Vaihtoehto au pairille

Glenmorgan

Haluamme etta lapsemme oppisi suomen kielta kotonaan. Eli pitaisi loytaa taalla Skotlannissa asuva suomalainen lastenhoitaja jolla on oma asunto.

Mutta en usko etta loydamme suomenkielisen joka asuu omassa kotonaan (maksaen yleensa 1000 EUR / kk elamisesta) ja tulee meille alle 800 EUR kuukausipalkalla arkipaiviksi - josta menee lisaksi vero koska vain au pairit ovat verovapaita.

Ko. henkilon piatisi ottaa pankkilaina ollakseen toissa meilla.

Onko suomalaisen au pairin palkkaaminen ainoa vaihtoehto ? Molemmat osapuolet hyotyvat koska nyt lastenhoitaja jaa voitolla sen 500 EUR (?) kuukaudessa verovapaana ja me saamme suomenkielisen lastenhoitajan.

Kaikki ideat ovat tervetulleita!

3

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan...

se au-pair ainakin hyvä vaihtoehto!! Vielä kun löydätte perheeseenne sopivan tytön!

Itse olen myös täällä puhumassa lapsille suomea, joka on suuri osa työnkuvaani täällä! Hyvin on mennyt ja ihanaa on ollut!! Perhe on aivan paras!! :]

• jos

jos ette halua au pairia asumaan luoksenne, voisitte kysellä paikkakuntanne muilta perheiltä (jotka haluavat au pairin) hieman yhteistyötä.

esim. minä asuin 4 au pair tytön kanssa vuokratussa talossa (vuokra £100 per naama), ja perhe maksoi sen ja myös viikorahan ja laskut (mitkä olivat aika minimaaliset). Työskentelin perheessä vain päivisin, niin kuin "au pairina" ja illat viikon loput tein mitä halusin. Hankin itselleni myös viikonloppu työn kahvilasta, josta sain hieman extra tuloja.

jos olette valmis pistämään tyttöön sen 800 euroa, mikä on kai noin 500 puntaa kuussa, niin kyllä se elin kustannuksiin riittää ihan hyvin. 100nen vuokraan ja 400 käyttörahaa.

• Glenmorgan

"jos olette valmis pistämään tyttöön sen 800 euroa, mikä on kai noin 500 puntaa kuussa, niin kyllä se elin kustannuksiin riittää ihan hyvin. 100nen vuokraan ja 400 käyttörahaa."

Silloin tyton pitaa maksaa omat iltaruoat jne., eli taskurahasta jaa viela vahemman. Ja jaetussa kampassa hanen pitaa viela siivota/pyykata/jne. toiden jalkeen illalla ? Saattaa menna orjatyon puolelle !

Ei meilla au pairin ottamista vastaan ole mitaan mutta kun joku ehdotti aikaisemmissa keskusteluissa etta nanny on parempi niin ajattelin etta olenko jotekin laskenut vaarin.

Eli luulenpa etta palkkaamme suomalaisen au pairin kesakuussa 2006..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      88
      4464
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3860
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3529
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3210
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2792
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2372
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2076
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1772
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe