Metallin ala-kategoriat

Jazka15

Niin ajattelin tässä kysyä tietääkö kukaan noita Metallin(musiikkia) ala-kategorioita esim. black metal, nu-metal jne... Mut siis jos joku viittis selittää mitä mikin tarkoittaa ja pistää viel jonku bändi esimerkin.

11

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
    • Sillä edes väliä kuuntelee vaan sellaista metallia mistä tykkää. Tuo musiikin lokerointi on mennyt jo ihan yli kun koko ajan vaan keksitään uusia nimikkeitä.

      • SoftSpeedHardRockMetal

        Joo on se juu, ja kaikkein naurettavinta on kun kuulee ,tai näkee esim foorumeissa, kiistelyä siitä mihin kategoriaan joku bändi pitää pistää.

        Minä pistän bändit lokeroihin niiden oman nimen mukaan. En esim niin että kun kysytään että mitä musiikkia kuuntelen niin en anna esimerkkinä Powermetallia vaan annan esimerkin bändistä, esim helloween.

        Tuo powermetal luokitus helloweenille tuli muuten sitte yhdestä nouista linkeistä.


      • SoftSpeedHardRockMetal kirjoitti:

        Joo on se juu, ja kaikkein naurettavinta on kun kuulee ,tai näkee esim foorumeissa, kiistelyä siitä mihin kategoriaan joku bändi pitää pistää.

        Minä pistän bändit lokeroihin niiden oman nimen mukaan. En esim niin että kun kysytään että mitä musiikkia kuuntelen niin en anna esimerkkinä Powermetallia vaan annan esimerkin bändistä, esim helloween.

        Tuo powermetal luokitus helloweenille tuli muuten sitte yhdestä nouista linkeistä.

        Kun jos joku vaikka kysyy että mikä on hyvää death metallia niin yksi sanoo että Nunslaughter ja toinen sanoo että In Flames ja noilla on vissi ero!


      • Osculum

        Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.


      • Osculum kirjoitti:

        Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.

        Minun mielestä riittää että tietää Perinteisen hevin. Black, thrash ja Power metallin ja ehkä vielä se doom ja death. Mutta sitten ne muut nimikkeet alkaa olla jo jostain ihan tuulesta temmattuja.


      • Scweinenhund
        hell_patrol kirjoitti:

        Minun mielestä riittää että tietää Perinteisen hevin. Black, thrash ja Power metallin ja ehkä vielä se doom ja death. Mutta sitten ne muut nimikkeet alkaa olla jo jostain ihan tuulesta temmattuja.

        Näin on, noillä metallikategorioilla pärjää. Jos bändi ei sovi mihinkään noista muutamsta lokerosta, ei se ole metallia lainkaan ja on siis täysin merkityksetöntä sontaa. Esimerkiksi Anthrax ja Suicidal Tendencies luettiin aikanaan olemattomaan, "speed metal" -kategoriaan, eivätkä nämä siis ole metallia ollenkaan.


      • Scweinenhund kirjoitti:

        Näin on, noillä metallikategorioilla pärjää. Jos bändi ei sovi mihinkään noista muutamsta lokerosta, ei se ole metallia lainkaan ja on siis täysin merkityksetöntä sontaa. Esimerkiksi Anthrax ja Suicidal Tendencies luettiin aikanaan olemattomaan, "speed metal" -kategoriaan, eivätkä nämä siis ole metallia ollenkaan.

        Speed/thrash kulkee aikalailla käsikädessä.


      • PgDn
        hell_patrol kirjoitti:

        Speed/thrash kulkee aikalailla käsikädessä.

        ...Tosin 80-luvulla niissä oli pienehköjä eroja. Rässissä käsittääkseni suosittiin "ilkeämpiä" lyriikoita, kun speedissä oli enemmän sanomaan. Tosin nuo kaksi ovat nykyään lähestulkoon sulautuneet yhdeksi genreksi.

        Mutta yksi on varmaa. "Speedi on sairaan nopee!" ;)


      • tha HeadBanger
        Osculum kirjoitti:

        Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.

        Tämä luokitus kyllä menee vähän yli kun nykyään on jotain expiremetallia tai speedmetallia tai ku HIM luokitellaan "heviksi" kun he keksivät luokituksen: lovemetal


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe