Jalkojen/säärienhoito

susanna

Nyt tarvittaisiin kipeästi vinkkejä jalkojen hoitoon, ei kuitenkaan kantapää/varvasalueelle.
Miehelläni on jaloissa todella huono iho, aina pakaroista nilkkoihin. Iho on paikoin hyvin kuiva, mutta jostain kumman syystä jalat ovat myös finnejä täynnä.
Olemme viime aikoina yrittäneet selata kauneushoitoloiden sivustoja, ilman apua. Tuskin tämä ihotautilääkärillekään kuuluu, sillä mistään ihottumasta ei ole kyse.

Osaisiko joku neuvoa mitä näille "ongelma jaloille" tulisi tehdä (mikä olisi oikea hoito)? Ja mistä siihen saisi apua?
Iso kiitos, mikäli joku osaa auttaa!!

3

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • §§§

Jos finnit ovat karvojen lähtökohdissa, niin silloin kyseessä on karvatupen tulehdus. Ajaako hän säärikarvojaan? Karvat voivat olla myös kasvaneet sisäänpäin. Silloin niitä pitäisi kuoria kuorintavoiteella, että karva pääsee sarveistuneen ihon läpi ulos.

Rasvaus auttaa kuivumiseen ja kuorinta hilseilyyn.

Jos miehellä on paljon karvoja jaloissa, niin silloinkin pitäisi jalkoja pestä esim. suihkusaippualla, maitohappobakteeria sisältävällä pesunesteellä yms. Sen päälle rasvaus. Oikein kuivaa ihoa voi pestä myös pelkällä voiteella suihkussa.

• susanna

Mielestäni miehellä nämä finnit kasvavat jaloissa "ihan missä sattuun", hyvin karvaiset jalat kun on, niin tuskin ainakaan mistään karvojen sisäänpäin kasvamisesta kyse on.
        Koskaan hän ei ole säärikarvoja ajellut. Auttaisiko se sitten jotain?

• pete 74

Joo mulla oli joskus vähä samaa ongelmaa.Punottavia näppyjä ja kutisi pirusti.Kävin lääkäris ja selitti jotain tulehduksen tyylisestä.Antoi jonkun reseptin pesuainetta.Kuulemma taaja ihokarvoitus sitoo bakteereja,kun hikoilee ja herkkä iho (kuten mulla)saa aikaan näppyjä vaikka kävis suihkus.Ei ainakaan mulle tehonnut.
      Joten kokeilin toista lääkärin konstia,ajelin jalkakarvat pois.Siitä tuli lisää näppyjä,mulla viikon kuluttua kaikki pois.Nyt ollut jotain vaaleita tosi kutiavia ihan kun nokkosihottumaa...ajelin taas ja näpyt katos.En tiedä sit johtuiko ajelusta mut mulle ei taida sopia jalkaturkki..Toivottavasti jotain apua..Ja ainahan ne kasvaa takas jos ajelee pois..Hih ja tunne kuin pikkupojalla :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      180
      2167
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      Jätehuolto ja kierrätys
      87
      1550
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      182
      1444
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1254
    5. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      40
      1086
    6. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1049
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      44
      965
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      97
      895
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      835
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      49
      805
    Aihe