Haluan vaan jakaa tan mulle niin suuren asian muiden au-pairien kanssa, koska luulempa etta te ymmarratte milta musta tuntuu..
Elikka oon Yhdysvalloissa au-pairina. Olen ollut taalla jo vuoden ja jatkoin toiselle vuodelle, mutta perhetta vaihdoin ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. Ensimmaisessa perheessa tallensin kaikki vuodessa ottamani kuvat tietokoneelle ja he lupasivat polttaa kaikki kuvat cd:lle ja lahettaa ne minulle postissa. Mutta kun aloin kyselemaan kuvia, kirjoitti ex-hostmom etta "voi anteeksi, me tyhjennettiin koko kone ja ne kuvat meni siina samassa"!! Kaikki valokuvat vuoden ajalta! Voi etta mua harmittaa. Ois pitanyt tietenkin itte osata teha asialle jotain, mutta kun kerta sovittiin etta he polttavat ne mulle cd:lle ajattelin vaan etta hyva homma..
Teille joilla sattuu olemaan kuvanne koneella, tallentakaa ne vaikka levykkeelle tai jotain. en halua etta muille sattuu samanlai. Voi surkujen surku!!:(
Itkettaa..
6
1653
Vastaukset
- Annett
Mulle on käynyt samalla tavalla pari kertaa. Tosin ei au pair-kuvia, vaan muuten vaan tärkeitä ja rakkaita kuvia.. Se on todella turhauttavaa! Etkö voisi edes osaa niistä saada takaisin mistään? Ootko esim. lähettänyt niitä perheellesi/kavereillesi jotka olisi saattanut säilyttää ne?
- itkettaa..
Olen lahetellyt ainakin suurimman osan kuvista ystaville ja perheelle, mutta tuskin ihan kaikkia. Harmittaa niin pirusti, vaikka muistothan sailyy mielessa mutta on ne valokuvat kylla niin tarkeita. Mut eipa tuota voi asialle mitaan, siksi onki niin turhauttavaa!!!
- Mii
itkettaa.. kirjoitti:
Olen lahetellyt ainakin suurimman osan kuvista ystaville ja perheelle, mutta tuskin ihan kaikkia. Harmittaa niin pirusti, vaikka muistothan sailyy mielessa mutta on ne valokuvat kylla niin tarkeita. Mut eipa tuota voi asialle mitaan, siksi onki niin turhauttavaa!!!
Hei! Mulle kävi vähän samalla tavoin kuvien kanssa ja tiedän miten inhottavaa tuo on =(. Itseltäni varastettiin Englannissa kamera, jossa oli parin kuukauden edestä kuvia. Sain paljon vastaavia kavereilta, mutta en kaikkia. Onneksi olet myös lähetellyt niitä kotiin että saat edes osan takaisin!
Kyllä harmitti älyttömästi silloin ja pitkän aikaa jälkeenpäinkin, nyt on jo onneksi vähän laantunut. Ja kuten sanoit - muistot säilyy. Ja nyt on ainakin kahta enemmän syytä ottaa uusia kuvia ;). Tsemppiä sulle!
- eini
Olen USAssa au pairina para-aikaa, ja mulla oli koneella tietysti kanssa mun digikuvat.. Mun koneeseen iski virus ja kuvat jai koneeseen.. ONNEKSI mulla oli jotain kuvia New Yorkista ja alkuvuodesta paperikuviksi teetettyina ja cd:lle poltettuna..mutta itku minulta paasi kun monet tarkeat kuvat jai sille tielleen...
- Tosser
Juuri tuon takia ammattikuvaajat kayttavat vielakin filmia ja skannaavat kuvat tietokoneelle. Vaikka olisi kopio CD:lla niin kunnon naarmu ja sinne meni kaikki kuvat.
Kuvat voi tallettaa myos serverille, esim.
www.pixmania.com
Sinne kaikki kuvat. Ei maksa mitaan ja jos tarvii paperikuvia niin tulevat postitse kahdessa paivassa. Hyvin toimii.
Toinen vaihtoehto on USB keydrive. Maksaa noin 60 EUR ja mahtuu 1000 MB kuvia. Ei tarvitse mitaan ohjelmia tms. ja kuvat ovat aina mukana. - negat!
Minulta katosi Disney-reissun kuvat kehityksessä. Kyllä ottaa aivoon edelleenkin, mutta pakkohan sinne on jossakin vaiheessa uudestaan mennä, jotta voi todistaa siellä käyneensä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261