Entä mitä väliä on kuulokkeiden taajuudella esim 8-22000???Entä mikä on kuulokkeiden herkkyys???
Kiitos.
Mikä on kuulokkeiden imperdanssi?
5
1013
Vastaukset
- heebo
kuulokkeiden "taajuudella" (taajuusvasteella) tarkoitetaan sitä taajuusaluetta, minkä kuulokkeet pystyvät toistamaan tietyn vaimennuksen puitteissa. Ts. noilla kuulokkeilla kuulet kaikki taajuudet välillä 8Hz - 22kHz (ääripäissä tietyn vaimennuksen rajoissa). Ihmiskorvan taajuusvaste on yleensä 20Hz-20kHz.
Herkkyydellä tarkoitetaan äänenvoimakkuutta, joka saadaan ulos tietyllä teholla tietyltä etäisyydeltä. En tiedä miten kuulokkeissa ilmoitetaan mutta periaate pitäisi olla sama kuin muissa kaiuttimissa eli yleensä dB/W/m eli desibeliä yhden watin teholla metrin etäisyydeltä.- The boss parta pro
Hyvä,selkeä vastaus.
Kiitos.
- heebo
niin ja impedanssilla tarkoitetaan kuulokkeen "vastusta" eli käytännössä resistanssia (impedanssi saattaa riippua taajuudesta, mutta periaate on sama). Eli jännitteestä ja impedanssista saa laskettua kaiuttimeen kulkevan virran ja tehon. Pieni impedanssi kuormittaa vahvistinta enemmän (ottaa enemmän virtaa samalla jännitteellä).
- The boss parta pro
Ja hyvää talven jatkoa!!!
- The boss parta pro.
The boss parta pro kirjoitti:
Ja hyvää talven jatkoa!!!
Kun ajan usein fillarilla kypärän kanssa , niin turvallisuutta ajatellen olisi hyvä kuulla esim. muita ääniä, ettei jää auton alle.Napit siis sopii parhaiten kypärän kanssa.Niin sittarista olen löytänyt sonyn kaulanauhalla varustetut MDR NE 1, ja 19.99?? Onko hintansa arvoiset??
Kiitos.
Tuotetiedot alta.
"Itse omistan tälläiset huippulaadukkaat kuulokkeet,pysyy korvissa hyvin, diskantit toistuu upeesti ja niin pois päin. HINTAKAAN EI OLE sittarissa paha 19.95€.
Kuva: http://productimages.sony-europe.com/IM_MDR-NE1_L.jpg
Ja tuote tiedot: * Uusi kaulanauhalla varustettu nappikuuloke on yhteensopiva pienikokoisten soittimien kanssa
* Yhteensopiva kaikkien kannettavien soittimien kanssa
* Kangashihna
* Neodyymimagneetti takaa voimallisen bassotoiston ja kirkkaan diskanttitoiston
* Kullattu suora miniliitin takaa laadukkaan äänensiirron
Ulkoilmakäyttöön sopivat*
kyllä
Dynaaminen malli*
kyllä
Kapasiteetti (W)*
0.05
Ohjainyksikkö (mm)*
16.0
Kartio*
PET
Taajuus (Hz)*
12 - 22 000
Herkkyys (dB/mW)*
108.0
Magneetti*
Neodyymi
Impedanssi (ohmi)*
16.0
Äänenvoimakkuuden säätö*
ei
Johdon tyyppi*
Hapettomasta kuparista valmistettu Litz-johto
Liitin*
Suora, kullattu stereominiliitin
Paino (g)*
6.0 "
Lainausta Viestistä Bassoa Kuullaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724274Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003720Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363409- 512980
- 402468
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182409Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222162- 231816
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141607Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331592