Metallin ala-kategoriat

Jazka15

Niin ajattelin tässä kysyä tietääkö kukaan noita Metallin(musiikkia) ala-kategorioita esim. black metal, nu-metal jne... Mut siis jos joku viittis selittää mitä mikin tarkoittaa ja pistää viel jonku bändi esimerkin.

11

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
    • Sillä edes väliä kuuntelee vaan sellaista metallia mistä tykkää. Tuo musiikin lokerointi on mennyt jo ihan yli kun koko ajan vaan keksitään uusia nimikkeitä.

      • SoftSpeedHardRockMetal

        Joo on se juu, ja kaikkein naurettavinta on kun kuulee ,tai näkee esim foorumeissa, kiistelyä siitä mihin kategoriaan joku bändi pitää pistää.

        Minä pistän bändit lokeroihin niiden oman nimen mukaan. En esim niin että kun kysytään että mitä musiikkia kuuntelen niin en anna esimerkkinä Powermetallia vaan annan esimerkin bändistä, esim helloween.

        Tuo powermetal luokitus helloweenille tuli muuten sitte yhdestä nouista linkeistä.


      • SoftSpeedHardRockMetal kirjoitti:

        Joo on se juu, ja kaikkein naurettavinta on kun kuulee ,tai näkee esim foorumeissa, kiistelyä siitä mihin kategoriaan joku bändi pitää pistää.

        Minä pistän bändit lokeroihin niiden oman nimen mukaan. En esim niin että kun kysytään että mitä musiikkia kuuntelen niin en anna esimerkkinä Powermetallia vaan annan esimerkin bändistä, esim helloween.

        Tuo powermetal luokitus helloweenille tuli muuten sitte yhdestä nouista linkeistä.

        Kun jos joku vaikka kysyy että mikä on hyvää death metallia niin yksi sanoo että Nunslaughter ja toinen sanoo että In Flames ja noilla on vissi ero!


      • Osculum

        Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.


      • Osculum kirjoitti:

        Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.

        Minun mielestä riittää että tietää Perinteisen hevin. Black, thrash ja Power metallin ja ehkä vielä se doom ja death. Mutta sitten ne muut nimikkeet alkaa olla jo jostain ihan tuulesta temmattuja.


      • Scweinenhund
        hell_patrol kirjoitti:

        Minun mielestä riittää että tietää Perinteisen hevin. Black, thrash ja Power metallin ja ehkä vielä se doom ja death. Mutta sitten ne muut nimikkeet alkaa olla jo jostain ihan tuulesta temmattuja.

        Näin on, noillä metallikategorioilla pärjää. Jos bändi ei sovi mihinkään noista muutamsta lokerosta, ei se ole metallia lainkaan ja on siis täysin merkityksetöntä sontaa. Esimerkiksi Anthrax ja Suicidal Tendencies luettiin aikanaan olemattomaan, "speed metal" -kategoriaan, eivätkä nämä siis ole metallia ollenkaan.


      • Scweinenhund kirjoitti:

        Näin on, noillä metallikategorioilla pärjää. Jos bändi ei sovi mihinkään noista muutamsta lokerosta, ei se ole metallia lainkaan ja on siis täysin merkityksetöntä sontaa. Esimerkiksi Anthrax ja Suicidal Tendencies luettiin aikanaan olemattomaan, "speed metal" -kategoriaan, eivätkä nämä siis ole metallia ollenkaan.

        Speed/thrash kulkee aikalailla käsikädessä.


      • PgDn
        hell_patrol kirjoitti:

        Speed/thrash kulkee aikalailla käsikädessä.

        ...Tosin 80-luvulla niissä oli pienehköjä eroja. Rässissä käsittääkseni suosittiin "ilkeämpiä" lyriikoita, kun speedissä oli enemmän sanomaan. Tosin nuo kaksi ovat nykyään lähestulkoon sulautuneet yhdeksi genreksi.

        Mutta yksi on varmaa. "Speedi on sairaan nopee!" ;)


      • tha HeadBanger
        Osculum kirjoitti:

        Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.

        Tämä luokitus kyllä menee vähän yli kun nykyään on jotain expiremetallia tai speedmetallia tai ku HIM luokitellaan "heviksi" kun he keksivät luokituksen: lovemetal


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      188
      4386
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      116
      2764
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2254
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2215
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1942
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1424
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1180
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1071
    Aihe