Kiinteistönvälittäjän palkka?

Jeppe

Paljonko normaali kiinteistönvälittäjä tienaa? Siis noin keskimäärin?

21

58065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---,,,,,

      provikka palkka,jos edes jotain myyntiä/kk:ssa liksa on jotain 3000-4000€brutto/kk

      • Jeppe

        Onko tosiaan noin hyvä? Esimerkiksi jossei ole juurikaan aikaisempaa kokemusta alalta? Palkka varmaankin pääkaupunkiseudulla korkeampi kuin muualla Suomessa?

        Kävin äskettäin nimittäin suorittamassa LKV -kokeen ja ajattelin pitäisikö näihin hommiin ryhtyä?


      • ehkätulevavälittäjä

        Onko tosiaan noin hyvä? Esimerkiksi jossei ole juurikaan aikaisempaa kokemusta alalta?

        Palkka varmaankin pääkaupunkiseudulla korkeampi kuin muualla Suomessa?

        Kävin äskettäin nimittäin suorittamassa LKV -kokeen ja ajattelin pitäisikö näihin hommiin ryhtyä?


      • Välittäjä.
        Jeppe kirjoitti:

        Onko tosiaan noin hyvä? Esimerkiksi jossei ole juurikaan aikaisempaa kokemusta alalta? Palkka varmaankin pääkaupunkiseudulla korkeampi kuin muualla Suomessa?

        Kävin äskettäin nimittäin suorittamassa LKV -kokeen ja ajattelin pitäisikö näihin hommiin ryhtyä?

        Ei todellakaan. Itse olen Suomen laajuisessa organisaatiossa töissä ja 10% tienaa hyvin. Seuraavat 10% kohtuullisesti seuraavat 40% tehdastyöläisen palkkaa ja jopa 40% tekee talkoopalkalla. Itse olen ollut alalla 8 vuotta ja tienaan n 5-60 tonnia vuosi mutta vaaditaan rautaisen ammattitaidon lisäksi 6pvän työviikko ja paljon työtä


      • Ihmettelijä
        ehkätulevavälittäjä kirjoitti:

        Onko tosiaan noin hyvä? Esimerkiksi jossei ole juurikaan aikaisempaa kokemusta alalta?

        Palkka varmaankin pääkaupunkiseudulla korkeampi kuin muualla Suomessa?

        Kävin äskettäin nimittäin suorittamassa LKV -kokeen ja ajattelin pitäisikö näihin hommiin ryhtyä?

        kävit!? Ja läpi meni? Jos näin on, niin taidat olla todella hyvä opiskelija, sillä moni on ensin alalla 1-2 vuotta ja lähes koko sen ajam opiskelevat LKV kokeeseen. Arvioisin, jotta vain 10% kokeessa kävijöistä saa sen läpi ensiyrittämällä.

        Aika erikoista jotta kukaan yleensäkkään ensin suorittaa LKV tutkintoa ja sen jälkeen vasta alkaa pohtimaan, jotta pitäisikö alalla ryhtyä!?


      • nero :D
        Ihmettelijä kirjoitti:

        kävit!? Ja läpi meni? Jos näin on, niin taidat olla todella hyvä opiskelija, sillä moni on ensin alalla 1-2 vuotta ja lähes koko sen ajam opiskelevat LKV kokeeseen. Arvioisin, jotta vain 10% kokeessa kävijöistä saa sen läpi ensiyrittämällä.

        Aika erikoista jotta kukaan yleensäkkään ensin suorittaa LKV tutkintoa ja sen jälkeen vasta alkaa pohtimaan, jotta pitäisikö alalla ryhtyä!?

        Joo kyllä kävin, koska opiskelen maanmittausalalla, jossa käsitellään paljon kiinteistöihin littyviä asioita ja opettaja suositteli suorittamaan kokeen.

        Saa nyt nähä mihin tässä sitten suuntautuu...


      • toinen ihmettelijä
        nero :D kirjoitti:

        Joo kyllä kävin, koska opiskelen maanmittausalalla, jossa käsitellään paljon kiinteistöihin littyviä asioita ja opettaja suositteli suorittamaan kokeen.

        Saa nyt nähä mihin tässä sitten suuntautuu...

        "Äsken" olleen LKV-kokeen tulokset eivät tule ennen kuin tammikuussa, joten yllättävän varma olet läpipääsystä.

        Koe on sen verran vaikea, ettei sitä helpolla läpäise. Kun ajattelee viime kokeen kysymyksiä, en millään usko, että sen läpäisee joillakin maanmittausalan opinnoilla. LKV-koe vaatii muutakin lainsäädännön tuntemusta kuin kiinteistönmuodostamislain.


      • "äsken"
        toinen ihmettelijä kirjoitti:

        "Äsken" olleen LKV-kokeen tulokset eivät tule ennen kuin tammikuussa, joten yllättävän varma olet läpipääsystä.

        Koe on sen verran vaikea, ettei sitä helpolla läpäise. Kun ajattelee viime kokeen kysymyksiä, en millään usko, että sen läpäisee joillakin maanmittausalan opinnoilla. LKV-koe vaatii muutakin lainsäädännön tuntemusta kuin kiinteistönmuodostamislain.

        Kyllähän sitä pääsee ku reenailee vanhoja kokeita, ja lukee muutamia asiaan liittyviä teoksia.

        Sit vielä ku opettelee kunnolla mistä löytyy minkäkin tapauksen kohdalla käytettävä laki niin pitäisi päästä jo pitkälle.

        Myös vastaustyyli on tärkeä, eli pitää oikeasti perustella jokainen vastaus, ja viittaukset lakipykäliin täytyy laittaa.

        Koe oli tosiaan vaikea, sitä en mene kieltämään, että kyllähän sitä joutui lukemaan paljon ennestään tuntematonta asiaa. Että en aivan maanmittausasioilla läpi mennyt =)

        Enkä ollut ainoa, myös luokkakaverini pääsi kokeen läpi.


      • Myyntineuvottelijaksi ensin

        Välitysliikkeen palkkio on esim 3-5% asunnon myyntihinnasta. Välittäjän palkkio on tästä summasta 15-35%. Asuntoja pitää siis kuukaudessa hankkia ensin myyntiin useita ja sitten myös myydä eli välittää useita.
        Ei se nyt ihan niin ole, että kunhan jotain myy niin tienaa hyvin, ei todellakaan.


      • MAGGET
        Myyntineuvottelijaksi ensin kirjoitti:

        Välitysliikkeen palkkio on esim 3-5% asunnon myyntihinnasta. Välittäjän palkkio on tästä summasta 15-35%. Asuntoja pitää siis kuukaudessa hankkia ensin myyntiin useita ja sitten myös myydä eli välittää useita.
        Ei se nyt ihan niin ole, että kunhan jotain myy niin tienaa hyvin, ei todellakaan.

        Kannattaa mennä pieneen firmaan töihin. Itse olen sellaisessa ja tili on ihan eri luokkaa kuin isoissa firmoissa:) *kokemusta on*


      • Konkreettisia lukuja
        MAGGET kirjoitti:

        Kannattaa mennä pieneen firmaan töihin. Itse olen sellaisessa ja tili on ihan eri luokkaa kuin isoissa firmoissa:) *kokemusta on*

        Eli 2000€ käteen? 5000€ brutto jne. Kiitos!


      • oikkari
        Ihmettelijä kirjoitti:

        kävit!? Ja läpi meni? Jos näin on, niin taidat olla todella hyvä opiskelija, sillä moni on ensin alalla 1-2 vuotta ja lähes koko sen ajam opiskelevat LKV kokeeseen. Arvioisin, jotta vain 10% kokeessa kävijöistä saa sen läpi ensiyrittämällä.

        Aika erikoista jotta kukaan yleensäkkään ensin suorittaa LKV tutkintoa ja sen jälkeen vasta alkaa pohtimaan, jotta pitäisikö alalla ryhtyä!?

        Itse mietin tässä juuri, että voisin opintojen ohessa ehkä saada sivutuloja kiinteistönvälittäjänä. Olen opiskellut 6 vuotta Helsingin yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa lakia. Kävin äsken kauppakamarin sivulla tutustumassa vanhoihin kokeisiin. Eipä näyttänyt kovin vaikeilta. Luin tehtävät sekä arvosteluperusteet läpi. Arvioin, että olisin hyvinkin saattanut läpäistä kokeen vaikka heti ilman sen enempää lukemista. Lakikirjoilla selviäisin varmasti kokeesta ja vieläpä hyvin pistein. Viikon valmistautumisella koe olisi täysin läpihuutojuttu. Olen jo aiemmin katsellut ja ihmetellyt kaikkien 3 käyttämäni kiinteistönvälittäjän suorituksia ja ammattitaitoa. Vain yksi heistä oli suorittanut LKV-kokeen. Toisinsanoen luottaisin kiinteistönvälityksen ennemmin opintojensa puolivälissä olevalle oikeustieteen ylioppilaalle, kuin keskiverto kiinteistönvälittäjälle - etenkään sellaiselle, joka ei ole edes mainittua koetta suorittanut. Joten kyllä, minäkin ajattelin käydä suorittamassa kokeen ja katsoa, josko pääsis myymään makeita kämppiä. Harmittelin vain huomattuani, etten miettinyt asiaa kaksi viikkoa sitten - koe pidettiin Helsingissä 17,11, Koe pidetään kahdesti vuodessa, touko- ja marraskuun tietämillä. Kevättä odotellessa, Hyvää joulua kaikille!


      • antero123454
        Välittäjä. kirjoitti:

        Ei todellakaan. Itse olen Suomen laajuisessa organisaatiossa töissä ja 10% tienaa hyvin. Seuraavat 10% kohtuullisesti seuraavat 40% tehdastyöläisen palkkaa ja jopa 40% tekee talkoopalkalla. Itse olen ollut alalla 8 vuotta ja tienaan n 5-60 tonnia vuosi mutta vaaditaan rautaisen ammattitaidon lisäksi 6pvän työviikko ja paljon työtä

        Jos tienaat 50 tonttuu vuodessa kiinteistövälittäjänä nii et kyllä monta kauppaa kuukaudessa tee...


    • Ei ihan

      Itse en ole koskaan edes omistanut asuntoa saati sitten välittänyt niitä. Opiskelin yhden syksyn ja kävin kokeessa. Jäi 2 pistettä vaille läpipääsy. Kaiken siis opiskelin ihan vain kirjoja lukemalla. En siis todellakaan ihmettele, jos joku on päässyt läpi ekalla. Vastaustyyli merkitsee tosi paljon ja lakikirjan taitava käyttö.

    • dsgdsgdfs

      palkka ei riipu yhtään paikkakunnasta, suoraan pystymetsästä tullut voi myydä paremmin kuin ammattilainen, hyvät puhelahjat vaan ja siisti pukeutuminen ja tietynlainen narsistin luonne takaavat menestyksen...myyntialan kokemus on eduksi, ja jos asiakas on kiinnostunut mutta ei osta, pitää saada syy selville hienotunteisesti..psykologiaa..ja verkostot ja niiden laajentaminen kuka etsii minkälaista asuntoa ja kenellä on myynnissä tai tulossa myyntiin..lkv-tutkinnon voi suorittaa työn ohessa.sillä ei oo paljoa merkitystä menestykseen niinkään kuin em.seikoilla.itse olen sitä mieltä että kohde myy itsensä ilman välittäjiäkin, en hirveesti piittaa myyntimiehistä..moni vaihtaa asunnon pienempään esim.puolison kuoltua ja välittäjät teeskentelee tekopyhää jne. pohjimmaisena rahankiilto silmissä kuitenkin..

      • Elmeri Juusto

        Herätys pahvi! Asia varmaankin on pääsääntöisesti juuri kuten kuvailit. Kunhan saadaan psykologiaa käyttämällä myydyksi. Se on varmasti monen välittäjän motto - varsinkin sellaisten, jotka ajattelevat kuten sinä. Jos pidät kiinteistönvälityksen pääteemana hyviä puhelahjoja sekä "myyntimiehen otetta", olet heikoilla jäillä.
        Onnistuneen välityksen keskeisin tekijä ja välttämättömyys on se, että välittäjä tuntee tapaukseen vaikuttavat juridiset seikat. Koska jos ei tiedä, niin saatta ajautua ongelmiin. Suurin osa kaupoista varmasti onkin kivuttomia tapauksia, mutta pommin satuttua kohdalle, on syytä tunnistaa oma vastuunsa. Rahankiilto ei riitä valaisemaan tietäsi, jos joudut vaikeuksiin ja vastaamaan tietämättömyytesi seurauksista.


    • mietinvain

      Minkälainen pohjakoulutus tarvii olla ja esim. lukiossa mitä aineita kannattaisi kirjottaa jotta hyötyisi niistä tällä alla?

    • Juakka

      Mä ainakik tienaan 6002€ yksityisellä sektorilla

    • TuukaupoilleStadiin

      Itse olen ollut alalla 17 vuotta ja palkka on siellä n. 19000/kk. Myyn asuntoja Helsingin ydinkeskustassa ja hieman sen ulkopuolella. Myyn noin 10-20 asuntoa/kk ja olen yksityinen eli palkka on kovempi kuin suuryrityksissä. Mutta toisaalta, onhan alalla oltu ja mainetta kerätty jo tovin.

    • Mözi

      Suomalaisista on tullut kateellisia jos joku menestyy kovalla työllä. Aina keksitään joku syy, millä saadaan näyttämään kyseisellä alalla työskentelevä henkilö on vähintään, epärehellisin keinoin menestynyt, tai epäpätevä tehtäväänsä, jota on jo harjoittanut vuosia.

    • Anonyymi

      Jos toimiston omistaja tienaa..Työntekijät harvoin pääsee palkoille... Kuukaudessa pitäisi myydä 4-6 asuntoa ja se ainakin täällä keskisuomessa on täysi mahdottomuus...
      Joten en suosittele...Orjatyötä ja maksaa että saa harrastaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe