Mitä tarkoittaa jos sylki on sakeaa?! Onko se vaarallista. Tiedän saattaa olla tyhmä kysymys
mutta mitä vastaan 4-vuotiaalle siskolleni kun en ole täysin varma asiasta.
Onko tämä vaarallista?
4
436
Vastaukset
- siskolle
että kannattaa juoda lasi vettä. Ei vaarallista kuitenkaan =)
- Lumimies
Syljen proteiini- ja vesipitoisuus vaihtelevat normaalioliissa. Mielialakin vaikuttaa siihen. Esim jännittyneenä suu tuottaa sitkeämpää ja niukempaa sylkeä.
- Älä välitä
Meidän pikkuflikka yks kaks otti ja kysyä täräytti lääkäriltä, että mitä se räkä on, mistä se koostuu.
Lääkäri pysähtyi miettimään, ja sanoi, että enpä osaa sanoa varmuudella. Kyllä se varmaan suolaa ja vettä, ja valkuaisaineita sisältää, mutta minä en oikeasti tiedä. Pitääpäs kysyä seuraavalla kerralla lääkärikouksessa. - Heli
Mun sylki on tullut iän mukana sakeammaksi, näin käy kaikille, olen 48. Oikeastaan hammaslääkäri käytti muistaakseni termiä sitkeä. Sitkeä sylki suojaa hampaita huonommin kuin nuoren ihmisen notkea sylki.
Myös se lima mitä kurkkuun tulee ruokailun yhteydessä, muuttuu vanhemmalla iällä sitkeämmäksi ja siksi voi olla liman tunnetta kurkussa ruokailun jälkeen, vaikka nuorena sitä samaa limaa ei ollenkaan tunne, kun se on niin juoksevaa.
Syljestä olen lukenut, että sylkeä on kahdenlaista, toinen on sakeampaa ja toinen vetisempää. Sitä vetisempää tuottaa parasympaattinen hermosto, kun ruvetaan ruokilemaan, se sakeampi on sympaattisen hermoston aikaansaamaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750