Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minkälainen ihminen on rebel??

rockabilly

Niin kiinnostais tietää että minkälainen ihminen rebel on??

T:Rockabilly from imatra...

PS:onko muita rockabillejä imatralta?

15

3417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rocky-road-babe

      Tämän päivän rebel vois olla esimerkiks yks likka lukiossa, jossa mä olen töissä. Tämä tyttö on nyt toisella luokalla enkä ole sillä IKINÄ nähnyt mitään muita vaatteita kuin 50-lukulaista tyyliä!!! JOka ikinen päivä valkeat kutrit kauniisti kiharoilla ja kellohame heiluu... kadehdin oikein tuollaista omistautumista!! siinä olis minusta tän päivä rebel! Uskaltaa reippaasti olla sitä mitä on, vaikka on niin marginaalisen tyylin edustaja!

      • Lintta

        Kuulostaa upealta ! Hienoa, että joku nuori tyttö uskaltaa erottua joukosta ja jaksaa laittautua JOKA PÄIVÄ omaksumaansa tyyliin !

        Asun itse pienellä paikkakunnalla ja täällä EI ymmärretä erilaisuutta, joten olen saanut monesti haukkumista ja ihmettelyä, kun olen liikkunut esim. kellohameessa. Tosin en arkisin jaksa laittautua, mutta viikonloppuisin ...

        Vaatii kyllä rohkeutta olla sitä mitä on, eikä siis kannata kuunnella kateellisten ihmisten pulinoita erilaisuudesta !

        ---

        "Rebel" mielestäni tajutaan nykyään jotenkin negatiivisena sanana (ainakin tällä palstalla), vaikka itse miellänkin sen positiivisuudeksi.


      • rockabilly

        Juu selvä juttu.Mulleki jotkut ihmiset vittuilee ja haukkuu siitä että miten pukeudun,ja ns.pulisongeista ja se että tykkään rock n rollista..... Ihminen pukeutuu ihan miten haluaa,sen ei pitäisi häiritä ketään! Valinnan vapaus?


      • Lintta
        rockabilly kirjoitti:

        Juu selvä juttu.Mulleki jotkut ihmiset vittuilee ja haukkuu siitä että miten pukeudun,ja ns.pulisongeista ja se että tykkään rock n rollista..... Ihminen pukeutuu ihan miten haluaa,sen ei pitäisi häiritä ketään! Valinnan vapaus?

        Siis, jos nyt oikein tekstisi ymmärsin, niin Sinulla on pulisongit (?) ! Sehän on hienoa !
        ÄLÄ luovu niistä !!!

        Itse asiassa ajattelinkin jo aiemmin tuolla alempana olevaa "Elvis-tukka"-aihettasi lukiessani, että onkohan Sinulla myös pulison-
        git, kuten "Kuninkaallakin" oli 70-luvulla.

        Jokainen SAA vapaassa maassa pukeutua kuten itse haluaa ! Ne, jotka haukkuvat esim. toisten vaatteita/tyyliä ovat mielestäni sivistymättömiä. Usein haukkujat itse eivät uskalla olla erilaisia ja siksi pitää aukoa päätään.


      • zzub

        Joo-o. Tuo kuulostaa kyllä hienolta, mutta ei se kyllä rebeliä ko. mimmistä tee. Itse asiassa en edes ymmärrä koko rebel-käsitettä. Mikä tekee ihmisestä "rebelin" niinkuin jo alkuperäinen kysyjäkin kysyi.


      • rockabilly
        Lintta kirjoitti:

        Siis, jos nyt oikein tekstisi ymmärsin, niin Sinulla on pulisongit (?) ! Sehän on hienoa !
        ÄLÄ luovu niistä !!!

        Itse asiassa ajattelinkin jo aiemmin tuolla alempana olevaa "Elvis-tukka"-aihettasi lukiessani, että onkohan Sinulla myös pulison-
        git, kuten "Kuninkaallakin" oli 70-luvulla.

        Jokainen SAA vapaassa maassa pukeutua kuten itse haluaa ! Ne, jotka haukkuvat esim. toisten vaatteita/tyyliä ovat mielestäni sivistymättömiä. Usein haukkujat itse eivät uskalla olla erilaisia ja siksi pitää aukoa päätään.

        Joo ymmärsit aivan oikeen mulla tahtoo tulla vähä välii tollaista sekavaa tekstiä :D Siinä asiassa olet aivan oikeassa että eivät uskalla olla erilaisia!


    • bläiii...

      se ei oo jämätäny millekkään aikakaudelle ja se ei pukeudu kummallisesta, vaan vastustaa tämän päivän yhteiskuntaa.

      polttelee roskiksia, hirttelee pahvista tehtyjä poliitikkoja, osoittaa mieltään, ei maksa verojaan, pöllii kaupasta ja saa veronmaksajilta turpaan.

      • Lintta

        Tässä on taas yksi sellainen mielipide, jota juuri ylempänä tarkoitin - harmi !


      • pyydän anteeksi
        Lintta kirjoitti:

        Tässä on taas yksi sellainen mielipide, jota juuri ylempänä tarkoitin - harmi !

        rebell tarkoittaa kapinallista ja kapina tarkoittaa vallan vastustamista.

        se ei liity mitenkään 50 luvun tyyliin, eikä se liity mitenkään amerikan kansalaissodan eteläisten valtojen lippuun.

        ne on sossun luukun poikia, jotka ei tee työtä ja kulkevat paskasissa kamppeissa.


    • rokkiukko

      Asun Imatralla ja rockabilly on soinut levärissä
      n.25v milloin enempi,milloin vähempi.
      Pitääks olla joku tietty kaava milloin on r.billy
      tai joku muu.Mulla hiuksissa on käynyt luontainen poistuma,mutta bootsit pysyy jalassa ja muuta sem-
      mosta.

      • Bocephus

        ei nää boitzugat tsennaa homman pointtii, tärkeintä on mitä sä ite diggaat, ei se miltä sä näytät mitä diggaat. Tai jotain sinne päin...


      • rockabilly

        Ei pidä olla mitään tiettyä kaavaa :) Onko kenties vähän liukasta?ite lentäny jo kerran :D


    • joo.

      Minkälainen ihminen on rockabilly rebel?

      semmonen joka kapinoi yhteiskunnan lakeja jne. vastaan, haluaa takaisin "vanhat ajat", elää 50-70 lukua ja diggaa sen ajan rockabilly/rock n roll musaa, inhoaa kaikkea uutta tyyliä, pitää kiinni omastaan eikä koskaan lopeta, itsepäinen ja kapinallinen ihminen.

      lienee ymmärrettävää että tällainen haluaa näyttää ulospäin asenteensa eli asenne on rock ja rotsissa merkki siitä, tukka takana elämä edessä.

      • ..................

        lisätään vielä että ihannoi amerikkalaisuutta, ei ole niinkään isänmaallinen vaan asenne on olla "amerikan juntti", kittaa kaljaa ja elää vapaasti...

        jokohan tästä selviää mikä on rebel ja mikä on kapinaa?

        samasta syystä ko. henkilö diggaa myös amerikkalaisia autoja, kuin suomalaisia.

        asenne saa erottumaan joukosta.

        rebel on väärä sana tälle, rockabilly rebel on oikea.


      • Rebel-78.
        .................. kirjoitti:

        lisätään vielä että ihannoi amerikkalaisuutta, ei ole niinkään isänmaallinen vaan asenne on olla "amerikan juntti", kittaa kaljaa ja elää vapaasti...

        jokohan tästä selviää mikä on rebel ja mikä on kapinaa?

        samasta syystä ko. henkilö diggaa myös amerikkalaisia autoja, kuin suomalaisia.

        asenne saa erottumaan joukosta.

        rebel on väärä sana tälle, rockabilly rebel on oikea.

        "rebell tarkoittaa kapinallista ja kapina tarkoittaa vallan vastustamista."

        Joo tässä tuli oikea kommenttia myös.
        vallan vastustaminen kuvaa rebeliä nimenomaan.

        etelävaltioiden lippuhan tunnetaan kapinallisuuden symbolina ja rockabilly on vanha juttu, se oli ennen, ei enää niin vahvana mitä joskus. rockabilly vaatii asennetta olla erilainen.

        toisaalta eihän rockabillyn kuuntelija välttämättä valtaa vastusta, vaan on yhteiskuntakelpoinen tyyppi. Joten ei käytä mitään lippua, tai sitten pitää sitä muuten vaan tunnuksena samaan tapaan mitä käytti matchbox ja teddy and the tigers jo vuosikymmeniä takaperin.
        se voi olla pelkkä "vitsi" menneitä vuosia kohtaan eli ns. merkki mikä yleisesti tunnetaan, tai siis symboli.
        kaikella on symbolinsa..... natseilla on hakaristinsä, rautaristinsä jne.
        vähän sama juttu on lukkiutunut tähän rockabilly juttuun.

        toisaalta taas kapinallisuuden ja rockabillyn yhtälön ymmärtää myös, sillä osalla asenne on se että halutaan elää ameriikan malliin ja vanhan ajan tyyliin, se taas johtaa monella siihen että politiikka alkaa v*tuttaa, yhteiskunta alkaa v*tuttaa, verot ja kaikki jne. tällöin homma menee siihen että näytetään kaikille mitä ollaan, asenne alkaa olla päällä ja vanha ränkätänkä huutaa autostereoissa, tukka liipataan taakse kuten elviksellä.
        haistatetaan vähän niinkun p*skat koko valtiolle ja ollaan individualisteja, eletään vain oman lain mukaan, kapinoidaan.

        kun alkaa elää vanhaa aikaa ja ihannoida sen ajan ameriikkaa, niin nykyaika ei sovi tähän yhtälöön. se rupeaa v*tuttamaan, ainakin minua.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe