Eli kyselisin tässä että onko auton tuonti USAsta oikeasti täysin kannattamatonta touhua?
Haluaisin tuoda itselleni aidon jenkkiauton, ja näyttää siltä että siellä hinnat on kadehdittavan alhaiset. mutta miten ne verot?
Auto USAsta?kokemuksia?
13
26500
Vastaukset
- coiffer
Onnistuu kohtuullisen helposti muuttoautona. Edellyttää siis, että asut 12 kk ulkomailla ja omistat autosi 6 kk ennen Suomeen paluuta.
Tuontiautoista puhuttaessa ei yleensä tarkoiteta muuttoautoa, vaan pelkästään ulkomailta ostamista.
Suomeen rekisteröitävän auton pitää täyttää Ey-normit, eivätkä jenkeissä myytävät autot niitä täytä.
Lyhyesti voisi sanoa, ettet tule saamaan autoasi rekisteriin, tai se ainakin tulee tolkuttoman kalliiksi!
Eu:n ulkopuolelta tuotaviin autoihin tulee päälle myös (rangaistus)tulli. Valtameren takaa myös rahtikustannukset nousevat kohtuullisen koviksi.- Nimetön
ei pitäisi vastata jos ei tiedä asiasta mitään.
Usasta voit tuoda korkeintaan -97 vuosimallin auton niin sitten ei ole vaikeuksia rekisteröinnissä.Mitä hintaan tulee niin ostohinta Rahti siitä 10%Tulli Ostohinta rahti tullimaksu=siitä 22%alv.
Että siinähän se makuasia kannattaako ainakin minun mielestä kannattaa. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Usasta voit tuoda korkeintaan -97 vuosimallin auton niin sitten ei ole vaikeuksia rekisteröinnissä.Mitä hintaan tulee niin ostohinta Rahti siitä 10%Tulli Ostohinta rahti tullimaksu=siitä 22%alv.
Että siinähän se makuasia kannattaako ainakin minun mielestä kannattaa.Sitten vielä siihen päälle autovero minkä määrää ei kukaan tiedä
- SammyG
Nimetön kirjoitti:
Että siinähän se makuasia kannattaako ainakin minun mielestä kannattaa.Heinäkuun 1996 jälkeen tehtyjä autoja ei saa oikein kilpiin täällä kiltisti. Ei siis mitään vuoden 1997 autoja enää automaattisesti. Ja muuttoautona saat kilpiin taas ihan mitä haluat, siinähän se ristiriita on. Viranomaisen mielestä auto on vaarallinen meidän liikenteessä jos se on verollinen tuontiauto,mutta verottomana muuttoautona se on kyllä täysin laillinen ja turvallinen kunhan sivuvilkut pultataan vaan kiinni kylkiin.
- jeeparityttö
SammyG kirjoitti:
Heinäkuun 1996 jälkeen tehtyjä autoja ei saa oikein kilpiin täällä kiltisti. Ei siis mitään vuoden 1997 autoja enää automaattisesti. Ja muuttoautona saat kilpiin taas ihan mitä haluat, siinähän se ristiriita on. Viranomaisen mielestä auto on vaarallinen meidän liikenteessä jos se on verollinen tuontiauto,mutta verottomana muuttoautona se on kyllä täysin laillinen ja turvallinen kunhan sivuvilkut pultataan vaan kiinni kylkiin.
eikä valitettavasti ole mahdollisuutta tuoda muuttoautona. Hankalalta näyttää, kun nykyinen auto on vm-96 eli tekisi mieli vähän uudempaa...
mutta onhan toi hinta-ero aika suuri tosiaan... - niitä
SammyG kirjoitti:
Heinäkuun 1996 jälkeen tehtyjä autoja ei saa oikein kilpiin täällä kiltisti. Ei siis mitään vuoden 1997 autoja enää automaattisesti. Ja muuttoautona saat kilpiin taas ihan mitä haluat, siinähän se ristiriita on. Viranomaisen mielestä auto on vaarallinen meidän liikenteessä jos se on verollinen tuontiauto,mutta verottomana muuttoautona se on kyllä täysin laillinen ja turvallinen kunhan sivuvilkut pultataan vaan kiinni kylkiin.
Siis ´97 malliset autot jotka ovat ensirekisteröityjä ennen 01 01 1997, pitää saada rekisteriin myös sovjetlandiassa. Tällöin astui voimaan EU:n vaatimusten mukaisuus direktiivit, ynnä muut hevon paskat.
Eli jos Ake väittää jotain muuta niin voitte sanoa, että ovat väärässä. - Mahdollista?!
jeeparityttö kirjoitti:
eikä valitettavasti ole mahdollisuutta tuoda muuttoautona. Hankalalta näyttää, kun nykyinen auto on vm-96 eli tekisi mieli vähän uudempaa...
mutta onhan toi hinta-ero aika suuri tosiaan...Kuulemma periaatteessa kaikki on mahdollista, vaatii vaan ilmeisen paljon paperityötä ja erivapauksien hakemista, ja kestää kuulemma ajallisesti sen takia pitkään, kun Akelle ei myönnetä lisää henkilökuntaa käsittelemään näitä hakemuksia.
Kertoo tietysti aika paljon näitten nykyministereitten (Liikenne ministeri....) asennevammaisuudesta kun julkisesti kehdataan sanoa, että hänen mielestään suomessa on ihan tarpeeksi eri ajoneuvovalmistajien tuotteita markkinoilla, eikä enempää tarvita, eli määrärahoja näitten hakemusten käsittelyyn tarvittavien henkilöiden palkkaamiseksi ei ole tiedossa. Rivien välistä voi sitten myös lukea vaikka mitä kuka siihen kykenee.
Että siitä vaan kaikki äänestämään kepua. huh huh. Miettikää nyt ihmeessä ihmiset mitä teette seuraavan kerran vaaliuurnilla! - coiffer
Nimetön kirjoitti:
Että siinähän se makuasia kannattaako ainakin minun mielestä kannattaa.Juu, en osannut ajatella, että olisi kyse jostakin harrastus-/fiilistelyautosta.
Ei jaksa uskoa, että joku lähtisi valtameren takaa hakemaan -96 tai vanhempaa käyttöautoa! Ei tasan varmasti tule halvemmaksi kuin vastaava auto Euroopasta.
Esim. Ruotsissa on melkoisen suuri jenkkiauto kanta ja on niitä Saksassakin aivan riittämiin, kunhan suhteuttaa asian reiluun 80 miljoonaan asukkaaseen. - Minä
Mahdollista?! kirjoitti:
Kuulemma periaatteessa kaikki on mahdollista, vaatii vaan ilmeisen paljon paperityötä ja erivapauksien hakemista, ja kestää kuulemma ajallisesti sen takia pitkään, kun Akelle ei myönnetä lisää henkilökuntaa käsittelemään näitä hakemuksia.
Kertoo tietysti aika paljon näitten nykyministereitten (Liikenne ministeri....) asennevammaisuudesta kun julkisesti kehdataan sanoa, että hänen mielestään suomessa on ihan tarpeeksi eri ajoneuvovalmistajien tuotteita markkinoilla, eikä enempää tarvita, eli määrärahoja näitten hakemusten käsittelyyn tarvittavien henkilöiden palkkaamiseksi ei ole tiedossa. Rivien välistä voi sitten myös lukea vaikka mitä kuka siihen kykenee.
Että siitä vaan kaikki äänestämään kepua. huh huh. Miettikää nyt ihmeessä ihmiset mitä teette seuraavan kerran vaaliuurnilla!kun luulin,että se liikenneministeri
Susanna Huovinen on SDP:n jäsen.
kerro tietosi ministerin puolueen
loikkauksesta myös Heinäluomalle.
- muuallakin on
miksi jenkkimaasturi pitää tuoda USA:sta asti? Jos tarkoitat jotakin Jeep Cherokeeta yms. niin niitä on Keski-Euroopassa ja lähempänäkin, eli Ruotsissa.
Kun ostaa läheltä niin voi jopa koeajaa auton ja välttyä pettymyksiltä joita usein on kun sika ostetaan säkissä.
Kannattaa varmistua että auton saa myös kilpiin suomessa, se että auto on muussa EU-maassa kilvissä ei ole tae siitä että saat sen Suomessa kilpiin.
Voin kyllä todeta monen USA-auton omistaneena että ei siellä parhaita autoja tehdä mutta on niissä sitä jotakin.- jeeparityttö
jeepin omistan tälläkin hetkellä, mutta ajattelin esim. Lincolnia...
eniten tietenkin ratkaisee että kannattaako tuominen noin rahallisesti. sillä toki lähempääkin saa...
- joupperi
Samaa minä täällä mietin kuumeisesti! Dollari/Euro tekee oston USA´sta varteenotettavaksi vaihtoehdoksi! Kaikki muu mitä se tuo tullessaan kun auto nyt sitten minun tapauksessa olisi tuoreempi kuin -96 niin se on sitten sen ajan murhe. Ainoa mikä tässä jarruttaa on se että minun hermot eivät kestä sitten jos jokin lappu tai lippu on päivätty/leimattu/ väärään aikaan ja sitä aletaan vatvomaan. Siitä saa sitten lukea enemmän esim. Alibi-tai vastaavista lehdistä lisää!
- asdasdasdasdasdasdasasdasd
Monen usa-auton omistaneena voin kertoa että siellä TEHDÄÄN parhaat autot. Sen verran kun noita hintoja mietitte, että täällä maksaa ~94-96 gt-mustang noin 10-18 000 e, sieltä tuomalla sen saa alle 10 tuhanteen... siinä vain yksi esimerkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797