Niin ajattelin tässä kysyä tietääkö kukaan noita Metallin(musiikkia) ala-kategorioita esim. black metal, nu-metal jne... Mut siis jos joku viittis selittää mitä mikin tarkoittaa ja pistää viel jonku bändi esimerkin.
Metallin ala-kategoriat
11
1111
Vastaukset
- ...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_heavy_metal_-yhtyeistä
On ihme jos tuolta ei selviä. tuonne minun foorumille lukemaan.
Suoralinkki osittain kysymääsi aiheeseen.
http://aggper.proboards40.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1112802115Sillä edes väliä kuuntelee vaan sellaista metallia mistä tykkää. Tuo musiikin lokerointi on mennyt jo ihan yli kun koko ajan vaan keksitään uusia nimikkeitä.
- SoftSpeedHardRockMetal
Joo on se juu, ja kaikkein naurettavinta on kun kuulee ,tai näkee esim foorumeissa, kiistelyä siitä mihin kategoriaan joku bändi pitää pistää.
Minä pistän bändit lokeroihin niiden oman nimen mukaan. En esim niin että kun kysytään että mitä musiikkia kuuntelen niin en anna esimerkkinä Powermetallia vaan annan esimerkin bändistä, esim helloween.
Tuo powermetal luokitus helloweenille tuli muuten sitte yhdestä nouista linkeistä. SoftSpeedHardRockMetal kirjoitti:
Joo on se juu, ja kaikkein naurettavinta on kun kuulee ,tai näkee esim foorumeissa, kiistelyä siitä mihin kategoriaan joku bändi pitää pistää.
Minä pistän bändit lokeroihin niiden oman nimen mukaan. En esim niin että kun kysytään että mitä musiikkia kuuntelen niin en anna esimerkkinä Powermetallia vaan annan esimerkin bändistä, esim helloween.
Tuo powermetal luokitus helloweenille tuli muuten sitte yhdestä nouista linkeistä.Kun jos joku vaikka kysyy että mikä on hyvää death metallia niin yksi sanoo että Nunslaughter ja toinen sanoo että In Flames ja noilla on vissi ero!
- Osculum
Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.
Osculum kirjoitti:
Samaa mieltä olen, että lokerointi on mennyt liian pitkälle. Kohta jokaisella bändille on oma hieno genrenä, tyyliin darkdoompower metal. Kyllä nuo perustyylit on tietysti ihan hyviä tietää, mutta rajansa kaikella.
Minun mielestä riittää että tietää Perinteisen hevin. Black, thrash ja Power metallin ja ehkä vielä se doom ja death. Mutta sitten ne muut nimikkeet alkaa olla jo jostain ihan tuulesta temmattuja.
- Scweinenhund
hell_patrol kirjoitti:
Minun mielestä riittää että tietää Perinteisen hevin. Black, thrash ja Power metallin ja ehkä vielä se doom ja death. Mutta sitten ne muut nimikkeet alkaa olla jo jostain ihan tuulesta temmattuja.
Näin on, noillä metallikategorioilla pärjää. Jos bändi ei sovi mihinkään noista muutamsta lokerosta, ei se ole metallia lainkaan ja on siis täysin merkityksetöntä sontaa. Esimerkiksi Anthrax ja Suicidal Tendencies luettiin aikanaan olemattomaan, "speed metal" -kategoriaan, eivätkä nämä siis ole metallia ollenkaan.
Scweinenhund kirjoitti:
Näin on, noillä metallikategorioilla pärjää. Jos bändi ei sovi mihinkään noista muutamsta lokerosta, ei se ole metallia lainkaan ja on siis täysin merkityksetöntä sontaa. Esimerkiksi Anthrax ja Suicidal Tendencies luettiin aikanaan olemattomaan, "speed metal" -kategoriaan, eivätkä nämä siis ole metallia ollenkaan.
Speed/thrash kulkee aikalailla käsikädessä.
- PgDn
hell_patrol kirjoitti:
Speed/thrash kulkee aikalailla käsikädessä.
...Tosin 80-luvulla niissä oli pienehköjä eroja. Rässissä käsittääkseni suosittiin "ilkeämpiä" lyriikoita, kun speedissä oli enemmän sanomaan. Tosin nuo kaksi ovat nykyään lähestulkoon sulautuneet yhdeksi genreksi.
Mutta yksi on varmaa. "Speedi on sairaan nopee!" ;) - tha HeadBanger
Osculum kirjoitti:
Tämä luokitus kyllä menee vähän yli kun nykyään on jotain expiremetallia tai speedmetallia tai ku HIM luokitellaan "heviksi" kun he keksivät luokituksen: lovemetal
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623802Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493010Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312931Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3682003- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101136Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27959- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109930