Hullu pomo

kuriin?!MITEN?

Meidän psykopaattinen mielenhäiriöinen pomo jakelee meille varoituksia, joihin syyt hän keksii omasta päästään. Eli yrittää savustaa pihalle porukkaa. Mitä tällaiselle kusipäälle voi tehdä?! Kuinka vastaan varoitukseen, jos tiedän (ja muutkin voivat todistaa) ettei sille ole mitään aihetta?!

25

5286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiken kokenut

      No tuollaisia outoja on luottamusmiehissäkin. He jotkut luulevat olevansa ainakin pomo, tai vieläkin ylempi.
      No totta puhuen valtaahan heillä onkin, koska on liiton täysi tuki on takana. Mutta tuskin on oikeutta savustaa työtoveri ulos.
      Porukan voimin mustamaalaamisella se onnistuu mainiosti. Sitten sitä muka niin kauniisti sievistellään ja puhutaan omaan pussiin että itse lähdin.

    • PSYKOPAATTI=

      VAIHDA TYÖPAIKKAA JA NOPEASTI!!

      • vastaan

        Mä en alistu moiseen nöyryyttämiseen vaan taistelen oikeuksistani viimeiseen asti. Työnantaja on muutenkin rikkonut niin räikeästi eri työlakeja, jotta jos juttu menee joskus käräjille, niin tiedän voittavani jutun 10-0.


    • Kaikkea nähnyt

      "Varoitus voi olla suullinen tai kirjallinen. Varoituksen tulee perustua tosiasiallisiin tapahtumiin ja sen tulee olla siten yksilöity, että työntekijä ymmärtää, mistä on kysymys ja että hän voi sen perusteella korjata menettelyään tai käyttäytymistään.

      Varoituksen on lisäksi oltava niin selkeä, että työntekijä ymmärtää, että jollei hän muuta käyttäytymistään, työnantaja saattaa irtisanoa hänet. Varoituksen tarkoituksena on siis ilmoittaa työntekijälle, että hän on menetellyt moitittavasti ja antaa hänelle mahdollisuus toimia toisin seuraavalla kerralla.

      Laissa ei ole säädetty varoitusten määrästä eikä niiden voimassaolosta mitään. Varoituskäytännön tulee kuitenkin olla johdonmukainen ja tasapuolinen. Varoitus on voimassa sitä kauemmin mitä vakavammasta rikkomuksesta on kysymys.

      Jos työntekijä ei ole syyllistynyt mihinkään rikkomukseen, varoitus on merkityksetön eikä työnantaja voi vedota siihen irtisanomisperusteena. Epäselvyyksien välttämiseksi työntekijän tulisi kuitenkin aina todisteellisesti kiistää aiheeton varoitus. Kiistäminen voi tapahtua suullisesti tai kirjallisesti. Olennaista on, että työntekijä voi tarvittaessa todistaa ilmoittaneensa työnantajalle, että varoitus on hänen mielestään ollut aiheeton.

      Antamalla varoituksen työnantaja menettää oikeuden vedota rikkomukseen päättämisperusteena myöhemmin, ellei kyse ole samanlaiseen tekoon syyllistymisestä."

      Nappasin suoraan tuolta
      http://www.erto.fi/tyosuhdeneuvonta/tyosuhdeopas/irtisanomisperusteet/#varoitus

      • ja vielä lisää

        Tämä on samalta sivulta kopioitu:

        Jos työntekijä ei ole syyllistynyt mihinkään rikkomukseen, varoitus on merkityksetön eikä työnantaja voi vedota siihen irtisanomisperusteena. Epäselvyyksien välttämiseksi työntekijän tulisi kuitenkin aina todisteellisesti kiistää aiheeton varoitus. Kiistäminen voi tapahtua suullisesti tai kirjallisesti. Olennaista on, että työntekijä voi tarvittaessa todistaa ilmoittaneensa työnantajalle, että varoitus on hänen mielestään ollut aiheeton.

        Antamalla varoituksen työnantaja menettää oikeuden vedota rikkomukseen päättämisperusteena myöhemmin, ellei kyse ole samanlaiseen tekoon syyllistymisestä.

