sokeririippuvuus

dansku

Hei! Oon ihan normaalipainoinen 19v. tyttö ja liikun paljon. Suuri ongelma minulle on kuitenkin karkin- ja kaikenlaisen makean syönti. En hallitse syömisiäni yhtään. Syön päivittäin karkkia ja kun täytän mahani aina makealla, ei tule syötyä sitten kovinkaan terveellisesti muutenkaan. Olen yrittänyt lopettaa karkinsyöntiä jo monet kerrat, enkä pysty siihen. Salailen muille syömisiäni ja vaihtelen kauppoja mistä karkit ostan, etteivät myyjät kiinnittäisi asiaan huomioita. Eli ei kovinkaan tervettä.. Onko yhtään kohtalotovereita tai neuvoja? Olisin todella kiitollinen :)

3

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalo toveri

Ite olen ollut ihan "narkkari" makeiden suhteen. Huono ja kuiva iho, pieretti, himotti hiilari mättöä koko ajan, virta poi paitsi silloin kun oli menossa ostaan lisää nannaa, 12 tunnin uni ei riittänyt, lanttu ei leikannut kuin toisinaan, niin veltto olo ettei olis kuselle jaksanut mennä jne jne...

Lapsen korvatulehdus kierteen vuoksi mentiin homeopaatille/ravitsenusterapeutille ja siellä kysyin että mikä mulla oikeen on?! No suolistohiivaa epäili kun kattoi kielen ja oli valkoinen. Sain hiivan häätökuurin ja joitain vitamiinejä ostin mistä oli puutetta. semmonen ruokavalio missä ei ole ollenkaan sokeria, vehnäjauhoja, makaroonia(melkosta vehnäjauho velliä), pottuja eikä hiivaa sis. aineita. Ruoka oli naturelli lihaa ja munia, kasviksia, marjoja, hyviä rasvoja esim. avokaado,pähkinät, öljyt...

No vajaa kuukaudessa olo oli niin hyvä että kun työntelin energisenä rattaita niin tuli ihan tippa linssiin kun ensimmäisen kerran tunsin ELÄVÄNI. Koko elämä on menny kuin "koomassa". Vieroitus oireet makeasta meni kahdessa päivässä ohi.

Tsemppiä! Tutustu karppaus.info. Sieltä saa hyvää tietoa ja ihan oikeasti toimivaa. Paljon täynnä semmoista porukkaa jotka on kärsinyt tästä sumeudessa kulkemisesta.

• Sokerisietämätön

Kiitos kirjoituksestasi. Oli antoisaa lukea, mitä se todellisuudessa voi olla. En ole koskaan, edes lapsena tykännyt makeasta. Kaikki karamellit jä minulta syömättä, mitä sain. Enkä aikuisenakaan tykkää makeasta. Inhottaa, kun työntävät joka paikkaan sitä sokeria.

Minulla lienee myös joku sokerin sietämättömyys jo geeniperimänä, kun esim. kotikaljaa tai kotisimaa juodessa olo muuttui oitis veltoksi, kuin olisin ollut halvaantunut. Hirveä häijy olotila. Ihmettelin sitä aina, mikä mulle tulee, mutta vasta nyt aikuisena olen sen tiennyt, että se tulee suolistohiivasta, vaikka koskaan en ole sokerista tykännyt, mutta onhan sitä tavallisista ruoissakin sokeria jonkinverran.

Kun yritin opetella käyttämään hunjaa, eihän siitä mitään tullut. Tulin niin kipeäksi siitä, ja huonovointiseksi vaikka vain yksi teelusikallinen päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6225
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3896
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2851
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2400
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2282
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1709
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1332
    9. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1291
    10. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1266
    Aihe