ylinopeusvalvonta on autoverotusta

KL88

Poliisin suorittaman ylinopeusvalvonnan luonne osana autoverotusta tulee harvinaisen selvästi esiin selostuksessa Helsingin seudun tiukentuvasta liikennevalvonnasta. Toiminnan tavoitteena on kuulemma, että joka kymmenes Helsingin liikenteessä autoileva saa sakon tai muun palautteen poliisilta. Tarkoituksena on esim. puuttua jo viiden kilometrin ylinopeuksiin 50 kilometrin alueella.
Oma näkemykseni on, että tällaiselle toiminnalla ei ole mitään tekemistä liikkeeneturavallisuuden kanssa, se on vain yksi keino nyhtää autoilijoilta lisää rahaan valtion pohjattomaan kirstuun. Voi myös ihmetellä, että tällaiseen kiusantekoonko, poliisinkin toiminnan rahoittava, suomalainen veronmaksaja haluaa rahansa käytettävän.

16

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta!

tuloveroa tai arvonlisäveroa ylös ja tällainen kiusanteko pois!

• veroa

On tässä sakkoverossa kuitenkin yksi hyväkin puoli. Jos haluaa, niin sen voi välttää useimmiten kokonaan omalla ajokäytöksellään.

• asiaa...

Mutta eikös ylinopeuden ajaminen ole rikos?

• ja minä

Kysyn toista asiaa:
        Mitä jos kaikki lopettaisisivat ylinopeuden ajamisen? Suomessa olisi edelleen 67 miljoonan sakkobudjetti täytettävänä, ja sitä täytettäisiin vaikka kriminalisoimalla nenänkaivuu ajon aikana.
        Silloin nenänkaivuustakin tulisi rikos, eikö totta? Ja sinä jättäisit räät nenääsi, vai mitä?

• niistäisin
        ja minä kirjoitti:

Kysyn toista asiaa:
        Mitä jos kaikki lopettaisisivat ylinopeuden ajamisen? Suomessa olisi edelleen 67 miljoonan sakkobudjetti täytettävänä, ja sitä täytettäisiin vaikka kriminalisoimalla nenänkaivuu ajon aikana.
        Silloin nenänkaivuustakin tulisi rikos, eikö totta? Ja sinä jättäisit räät nenääsi, vai mitä?

ennen ajamaan lähtöä?

• ...minua.
        ja minä kirjoitti:

Kysyn toista asiaa:

Kyllä minusta 67 miljoonan sakkobudjettikin voidaan saada täytettyä niillä, jotka rikkovat laikia. Sori vaan, rikolliset.

• Helsingille
        ja minä kirjoitti:

Kysyn toista asiaa:

Ei valtiolle.

• K.Ä.

..talousrikostutkimus? Onko siinäkin kyse vain veroluontoisesta toiminnasta? Entäs huumausainerikokset? Niitäkin ratkotaan vain siksi, että saataisiin rahaa? Ja Nils Gustafssonia vastaan nostettiin syyte vain valtion talouden paikkaamiseksi?

• KL88

Jos et näe eroa 5 km ylinopeudessa ja kolmen ihmisen murhassa, niin ongelma on ehkä sinun.
        Jos resurssit ovat rajoitetut, niin täytyy priorisoida, ja 5 km ylinopeuden kyttääminen ei ole ainkaan minun listani kärkipäässä. Kun samaan aikaan esim. Kaisanimenpuistossa tapahtuu erilaisia juttuja esim. alle 15 v. tytöille.

• päästiin asiaan
        KL88 kirjoitti:

Jos et näe eroa 5 km ylinopeudessa ja kolmen ihmisen murhassa, niin ongelma on ehkä sinun.
        Jos resurssit ovat rajoitetut, niin täytyy priorisoida, ja 5 km ylinopeuden kyttääminen ei ole ainkaan minun listani kärkipäässä. Kun samaan aikaan esim. Kaisanimenpuistossa tapahtuu erilaisia juttuja esim. alle 15 v. tytöille.

Ylinopeuksia kyttäävät, vaikka Kyllikki Saaren murhaajakin on vielä vapaana...

• K.Ä.
        KL88 kirjoitti:

Mistä päättelet, etten näkisi eroa? Eihän 5 km/h:n ylityksestä saa kuin korkeintaan huomautuksen. Kolmen ihmisen murhasta saa elinkautisen?

Kolmen ihmisen murhaa tutkitaan useiden kokeneiden rikostutkijoiden voimin vuosikymmeniä. Ylinopeutta valvoo tolppa. Eikös siinä ole aika isokin ero?

• Pena

Sehän on loistava idea. Autovero sakoilla kerättäväksi. Minähän en aikoisi osallistua autoveron maksuun silloin ollenkaan. Auto halvalla alle, ja antaa muiden maksella verot. Nyt on takana jo noin miljoona kilometriä ilman ainuttakaan ylinopeussakkoa.

• progressiivinen autoverotus...

Hei. Kerrankin voin itse päättää verotuksestani.
      Jess.
      Pidän sen nollassa prosentissa.
      Makselkaa te hätäisemmät enemmän.

• ylinopeusvalvonta on autove...

mutta jos/kun sinne valtion pohjattomaan kassaan
      kuitenkin rahaa on saatava niin parempi näin
      kuin että se otetaan kaikilta.

Nyt voi edes vähän yrittää vaikuttaa verotukseensa.

• Helsingin kaupungille

Sakot kartuttaa kaupungin kassaa. Siksi tuöostavoite on 10 x.

• valvoa enemmän

nykyäänhän valvonta on ihan olematonta. Rahaahan ei nyhdetä autoilijoilta vaan ylinopeutta ajavilta. Eli minä en maksa yhtään ylimääräistä "autoveroa" kun noudatan rajoituksia. Ja se on vielä erittäin helppoa, katselee vain mitä liikennemerkit määräävät . Siinä ei todellakaan ole kyse kiusanteosta vaan liikennesääntöjen noudattamisesta.

Ja liikenne olisi varmasti paljon turvallisempaa, jos kaikki tiet olisi valvonnan piirissä. No kai tästä joku pälli on taas ihan eri mieltä, kun haluaisi kaahata ilman rajoituksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      123
      7120
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      122
      4907
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      64
      4235
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3453
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      723
      2250
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      271
      1671
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1455
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1418
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1374
    10. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1356
    Aihe