        Esimerkki 1:
        Työnantaja antoi työntekijälle kirjallisen varoituksen. Varoitus oli kuitenkin yksilöimätön, minkä vuoksi työntekijä jätti luottamusmiehen läsnäollessa työnantajalle seuraavansisältöisen kirjeen:

        ”En hyväksy minulle annettua varoitusta, koska se on perusteeton/yksilöimätön
        Päiväys ja allekirjoitus


        Eli täytyy kirjoittaa oma vastine tähän varoitukseen ja luovuttaa se työnantajalle todistetusti. Vaikkapa kirjatulla kirjeellä, ellen todistajaa saa.


    • maisteri

      Työskentelen yliopisto-opettajana eteläisessä Suomessa. Työyhteisömme on sairastunut äärimmilleen. Määräaikaiset työsuhtet ovat lähes jokaisen työntekijän arkea. Koskaan ei voi tietää, kuka vaanii selkäni takana minun työpaikkaa. Tämä aiheuttaa hirvittäviä asetelmiä työyhteisössä.

      Kiusaajani on psykopaatti, jolle ei mikään hoito tuo apua hänen vaivaan. Hän on sekoittanut koko laitoksen omiin sairaisiin juttuihinsa ja lisäksi käyttää opiskelijoitamme stasilaisina tiedontuojina ja opetuksen sabotoijina.

      Arvoisat akateemiset, saman kokeneet kollegat; kirjoittakaa ja purkakaa sydäntänne. Olen itse saanut kiusaajani ja hänen avustajansa "rysän päältä kiinni" ja avustajien tunnustukset osallisuudestaan kiusaamiseeni. Tällainen toiminta saa yliopiston opetuksen kaaokseen ja työn tekeminen on mahdotonta. Olen sanoin kuvaamattoman väsynyt, minulla on kaikki stresioireet, mutta en anna periksi kiusaajalleni. En jää uhallakaan sairaslomalle, jota työterveyshuolto ehdotti. En taivu kiusaajani mieliksi. Onneksi työterveyshuolto kertoi, että en ole ainoa enkä ensimmäinen uhri laitoksellamme. Viime aikoina energiani on mennyt opetuksen kehittelyn asemesta kiusaajan seuraavaan iskuun varautumiseen ja hänen paljastamiseensa. Varmaankin kannattaisi työnantajan huolehtia henkilöstöstään paremmin hyvän työtuloksen saamiseksi.

      Maisteri

      • Kipupiste

        "Koskaan ei voi tietää, kuka vaanii selkäni takana minun työpaikkaa. Tämä aiheuttaa hirvittäviä asetelmiä työyhteisössä."

        Näin se tuntuu näissä "akateemisissa" ympyröissä menevän myös teollisuuden puolella. Firmaan tulee uusi tulokas, jota ei pystytä palkkaamaan vakituiseksi (ei ole rittävästi projekteja) niin eikös tämä ala vaania jonkun vakituisen työpaikkaa itselleen.

        Minun tähänastinen työurani elektroniikan ammattilaisena katkesi Elektrobitillä siihen, kun Vaasasta tullut opiskelija halusi työpaikkani itselleen, oltuaan useita määräaikaisia kausia töissä saamata vakituista paikkaa. Ensin hän alkoi kadehtia siitä, että minulla on vaimo, koti ja lapsia ja lopulta jäi rysän päältä kiinni puheistaan, joissa hän leimasi minua "hulluksi" ja sanoi että jos hän olisi esimies, pistäisi ensimmäisenä minut etsimään muuta työtä.

        Noin vuosi tästä, ja esimies pisti etsimään muuta työtä - jota ei ole tähänkään päivään mennessä löytynyt. Ei tarvita kuin hyvät puheenlahjat ja sopivasti vakuutava olemus, niin sillä saa ihmeitä aikaan ja vakituisen työn itselleen. Varsinaisella ammattiosaamisella tai kokemusvuosilla (joita minulla taas olisi ollut) ei ole mitään merkitystä enää nykypäivänä. Töissä ovat ne, jotka kaikista häikäilemättömin keinoin uskaltavat jyrätä muut alleen.


      • Kaiken kokenut
        Kipupiste kirjoitti:

        "Koskaan ei voi tietää, kuka vaanii selkäni takana minun työpaikkaa. Tämä aiheuttaa hirvittäviä asetelmiä työyhteisössä."

