Hyvää tietoa narsismista!

...

9

2037

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut

Lukekaa todellakin viestiketjua, itse löysin siitä itselleni apua kun ymmärsin mistä voisi olla kysymys.
      Narsisti/psykopaatti käyttää sekä henkistä- että fyysistä väkivaltaa uhrin nujertamiseksi.
      OPPIKAA AJOISSA TUNTEMAAN LUONTEENPIIRTEET!!!!

• totta turiset

Narsisti etsii kohteekseen sellaisia ihmisiä, jotka ovat hyväntahtoisia ja uskovat helposti ihmisten juttuihin eli ovat luottavaisia ja olettavat ihmisten olevan rehellisiä ellei toisin todisteta. Itse luotan ihmisiin enkä aseta mitään ennakkoluuloja, ellen sitten saa valheesta kiinni suoriltaan.

Olen luonteeltani vahva ja lujatahtoinen ja tiedän, mitä elämältäni haluan. Siksi olen narsistille vaikea pala purtavaksi. Törmäsin narsistimieheen ollessani 24-vuotias. Mies oli tuolloin 30-vuotias ja juuri eronnut omien sanojensa mukaan. Hän syytti exäänsä erosta. Suhteemme oli alkuun hyvä ja juuri sellainen ihana, mutta sisäinen varoitus sanoi minulle koko ajan, että tässä on jotain pielessä. En vaan halunnut ensin uskoa miehessä olevan mitään vikaa, koska tykkäsin hänestä paljon ja halusin nähdä, tulisiko tästä suhteesta mitään pidemmän päälle. Mies otti heti määräilevän asenteen ja minä tyhmyyttäni aloin antaa periksi asioissa hänelle. Siihen se sitten luisui jo kaikissa asioissa ja olin hänen määräysvallan alla pikkuhiljaa. Jos yritin kapinoida, hän heti yritti nujertaa minut. Koska olen lujatahtoinen ihminen, en antanut itseä nujertaa ja siitä meinasi tulla sellainen kaaos, että mies hermostui ihan totaalisesti ja kävi kimppuuni. Hän alkoi repiä minua ja riuhtoa ja yritti viedä väkisin katsomaan sitä ja tätä mitä hän oli selittänyt ja tällä tavoin todistaa, että oli oikeassa. Kun kuitenkin itse tiesin, miten asiat olivat, olin hyvin hämmentynyt siitä, että mies oli valmis käymään jopa käsiksi "todistaessaan" valheitaan todeksi. Päätin, että tämä suhde loppuu sitten saman tien. Minulle kesti huomata tuo narsismi 2 vuotta. Käsiksikäyminen oli se tekijä, joka sai minut eroamaan heti. Päätin että se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun mies käy minuun käsiksi ja jätin hänet samana päivänä. En hyväksy väkivaltaa, en henkistä enkä fyysistä. Olin kuitenkin sietänyt henkistä väkivaltaa jo ihan liian pitkään. Lopulta tilanne ajautui myös fyysiseen väkivaltaan, mutta se oli viimeinen pisara.

Älkää antako tehdä itsellenne pahaa, ei henkistä eikä fyysistä väkivaltaa. Varokaa myös taloudellista väkivaltaa ja kaikkia väkivallan lajeja. Väkivaltaa on niin monenlaista, seksuaalista väkivaltaa jne...

Lukekaa kirja: Naamiona terve mieli.

• ei onnistunut

Onko teille muille käynyt niin, että narsistikumppani on yrittänyt manipuloida uhriaan uskomaan, että uhri itse olisi se psyykkisesti sairas osapuoli siinä suhteessa? Itselleni kävi niin, että ex-mieheni, joka on narsisti, yritti uskotella minulle, että olisin hullu ja että minun pitäisi mennä psykiatrille. Onneksi olen itse alan asiantuntija ja en mennyt moiseen lankaan. Lopetin suhteen saman tien heti, kun huomasin, mikä hän on miehiään. Elänkin nykyisin ihan onnellista avioelämää terveen miehen kanssa.

Kannattaa varoa tuollaisia ihmisiä, sillä jos niitten manipulointi saa jatkua kauan, uhri voi jopa alkaa uskoa siihen petokseen, että on itse psyykkisesti sairas, vaikka onkin oikeasti mieleltään terve ja vain manipuloinnin uhri.

• ..narisistin kihlattu

..juuri eilen narskumieheni sanoi että minä olen narsisti ja hullu, ei hän.
        Nyt tunnen epämääräistä syyllisyyttä kun tavallaan olen leimannut mieheni narskuksi, niin paljon löytyy hänestä niitä luonteenpiirteitä.
        Tunteita häntä kohtaan minulla vielä on mutta ei voimia irrottautua vaikka tiedän ettei tämä koskaan voi muuttua parempaan suuntaan.
        Viimeksi eilen hänelle sanoin etten voi elää hänen ehdoillaan ja kovan kontrollin alla koko ajan. Edes kotona en voi olla "normaali", koko ajan jännitän jotain mutta en tiedä mitä.

• pelastettu

kävi minullekin, olin hänen mielestänsä hullu. Tarvitsin kuulemma kiireesti lääkärin apua, ennenkuin ehtii mitään pahempaa tapahtua. Onneksi äitini pelasti minut.....

• narsistin

onko kukaan tavannut nais narsistia kun yleensä lukee vain miehistä jotka ovat narsisteja. kiinnostaisi tietää kokemuksista , mitä on ollut

• ei ymmärrä

Varmasti niitä nais narsistejakin on mutta uskaltaisin väittää että ongelma ei siinä mielessä yhtä paha (jos puhutaan puhtaasti ihmissuhteista) että harvempia miehiä kiinnostaa naisissa sellaiset ominaisuudet mitä narsisteilal/psykopaateilla on tarjota. Tyypillinen kuvio taitaa olla nuori nainen ja vähän vanhempi mies. Monilla nuorilla naisilla on vielä se harhakuva että satujen prinssejä on oikeasti olemassa ja sen roolin narsisti pystyy näyttelemään (mielistelee, palvoo, on näppärä suustaan jne, siis aluksi). Narsisti yleensä vaikuttaa "laumanjohtajalta" (äänekäs, rohkea, suorasukainen) ja sekös jos mikä naisiin vetoaa.

Taas on eräällä tuntemallani narsistilla uusi nainen kuvioissa. Jotenkin tuntuu typerältä asialle mitään tehdä kun seuraava nainen on heti kuvioissa jos nykyinen lähtee lätkimään.

Joku kyllä taitaa näitä uhrejakin vaivata kun aivan sairasta kohtelua ovat valmiina puolisoltaan hyväksymään.

nimimerkki; ei ymmärrä

• ei ymmärrä kirjoitti:

Varmasti niitä nais narsistejakin on mutta uskaltaisin väittää että ongelma ei siinä mielessä yhtä paha (jos puhutaan puhtaasti ihmissuhteista) että harvempia miehiä kiinnostaa naisissa sellaiset ominaisuudet mitä narsisteilal/psykopaateilla on tarjota. Tyypillinen kuvio taitaa olla nuori nainen ja vähän vanhempi mies. Monilla nuorilla naisilla on vielä se harhakuva että satujen prinssejä on oikeasti olemassa ja sen roolin narsisti pystyy näyttelemään (mielistelee, palvoo, on näppärä suustaan jne, siis aluksi). Narsisti yleensä vaikuttaa "laumanjohtajalta" (äänekäs, rohkea, suorasukainen) ja sekös jos mikä naisiin vetoaa.

Taas on eräällä tuntemallani narsistilla uusi nainen kuvioissa. Jotenkin tuntuu typerältä asialle mitään tehdä kun seuraava nainen on heti kuvioissa jos nykyinen lähtee lätkimään.

Joku kyllä taitaa näitä uhrejakin vaivata kun aivan sairasta kohtelua ovat valmiina puolisoltaan hyväksymään.

nimimerkki; ei ymmärrä

Näissä varoitteluketjuissa on yksi huvittava piirre.Miten joku joka ei ole koskaan ollut narsistinuhri voi muka heti tietää aloittaessaan suhdetta,että puoliso on 100% narsisti?Jos ei sitä muka huomaa mistään ensisilmäyksellä?Eikös näitä narsisteja ole moneen lähtöön?Onhan se hyvä,että asiasta varoitellaan ja keskustellaan ei siinä mitään mutta täytyy miettiä asiaa myös sellaisenkin henkilön kantilta joka ei ole koskaan ollut uhri..

• yx-mies

Ollaan törmätty, nais narsisti käyttää henkistä väkivaltaa
        Sitoo miehen hankkiutumalla raskaaksi.
        Uhri on "kiltti" mies.
        Olen lueskellut ja tullut siihen tulokseen että sekä mies että nais narsisteille se lapsen teko suhteeseen on miltei pakkomiele.
        Nais narsistille helpoa, valehtelee ehkäsystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5412
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3591
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2965
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1936
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      292
      1769
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      95
      1427
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      8
      1322
    Aihe