Haluamme etta lapsemme oppisi suomen kielta kotonaan. Eli pitaisi loytaa taalla Skotlannissa asuva suomalainen lastenhoitaja jolla on oma asunto.
Mutta en usko etta loydamme suomenkielisen joka asuu omassa kotonaan (maksaen yleensa 1000 EUR / kk elamisesta) ja tulee meille alle 800 EUR kuukausipalkalla arkipaiviksi - josta menee lisaksi vero koska vain au pairit ovat verovapaita.
Ko. henkilon piatisi ottaa pankkilaina ollakseen toissa meilla.
Onko suomalaisen au pairin palkkaaminen ainoa vaihtoehto ? Molemmat osapuolet hyotyvat koska nyt lastenhoitaja jaa voitolla sen 500 EUR (?) kuukaudessa verovapaana ja me saamme suomenkielisen lastenhoitajan.
Kaikki ideat ovat tervetulleita!
Vaihtoehto au pairille
3
923
Vastaukset
- Onhan...
se au-pair ainakin hyvä vaihtoehto!! Vielä kun löydätte perheeseenne sopivan tytön!
Itse olen myös täällä puhumassa lapsille suomea, joka on suuri osa työnkuvaani täällä! Hyvin on mennyt ja ihanaa on ollut!! Perhe on aivan paras!! :] - jos
jos ette halua au pairia asumaan luoksenne, voisitte kysellä paikkakuntanne muilta perheiltä (jotka haluavat au pairin) hieman yhteistyötä.
esim. minä asuin 4 au pair tytön kanssa vuokratussa talossa (vuokra £100 per naama), ja perhe maksoi sen ja myös viikorahan ja laskut (mitkä olivat aika minimaaliset). Työskentelin perheessä vain päivisin, niin kuin "au pairina" ja illat viikon loput tein mitä halusin. Hankin itselleni myös viikonloppu työn kahvilasta, josta sain hieman extra tuloja.
jos olette valmis pistämään tyttöön sen 800 euroa, mikä on kai noin 500 puntaa kuussa, niin kyllä se elin kustannuksiin riittää ihan hyvin. 100nen vuokraan ja 400 käyttörahaa.- Glenmorgan
"jos olette valmis pistämään tyttöön sen 800 euroa, mikä on kai noin 500 puntaa kuussa, niin kyllä se elin kustannuksiin riittää ihan hyvin. 100nen vuokraan ja 400 käyttörahaa."
Silloin tyton pitaa maksaa omat iltaruoat jne., eli taskurahasta jaa viela vahemman. Ja jaetussa kampassa hanen pitaa viela siivota/pyykata/jne. toiden jalkeen illalla ? Saattaa menna orjatyon puolelle !
Ei meilla au pairin ottamista vastaan ole mitaan mutta kun joku ehdotti aikaisemmissa keskusteluissa etta nanny on parempi niin ajattelin etta olenko jotekin laskenut vaarin.
Eli luulenpa etta palkkaamme suomalaisen au pairin kesakuussa 2006..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m884464Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013860Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432792
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222372- 232076
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151772Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725