        Näin se tuntuu näissä "akateemisissa" ympyröissä menevän myös teollisuuden puolella. Firmaan tulee uusi tulokas, jota ei pystytä palkkaamaan vakituiseksi (ei ole rittävästi projekteja) niin eikös tämä ala vaania jonkun vakituisen työpaikkaa itselleen.

        Minun tähänastinen työurani elektroniikan ammattilaisena katkesi Elektrobitillä siihen, kun Vaasasta tullut opiskelija halusi työpaikkani itselleen, oltuaan useita määräaikaisia kausia töissä saamata vakituista paikkaa. Ensin hän alkoi kadehtia siitä, että minulla on vaimo, koti ja lapsia ja lopulta jäi rysän päältä kiinni puheistaan, joissa hän leimasi minua "hulluksi" ja sanoi että jos hän olisi esimies, pistäisi ensimmäisenä minut etsimään muuta työtä.

        Noin vuosi tästä, ja esimies pisti etsimään muuta työtä - jota ei ole tähänkään päivään mennessä löytynyt. Ei tarvita kuin hyvät puheenlahjat ja sopivasti vakuutava olemus, niin sillä saa ihmeitä aikaan ja vakituisen työn itselleen. Varsinaisella ammattiosaamisella tai kokemusvuosilla (joita minulla taas olisi ollut) ei ole mitään merkitystä enää nykypäivänä. Töissä ovat ne, jotka kaikista häikäilemättömin keinoin uskaltavat jyrätä muut alleen.

        Juuri niin myös kävi minun kohdalla Outokummussa eräässä lihafirmassa.
        Minä hyvällä hyvyyttäni hommasin saman alan työttömän työtoverin töihin.
        Kuinka ollakaan. Hän sai pärstäkertoimen, lipeväkielisyyden,pääluottamusmiehen sekä osaporukan suosituksen perusteella vakinaisen työpaikan ja minä kenkää.
        Itse esimies sai minun mustamaalauksen jälkeen ylennyksen oikein tuotantopäälliköksi.
        Että semmonen tapaus. No kaipa ovat kaikki jäljellä olevat työtoverit onnellisia.


      • On tosiaan koko työyhteisön ongelma, ei vain kiusaajan ja kiusatun.
        Avustajat ovat yhtä syyllisiä kiusaamiseen, kuin itse kiusaajakin.
        Positiivista on tuo tieto, että kiusaaminen on työterveydenhuollonkin mielestä koko työyhteisöön levinnyt ongelma.

        Itse en ole akateemisesti koulutettu, mutta työtovereina oli korkeasti koulutettujakin.

        Niin se meni minullakin, yöt meni valvoessa ja miettiessä puolustuskeinoja seuraavaa työpaivää varten, pelkäsin mennä töihin.
        Lopulta väsymys teki minulle täydellisen stopin, nukuin 2 päivää, enkä pystynyt edes nousemaan vuoteesta.
        Koeta pitää huolta terveydestäsi, vaikka sitten sairaslomin, tuosta romahduksestani on ensi helmikuussa 2 vuotta ja vasta nyt syksyn aikana ovat voimani alkaneet hiljalleen palautua.


      • riivitty
        HCD kirjoitti:

        On tosiaan koko työyhteisön ongelma, ei vain kiusaajan ja kiusatun.
        Avustajat ovat yhtä syyllisiä kiusaamiseen, kuin itse kiusaajakin.
        Positiivista on tuo tieto, että kiusaaminen on työterveydenhuollonkin mielestä koko työyhteisöön levinnyt ongelma.

        Itse en ole akateemisesti koulutettu, mutta työtovereina oli korkeasti koulutettujakin.

        Niin se meni minullakin, yöt meni valvoessa ja miettiessä puolustuskeinoja seuraavaa työpaivää varten, pelkäsin mennä töihin.
        Lopulta väsymys teki minulle täydellisen stopin, nukuin 2 päivää, enkä pystynyt edes nousemaan vuoteesta.
        Koeta pitää huolta terveydestäsi, vaikka sitten sairaslomin, tuosta romahduksestani on ensi helmikuussa 2 vuotta ja vasta nyt syksyn aikana ovat voimani alkaneet hiljalleen palautua.

        Kun ensimmäistä kertaa otin yhteyttä työsuojelupiiriin tapahtumien jo kärjistyttyä, sain tähänastisista parhaan neuvon. Piirin edustaja kehotti jäämään sairaslomalle heti ja tekemään tutkintapyynnön.

        En tehnyt niin vaan sinnittelin. Ei kannattanut; pian jo simputus jatkui ja sairastuin. Ja aikanaan minut myös irtisanottiin.

        Siihen mennessä olin sietänyt epäasiallista kohtelua jo pari vuotta ja se oli haitannut työntekoani koko ajan. Kerroin häiritsijälleni hänen toimintansa haitallisuudesta melko pian häirinnän alettua. Työrauhaa en kuitenkaan enää saanut.

        Tässä ja nyt pidän tärkeänä nopeaa ja voimakasta reagointia häirintään. Lopputulos saattaa toki olla aivan sama - häirikkö jää, häiritty laitetaan pois. Tärkeää on kuitenkin myös tapa millä asia hoidetaan. Työyhteisöistä en usko löytyvän juuri lainkaan osaamista häirintätapauksen käsittelyyn. Liitollekin asia voi olla vieras. Työsuojelupiiri sentään on asiasta ainakin velvollinen tietämään. Toiminnan tasosta ei taas osaa kommentoida - ehkä se kuitenkin on tyhjää parempi.

        Toipuminen on vaiheittaista, välillä menee paremmin, joskus tulee takapakkia. Keskusteluavusta on hyötyä asioiden käsittelyssä.

        Yksi on kuitenkin varma fakta. En ole kärsinyt yhdestäkään flunssasta enkä muustakaan pikkutaudista sen koommin, kun työpaikalta viimeisen kerran läksin. Niin paljon sairas työyhteisö vaikutti minuun fyysisesti.

        Sairas työyhteisö on mielestäni uhka myös fyysiselle terveydelle. Tämän kun saisi yritysten nokkamiehille ja poliitikoillekin vihdoin jakeluun.


      • irtisanottiin?!
        riivitty kirjoitti:

        Kun ensimmäistä kertaa otin yhteyttä työsuojelupiiriin tapahtumien jo kärjistyttyä, sain tähänastisista parhaan neuvon. Piirin edustaja kehotti jäämään sairaslomalle heti ja tekemään tutkintapyynnön.

        En tehnyt niin vaan sinnittelin. Ei kannattanut; pian jo simputus jatkui ja sairastuin. Ja aikanaan minut myös irtisanottiin.

        Siihen mennessä olin sietänyt epäasiallista kohtelua jo pari vuotta ja se oli haitannut työntekoani koko ajan. Kerroin häiritsijälleni hänen toimintansa haitallisuudesta melko pian häirinnän alettua. Työrauhaa en kuitenkaan enää saanut.

        Tässä ja nyt pidän tärkeänä nopeaa ja voimakasta reagointia häirintään. Lopputulos saattaa toki olla aivan sama - häirikkö jää, häiritty laitetaan pois. Tärkeää on kuitenkin myös tapa millä asia hoidetaan. Työyhteisöistä en usko löytyvän juuri lainkaan osaamista häirintätapauksen käsittelyyn. Liitollekin asia voi olla vieras. Työsuojelupiiri sentään on asiasta ainakin velvollinen tietämään. Toiminnan tasosta ei taas osaa kommentoida - ehkä se kuitenkin on tyhjää parempi.

        Toipuminen on vaiheittaista, välillä menee paremmin, joskus tulee takapakkia. Keskusteluavusta on hyötyä asioiden käsittelyssä.

        Yksi on kuitenkin varma fakta. En ole kärsinyt yhdestäkään flunssasta enkä muustakaan pikkutaudista sen koommin, kun työpaikalta viimeisen kerran läksin. Niin paljon sairas työyhteisö vaikutti minuun fyysisesti.

        Sairas työyhteisö on mielestäni uhka myös fyysiselle terveydelle. Tämän kun saisi yritysten nokkamiehille ja poliitikoillekin vihdoin jakeluun.

        Miksi sinut irtisanottiin sitten lopulta ja oliko syy mielestäsi pätevä? Miksi et lähtenyt käräjöimään asiastasi, jos olet ollut kiusattu/häiritty? Olisit voinut voittaa jutun hyvinkin helposti ja saada mojovat korvaukset...


      • irtisanottiin?! kirjoitti:

        Miksi sinut irtisanottiin sitten lopulta ja oliko syy mielestäsi pätevä? Miksi et lähtenyt käräjöimään asiastasi, jos olet ollut kiusattu/häiritty? Olisit voinut voittaa jutun hyvinkin helposti ja saada mojovat korvaukset...

        "Olisit voinut voittaa jutun hyvinkin helposti ja saada mojovat korvaukset..."

        Ei näitä irtisanomis juttuja voiteta "hyvinkin helposti", vaikka olisi millaiset todisteet, niin oikeudessa on tilanne se, kuin lantilla heittäisi, riippuu paljolti tuomarista ja lautamiehistä, mikä päätös tulee.

        Sen lisäksi kiusaamis asia oikeudessa on vieläkin hankalampi, en tiedä yhtään tapausta Suomessa, jossa kiusatulle olisi kiusaamisen takia korvauksia myönnetty.


      • riivitty
        irtisanottiin?! kirjoitti:

        Miksi sinut irtisanottiin sitten lopulta ja oliko syy mielestäsi pätevä? Miksi et lähtenyt käräjöimään asiastasi, jos olet ollut kiusattu/häiritty? Olisit voinut voittaa jutun hyvinkin helposti ja saada mojovat korvaukset...

        Syyt olivat suoraan sanottuna täysin tuulesta temmattuja. Sairaan mielen tuotoksia kenties? Vahinko vaan että nykyään tietynlaiset "persoonallisuudet" ovat suosittuja johtotehtävissä.

        Jatkoa seuraa kyllä. Askel askeleelta.

        Ajatus: jokaisessa ammatillisessa koulutuksessa pitäisi olla kurssi mieleltään sairaiden ja persoonallisuushäiriöisten työtovereiden kohtaamisesta. Helpottaisi molemmin puolin asioiden käisttelyä, kun tietäisi miten toimia. Hullukin kollega voisi saada tukea ja kokea jotain positiivistakin välillä.

        Häiriköt ja kiusaajatkin ansaitsevat sääliä. Omaa pahaa oloaan he purkavat. Rajoja ja rakkautta nekin poloiset tarvitsevat. Ja kiusatut taas suojakseen tiukasti valvotun lain.


      • Kerää näyttöä!
        HCD kirjoitti:

        "Olisit voinut voittaa jutun hyvinkin helposti ja saada mojovat korvaukset..."

        Ei näitä irtisanomis juttuja voiteta "hyvinkin helposti", vaikka olisi millaiset todisteet, niin oikeudessa on tilanne se, kuin lantilla heittäisi, riippuu paljolti tuomarista ja lautamiehistä, mikä päätös tulee.

        Sen lisäksi kiusaamis asia oikeudessa on vieläkin hankalampi, en tiedä yhtään tapausta Suomessa, jossa kiusatulle olisi kiusaamisen takia korvauksia myönnetty.

        Kerätkää näyttöä kiusaajan toimista. Näin minäkin olen toiminut. Kirjoittakaa esim. päiväkirjaa kaikista asioista, joita kiusaajat harjoittavat. Minä olen saanut pomoni näin "liriin"...äijä nimittäin rikkoo työaikalakia jatkuvasti, kiusaa/häiriköi vaikka on työsuojeluvaltuutettu. Kannattaa myös käydä lekurissa valittamasssa kiusaamisesta, niin saa yhden lisätodisteen kiusaamisen vaikutuksista. Kyllä kiusattu oikeutta saa ja kiusaaja joutuu kuseen, jos ei tajua lopettaa toimintaansa.


      • Kaiken kokenut
        riivitty kirjoitti:

        Syyt olivat suoraan sanottuna täysin tuulesta temmattuja. Sairaan mielen tuotoksia kenties? Vahinko vaan että nykyään tietynlaiset "persoonallisuudet" ovat suosittuja johtotehtävissä.

