omaa näkemystään kasteesta, tässä linkissä.http://gamma.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html
Teologi puolustaa
30
704
Vastaukset
- uudestikasteet
Kaikkihan ne yrittävät omilla uudestikasteillaan sitoa kristittyjä yhdistystensä maksaviksi jäseniksi. Uudestikastehan on markkinointikeino.
- hansutuulia
on vain yksi KASTE, joten on turha syöttää tuollaista pajunköyttä. Uskoontulemisen jälkeen tulee se kaste eikä koskaan sitä ennen. Meidän tulee tuntea vapahtajamme jotta myös ymmärrämme kasteelle menon. Onhan niintä monenlaisia pesuja ja riittejä. Mutta Raamatussa on vain yksi kaste, opetuslakseksi tuleminen ja kaste, Raamatussa ei ole Jeesuksen jälkeen muuta kastetta asetettu.
Joten jätä sikseen uudestikasteen vatkaus ja tee parannus noista sanoistasi. - tarkoitettu
hansutuulia kirjoitti:
on vain yksi KASTE, joten on turha syöttää tuollaista pajunköyttä. Uskoontulemisen jälkeen tulee se kaste eikä koskaan sitä ennen. Meidän tulee tuntea vapahtajamme jotta myös ymmärrämme kasteelle menon. Onhan niintä monenlaisia pesuja ja riittejä. Mutta Raamatussa on vain yksi kaste, opetuslakseksi tuleminen ja kaste, Raamatussa ei ole Jeesuksen jälkeen muuta kastetta asetettu.
Joten jätä sikseen uudestikasteen vatkaus ja tee parannus noista sanoistasi."vapahtajamme jotta myös ymmärrämme kasteelle menon."
Lyydian perheenpään kohdalla Jumala avasi kuitenkin Lyydian "sydämen" viemään koko perheensä palvelijineen ja heidän lapsineen kasteelle. Mutta lyydia "otti vaarin" eli totteli kehotusta viedä koko perhe kasteelle.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Saattaa olla että aikuisen ihmisen oma "ymmärrys" on vain pahasta ja esteenä Jumalan valtakunnan vastaanottamiseen.
Luuk. 10:21
Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Lapsi on paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Jeesuksen sanojen mukaan.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
On edesvastuutonta jättää lapset kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan. - TaistoRa.
tarkoitettu kirjoitti:
"vapahtajamme jotta myös ymmärrämme kasteelle menon."
Lyydian perheenpään kohdalla Jumala avasi kuitenkin Lyydian "sydämen" viemään koko perheensä palvelijineen ja heidän lapsineen kasteelle. Mutta lyydia "otti vaarin" eli totteli kehotusta viedä koko perhe kasteelle.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Saattaa olla että aikuisen ihmisen oma "ymmärrys" on vain pahasta ja esteenä Jumalan valtakunnan vastaanottamiseen.
Luuk. 10:21
Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Lapsi on paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Jeesuksen sanojen mukaan.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
On edesvastuutonta jättää lapset kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan.>>Kirjoitit-
>>Lyydian perheenpään kohdalla Jumala avasi kuitenkin Lyydian "sydämen" viemään koko perheensä palvelijineen ja heidän lapsineen kasteelle. Mutta lyydia "otti vaarin" eli totteli kehotusta viedä koko perhe kasteelle.
Apt 10:14-15: "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.' Ja kun minä (Pietari) rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme."
Perhekunta (kreikaksi oikos) määritellään siis sellaiseksi, johon kuului paikalla olevat sukulaiset ja ystävät. Pyhä Henki tuli siis koko perhekunnan päälle ja koko perhekunta puhui kielillä. Näin ollen Luukas käyttää tässä kohtaa termiä perhekunta siten, että sillä ei voida tarkoittaa sylilapsia.
2. Sitten mennään tuohon Lyydian perhekuntaan...
Apt 16:13-15: "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille. Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui. Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä." Ja hän vaati meitä."
Koska Lyydia mainitaan ammatin harjoittajana, eli "purppuranmyyjänä" eikä hänen miehestään puhuta mitään, on todennäköistä, että Lyydia oli leski ja tuskinpa(ei siis sylilapsia)mukana, joen rannalla naispalvelijoiden kanssa! Toisaaltahan kaste tapahtui miltei heti jo rukouspaikalla, jossa sylilapsia tuskin olisi ollut edes mukana. Näiden syiden vuoksi on erittäin epätodennäköistä, että kyseisessä perhekunnassa olisi ollut sylilapsia.
3. Sitten Vanginvartijan perhekunta jolle Paavali ja Silas julistivat Jumalan evankeliumin sanomaa Jeesuksesta...
Apt 16:31-33: "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta."
Apostolit siis puhuivat kaikille, jotka olivat vanginvartijan kodissa. Vastasyntyneille ei puhuta siinä mielessä, missä Paavali julisti evankeliumia.
Jeesukseen uskominen oli edellytys pelastumiselle, eikä mikään anna ymmärtää, etteikö sama edellytys olisi koskenut muitakin paikalla olijoita. Perhekunta ei pelastu vanginvartijan uskolla!, vaan Paavali tarkoitti heidän pelastuvan oman ymmärryksensä ja uskonsa avulla.
4. Krispuksen perhekunta
Apt 18:8: "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin."
Tässä kohdassa mainitaan selvästi, että Krispuksen perhekunta uskoi Herraan. Kastetta edelsi siis henkilökohtainen uskominen Herraan. Samaa sanotaan muista korinttolaisista, jotka olivat kuulemassa apostolien saarnaa. Nämä uskoivat ja sitten heidät kastettiin. Kuten aiemminkin on todettu useaan otteeseen, vastasyntyneet lapset eivät voi uskoa.
5. Stefanaan perhekunta
1. Kor 1:16. "Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut."
1. Kor 16:15: "Mutta minä kehoitan teitä, veljet: te tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ensi hedelmä ja että - "he ovat antautuneet pyhien palvelukseen"!
On selvää, että sylilapset eivät "antaudu" pyhien palvelukseen!. Paavali ei siis puhu Stefanaan perhekunnasta siinä mielessä, että hän tarkoittaisi sillä sylilapsia.
Edelliset Raamatun otteet olivat Matti Kankaanniemen kirjoituksesta poimittu!
>>Kirjoitat-
>>On edesvastuutonta jättää lapset kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan. - perheissä
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitit-
>>Lyydian perheenpään kohdalla Jumala avasi kuitenkin Lyydian "sydämen" viemään koko perheensä palvelijineen ja heidän lapsineen kasteelle. Mutta lyydia "otti vaarin" eli totteli kehotusta viedä koko perhe kasteelle.
Apt 10:14-15: "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.' Ja kun minä (Pietari) rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme."
Perhekunta (kreikaksi oikos) määritellään siis sellaiseksi, johon kuului paikalla olevat sukulaiset ja ystävät. Pyhä Henki tuli siis koko perhekunnan päälle ja koko perhekunta puhui kielillä. Näin ollen Luukas käyttää tässä kohtaa termiä perhekunta siten, että sillä ei voida tarkoittaa sylilapsia.
2. Sitten mennään tuohon Lyydian perhekuntaan...
Apt 16:13-15: "Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille. Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui. Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä." Ja hän vaati meitä."
Koska Lyydia mainitaan ammatin harjoittajana, eli "purppuranmyyjänä" eikä hänen miehestään puhuta mitään, on todennäköistä, että Lyydia oli leski ja tuskinpa(ei siis sylilapsia)mukana, joen rannalla naispalvelijoiden kanssa! Toisaaltahan kaste tapahtui miltei heti jo rukouspaikalla, jossa sylilapsia tuskin olisi ollut edes mukana. Näiden syiden vuoksi on erittäin epätodennäköistä, että kyseisessä perhekunnassa olisi ollut sylilapsia.
3. Sitten Vanginvartijan perhekunta jolle Paavali ja Silas julistivat Jumalan evankeliumin sanomaa Jeesuksesta...
Apt 16:31-33: "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta."
Apostolit siis puhuivat kaikille, jotka olivat vanginvartijan kodissa. Vastasyntyneille ei puhuta siinä mielessä, missä Paavali julisti evankeliumia.
Jeesukseen uskominen oli edellytys pelastumiselle, eikä mikään anna ymmärtää, etteikö sama edellytys olisi koskenut muitakin paikalla olijoita. Perhekunta ei pelastu vanginvartijan uskolla!, vaan Paavali tarkoitti heidän pelastuvan oman ymmärryksensä ja uskonsa avulla.
4. Krispuksen perhekunta
Apt 18:8: "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin."
Tässä kohdassa mainitaan selvästi, että Krispuksen perhekunta uskoi Herraan. Kastetta edelsi siis henkilökohtainen uskominen Herraan. Samaa sanotaan muista korinttolaisista, jotka olivat kuulemassa apostolien saarnaa. Nämä uskoivat ja sitten heidät kastettiin. Kuten aiemminkin on todettu useaan otteeseen, vastasyntyneet lapset eivät voi uskoa.
5. Stefanaan perhekunta
1. Kor 1:16. "Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut."
1. Kor 16:15: "Mutta minä kehoitan teitä, veljet: te tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ensi hedelmä ja että - "he ovat antautuneet pyhien palvelukseen"!
On selvää, että sylilapset eivät "antaudu" pyhien palvelukseen!. Paavali ei siis puhu Stefanaan perhekunnasta siinä mielessä, että hän tarkoittaisi sillä sylilapsia.
Edelliset Raamatun otteet olivat Matti Kankaanniemen kirjoituksesta poimittu!
>>Kirjoitat-
>>On edesvastuutonta jättää lapset kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan.Raamatun ajan perheissä oli paljon lapsia, koska ehkäisyä ei käytetty ollenkaan. Kastetuista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria. Kastettuja perheitä oli tietenkin paljon enemmän kuin erikseen mainitut viisi perhettä. Kastaminen tapahtui perhekunnittain, kaikki omaiset kastettiin ja luovutettiin Kristukselle viivytyksettä, jopa keskellä yötä. Apostolit kastoivat ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessaan aivan pieniä. Kristityt tuntee rakkaudesta ja siitä, että he eivät jätä lapsiaan seurakunnan Kristusruumiin ulkopuolelle pakanan asemaan. Katakombeissa kastettiin lapsia ja lapsikuolleisuus oli suuri. Vanhimmat säilyneet piirustukset osoittavat käytössä olleen valelukaste.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Lasten kastaminen on yleisin kastamistapa kristikunnan keskuudessa tähän päivään saakka. Vasta 1900-luvun alussa anabaptismin myötä syntyi lasten kastamiseen keilteisten ja vihamielisten uskonnollisten liikkeiden ja kulttien joukkoja etupäässä Amerikassa, josta ne levisivät suomeen.
Niistä ei ole mitään takeita, että edes henki on oikea. - TaistoRa.
perheissä kirjoitti:
Raamatun ajan perheissä oli paljon lapsia, koska ehkäisyä ei käytetty ollenkaan. Kastetuista suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria. Kastettuja perheitä oli tietenkin paljon enemmän kuin erikseen mainitut viisi perhettä. Kastaminen tapahtui perhekunnittain, kaikki omaiset kastettiin ja luovutettiin Kristukselle viivytyksettä, jopa keskellä yötä. Apostolit kastoivat ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessaan aivan pieniä. Kristityt tuntee rakkaudesta ja siitä, että he eivät jätä lapsiaan seurakunnan Kristusruumiin ulkopuolelle pakanan asemaan. Katakombeissa kastettiin lapsia ja lapsikuolleisuus oli suuri. Vanhimmat säilyneet piirustukset osoittavat käytössä olleen valelukaste.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Lasten kastaminen on yleisin kastamistapa kristikunnan keskuudessa tähän päivään saakka. Vasta 1900-luvun alussa anabaptismin myötä syntyi lasten kastamiseen keilteisten ja vihamielisten uskonnollisten liikkeiden ja kulttien joukkoja etupäässä Amerikassa, josta ne levisivät suomeen.
Niistä ei ole mitään takeita, että edes henki on oikea.En lainkaan epäile sitä etteikö alkuseurakunnan aikana perheissä ollut lapsia. Varmaankin oli.
Ei kuitenkaan suurin osa!
Mutta vain heidät jotka ottivat evankeliumin sanoman Jeesuksesta uskossa vastaan, ne kastettiin! Näin se menee!
>>Kirjoitat-
>>Apostolit kastoivat ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessaan aivan pieniä.>Kirjoitat-
>>Lasten kastaminen on yleisin kastamistapa kristikunnan keskuudessa tähän päivään saakka.>Room. 10:10
"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".>Room 10:17
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"! - seurakunta
TaistoRa. kirjoitti:
En lainkaan epäile sitä etteikö alkuseurakunnan aikana perheissä ollut lapsia. Varmaankin oli.
Ei kuitenkaan suurin osa!
Mutta vain heidät jotka ottivat evankeliumin sanoman Jeesuksesta uskossa vastaan, ne kastettiin! Näin se menee!
>>Kirjoitat-
>>Apostolit kastoivat ensimmäisten kirkkoisien vanhempia ja isovanhempia heidän ollessaan aivan pieniä.>Kirjoitat-
>>Lasten kastaminen on yleisin kastamistapa kristikunnan keskuudessa tähän päivään saakka.>Room. 10:10
"sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".>Room 10:17
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!Kastamaton pakanahan on seurakunnan eli Kristusruumiin ulkopuolella.
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - eräs tallaaja
seurakunta kirjoitti:
Kastamaton pakanahan on seurakunnan eli Kristusruumiin ulkopuolella.
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Sinun lähtökohtasi on väärä.
Kristusruumiin eli seurakunnan jäseneksi tullaan silloin, kun otetaan Jeesus vastaan syntien sovittajana eli Vapahtajana.Se tarkoittaa, että sovituksen vastaan ottaja tietää syntisyytensä ja sen, ettei voi pelastua ilman Jeesuksen ristinkuolemalla hankkimaa sovitusta.
Kun ihminen sitten tunnustaa syntisyytensä Jeesukselle, Jeesuksen veri puhdistaa hänet ja hän on uudestisyntynyt, armahdettu Jumalan lapsi.
Vesikasteella ei ole mitään merkitystä, jos ihminen ei myönnä syntisyyttään Jumalan edessä ja USKO Jeesuksen sovittaneen Golgatan ristillä myös hänenkin syntinsä. - seurakunta.
eräs tallaaja kirjoitti:
Sinun lähtökohtasi on väärä.
Kristusruumiin eli seurakunnan jäseneksi tullaan silloin, kun otetaan Jeesus vastaan syntien sovittajana eli Vapahtajana.Se tarkoittaa, että sovituksen vastaan ottaja tietää syntisyytensä ja sen, ettei voi pelastua ilman Jeesuksen ristinkuolemalla hankkimaa sovitusta.
Kun ihminen sitten tunnustaa syntisyytensä Jeesukselle, Jeesuksen veri puhdistaa hänet ja hän on uudestisyntynyt, armahdettu Jumalan lapsi.
Vesikasteella ei ole mitään merkitystä, jos ihminen ei myönnä syntisyyttään Jumalan edessä ja USKO Jeesuksen sovittaneen Golgatan ristillä myös hänenkin syntinsä.Kastamaton pakanaperhe on seurakunnan eli Kristusruumiin ulkopuolella ilman Pyhän Hengen lahjaa, joka on luvattu antaa kasteessa teille ja teidän lapsillenne (Apt.2:38-39).
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
"ja saivat kaikki kasteen"
"joivat samaa henkeä"
"Kristuskalliosta"
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
Kansa uskoi kasteen ja hengen saatuaan Herraan.
2. Moos. 14:31
Ja Israel näki sen suuren teon, jonka Herra teki tuhotessaan egyptiläiset. Silloin kansa pelkäsi Herraa ja uskoi Herraan ja uskoi hänen palvelijaansa Moosesta.
Keitä kansaan ja seurakuntaan luettiin, jotka saivat kaikki kasteen ja uskoivat Herraan?
Joel. 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Jeesus käski kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen ja opettaa heille käskyt.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - eräs tallaaja
seurakunta. kirjoitti:
Kastamaton pakanaperhe on seurakunnan eli Kristusruumiin ulkopuolella ilman Pyhän Hengen lahjaa, joka on luvattu antaa kasteessa teille ja teidän lapsillenne (Apt.2:38-39).
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
"ja saivat kaikki kasteen"
"joivat samaa henkeä"
"Kristuskalliosta"
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
Kansa uskoi kasteen ja hengen saatuaan Herraan.
2. Moos. 14:31
Ja Israel näki sen suuren teon, jonka Herra teki tuhotessaan egyptiläiset. Silloin kansa pelkäsi Herraa ja uskoi Herraan ja uskoi hänen palvelijaansa Moosesta.
Keitä kansaan ja seurakuntaan luettiin, jotka saivat kaikki kasteen ja uskoivat Herraan?
Joel. 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Jeesus käski kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen ja opettaa heille käskyt.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Tuolla opillasi sinä kumoat kokonaan sen, että pelastumiseen tarvitaan USKO Jeesukseen.
USKO joka vaikuttaa sen että UUDESTISYNNYMME JUMALAN HENGESTÄ.
Voitko kieltää, etteikö Raamattu puhu meille uskosta ehtona pelastumiselle?
Sinun täytyy tietää, että vauvakastetuista suurin osa kieltää Jeesuksen. - ovatkin.
eräs tallaaja kirjoitti:
Tuolla opillasi sinä kumoat kokonaan sen, että pelastumiseen tarvitaan USKO Jeesukseen.
USKO joka vaikuttaa sen että UUDESTISYNNYMME JUMALAN HENGESTÄ.
Voitko kieltää, etteikö Raamattu puhu meille uskosta ehtona pelastumiselle?
Sinun täytyy tietää, että vauvakastetuista suurin osa kieltää Jeesuksen.Kyllähän maailman pakanakansat kieltävät eniten ja ne jotka kieltävät Kristuksen veren kasteessa, jotka kuuluvat uskonlahkoihin ja noudattavat villitsevissä opeissa. Nehän kieltää Kristuksen lihaan tulemisen aivan erityisesti?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta (Kristukseksi, lihaan tulleeksi), ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. - eräs tallaaja
ovatkin. kirjoitti:
Kyllähän maailman pakanakansat kieltävät eniten ja ne jotka kieltävät Kristuksen veren kasteessa, jotka kuuluvat uskonlahkoihin ja noudattavat villitsevissä opeissa. Nehän kieltää Kristuksen lihaan tulemisen aivan erityisesti?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta (Kristukseksi, lihaan tulleeksi), ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.Sinä sanot että lahkolaiset kieltää Kristuksen veren kasteessa.Oikeassa olet jos tarkoitat luterilaista vauvakasterituaalia, siinä ei todellakaan Kristuksen veri ole edustettuna.
MUTTA, MUTTA ;
Lahkolaiset nimenomaan pitävät Kristuksen veren voiman VÄLTTÄMÄTTÖMÄNÄ ASIANA PELASTUKSESSA.
Kun lahkolainen tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja JEESUKSEN VEREN SOVITUKSEEN USKOEN UUDESTISYNTYY, siinä vasta Jeesuksen veri onki ansaitulla ykköspaikalla.
Ja uudestisyntyneen elämässä kaikki, AIVAN KAIKKI, voitto kiusauksista, parantuminen,puhdistuminen,voitto pelosta, ym,ym,
PERUSTUU NIMENOMAAN JEESUKSEN VEREN VOIMAAN. - perustuu
eräs tallaaja kirjoitti:
Sinä sanot että lahkolaiset kieltää Kristuksen veren kasteessa.Oikeassa olet jos tarkoitat luterilaista vauvakasterituaalia, siinä ei todellakaan Kristuksen veri ole edustettuna.
MUTTA, MUTTA ;
Lahkolaiset nimenomaan pitävät Kristuksen veren voiman VÄLTTÄMÄTTÖMÄNÄ ASIANA PELASTUKSESSA.
Kun lahkolainen tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja JEESUKSEN VEREN SOVITUKSEEN USKOEN UUDESTISYNTYY, siinä vasta Jeesuksen veri onki ansaitulla ykköspaikalla.
Ja uudestisyntyneen elämässä kaikki, AIVAN KAIKKI, voitto kiusauksista, parantuminen,puhdistuminen,voitto pelosta, ym,ym,
PERUSTUU NIMENOMAAN JEESUKSEN VEREN VOIMAAN.erilaisiin "voimiin" ja energioihin tämän maailman heikkoihin alkeisvoimiin, joita käytettiin jo Faraonhovissa, sillä Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, [5:19-21: Room. 13:13 ]
20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,
21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Kristityt luottavat Raamatun sanaan ja lupauksiin veteen sekoittuneesta Karitsan verestä, joka on sanan mukaan kasteessa ja ehtoollisessa läsnäolevanana sanan ja Hengen antaman todistuksen mukaisesti. Ne pitävät yhtä.
Antikristuksen henki kieltää veren olevan kasteessa ja ehtoollisessa läsnäolevana (lihan maailmassa), koska lihan maailman ruhtinas on tämän maailman ruhtinas.
Kristuksen kallis Sovintoveri jäi kuitenkin maan päälle sekoittuen veteen ja punaten kasteveden ja ehtoollisviinin.
Joh. 19:34
Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä - eräs tallaaja
perustuu kirjoitti:
erilaisiin "voimiin" ja energioihin tämän maailman heikkoihin alkeisvoimiin, joita käytettiin jo Faraonhovissa, sillä Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, [5:19-21: Room. 13:13 ]
20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,
21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.
Kristityt luottavat Raamatun sanaan ja lupauksiin veteen sekoittuneesta Karitsan verestä, joka on sanan mukaan kasteessa ja ehtoollisessa läsnäolevanana sanan ja Hengen antaman todistuksen mukaisesti. Ne pitävät yhtä.
Antikristuksen henki kieltää veren olevan kasteessa ja ehtoollisessa läsnäolevana (lihan maailmassa), koska lihan maailman ruhtinas on tämän maailman ruhtinas.
Kristuksen kallis Sovintoveri jäi kuitenkin maan päälle sekoittuen veteen ja punaten kasteveden ja ehtoollisviinin.
Joh. 19:34
Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettäSinä olet niin ulkona pelastuksesta kuin vaan voi olla.
Jeesus Kristus kantoi Golgatalla sinunkun syntisi.Tunnusta Hänelle syntisi ja pyydä Häntä verellään puhdistamaan sinutkin, niin uudestisynnyt Jumalan lapseksi. - ehtoollisessa
eräs tallaaja kirjoitti:
Sinä olet niin ulkona pelastuksesta kuin vaan voi olla.
Jeesus Kristus kantoi Golgatalla sinunkun syntisi.Tunnusta Hänelle syntisi ja pyydä Häntä verellään puhdistamaan sinutkin, niin uudestisynnyt Jumalan lapseksi.Veren kieltäjät kieltävät veren kasteessa ja ehtoollisessa. Ehtoollisesta on tehty pelkkä ihmisen muistelutilaisuus ilman verta. Kasteesta on tehty pelkkä ihmisen teko ilman verta.
Matt. 26:28
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Mark. 14:24
Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. - eräs tallaaja
ehtoollisessa kirjoitti:
Veren kieltäjät kieltävät veren kasteessa ja ehtoollisessa. Ehtoollisesta on tehty pelkkä ihmisen muistelutilaisuus ilman verta. Kasteesta on tehty pelkkä ihmisen teko ilman verta.
Matt. 26:28
sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Mark. 14:24
Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
Joh. 6:54
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55
Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.Kaste ja ehtoollinen onkin pelkkä ihmisen muistelutilaisuus, jos kastettava ja ehtoolisella käyvä ei pidä Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja syntiensä sovittajana.
Jeesuksen veri ei voi pestä pois syntejä, jos ihminen ei tunnusta syntisyyttään. - kuten kristityt tekevät
eräs tallaaja kirjoitti:
Kaste ja ehtoollinen onkin pelkkä ihmisen muistelutilaisuus, jos kastettava ja ehtoolisella käyvä ei pidä Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja syntiensä sovittajana.
Jeesuksen veri ei voi pestä pois syntejä, jos ihminen ei tunnusta syntisyyttään.5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Lahkouskoiset verenkieltäjät ei tunnusta samoin kuin David? kuten kristityt tekevät kirjoitti:
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Lahkouskoiset verenkieltäjät ei tunnusta samoin kuin David?PERISYNTI
JUHANA LEHMUSKOSKI, entinen luterilainen pappi, kirjassaan YKSI KASTE (RV –82) sanoo ”perisynnistä”:
”Koska pieni lapsi on täysin kehittymätön pahan tekemisessä, siinä ei myöskään ole turmelusta” (sivu 79).
”Pieni lapsi on samassa tilassa, jossa Aadam ja Eeva olivat paratiisissa ennen lankeemustaan” (sivu 79).
”Pienet lapset, jotka eivät vielä pysty vihaamaan Jumalaa, ovat kokonaan vapaat perisynnistä” (sivu 81).
Mitäpä J.Lehmuskosken opetuksista ajattelet?
"Tuskimpa moni helluntalainenkaan ajattelee samoin.)- eräs tallaaja
kuten kristityt tekevät kirjoitti:
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Lahkouskoiset verenkieltäjät ei tunnusta samoin kuin David?Jaa, jospa lahkouskoiset tunnustaa omia syntejään eikä äitinsä syntejä
- teologi.
kuten kristityt tekevät kirjoitti:
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Lahkouskoiset verenkieltäjät ei tunnusta samoin kuin David?Psalmi (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
- hansutuulia
kannattaa lukea. Yksi kaste Raamatussa ja se otetaan kun tulemme uskoon.
- Kastettu Jumalan lapsi
En voi sanoa muuta kuin:
Pimeää oli teksti.
- Johanneksen kaste on eri... ;
johtopäätös:
sitten Jeesuskin olisi kastettu lapsena.
- Koskien Kallion väitettä "Raamattu ei kuitenkaan mainitse muuta pelastustietä" pyytäisin häntä selittämään Ristin ryövärin pelastustien. Myös ne lukuisat Jeesuksen kohtaamat ihmiset, joille hän antoi synnit anteeksi, ilman kastetta ovat varmasti Kallion kanssa eri mieltä tästä asiasta
-----
Kun mies harhassa on, ei ymmärrä sitä, että ryövärin pelastustie on aivan sama kuin kaste.
Ei ymmärrä kasteen olemusta. Sehän on samaa armonsanaa kuin ilman kastetta saarnattu.- Linkin tutkinut lukija
Luin tuon linkin tekstin.
Heppoisin perustein on otettu itselle teologin titteli.
Käsitykset ovat niin sekavia ja lapsellisia. - hansutuulia
Linkin tutkinut lukija kirjoitti:
Luin tuon linkin tekstin.
Heppoisin perustein on otettu itselle teologin titteli.
Käsitykset ovat niin sekavia ja lapsellisia.on totuus joita vastaan täällä ollaan kovin käymässä. Avatkaa silmänne ja tajutkaa nyt jo että Jeesukseen uskovat ottavat kasteen. SE on perusta kaikelle. Ei voi olla otollinen jos ei usko Uskon alkajaansa, siihen eivät mitkään kasteet auta ellei tule parannukseen Jeesuksen kautta.
Kaikki entinen nollataan synnitkin!
On vain yksi kaste joka on uskovien kaste, ei ole mitään uudestikastetta olemassakaan. Jokainen Jeesuksee uskova tämän ymmärtää.
Sillä näin tulee täyttää koko vanhurskaus ja Jeesus otti kasteen Johannekselta.
Apostolit kastoivat uudestaan Herran Jeesuksen nimeen, kun olivat kastettu vain Johanneksen kasteelle, sillä silloin oli juutalaisessa kulttuurissa erilaisia pesuja ja puhdistusmenoja.
Nyt Jeesukseen kastetut ovat ottaneen päällensä uuden luomuksen ja vanhan jäänyt kasteenhautaan, aivan kuin Jeesuskin jätti käärinliinansa merkkinä kuolemastaan. Olemme uusia luomuksia Hänessä. Ottakaa siis kaste älkääkä enään emmitkö! - yksi kaste
hansutuulia kirjoitti:
on totuus joita vastaan täällä ollaan kovin käymässä. Avatkaa silmänne ja tajutkaa nyt jo että Jeesukseen uskovat ottavat kasteen. SE on perusta kaikelle. Ei voi olla otollinen jos ei usko Uskon alkajaansa, siihen eivät mitkään kasteet auta ellei tule parannukseen Jeesuksen kautta.
Kaikki entinen nollataan synnitkin!
On vain yksi kaste joka on uskovien kaste, ei ole mitään uudestikastetta olemassakaan. Jokainen Jeesuksee uskova tämän ymmärtää.
Sillä näin tulee täyttää koko vanhurskaus ja Jeesus otti kasteen Johannekselta.
Apostolit kastoivat uudestaan Herran Jeesuksen nimeen, kun olivat kastettu vain Johanneksen kasteelle, sillä silloin oli juutalaisessa kulttuurissa erilaisia pesuja ja puhdistusmenoja.
Nyt Jeesukseen kastetut ovat ottaneen päällensä uuden luomuksen ja vanhan jäänyt kasteenhautaan, aivan kuin Jeesuskin jätti käärinliinansa merkkinä kuolemastaan. Olemme uusia luomuksia Hänessä. Ottakaa siis kaste älkääkä enään emmitkö!Kristittyjä ei Raamatussa missään kasteta kahteen kertaan Jeesuksen nimeen eikä uudestaan minkään uskonnollisen kokemuksen jälkeen toiseen kertaan.
Yrität sotkea tahallisestti vanhan liiton aikaisen Johanneksen vesikasteen ja Jeesuksen vasta kuolemansa jälkeen uuden liiton aikana asettaman kristillisen kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Yrität uskotella, että uudestikaste olisi oikein. Uudestikaste on väärin. Ef.4:5 "yksi kaste" on oikein.
Kristityt tietenkin kastavat lapsensa, eivätkä jätä heitä seurakunnan eli Kristusruumiin ulkopuolisiksi ilman Pyhän Hengen lahjaa, kuten pakanat tekevät.
Yksi ruumis, monta jäsentä
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11] - Kastettu Jumalan lapsi
yksi kaste kirjoitti:
Kristittyjä ei Raamatussa missään kasteta kahteen kertaan Jeesuksen nimeen eikä uudestaan minkään uskonnollisen kokemuksen jälkeen toiseen kertaan.
Yrität sotkea tahallisestti vanhan liiton aikaisen Johanneksen vesikasteen ja Jeesuksen vasta kuolemansa jälkeen uuden liiton aikana asettaman kristillisen kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Yrität uskotella, että uudestikaste olisi oikein. Uudestikaste on väärin. Ef.4:5 "yksi kaste" on oikein.
Kristityt tietenkin kastavat lapsensa, eivätkä jätä heitä seurakunnan eli Kristusruumiin ulkopuolisiksi ilman Pyhän Hengen lahjaa, kuten pakanat tekevät.
Yksi ruumis, monta jäsentä
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]Hansutuulia ym.
Sehän on selvä, että väkevään eksytykseen mieltynyt ihminen lukee Jumalan sanaa omien harhojensa lävitse.
Nuo Teologiksi itsensä kutsuvan kirjoittajan veppisivun tarinat olivat aikamoista soopaa.
Yksi niistä oli Johanneksen kasteen ja sakramentaalisen kasteen perusteluna käytetty: "muuten olisi Jeesuskin pienenä kastettu. Jotain puhuttiin ryövärin kastamatta jäämiseen yms.
Tällaisessa harhassa sitten uudestikastajien lahkossa ollaan. Asiat ja niiden merkitys menevät täysin sekaisin sisältöä ymmärtämättä.
Sitten tehdään veppisivu ja esiinnytään julkisesti teologina.
Sakramentithan asetettiin vasta ylsnousemisen jälkeen.
Ei ehtoollistakaan - kumma kyllä - uudestikastajien lahkossa kumota sillä, ettei ryöväri ristillä ollut eläissään koskaan nauttinut ehtoollista.
Kasteen merkitys on Jumalan sanassa. Se on siis Sanaa näkyvässä muodossa.
Eihän se ole tuomion sana, vaan armon sanaa.
Mitä armoa julistava sana on? Eikö se julista armahdusta, ystävyyttä ja liittoa Jumalan kanssa?
Vai oletteko te sitä mieltä, että Jumalan armosta ja siunauksesta, lapseudesta ja hyvän omantunnon liitosta puhuminen merkitseekin kadotustuomiota kaikille, jotka sen ottavat vastaan?
Nyt on vain kysymys siitä, uskotaanko se Jumalan sana.
Monen kohdalla siitä on 30, 40, 50, 60 vuotta.
Mihin sen armolupauksen ja liiton pätevyys, totuudellisuus ja validiteetti ovat siinä ajassa menneet? Missä niin on sanottu, että Jumalan sanalla on joku "parasta ennen" päivämäärä? - RitariOlevainen
Linkin tutkinut lukija kirjoitti:
Luin tuon linkin tekstin.
Heppoisin perustein on otettu itselle teologin titteli.
Käsitykset ovat niin sekavia ja lapsellisia.Raamatun opinmukaista,totuudellista,Jumalan sanalla perusteltua kastetotuutta parhaimmillaan,tuon selvemmin sitä tuskin voidaan enää todistaa,että lapsikaste on mitä suurin harha nykykristillisyydessä.
- RitariOlevainen
yksi kaste kirjoitti:
Kristittyjä ei Raamatussa missään kasteta kahteen kertaan Jeesuksen nimeen eikä uudestaan minkään uskonnollisen kokemuksen jälkeen toiseen kertaan.
Yrität sotkea tahallisestti vanhan liiton aikaisen Johanneksen vesikasteen ja Jeesuksen vasta kuolemansa jälkeen uuden liiton aikana asettaman kristillisen kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Yrität uskotella, että uudestikaste olisi oikein. Uudestikaste on väärin. Ef.4:5 "yksi kaste" on oikein.
Kristityt tietenkin kastavat lapsensa, eivätkä jätä heitä seurakunnan eli Kristusruumiin ulkopuolisiksi ilman Pyhän Hengen lahjaa, kuten pakanat tekevät.
Yksi ruumis, monta jäsentä
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]Raamatun viidakkoon,latelet Raamatun kohtia ihan summan mutikassa,käsittämättä lainkaan niiden sisältöä..
Ainoassakaan noissa siteerauksissasi ei mainita tavun vertaa lapsikasteesta.
Eikä muutenkaan tapahdu mitään uudelleen kastamista,silloin kun ihminen tulee uskoon,silloin hän menee ekakerran omasta vapaasta tahdostaanRaamatulliselle uskovien upotukasteelle,siksi se ei voi olla mikään uudelleenkaste,koska lapsikaste ei ole mikään Raamatullinen kaste,saahan sitä vettä valella ,ei se lapsi siitä miksikään muutu,toisaalta,kyllä sen nimen voi antaa ja siunata ilman sitä vesitilkkaakin,joka ei todellakaanole mikään kaste.
Heräjä sinä joka nutkut,sillä sitä se on,jos ei tuon linkikään jälkeen,jos on sen lukenut,ymmärrä,mitä kaste on,ja ketä kastetaan ja koska?
Lapsia ei ole tarkoitettu kasteelle Raamatun opin mukaan,kirkon ja luterilaisuuden opinmukaan ehkä,mutta sitä ei Raamattu tue,ja siksi se on harha ja turha riitti! - biblia
RitariOlevainen kirjoitti:
Raamatun viidakkoon,latelet Raamatun kohtia ihan summan mutikassa,käsittämättä lainkaan niiden sisältöä..
Ainoassakaan noissa siteerauksissasi ei mainita tavun vertaa lapsikasteesta.
Eikä muutenkaan tapahdu mitään uudelleen kastamista,silloin kun ihminen tulee uskoon,silloin hän menee ekakerran omasta vapaasta tahdostaanRaamatulliselle uskovien upotukasteelle,siksi se ei voi olla mikään uudelleenkaste,koska lapsikaste ei ole mikään Raamatullinen kaste,saahan sitä vettä valella ,ei se lapsi siitä miksikään muutu,toisaalta,kyllä sen nimen voi antaa ja siunata ilman sitä vesitilkkaakin,joka ei todellakaanole mikään kaste.
Heräjä sinä joka nutkut,sillä sitä se on,jos ei tuon linkikään jälkeen,jos on sen lukenut,ymmärrä,mitä kaste on,ja ketä kastetaan ja koska?
Lapsia ei ole tarkoitettu kasteelle Raamatun opin mukaan,kirkon ja luterilaisuuden opinmukaan ehkä,mutta sitä ei Raamattu tue,ja siksi se on harha ja turha riitti!et näköjään osaa yhtään kastekohtaa Raamatusta, saatikka niiden merkitystä, sillä hengelliset asiat pitää tutkiskella hengellisesti
- Kastettu ja kastettuna pysyvä
hansutuulia kirjoitti:
on totuus joita vastaan täällä ollaan kovin käymässä. Avatkaa silmänne ja tajutkaa nyt jo että Jeesukseen uskovat ottavat kasteen. SE on perusta kaikelle. Ei voi olla otollinen jos ei usko Uskon alkajaansa, siihen eivät mitkään kasteet auta ellei tule parannukseen Jeesuksen kautta.
Kaikki entinen nollataan synnitkin!
On vain yksi kaste joka on uskovien kaste, ei ole mitään uudestikastetta olemassakaan. Jokainen Jeesuksee uskova tämän ymmärtää.
Sillä näin tulee täyttää koko vanhurskaus ja Jeesus otti kasteen Johannekselta.
Apostolit kastoivat uudestaan Herran Jeesuksen nimeen, kun olivat kastettu vain Johanneksen kasteelle, sillä silloin oli juutalaisessa kulttuurissa erilaisia pesuja ja puhdistusmenoja.
Nyt Jeesukseen kastetut ovat ottaneen päällensä uuden luomuksen ja vanhan jäänyt kasteenhautaan, aivan kuin Jeesuskin jätti käärinliinansa merkkinä kuolemastaan. Olemme uusia luomuksia Hänessä. Ottakaa siis kaste älkääkä enään emmitkö!Oltiin kasteesta mitä mieltä tahansa, ns. teologin ajatukset ko. veppisivulla ovat aika pinnallisia ja surkeita.
Hansutuulia taas OTTAA kasteen.
Minulle se oli Jumalan teko.
>Ei voi olla otollinen, jos ei usko Uskon alkajaansa>
Mistähän sinä hansutuulia sen uskon otit?
------------
Koko uudestikastamisen tai aikuiskasteen vouhotus lähtee vääristyneensä käsityksestä siitä, miten syntinen vanhurskautetaan.
Hansatuulialla se on koko ajan omista teoista kerskumista. Uskon perustana ovat omat ratkaisut, ottamiset, tekemiset ja niiden päälle Kristuskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj262568- 1431931
- 661847
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351463KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.561416Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771259Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet601256- 1171184
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571127Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591122