakunnan kirkastetuksi, tahrattomaksi, rypyttömäksi, pyhäksi ja nuhteettomaksi Kristuksen morsiameksi (Ef 5:26- 27).
------
Kaste ei ole siis ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle, vaan se on Jumalan teko meille (Matt 3:11, Luuk 3:16, Joh 1:33)olemme pelastetut, uskon kautta. Amen.
- hansutuulia
Tapio522 kirjoitti:
Mitä kaste antaa ja hyödyttää?
------
Kaste ei ole siis ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle, vaan se on Jumalan teko meille (Matt 3:11, Luuk 3:16, Joh 1:33)on kirjoitettu kol. 2:12
Siinä lukee näin.
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt USKON kautta, jokan vaikuttaa Jumala, joka hertti hänet kuolleista.
Lue Tapio rukouksin mitä siinä todella sanottiin.
Uskon kautta!! hansutuulia kirjoitti:
on kirjoitettu kol. 2:12
Siinä lukee näin.
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt USKON kautta, jokan vaikuttaa Jumala, joka hertti hänet kuolleista.
Uskon kautta!!(Hansutuulia: "on kirjoitettu kol. 2:12...
Uskon kautta".)
Kiitos kehoituksesta...rukousta aina tarvitaan.
Kysyisin teiltä muiltakin Hansutuulian lisäksi;
-missä tapahtuu herääminen ja eläväksi tekeminen uskon kautta Kol. 2:11-13 mukaan?
-Missä annetaan rikokset anteeksi Kol. 2:11-13 mukaan?
(Muillakin Raamatun kohdilla voi perustella väitteitään)hansutuulia kirjoitti:
En ole täällä kiusatakseni ihmisiä, mutta se joka yrittää neuvoa muuta tietä taivaaseen, haluaisin ettei kukaan eksy Jeesus tieltä. Amen.(Hansutuulia:luterilaiset näitä kastekeskusteluja tänne pilvin pimein aukaisevat koko ajan, samat henkilötkin. nytkin aloitus kastevirsistä.)
Mitä pahaa kastetta koskevissa virsissä on?
Miksihän tällainen ihmetyksen aihe?
Eikö virsienkin sanoman pitäisi nimenomaa ruokkia meidän hengellistä elämäämme ja saada aikaan meissä hengellistä kasvua.
Koska Raamattu puhuu paljon kasteesta ja sen sisällöstä, niin miksei näin olisi myös virsien suhteen.
Eri asia on tietysti, jos kasteasiassa ei näe mitään hengellistä ulottuvuutta ja armoa; on vain vesi (upotus) ja oma kuuliaisuuden teko.
Eipä siitä silloin löydy paljon mitään sisältöä kastevirsiinkään; ”tyhjästä on paha nyhjästä”..
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ns. uskovien kasteen kannattajilla ei juurikaan löydy kasteeseen liittyviä virsiä laulukirjoistaan.
(Jos löytyy, niin voisko niitä joku laittaa Kastevirsiä-topic`iin arvioitaviksi.)
Tämäkin kuvannee hyvin heidän asennettaan kasteen hengellistä sisältöä kohtaan.
Oikaiskaa, jos olen väärässä.
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana:
opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa,
psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla,
veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne” (Kol. 3:16).
(”…millä on virsi…”1.Kor.14:26).- M-LS
hansutuulia kirjoitti:
En ole täällä kiusatakseni ihmisiä, mutta se joka yrittää neuvoa muuta tietä taivaaseen, haluaisin ettei kukaan eksy Jeesus tieltä. Amen.Minä en ole luterilainen, en ole ollut enää 35:een vuoteen, joten turha minulle on heidän toimistaan valittaa. Olen kuitenkin sen verran seurannut luterilaisuus-palstaa, että olen huomannut, että uudestikastajat ovat tehneet sinne jatkuvasti aloitteita "uskovien kasteesta", mitä muut kristityt eivät tunne eivätkä tunnusta. (Jos ortodoksisuus- palstalle joku yrittäisi tehdä vastaavia alotteita, seriffi poistaisi ne heti.)
Jos kaste teille on ongelma, niin käsitelkää sitä omassa keskuudessanne. Lapsikastetta kannattavissa kirkoissa se ei ole ongelma. Me ortodoksit seuraamme apostolista perinnettä siinä, niin kuin kaikissa muissakin asioissa.
Taivaaseen pääsemme vain armosta, emme omien ansioittemme tai uskomme takia. "Viisaan ryövärin teit sinä otolliseksi samana päivänä paratiisiin menemään, oi Herra, valista minutkin ristilläsi ja pelasta minut." - hansutuulia
M-LS kirjoitti:
Minä en ole luterilainen, en ole ollut enää 35:een vuoteen, joten turha minulle on heidän toimistaan valittaa. Olen kuitenkin sen verran seurannut luterilaisuus-palstaa, että olen huomannut, että uudestikastajat ovat tehneet sinne jatkuvasti aloitteita "uskovien kasteesta", mitä muut kristityt eivät tunne eivätkä tunnusta. (Jos ortodoksisuus- palstalle joku yrittäisi tehdä vastaavia alotteita, seriffi poistaisi ne heti.)
Jos kaste teille on ongelma, niin käsitelkää sitä omassa keskuudessanne. Lapsikastetta kannattavissa kirkoissa se ei ole ongelma. Me ortodoksit seuraamme apostolista perinnettä siinä, niin kuin kaikissa muissakin asioissa.
Taivaaseen pääsemme vain armosta, emme omien ansioittemme tai uskomme takia. "Viisaan ryövärin teit sinä otolliseksi samana päivänä paratiisiin menemään, oi Herra, valista minutkin ristilläsi ja pelasta minut."Ongelma, ja kyllä täällä on selkeästi luterilaiset kastettaan tuoneet esille.
Minulle kaste ei ole koskaan ollut ongelma., kuinka voit tuollaista sanoa. Uskoontullut ja kastettu niinhän Raamattu sen sanookin.
Ei uskomattomille Raamattu kehoita mitään kastetta ottamaankaan. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Se on ainut tie taivaaseen.
Kaste on kuitenkin tärkeä vedenjakaja, uskomattoman ja uskovan kohdalla. Amen. - M-LS
hansutuulia kirjoitti:
Ongelma, ja kyllä täällä on selkeästi luterilaiset kastettaan tuoneet esille.
Minulle kaste ei ole koskaan ollut ongelma., kuinka voit tuollaista sanoa. Uskoontullut ja kastettu niinhän Raamattu sen sanookin.
Ei uskomattomille Raamattu kehoita mitään kastetta ottamaankaan. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Se on ainut tie taivaaseen.
Kaste on kuitenkin tärkeä vedenjakaja, uskomattoman ja uskovan kohdalla. Amen.niin kovasti tehdä propagandaa ja yrittää saada muut luopumaan omasta vakaumuksestaan.
Mitä se sinua häiritsee, jos muilla on toisenlainen kastekäsitys? Teidän mukaannehan kaste ei edes ole niin kovin tärkeä asia, koska se on pelkkä tunnustustoimi eikä pelasta ketään. Luulisi, että silloin koko kastekysymys olisi silloin niin marginaalinen, ettei siitä kannattaisi riidellä ja sen tähden vaarantaa suhdettaan muihin kristittyihin.
Vai oletteko kateellisia niille, jotka uskovat kasteessa saatavaan Jumalan armoon ja uudestisyntymiseen? Silloin olette kuin Saatana, joka kadehtiessaan ensimmäisten ihmisten autuutta paratiisissa, päätti langettaa heidät syntiin.
Helluntailaisissa todella vastenmielinen piirre on omien erityisoppien kuten "uskovien kasteen" tai "Pyhän Hengen kasteen" tyrkyttäminen muille kristityille. Ettekö ymmärrä, että tarjoatte kiveä leivän asemesta? Todistelunne on samanlaista tyrkyttämistä kuin jehovantodistajilla. Haluatte vain muiden luopuvan uskostaan, mutta teillä ei ole tarjota mitään tilalle. "Uskovien kasteellahan" ei ole mitään hengellistä sisältöä. Myös individualistinen "henkilökohtaisen uskon" korostaminen on alkuperäiselle kristinuskolle vieras asia. - hansutuulia
M-LS kirjoitti:
niin kovasti tehdä propagandaa ja yrittää saada muut luopumaan omasta vakaumuksestaan.
Mitä se sinua häiritsee, jos muilla on toisenlainen kastekäsitys? Teidän mukaannehan kaste ei edes ole niin kovin tärkeä asia, koska se on pelkkä tunnustustoimi eikä pelasta ketään. Luulisi, että silloin koko kastekysymys olisi silloin niin marginaalinen, ettei siitä kannattaisi riidellä ja sen tähden vaarantaa suhdettaan muihin kristittyihin.
Vai oletteko kateellisia niille, jotka uskovat kasteessa saatavaan Jumalan armoon ja uudestisyntymiseen? Silloin olette kuin Saatana, joka kadehtiessaan ensimmäisten ihmisten autuutta paratiisissa, päätti langettaa heidät syntiin.
Helluntailaisissa todella vastenmielinen piirre on omien erityisoppien kuten "uskovien kasteen" tai "Pyhän Hengen kasteen" tyrkyttäminen muille kristityille. Ettekö ymmärrä, että tarjoatte kiveä leivän asemesta? Todistelunne on samanlaista tyrkyttämistä kuin jehovantodistajilla. Haluatte vain muiden luopuvan uskostaan, mutta teillä ei ole tarjota mitään tilalle. "Uskovien kasteellahan" ei ole mitään hengellistä sisältöä. Myös individualistinen "henkilökohtaisen uskon" korostaminen on alkuperäiselle kristinuskolle vieras asia.Kyllä se vain näkyy olevan luterilaisten suurin ongelma kun he alkavat haukkumaan helluntalaisia lahkolaisiksi, vääräoppisiksi, lapsensa jättävät pakanoiksi ja helvettipelottelulla jos lasta ei kastella. Näin se oikeasti menee, sitähän täällä näkyy olevan koko ajan. Lahkolaisuutta saa luke joka riviltä.
Luterilaiset uskovat kasteen armoon jolla päästään taivaaseen. Jumalan Sana ei näin opeta, he nukkuvat synnin unta jos heille ei kukaan kerro todellisuutta. Markku Koivisto yritti tätä kertoa, mutta miten kävi, hänet potkittiin pois kirkosta, kerrankin siellä Nokialla oli kirkko täynnä! mitä tekevät nämä fariseukset, ajavat paimenesa pois!
Niin kyllä tämä vain on todellista.
Minulla on rakkaita uskovia ystäviä luterilaisuudessa, babtistissa, vapiksessa, helluntaissa. Siellä missä on Jumalan lapset ne yhdistävät yhteistä uskoa. Jos näemme vain toisemme jonain muuna niin silloin ollaan metsässä.
Propagandaa on tullut tuutin täydeltä luterilaisilta heidän oikeaoppisuudestaan että huh huh.
Sinä sanot että helluntalaisuudessa vastenmielinen piirre on kaste, miksi?
SEhän kuuluu Jumalan Sanaan.
Tässä näemme miten ajattelet uskovista.
Minulle ei tee heikkoakaan vaikka joku olisi lapsena kastettu, jos hän on uudestisyntynyt Jumalan Hengestä! olenhan heidän kanssan rukoillut monet kerrat.
Mutta teidän tarkoituksenne on lyödä helluntalaisia, mutta Jumala armahtakoon että helvettiin pelottelut loppuvat luterilaisten johdosta pikkulapsia kohtaan!
Kaikkein pahin oli kun täällä yksi äiti kertoi kuinka luterilainen pappi oli tulossa kastamaan heidän kuollutta vauvaansa sairaalaan! eikö tämä kerro jotain tästä asiasta.
Rauhaa sinulle ystävä kallis. Jeesukeen uskomalla mennään taivaaseen, ei kasteella. Amen. - TaistoRa.
hansutuulia kirjoitti:
Kyllä se vain näkyy olevan luterilaisten suurin ongelma kun he alkavat haukkumaan helluntalaisia lahkolaisiksi, vääräoppisiksi, lapsensa jättävät pakanoiksi ja helvettipelottelulla jos lasta ei kastella. Näin se oikeasti menee, sitähän täällä näkyy olevan koko ajan. Lahkolaisuutta saa luke joka riviltä.
Luterilaiset uskovat kasteen armoon jolla päästään taivaaseen. Jumalan Sana ei näin opeta, he nukkuvat synnin unta jos heille ei kukaan kerro todellisuutta. Markku Koivisto yritti tätä kertoa, mutta miten kävi, hänet potkittiin pois kirkosta, kerrankin siellä Nokialla oli kirkko täynnä! mitä tekevät nämä fariseukset, ajavat paimenesa pois!
Minulla on rakkaita uskovia ystäviä luterilaisuudessa, babtistissa, vapiksessa, helluntaissa. Siellä missä on Jumalan lapset ne yhdistävät yhteistä uskoa. Jos näemme vain toisemme jonain muuna niin silloin ollaan metsässä.
Propagandaa on tullut tuutin täydeltä luterilaisilta heidän oikeaoppisuudestaan että huh huh.
Minulle ei tee heikkoakaan vaikka joku olisi lapsena kastettu, jos hän on uudestisyntynyt Jumalan Hengestä! olenhan heidän kanssan rukoillut monet kerrat.
Mutta teidän tarkoituksenne on lyödä helluntalaisia, mutta Jumala armahtakoon että helvettiin pelottelut loppuvat luterilaisten johdosta pikkulapsia kohtaan!
Kaikkein pahin oli kun täällä yksi äiti kertoi kuinka luterilainen pappi oli tulossa kastamaan heidän kuollutta vauvaansa sairaalaan! eikö tämä kerro jotain tästä asiasta.
Rauhaa sinulle ystävä kallis. Jeesukeen uskomalla mennään taivaaseen, ei kasteella. Amen.Siis luetun ymmärtäminen näillä "kirkkouskovilla" tuntuu olevan kovasti vaikeaa sekä aivan tavallinen looginen ajattelykyky.
Minun "kristillisessä suvussani" oli asia siten, että kaikki sukulaiseni olivat ev,lut jäseniä mutta kukaan heistä ei ollut "tunnustava uskova"! Kukaan ei tunnustautunut Jeesukseen uskovaksi, ja kukaan edes ei olisi pystynyt olemaan kellekään hengellinen opettaja kuten kirkollisessa kummikysymyksessä pitäisi kysymykseen tulla, eli olla "kummilapselle" hengellinen opettaja.
Minun "kristityt kummini" olivat alkoholisteja kuten oli myös minun Isäni, ja monet muutkin sukulaiseni! He olivat kaikkea muuta kuin esimerkillisiä hengellisiä opettajia. Kristillisyydestä heillä ei ollut minkäänlaista omakohtaista kokemusta, ja tuskin oli edes käsitystäkään. Minun isäni kuoli juoppohulluus kohtaukseen ja viinan aiheuttamaan halvaukseen, samoin myös hänen veljensä vuosia myöhemmin vailla Jeesuksen tuntemusta ja tunnustusta!.
Minun "kristityt vanhemmat veljeni" kuolivat aivan samoin. Vanhin veljeni kuoli viinan aiheuttamiin vaivoihin ja toiseksivanhin veli huumeisiin jota siivitti lapsuudesta asti seurannut rikollinen elämäntapa.
Jos kerran lapsi on uskossa jo kohdusta asti, niin miksi minunkin sukulaiseni olivat lähes kaikki, kaikkea muuta kuin Jeesukseen uskovia!
Näyttää siltä, että luterilaiset eivät osaa lukea esim, seuraavia Raamatun sanoja! Ainakaan eivät ymmärrä niitä mitä ne tarkoittavat! Jopa pieni looginen ajattelu auttaisi ymmärtämään!
>>1 Piet. 1:23
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta".>Room 10:17
"usko tulee siis kuulemisenta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!>Apt. 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset". TaistoRa. kirjoitti:
Siis luetun ymmärtäminen näillä "kirkkouskovilla" tuntuu olevan kovasti vaikeaa sekä aivan tavallinen looginen ajattelykyky.
Minun "kristillisessä suvussani" oli asia siten, että kaikki sukulaiseni olivat ev,lut jäseniä mutta kukaan heistä ei ollut "tunnustava uskova"! Kukaan ei tunnustautunut Jeesukseen uskovaksi, ja kukaan edes ei olisi pystynyt olemaan kellekään hengellinen opettaja kuten kirkollisessa kummikysymyksessä pitäisi kysymykseen tulla, eli olla "kummilapselle" hengellinen opettaja.
Minun "kristityt kummini" olivat alkoholisteja kuten oli myös minun Isäni, ja monet muutkin sukulaiseni! He olivat kaikkea muuta kuin esimerkillisiä hengellisiä opettajia. Kristillisyydestä heillä ei ollut minkäänlaista omakohtaista kokemusta, ja tuskin oli edes käsitystäkään. Minun isäni kuoli juoppohulluus kohtaukseen ja viinan aiheuttamaan halvaukseen, samoin myös hänen veljensä vuosia myöhemmin vailla Jeesuksen tuntemusta ja tunnustusta!.
Minun "kristityt vanhemmat veljeni" kuolivat aivan samoin. Vanhin veljeni kuoli viinan aiheuttamiin vaivoihin ja toiseksivanhin veli huumeisiin jota siivitti lapsuudesta asti seurannut rikollinen elämäntapa.
Jos kerran lapsi on uskossa jo kohdusta asti, niin miksi minunkin sukulaiseni olivat lähes kaikki, kaikkea muuta kuin Jeesukseen uskovia!
Näyttää siltä, että luterilaiset eivät osaa lukea esim, seuraavia Raamatun sanoja! Ainakaan eivät ymmärrä niitä mitä ne tarkoittavat! Jopa pieni looginen ajattelu auttaisi ymmärtämään!
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta".>Room 10:17
"usko tulee siis kuulemisenta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!>Apt. 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset".TaistoRa:"Näyttää siltä, että luterilaiset eivät osaa lukea esim, seuraavia Raamatun sanoja! Ainakaan eivät ymmärrä niitä mitä ne tarkoittavat! Jopa pieni looginen ajattelu auttaisi ymmärtämään!
1 Piet. 1:23,
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta" (TaistoRa).
---
Miten niin luterilaiset eivät ymmärrä?
Jotkut helluntalaisetkin näyttävät ymmärtävän.
Vai mitä ajattelet tästä?
Helluntalainen JUHANI KUOSMANEN opettaa:
”Kun kolmiyhteisen Jumalan nimi mainitaan kasteen yhteydessä, Jumala tekee sen kautta selväksi, että kastettava on Hänen omaisuuttaan.
Tämä tunnustus sisältyy jo kasteen asetussanoihin.
Jeesuksen lausumat kasteen asetussanat ovat enemmän kuin ihmissanoja, ja ne tekevät kasteesta enemmän kuin pelkän ihmisteon (KUOSMANEN).”
Me opetamme:
Mitä kaste hyödyttää?
”Kaste vaikuttaa syntien anteeksisaamisen (Apt. 2:38), vapahtaa kuolemasta ja perkeleestä ja antaa iankaikkisen autuuden kaikille, jotka uskovat Jumalan sanat ja lupaukset” (Mark. 16:16; usko ja kaste).
Miten vesi voi vaikuttaa näin suuria asioita?
”Vesi ei tosin vaikuta sitä, vaan Jumalan sana, joka on vedessä ja veden kanssa, ja usko, joka uskoo veteen yhdistettyyn Jumalan sanaan.
Sillä vesi ilman Jumalan sanaa on pelkkää vettä eikä kaste.
Mutta Jumalan sanaan yhdistettynä se on kaste, se on armorikas elämän vesi ja uuden syntymisen peso Pyhässä Hengessä” (Tiit. 3:5).
Lopuksi kysyisinkin sinulta TaistoRa, eikö sinun mielestäsi kasteeseen liity mitenkään Jumalan Sana?
(KUOSMASEN mielestä liittyy!)- M-LS
TaistoRa. kirjoitti:
Siis luetun ymmärtäminen näillä "kirkkouskovilla" tuntuu olevan kovasti vaikeaa sekä aivan tavallinen looginen ajattelykyky.
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset".että kaikki tämän palstan "kirkkouskovaiset" eivät ole luterilaisia. Jos teidän sukunne vitsauksena on ollut alkoholismi ja teidän suvussanne on oltu nimikristittyjä, ei se kuulu mitään tähän kasteasiaan.
Kaste on kuin talletus, joka on pantu pankkiin odottamaan käyttöönottoa. Pitää tietää, että talletus on tehty, voidakseen nostaa sen. Jos lapsena kastettu ei saa kristillistä opetusta, niin kaste menee hänen kohdallaan hukkaan. - ******
TaistoRa. kirjoitti:
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset".tuhoaa aivosoluja. olitko tietoinen?
- M-LS
hansutuulia kirjoitti:
Kyllä se vain näkyy olevan luterilaisten suurin ongelma kun he alkavat haukkumaan helluntalaisia lahkolaisiksi, vääräoppisiksi, lapsensa jättävät pakanoiksi ja helvettipelottelulla jos lasta ei kastella. Näin se oikeasti menee, sitähän täällä näkyy olevan koko ajan. Lahkolaisuutta saa luke joka riviltä.
Rauhaa sinulle ystävä kallis. Jeesukeen uskomalla mennään taivaaseen, ei kasteella. Amen.vastenmielinen piirre helluntailaisissa on omien käsitysten tyrkyttäminen muille, enkä, että helluntailaisissa vastenmielinen piirre olisi kaste. Eihän helluntailaisilla edes ole kasteen sakramenttia samassa mielessä kuin kirkoilla!
Valitettavasti en voi sille mitään, jos luterilaiset pelottelevat helluntailaisäitejä, joilla on kastamattomia lapsia. Jos uskotte omaan uskontoonne, niin nämä pelottelut eivät tehoa teihin.
Omasta puolestani, voin olla varma siitä, että omat uskonveljeni, ortodoksit eivät sellaiseen syyllisty. Me olemme tottuneet siihen, että muut ajattelevat eri tavalla kuin me.
Puheet kuolleiden kastamisesta (luterilaisessakin kirkossa) ovat silkkaa pötyä, tiedät sen itsekin. Sakramentteja voidaan toimittaa vain eläville. Sinänsä on tietysti ikävää, että lapsi ehti kuolla kastamatta eikä näin ollen saa ruumiinsiunausta. Vainajien puolesta voimme tietysti aina rukoilla, olivat he sitten kastettuja tai kastamattomia. - TaistoRa.
****** kirjoitti:
tuhoaa aivosoluja. olitko tietoinen?
>>Kirjoitit
>>alkoholi tuhoaa aivosoluja. olitko tietoinen? - TaistoRa.
M-LS kirjoitti:
että kaikki tämän palstan "kirkkouskovaiset" eivät ole luterilaisia. Jos teidän sukunne vitsauksena on ollut alkoholismi ja teidän suvussanne on oltu nimikristittyjä, ei se kuulu mitään tähän kasteasiaan.
Kaste on kuin talletus, joka on pantu pankkiin odottamaan käyttöönottoa. Pitää tietää, että talletus on tehty, voidakseen nostaa sen. Jos lapsena kastettu ei saa kristillistä opetusta, niin kaste menee hänen kohdallaan hukkaan.Oletko todella noin ymmärtämätön!?
Kerroin vain esimerkkinä oman sukuni tarinaa joka myös on tottavie läpileikkaus koko suomalaisesta kirkko "kristillisyydestä"!
Tunnen tuhansittain vastaavanlaisia tarinoita ammattini puolesta jota olen tehnyt alkoholistien parissa jo yli kaksikymmentä vuotta! Tiedän nämä asiat aivan riittävän tarkasti sillä olen ollut useiden satojen ihmisten "korvana" kun ovat elämäänsä kertoneet mielensä helpottamiseksi!
Koko kirkollisuus on nimikristillisyyttä läpeensä, kaikki tyynni! En tietenkään käy yksittäisiä ihmisiä kohtaan, vaan kirkollista "instituutiota" vastaan joka vie kansaa kuin pässiä narussa kadotukseen tuon pelastavan kasteopin opetuksellaan!
Olen täälläkin joskus kertonut, että tunnen toki kirkonpiiristä joitakin uskovia aivan henkilökohtaisesti, mutta heidänkin uskonsa Jeesukseen on syntynyt evankeliumin sanan kuulemisesta ja sen vaikutuksesta sekä sen vastaanottamisesta "uskon kautta", ei kirkon suorittaman vauvakasteen kautta, yritä ymmärtää!
Ethän sinäkään usko, ellet usko! Vai mitä!? Vai onko vaikea ymmärtää?
Kristillinen opetus juuri on se tärkeä asia uskon syntymisessä, eihän kukaan voi uskoa ellei ensin evankeliumin sanoman kautta synny uskoa!!!
Kaste ennen uskoa on turha toimitus sillä kuten jo sanoin, uskoa ei synny ennenkuin evankeliumin sanoma on ihmiselle julistettu ja uskossa vastaanotettu niinkuin Raamatussa se esiin tuodaan, esim, filippuksen julistuksessa->
>>Apt. 8:12
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"! M-LS kirjoitti:
vastenmielinen piirre helluntailaisissa on omien käsitysten tyrkyttäminen muille, enkä, että helluntailaisissa vastenmielinen piirre olisi kaste. Eihän helluntailaisilla edes ole kasteen sakramenttia samassa mielessä kuin kirkoilla!
Valitettavasti en voi sille mitään, jos luterilaiset pelottelevat helluntailaisäitejä, joilla on kastamattomia lapsia. Jos uskotte omaan uskontoonne, niin nämä pelottelut eivät tehoa teihin.
Omasta puolestani, voin olla varma siitä, että omat uskonveljeni, ortodoksit eivät sellaiseen syyllisty. Me olemme tottuneet siihen, että muut ajattelevat eri tavalla kuin me.
Puheet kuolleiden kastamisesta (luterilaisessakin kirkossa) ovat silkkaa pötyä, tiedät sen itsekin. Sakramentteja voidaan toimittaa vain eläville. Sinänsä on tietysti ikävää, että lapsi ehti kuolla kastamatta eikä näin ollen saa ruumiinsiunausta. Vainajien puolesta voimme tietysti aina rukoilla, olivat he sitten kastettuja tai kastamattomia.TaistoRa,
en saanut vastaustasi kysymykseeni:
"Toistamiseen kysyisinkin sinulta TaistoRa, eikö sinun mielestäsi kasteeseen liity mitenkään Jumalan Sana"?
Jos liittyy, niin miten?
(KUOSMASEN mielestä liittyy!)
Toiseksi kysyisin, liittyykö kasteeseen mitenkään Pyhä Henki?
Jos liittyy, niin miten?
PS: Ei nyt keskustella, mikä kaste on oikea,(lapsi/aikuiskaste, valelu/upotus) vaan keskitytään tässä osiossa kasteen hengelliseen sisältöön!- kristitty.
TaistoRa. kirjoitti:
Oletko todella noin ymmärtämätön!?
Kerroin vain esimerkkinä oman sukuni tarinaa joka myös on tottavie läpileikkaus koko suomalaisesta kirkko "kristillisyydestä"!
Tunnen tuhansittain vastaavanlaisia tarinoita ammattini puolesta jota olen tehnyt alkoholistien parissa jo yli kaksikymmentä vuotta! Tiedän nämä asiat aivan riittävän tarkasti sillä olen ollut useiden satojen ihmisten "korvana" kun ovat elämäänsä kertoneet mielensä helpottamiseksi!
Koko kirkollisuus on nimikristillisyyttä läpeensä, kaikki tyynni! En tietenkään käy yksittäisiä ihmisiä kohtaan, vaan kirkollista "instituutiota" vastaan joka vie kansaa kuin pässiä narussa kadotukseen tuon pelastavan kasteopin opetuksellaan!
Olen täälläkin joskus kertonut, että tunnen toki kirkonpiiristä joitakin uskovia aivan henkilökohtaisesti, mutta heidänkin uskonsa Jeesukseen on syntynyt evankeliumin sanan kuulemisesta ja sen vaikutuksesta sekä sen vastaanottamisesta "uskon kautta", ei kirkon suorittaman vauvakasteen kautta, yritä ymmärtää!
Kristillinen opetus juuri on se tärkeä asia uskon syntymisessä, eihän kukaan voi uskoa ellei ensin evankeliumin sanoman kautta synny uskoa!!!
Kaste ennen uskoa on turha toimitus sillä kuten jo sanoin, uskoa ei synny ennenkuin evankeliumin sanoma on ihmiselle julistettu ja uskossa vastaanotettu niinkuin Raamatussa se esiin tuodaan, esim, filippuksen julistuksessa->
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!Karitsan veren haju nousee lapsena kastetusta susien aisteihin, ja ne ei voi sitä sietää, että lapsia kastetaan Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen ja lasten saadessa Pyhän Hengen lahjan. Silloin kun pakanoiden täysi luku on sisälle tullut Jumalan valtakuntaan, niin peto, väärä profeetta ja sen kätyrit heitetään tuliseen järjeen. Piru käy enää viivytystaistelua yrittäen estää kaikkein pienimpien ihmistaimien oksastamista jaloon viinipuuhun seurakuntaa Kritusruumiiseen. Amen.
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - M-LS
TaistoRa. kirjoitti:
Oletko todella noin ymmärtämätön!?
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!kristittyjen vakaumusta, mutta se ei ole mikään ihmekään, kun kerroit taustasi. Jos olisit lapsena saanut kunnollisen kristillisen kasvatuksen, et olisi mihinkään lahkoon hurahtanutkaan.
Meillä vanhoilla suurilla kirkoilla on historia puolellamme. Pikkulapsia tiedetään kastetun jo antiikin aikana kirkon ensimmäisinä vuosisatoina, kun taas "uskovien kasteesta" kukaan ei ole kuullutkaan ennen uskonpuhdistusajan hurmahenkien eksytyksiä.
Miksi pidätte itseänne niin viisaina, että vain teillä muka olisi oikea raamattukäsitys ja vanha kirkko olisi taas erehtynyt kaikessa ja käsittänyt väärin Herran sanat ja apostolien opetuksen?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj262558- 1421915
- 661827
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351463KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.561406Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771259Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet601216- 1171184
Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591122Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571117