        Jatkoa seuraa kyllä. Askel askeleelta.

        Ajatus: jokaisessa ammatillisessa koulutuksessa pitäisi olla kurssi mieleltään sairaiden ja persoonallisuushäiriöisten työtovereiden kohtaamisesta. Helpottaisi molemmin puolin asioiden käisttelyä, kun tietäisi miten toimia. Hullukin kollega voisi saada tukea ja kokea jotain positiivistakin välillä.

        Häiriköt ja kiusaajatkin ansaitsevat sääliä. Omaa pahaa oloaan he purkavat. Rajoja ja rakkautta nekin poloiset tarvitsevat. Ja kiusatut taas suojakseen tiukasti valvotun lain.

        Juuri paha oloa taannoinen eräänkin osaston ns. "kuuman osaston" luottamumies minulle purki ja vieläpä kymmenien vuosien ajan hyvin halpamaisella nimittelyllä ja räkyttämisellä.
        Asia mennee EY:n työtuomioistuimeen. Sillä tavoin ei asioita käsitellä luottamusmiehenkään ominaisuudessa.
        Ensin liittoon ja sen jälkeen eduskunnan oikeusasiamiehelle. Itäsuomen työsuojelupiiri on täysin kyvytön hoitamaan tehtäviään. Naureskelevat vain. Siinä rytäkässä puhdistuu työsuojelupiirikin.
        Tulen vaatimaan huomattavat vahigonkorvaukset elämäni tuhoamisesta ja erittäin raskaasta pitkäaikaisesta henkisestä kivusta ja särystä.
        Ja joukkohenki on tosi pirullinen henki. Ulkopuoliset ovat yhtä syyllisiä.
        Entä se eräs sairaslaikkaamon juoru-ukko?
        Alahan tulla esiin enenkuin on liian myöhäistä. Olet levitellyt ja riivitellyt minusta perättömiä valheita. Sitäpaitsi en sinua edes liioin tuntenut. Häpeä jätkä en parammin sano.


    • PikkuRyssä-

      Kusipäälle kuset pöksyyn.Hyvä keino on tiputtaa pomon kodinpostiluukusta lappuja joissa on kuvia pomon muksuista ja kirjoittaa niihin että nyt se epelöinti loppuu.

    • vauhdissa!!!!!!

      Tällä kertaa sain kuulla mm. seuraavia uhkauksia:

      -Jos et irtisanoudu vapaaehtoisesti piakkoin, niin tulen keinolla tai toisella järjestämään sinulle 3 varoitusta ja sitten saat kenkää. Jos nyt irtisanoudut, niin saat hyvän työtodistuksen, muuten huonon.
      - Tulen varmistamaan, että tulevaisuudessa et saa mistään uutta työpaikkaa, sillä työnantajat soittavat minulle ja kyselevät millainen työntekijä olet. Ja lupaan haukkua sinut todella huonoksi!

      Ajatelkaa kuinka sairasta toimintaa esimieheltä! Ei jumalauta. En voi edes käsittää, miten joku noin hullun sairas ihminen voi olla olemassa!!!!! Argh!

      • Kipupite

        "Jos nyt irtisanoudut, niin saat hyvän työtodistuksen, muuten huonon."

        Onpa muuten tuttu lause; tämä sanottiin minullekin Elektrobitillä, kun kiristettiin allekirjoitusta irtisanomissopimukseen.

        "Etsit itsellesi uuden työpaikan, jotakin parempaa kuin Elektrobit". Esimiehen loistosuunnitelma kiusaamistilanteen ratkaisuksi. Todellisuus: työttömänä yhä - tämä on nyt siis sitä parempaa! Ratkesiko ilmapiiriongelmat? Ei. Entä alettiinko yksikössä tehdä töitä kortinpeluun ja seurapiiritoiminnan sijasta? En tiedä, mutta paljon voi päätellä siitä että koko yksikkö myytiin. Eihän kannattavaa liiketoimintaa myydä pois.


      • Kaikkea nähnyt

        Tuollaiset uhkailut kuulostaa niin tutulta niin tutulta... Tuli mieleen, että yrityksellä ei taida mennä kovinkaan hyvin? Vai onko esimiehesi muuten vain psykopaatti?


      • riivitty

        Joo, kaikki on kuultu aiemmin. Ei ihan näin suoraan mutta kumminkin. Siis kenkää, jos:
        a: jatkan epäasiallisen kohtelun tutkimista
        b: muistioiden teko epäasiallisesta kohtelusta jatkuu
        c: sairastun epäasiallisen kohtelun takia
        d: jos pyrin neuvottelemaan toimenkuvastani

        Ja uhkauksia: Jos kerron jollekin tulleeni epäasiallisesti kohdelluksi tai turvaudun oikeusturvakeinojen käyttöön, niin tulee kenkää ja tulevaisuus on erittäin synkkä, alalta ei ikinä töitä. Ja siis kenkää uhattiin antaa, jos sairastun.

        Eli nämä on sairaan pomon normaalituotoksia. Ehdotan, että paljastat asioiden tilan heti ainakin työsuojeluvaltuutetulle, teet ilmoituksen työsuojelupiiriin epäasiallisesta kohtelusta, ilmoitat pomosi esimiehelle lyhyesti asian ja otat yhteyttä liittosi juristiin, jos liittoon kuulut.

        Pyri saamaan hullun pomosi uhkaukset todistetuiksi keinolla millä hyvänsä. Pidä päiväkirjaa, nauhoita keskustelut, hanki todistajia. Koita hankkia liittolaisia. Hanki myös henkiselle puolelle tukea.

        Jompi kumpi teistä varmasti joutuu lähtemään - todennäköisemmin sinä. Siihenkin kannattaa valmistautua niin henkisesti kuin muutenkin.


      • ilmoittanut eteenpäin
        riivitty kirjoitti:

        Joo, kaikki on kuultu aiemmin. Ei ihan näin suoraan mutta kumminkin. Siis kenkää, jos:
        a: jatkan epäasiallisen kohtelun tutkimista
        b: muistioiden teko epäasiallisesta kohtelusta jatkuu
        c: sairastun epäasiallisen kohtelun takia
        d: jos pyrin neuvottelemaan toimenkuvastani

        Ja uhkauksia: Jos kerron jollekin tulleeni epäasiallisesti kohdelluksi tai turvaudun oikeusturvakeinojen käyttöön, niin tulee kenkää ja tulevaisuus on erittäin synkkä, alalta ei ikinä töitä. Ja siis kenkää uhattiin antaa, jos sairastun.

        Eli nämä on sairaan pomon normaalituotoksia. Ehdotan, että paljastat asioiden tilan heti ainakin työsuojeluvaltuutetulle, teet ilmoituksen työsuojelupiiriin epäasiallisesta kohtelusta, ilmoitat pomosi esimiehelle lyhyesti asian ja otat yhteyttä liittosi juristiin, jos liittoon kuulut.

        Pyri saamaan hullun pomosi uhkaukset todistetuiksi keinolla millä hyvänsä. Pidä päiväkirjaa, nauhoita keskustelut, hanki todistajia. Koita hankkia liittolaisia. Hanki myös henkiselle puolelle tukea.

        Jompi kumpi teistä varmasti joutuu lähtemään - todennäköisemmin sinä. Siihenkin kannattaa valmistautua niin henkisesti kuin muutenkin.

        Tiedän kyllä oikeuteni erittäin hyvin ja olen ollut yhteydessä luottamusmieheen ja työsuojelupiiriin. Minulla on todisteita tämän hullun pomon käytöksestä minua kohtaan ja todistajia. Olen myös kirjoittanut päiväkirjaa näistä kiusaamistapahtumista ja sitä myös luottamusmies pitää erittäin luotettavana (ja myös oikeus pitäisi!). Päiväkirjaa lukemalla on kyllä helppo havaita mihin esimies pyrkii ja mistä kaikki on saanut alkunsa.

        Mutta minä tiedän, että se hullu pomo joutuu vielä vastaamaan teoistaan. Liitto on myös täysin puolellani ja juridisesti asiassa ei ole mitään epäselvää. Minä voitan jutun helposti!


    • Anonyymi

      M..

    • Anonyymi

      Nykyään kannattaa kantaa nauhuria mukana kaikkialla työmaalla, jos alkaa vittuilu niin kerää aineistoa ja ottaa yhteyttä lakimieheen ja vie asian oikeuteen eikä sille kusipäälle kannata edes asiasta mitään mainita vaan haastemies tuo lapun sille mulkulle yllätyksenä kouraan.

    • Anonyymi

      Narsistiset pikkupomot ja myyjät on pahimpia mulkeroita

    • Anonyymi

      Laitetaan tänne sitten tämä kun kerran kyseinen firma on ostanut "Kotka" palstalta moderoinninkin taskuunsa ettei mitään negatiivistä tästä alueen suurimmasta työllistäjästä (irtisanojasta) kerrottaisi. Kerroin, että nämä moderoijat, jotka poistamat nämä totuutta esiin tuomat viestit tukevat teoillaan työpaikkakiusaamis kulttuuria ja pelaavat kiusaajien pussiin. Poistavat 5 min sisällä kaiken negatiivisen, koska heille maksetaan siitä. Kertoo kyllä firman epätoivosta jotakin.

      Kotkan tehdas ainakin paskafirma, menetin työkyvyn kyseisessä riistofirmassa ja siellä työskentely vaikutti pysyvästi mielenterveyteeni. Emme hyväksy, että kiusaaja jatkaa työskentelyä ja kiusaamista. Aiomme siis päämiehemme ja muun saamamme tuen avulla tuoda asian julki. Siellä Z-osastolla on pahimman luokan työpaikkakiusaaja. Kuulemma noin 20-vuotta talossa ja joissakin telakoilla ennen sitä. Hiillostaa ja tulee päin naamaa piilovittuilemaan sun muuta. Joka helvetiin aamu huuteli jotain paskaa sieltä, kahvia juodessa istuen jossain sivustalla. Tuli tyypillisesti klo 5:00 ja ensimmäinen tunti tietenkin istuen ja nuorempia työntekijöitä kiusaten. Jotain nautintoa liene hänelle tuotti, mutta niin tuottaa tämä avustajani avulla kirjoittama teksti.

      Mä joudun taannoin menettää työkykyni ja kärsimään jatkuvasta unettomuudesta sekä käyttämään lääkärin määrämiä unilääkkeitä, niin on tässä koko suvun ja nyt kaveriston voimin ja tukemana valmis kertoo miten asiat on tuossa paskatehtaas. Niin nyt on sun Z-osaston läski kalju sun vuoros vaihtaa työpaikkaa ja tulla vuorostetus savustetuks. Mulla on susta kuvakin älypuhelimella, joten pian kaikki tietää minkänäköinen olet. Kai tiedät paljonko yksikin työpaikkakiusatun henkilön menettäminen maksaa yhteiskunnalle? Liene siellä asemasi turvin jo vuosia jatkanut tuota uusien työntekijöiden kiusaamista, mut nyt tulee loppu.

      Mun motivaatio on nähdä sut pulloi keräämäs kadulla ja kaikki tietää millainen kiusaajaluuseri sä oot ja pulloi ja kivii lentää aina sun päällesi. Tuskin kukaa palkkaa sua enää sen jälkeen ja liittokaan antaa rahaa tollaselle kiusaajapaskakasalle. Mä vittu ilmotan liittoonkin varalta millainen kiusaajapaska sä olit! Kai nyt tajuut ettei kaikille kannata vittuilla. Päämieheni tuella keräämme myös muita kokemuksia julki tuotavaksi.

      Joka aamu kuin mä herään traumoineni, niin aion jatkaa tätä kunnes oikeus toteutuu ja kiusaaja ulos työpaikalta ulos kävelee. Tulevaisuudes menee vaikeemmaks kun toimittajat innostuvat kuulemaan teollisuuspuiston työpaikkakiusaajien mekasta ja mielenosoittajat aidan toiselle puolelle portteja ilmestyy.

      Jatkettava tässä paljastuskirjan kasaamista ja pari kustantajaa jo kiinnostunut. Siellä käsitellään myös Karhula Foundryn 80 menetettyä työpaikkaa. Ei entiset työntekijät unohda noin vain.

      Niin, että kusipäälle HUOMENTA! HUOMENTA! HUOMENTA!

      https://yle.fi/uutiset/3-11845220

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/3966569

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001890697.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe