Pillerit voivat muuttaa persoonallisuutesi

Vinkiksi kaikille pillerien käyttäjille: kokeilkaa joskus pilleritöntä jaksoa ja tarkkailkaa itseänne - huomaatko eron?

Pillerit (merkistä riippumatta) muuttivat minut itkuisemmaksi, herkemmäksi, apeammaksi ja haluttomaksi. Ilman pillereitä olen yleensäottaen iloinen ja hyväntuulinen, mielialat vaihtelevat luontevasti oman hormonitoiminnan mukaan. Ja seksi maistuu AIVAN toisella tapaa!

Jos vuosia syö pillereitä, kuvittelee, että tällainen minä oikeasti olen. Oma todellinen minä jää hormonihuurujen alle!

Ei enää pillereitä minulle!
111190
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

Mutta kukapa keksisi jonkin toisen yhtä luotettavan ehkäisykeinon.

Äänestä
  • Entä hormonikierukka? Onko joku huomannut sen vaikuttavan persoonallisuuteen ja erityisesti seksihaluihin ts., että halut katoaa taivaan tuuliin..

    Äänestä

Minä olen piakkoin ekat pillerini hankkimassa. Ja aion hankkia ne edelleen, mutta olisi mielenkiintoista kuulla myös toisenlaista kommenttia.. :)

Yksilöitähän myö kaikki olemme, joten tuskimpa ne pillerit kaikkiin yhtä negatiivisesti vaikuttaa? Sanokaa nyt edes joku sieltä, että "pillerit eivät minua ainakaan muuttaneet" niin uskallan edelleen hyvillä mielin lähteä niitä ensikertalaisena hankkimaan.

Tuo haluttomuus on itse asiassa aika vakavaa mielestäni. Kun olen nyt jonkin aikaa elänyt parisuhteessa ja seksielämänkin vasta sen myötä aloittanut, olisi kamalaa jos pillerit veisivät halut saman tien pois =O Kamala ajatus!

Siis - lisää kommentteja siitä MITEN pillerit sinuun vaikuttavat/vaikuttivat! Kiitos.

Äänestä
  • Minä käytin pillereitä.. vuoden. Ensimmäiset 3 kk oli kyllä pahimmat. Niistähän aina varoitetaankin, sanotaan että on tosi herkkä etc.. Minä itkin vain joka asiasta. Olin hyvin masentunut ja herkkä. Sama jatkui kyllä, merkkiä ei kuulemma kannattanut vaihtaa, koska aloitetaan yleensä juuri niillä pillereillä joissa on vähiten hormoneita. Sitten migreenit yleistyivät ja pahenivat. Paljon. Sitten vaihdoin minipillereihin. Ne olivat parempia - aluksi. Sitten migreenit tulivat takaisin, ja menkatkaan eivät enää ole säännölliset. Mutta, alla 30 vuotiaana ja ei-synnyttäneenä, vaihtoehdot ovat vähäiset...

    Äänestä

  • mä oon kylläkin aina ollut ihan yhtä itkupilli, mulla ne ei oo vaikkuttanu muuten kun et rinnat on kasvanut ja painoo on tullut vähän lisää. Migreenistä voin sanoa sen et et mulla tuli aikasemmin pari kertaa vuodessa migreenii menkkojen alussa tai just ennen ja se ei pahentunut, se on jopa helpottunu..

    JA SITTEN HALUTTOMUUTEEN.. mun mielestä on ihan normaalia et ehkä ei aina haluu, söiskö sitten pillereitä vai ei! ei se pilsuista johdu vaan siitä mitä pään sisällä liikkuu!!

    Äänestä

  • Pääasiallisesti ihon takia hankkimani Diane Nova -pillerit aiheuttivat ainakin minulle karmeita mielialanheilahteluja sekä haluttomuutta, ja oli pakko vaihtaa sitten vähähormonisempiin. Nyt on ollut jo puoli vuotta käytössä Mirelle, eikä ole esiintynyt kerrassaan mitään haittavaikutuksia :)

    Äänestä

  • Mä en ainakaan mitään muutosta itessäni oo huomannu. Tai menkat tuli säännöllisiks (vaikkei kovin epäsäännölliset ollutkaan) ja tämmöstä tavallista, ei mitään negatiivista ole ainakaan tullu ja yli vuoden oon pillereitä syönyt.

    Haluttomuuteen en usko että pillerit mitenkään mulla vaikuttaa, vaikka pillereitä ei söiskään ni siltikin varmasti joskus haluttaa vähemmän ja joskus sitten enemmän..

    Äänestä

  • Heippa!

    Tyttöystäväni ja minä siirryimme keväällä kondomeista pillereihin (Diane Nova).
    Seksi muuttui paljon spontaamimmaksi ja sitä mukaa luonnollisesti upeammaksi. Tyttöystävällä halut on pikemminkin kasvaneet, eikä ainakaan vielä ole mitään erikoisia mielialanmuutoksia tullut. No, OK, ekana kuukautena oli selvästi masennuksenomaista, ja välivuotoakin oli, mutta ei sen jälkeen.

    Kokeile ainakin pillereitä, ja jos kerran olet vakisuhteessa, niin paiskatkaa ihmeessä kondomit nurkkaan ja nauttikaa toisistanne. :-)

    Äänestä

käytän itse pillereitä, ja olen monta kertaa ajatellut masennukseni johtuvan niistä. en haluaisi lopettaa pillereitä, sillä poikaystäväni kanssa emme haluaisi takaisin kortsu-aikaan. Mitä sitten tehdä? kärsiäkkö vain?

Äänestä
  • Minullekaan eivät e-pillerit sopineet, joten vaihdoin minipilleireisiin. Niitä kannattaa kokeilla. Lääkäri sanoi minulle, että jos ne sopivat, niin jonkin ajan käytön jälkeen voidaan laittaa käsivarteen sellainen kapseli.. Jos ei ole saanut lapsia, niin ei kai noita ehkäisymenetelmiä ole muita!

    Äänestä

Kyllä mullakin on noita oireita näkynyt, ja näkyy edelleen. Enää en oikeastaan pysty edes kauhuelokuvia kunnolla kattomaan, ku pitää juosta aina toiseen huoneeseen kun tulee joku veri/ötökkä/tai joku muu ällöttävä kohta... Ja itku tulee ihan tavallisestakin elokuvasta! Noh, onneks en ole pitkään aikaan Titanicia kattonu :)

Tosin tuota pilleritöntä jaksoa en ole kokeillut, kun minulla on suorastaan raskauskammo... Tulee kauhea paniikki jos ajattelenkin että olisin raskaana.. No mut ei se nyt tähän kuulu..
Mut herkemmäksi mä olen todellakin tullut... Kaikki asiat koskettaa paljon enemmän kuin toiset. Seksihalut olivat kadonneet kun aloitin pillereiden syönnin, mut kyl ne siitä sitte takasin tuli, ei tosin ehkä niin suurina kuin ennen, mut se toisaalta saattaa johtua että nyt on joku joka niille haluille sitten tekee jotai... ;)

Noh, mut jokainenhan sitä itselleen sopivin vaihtoehdon miettii.. Mut kyl se valitettavasti totta on että ne pillerit muuttaa luonetta....

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Kokenut kirjoitti:

Vinkiksi kaikille pillerien käyttäjille: kokeilkaa joskus pilleritöntä jaksoa ja tarkkailkaa itseänne - huomaatko eron?

Pillerit (merkistä riippumatta) muuttivat minut itkuisemmaksi, herkemmäksi, apeammaksi ja haluttomaksi. Ilman pillereitä olen yleensäottaen iloinen ja hyväntuulinen, mielialat vaihtelevat luontevasti oman hormonitoiminnan mukaan. Ja seksi maistuu AIVAN toisella tapaa!

Jos vuosia syö pillereitä, kuvittelee, että tällainen minä oikeasti olen. Oma todellinen minä jää hormonihuurujen alle!

Ei enää pillereitä minulle!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu