-5,3

Micci_67

On se vaan edelleenkin todettava, että kyllä VHH toimii. Painoindeksi on pudonnut 20 viikon aikana yli 5 pykälää, eli 35,28 > 29,94. Samana aikana paino on pudonnut n.17kg, eli juuri sopivaa vauhtia. Paino on pudonnut jo yli 15%, eli jo kolminkertaisesti sen, minkä sanotaan jo selvästi olevan merkityksellistä.
Ja kyllä sen huomaa olossakin. Kävelu sujuu paljon kevyemmin ja pyöräillessä ei tule enää niin helposti hikikään. Ja kyllä sekin on tullut todettua, että nykyään nukkuun paljon paremmin, vaikka lämpimän ruuan syökin illalla, ihan niinkuin ennenkin.

Joku täällä ihmetteli (tai sitten se oli tuolla laihduttajien tukiryhmässä), että miten pystyy motivoimaan itseään laihdutuksessa. Ei kai sitä voi parempaa motivointia olla kuin se että tuloksia tulee, saa syödä hyvää ruokaa ja olo on mainio.

14

895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun ihmettelyä

tarkoitit, kun viikko sitten motivaatiosta kyselin. Niin monesti pettynyt normilaihdutus kuuriin, pv ja muut. Paino hirveän kitumisen kans tippuu 800g kuussa ja seuraavana tulee jo 400g takaisin. Vaikka vetäis aamu lenkit tyhjällä vatsalla sekä muut päälle ei mitään vaikutusta. Joku tietämätön miettii, että on tullut lihasta, niin kohta näyttäisin Swarzeneggeriltä enkä Heinäsirkalta. Pettymysten sarjaa..Nyt on mennyt taas mukavasti, kun olen lueskellut eri kirjoja motivaatiosta ja muutenkin itsensä tutkistelusta. Eka kerta tutustuin Atkinssin kirjaan ja se on mielenkiintinen. Kai sitten olen liian hätäinen, (kun eka viikolla luonnollisesti ei ihmeitä tapahdu)tuloksia odotellessa. Olen funtsinut että annan itselleni 3 kk aikaa ja jos mitään ei tapahdu, niin olkoon sitten laihtuminen. Jatkan kuitenkin suht hiilarittomasti, kun niin on parempi olo ja mieli on parempi.

• ei ihme

Ei noi hiilarittomat laihdu kuitenkaan muulla kuin syömisen rajaamisella. Kumminkin kokonaisenergia ratkaisee. Ite käytän Weight Wisen ohjeita ja syön kaikkia ruokia sopivasti. Paino putoo tasaisesti.

• Micci_67
        ei ihme kirjoitti:

Ei noi hiilarittomat laihdu kuitenkaan muulla kuin syömisen rajaamisella. Kumminkin kokonaisenergia ratkaisee. Ite käytän Weight Wisen ohjeita ja syön kaikkia ruokia sopivasti. Paino putoo tasaisesti.

- Minä en ole hiilarittomalla.
        - Minä en ole koskaan ollutkaan hiilarittomalla, enkä tule olemaan.
        - Esim. kaalissa on paljon vähemmän kaloreita kuin perunassa, ja enemmän mikroravinteita. Ja koska en rajaa syömisiäni, voin syödä kasviksia juuri niin paljon kuin maha vetää.
        - Paino on pudonnut tasaisena, alun notkahdusta lukuunottamatta.
        - Jos haluat maksaa viikosta toiseen siitä, että joku sanoo sulle mitä PITÄÄ syödä, niin omapa on asiasi, älä tyrkytä sitä muille. Varsinkaan sellaisille jotka pystyvät itse päättämään mitä syövät.

• Kiril
        ei ihme kirjoitti:

ratkaisee kuinka sitä laihtuu. On tässä jo 11 kuukauden kokemus vhh ruokavaliosta. En myöskään suostuisi maksamaan siitä, että joku minulle sanoo mitä saan syödä. Tiedän sen nyt jo itsekin.

• Micci_67

Joillakin tulee tuloksia heti aloituksesta (niinkuin itselläni) ja joillakin se kestää jonkin aikaa. Mulla kävi niin, että alkuun tuli iso pudotus ja sitten 3 hiljasta viikkoa, kun opettelin VHH-ruokavalioon. Sen jälkeen onkin sitten mennyt 0,5-1kg/viikko.

Itse olen lukenut Atkinsin viimeisestä kirjasta osan, mutta sen oppien mukaan en elä. Mielestäni Atkins on kirjoittanut kirjansa Jenkeille, jotka ilmeisesti ovat näissä asioissa aika tyhmiä. Eli kun ei osaa itse ajatella, niin kaikki pitää olla selkeesti sanottu. Syö tätä, mutta älä syö näitä. Kun kirjaa lukee ajatuksella, niin huomaa että joistakin Atkinsin kieltämistä vihanneksista ei tarvitse luopua, syö niitä vain vähemmän että hiilarit pysyy aluksi tarpeeksi alhaalla. (eli hiilarimäärä on Atkinsin idea, ei se mitä syö) Itse en ole esim luopunut porkkanasta, joka on kiellettyjen listalla, ainakin aluksi.

Samaten aina puhutaan rasvasta. Itse käytän sitä normaalisti. En syö sitä järjettömästi, mutta en myöskään karta sitä. Miten se vaan ruokaan normaalisti 'istuu'. Eli paistamiseen öljyä tai voita, salaatinkastikkeista öljypohjaisia, normaalia juustoa jnejne. Kevyt tuotteita vältän, paitsi joitakin juustoja.

www.fineli.fi on muuten hyvä paikka selvitellä hiilaripitoisuuksia. Sitä käytin alkuun lähes päivittäin.

Alkuun kannattaa myös olla tiukka syömisiensä suhteen, ihan niinkuin paikkareissakin. Sen jälkeen on paljon helpompaa noudattaa VHH-ruokavaliota. Jos heti alkuun lähtee sille tielle, että mitenkä voin repsahdella, niin voi olla että homma ei ala toimia ollenkaan. Muutama viikko itsekuria ei ole paljon. Minulla itsellä lihomiseen meni n.10V, joten yksi kuukausi sinne tänne, niin kyllä se täytyy kestää. Ja sen jälkeen on ollutkin paljon helpompaa. Paino putoaa itsestään, nyttenkun on tän homman oppinut.

Tuo 3kk on OK. Sinä aikana kannattaa tutustua hommaan kunnolla. Kun tän homman sisäistää niin sitten se sujuu itsekseen.

Laitetaan vielä kerran. Aloituksen jälkeen, pidä huoli siitä, että syöt n.puoli kiloa kasviksia päivässä. (ylärajaa ei taida olla) Ja jos hiilarit antaa myöden, niin syö sellaisia kasviksia joista pidät.

• Micci_67
        Kiril kirjoitti:

ratkaisee kuinka sitä laihtuu. On tässä jo 11 kuukauden kokemus vhh ruokavaliosta. En myöskään suostuisi maksamaan siitä, että joku minulle sanoo mitä saan syödä. Tiedän sen nyt jo itsekin.

Tähän on oikeestaan vaikea kommentoida, koska on kokemusta vain kahdesta tavasta. (tai kolmesta, mutta kahdesta laihdutus tavasta) Toinen on PV ja toinen alakarppi. Eli mulla oli aloitus 20-30g hiilareita päivässä ja se toimi paremmin kuin PV. Sai tuloksia PVlläkin, mutta se oli kituuttamista. Nyt ei ole nälkä, ja olo on muutenkin parempi.

Nykyään mulla muuten menee jo keskimäärin n.50g (20-60g) hiilareita päivässä mutta laihtuminen jatkuu silti. Täytyy sanoa että Uotilan ruisleipä on hyvää.

• toi sun kirjoitus ;)
        Micci_67 kirjoitti:

Joillakin tulee tuloksia heti aloituksesta (niinkuin itselläni) ja joillakin se kestää jonkin aikaa. Mulla kävi niin, että alkuun tuli iso pudotus ja sitten 3 hiljasta viikkoa, kun opettelin VHH-ruokavalioon. Sen jälkeen onkin sitten mennyt 0,5-1kg/viikko.

Itse olen lukenut Atkinsin viimeisestä kirjasta osan, mutta sen oppien mukaan en elä. Mielestäni Atkins on kirjoittanut kirjansa Jenkeille, jotka ilmeisesti ovat näissä asioissa aika tyhmiä. Eli kun ei osaa itse ajatella, niin kaikki pitää olla selkeesti sanottu. Syö tätä, mutta älä syö näitä. Kun kirjaa lukee ajatuksella, niin huomaa että joistakin Atkinsin kieltämistä vihanneksista ei tarvitse luopua, syö niitä vain vähemmän että hiilarit pysyy aluksi tarpeeksi alhaalla. (eli hiilarimäärä on Atkinsin idea, ei se mitä syö) Itse en ole esim luopunut porkkanasta, joka on kiellettyjen listalla, ainakin aluksi.

Samaten aina puhutaan rasvasta. Itse käytän sitä normaalisti. En syö sitä järjettömästi, mutta en myöskään karta sitä. Miten se vaan ruokaan normaalisti 'istuu'. Eli paistamiseen öljyä tai voita, salaatinkastikkeista öljypohjaisia, normaalia juustoa jnejne. Kevyt tuotteita vältän, paitsi joitakin juustoja.

www.fineli.fi on muuten hyvä paikka selvitellä hiilaripitoisuuksia. Sitä käytin alkuun lähes päivittäin.

Alkuun kannattaa myös olla tiukka syömisiensä suhteen, ihan niinkuin paikkareissakin. Sen jälkeen on paljon helpompaa noudattaa VHH-ruokavaliota. Jos heti alkuun lähtee sille tielle, että mitenkä voin repsahdella, niin voi olla että homma ei ala toimia ollenkaan. Muutama viikko itsekuria ei ole paljon. Minulla itsellä lihomiseen meni n.10V, joten yksi kuukausi sinne tänne, niin kyllä se täytyy kestää. Ja sen jälkeen on ollutkin paljon helpompaa. Paino putoaa itsestään, nyttenkun on tän homman oppinut.

Tuo 3kk on OK. Sinä aikana kannattaa tutustua hommaan kunnolla. Kun tän homman sisäistää niin sitten se sujuu itsekseen.

Laitetaan vielä kerran. Aloituksen jälkeen, pidä huoli siitä, että syöt n.puoli kiloa kasviksia päivässä. (ylärajaa ei taida olla) Ja jos hiilarit antaa myöden, niin syö sellaisia kasviksia joista pidät.

Hyvä. Just tämänsuuntaista täällä haluaa lukea.
        Ei tuota buahhahhaata ja linkkien laittelua.

Olen se jolla meni hommat ns hiukan poskelleen jokin aika sitten, ja kerroinkin siitä ja mm pyysin sulta konsultaatiota.

No, hyvin menee nykyjään! Sain itteä niskasta ja olosta tuntee että varmaan palaa ja kohisten. Eli kun väitin ettei sitä oloa saa takaisin toistamiseen´, niin olinpas väärässä! Onneksi! En yrittäny näköjään tarpeeksi paljon, pitkään ja sinnikkäästi aiemmin.

En ole viittiny mennä vaa`alle ettei sitten edes alitajuisesti masentais, jos kuitenkin on joitain odotuksia, vaikkei myöntäiskään itselleen. Menen vaan päivä kerrallaan, ja lopussa kiitos seisoo sitten taas.

Aion mennä puntarille sitten joskus...
        eli mikäs kiire sillä asialla on. Pääasia että pääsin taas vauhtiin toden teolla ja teen niinkuin oikeaksi tiedän. Posket hehkuu, vessaan riittää asiaa, ei himota leipää ei makeaa, eikä mitään !!
        Kiitos micci neuvoista silloin ja zemppauksesta tänään. Palataan astialle:)

• Micci_67
        toi sun kirjoitus ;) kirjoitti:

Hyvä. Just tämänsuuntaista täällä haluaa lukea.
        Ei tuota buahhahhaata ja linkkien laittelua.

Olen se jolla meni hommat ns hiukan poskelleen jokin aika sitten, ja kerroinkin siitä ja mm pyysin sulta konsultaatiota.

No, hyvin menee nykyjään! Sain itteä niskasta ja olosta tuntee että varmaan palaa ja kohisten. Eli kun väitin ettei sitä oloa saa takaisin toistamiseen´, niin olinpas väärässä! Onneksi! En yrittäny näköjään tarpeeksi paljon, pitkään ja sinnikkäästi aiemmin.

En ole viittiny mennä vaa`alle ettei sitten edes alitajuisesti masentais, jos kuitenkin on joitain odotuksia, vaikkei myöntäiskään itselleen. Menen vaan päivä kerrallaan, ja lopussa kiitos seisoo sitten taas.

Aion mennä puntarille sitten joskus...
        eli mikäs kiire sillä asialla on. Pääasia että pääsin taas vauhtiin toden teolla ja teen niinkuin oikeaksi tiedän. Posket hehkuu, vessaan riittää asiaa, ei himota leipää ei makeaa, eikä mitään !!
        Kiitos micci neuvoista silloin ja zemppauksesta tänään. Palataan astialle:)

Ei se ole hieno, se on vaan todellisuutta. En voi kertoa miten muilla menee jos en tarpeeksi tiedä. Joten omasta kokemukseta puhun, ja osittain siitä mitä mut ovat kokeneet!

Hmmm
        Joo. Miksei sitä oloa saisi takaisin? Aina täytyy antaa itelle ainakin joitakin viikkoja sopeutua uusiin asioihin. Jos ei viikossa jotain tapahdu, niin se ei tarkoita sitä että hommma ei toimisi. Kyseessähän on iso muutos, kun keho siirtyy hiilaripolttoisesta rasvapolttoiseksi.
        Osa ihmisistähän tähän ei usko, mutta en ole myöskään saanut niiltä vastausta miksei paasto toimisi. (?) Ja sehän on sentään yleisesti hyväksytty olemisen muoto!

Olen rookie, tässä uudelleen yrittämisessä, koska vasta ekaa kertaa yritän. Konkarilla asia saattaa ollla eri, mutta toisaalta en suko siihen, koska jos kroppa pollttaa rasvaa, niin silloinhan se pollttaa rasvaa!b Eikö!

Vaaka!!!
        No se on vain ykisi mittari! Toinen on mittanauha ja kolams on on vaateet! Jos vanhat farkut sopii, niin miten on käynyt? Olet pienentynyt! ! !

Heh, astialla käyn päivittäin!

Mutta juu.
        Parikin juttuu, omasta kokekemuksesta. Itse punnitsen joka perjantain painon, tai sitten viikon keskipainon. Jotkut mittaa maanantain painon, mitä en itse suosi, mutta tärkeintä on se, että se on säännöllistä. Monelle paras mittaus on viikon keskipaino. Eli käyt sitten vaa'alla 1-7 kertaa viikkossa, mutta laske silti se keski paino, JOKA viikko, sillon ne on vertailukelpoisia.

• Kiril
        Micci_67 kirjoitti:

Ei se ole hieno, se on vaan todellisuutta. En voi kertoa miten muilla menee jos en tarpeeksi tiedä. Joten omasta kokemukseta puhun, ja osittain siitä mitä mut ovat kokeneet!

Hmmm
        Joo. Miksei sitä oloa saisi takaisin? Aina täytyy antaa itelle ainakin joitakin viikkoja sopeutua uusiin asioihin. Jos ei viikossa jotain tapahdu, niin se ei tarkoita sitä että hommma ei toimisi. Kyseessähän on iso muutos, kun keho siirtyy hiilaripolttoisesta rasvapolttoiseksi.
        Osa ihmisistähän tähän ei usko, mutta en ole myöskään saanut niiltä vastausta miksei paasto toimisi. (?) Ja sehän on sentään yleisesti hyväksytty olemisen muoto!

Olen rookie, tässä uudelleen yrittämisessä, koska vasta ekaa kertaa yritän. Konkarilla asia saattaa ollla eri, mutta toisaalta en suko siihen, koska jos kroppa pollttaa rasvaa, niin silloinhan se pollttaa rasvaa!b Eikö!

Vaaka!!!
        No se on vain ykisi mittari! Toinen on mittanauha ja kolams on on vaateet! Jos vanhat farkut sopii, niin miten on käynyt? Olet pienentynyt! ! !

Heh, astialla käyn päivittäin!

Mutta juu.
        Parikin juttuu, omasta kokekemuksesta. Itse punnitsen joka perjantain painon, tai sitten viikon keskipainon. Jotkut mittaa maanantain painon, mitä en itse suosi, mutta tärkeintä on se, että se on säännöllistä. Monelle paras mittaus on viikon keskipaino. Eli käyt sitten vaa'alla 1-7 kertaa viikkossa, mutta laske silti se keski paino, JOKA viikko, sillon ne on vertailukelpoisia.

on kaikkein tärkein totuus. Sen olen ennenkin kirjoittanut tänne. Ei siinä linkkejä ja tieteellistä tutkimusta tarvita, koska tiede ei ole totuus vaan yksi keino tutkia todellisuutta.

• ihmettelijä
        Micci_67 kirjoitti:

Ehkä se suuri virhe on juuri siinä, että mitäs hyvää vähähiilarista tekisi, siis jotain makeaa. Sitten se siitä pikkuhiljaa lähtee lipsumaan...Eilen tein kyllä rahkapiirakkaa(oma koe versio)vähähiilarisesti sitä meinaan jouluksi tehdä vieraiden varalta, niin ja ihan itellekkin, enkä varaa vieraitakaan varten hiilaripaukkuja. Ei tee tiukkaa kieltäytyä, kun pitää vaan hiilarit vähinä.

• nana83

Tosin vaan 5 päivää takana. Saa syödä kunnolla ja itsensä kylläiseksi vhh:lla.
      Viime sunnunaina paino 58,5 tänään perjantaina 57,3=)..Jee, jee, viel 5 kg pois ni sit oon happy. Tää toimii. Vähän kyllä pelotti mennä tänä aamuna va´alle, kun epäilin ettei paino olis laskenut, mutta olihan se !

• Micci_67

Eikös se jokin hokema näin ollut. Eli kun muistaa syödä sen puolisen kiloa kasviksia päivässä, niin eiköhän meistä jokainen pysty saavuttamaan normaalin painonsa.

Itse pidän VHHn yhtenä vahvuutena juuri tuota, että saa syödä itsensä kylläiseksi. Joskus aikanaan painonvartijoiden ohjeilla se ei oikein onnistunut, ja kolmea kuukautta kauempaa sitä ei jaksanut, varsinkin kun kesä tuli vastaan. Nytten kun on sisäistänyt VHHn, niin kesäkään ei ole ongelma. ;)

• limppu

että Vhh:ssa ei saa syödä sitä mistä eniten tykkään.

• Micci_67

Et sitten kertonut mistä on kyse?
        Onko sinulla edes tarkoitus yrittää elää VHHlla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe