Rekkoihin välimatkatutkat

pakollisiksi

Vuoden 2006 aikana rekkoihin asennetaan välimatkatutkat pakollisina varusteina. Tutka kytketään nopeudenrajoittimeen. Jos välimatka edellämenevään on alle 40 m laite vähentää nopeutta niin kauan että välimatka rupeaa kasvamaan. Laite vaikka pysäyttää rekan jos välimatkaa ei ole tarpeeksi.....

21

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dynamiittia

      penkin alle. Heti räjähtää jos ei pääse nyhräämästä Rekkojen edestä pois.

    • ...ja henkilöautoihin asennetaan automaattiset kiihdyttimet, jotta turha hidastelu saataisiin loppumaan...

      • Elmeri

        Mihin semmoisia tarvitaan? Se kaasupoljin on edelleen siellä oikeassa reunassa.


      • Elmeri kirjoitti:

        Mihin semmoisia tarvitaan? Se kaasupoljin on edelleen siellä oikeassa reunassa.

        Monella siellä on ilmeisesti jarrupoljin liian lähellä kaasupoljinta ja painaa molempia samanaikaisesti.


    • yks hihhuli vaan

      Ja jos noin loistavan ainutlaatuisen upea idea toteutuisi, niin varmasti kaikki tielläliikkujat eivät harrastaisi minkäänlaista kiusantekoa, sillä varmasti saattaisi rekan kuljettajaa harmittaa, kun jyrkän ja liukkaan mäen alla vauhti himmataan lähes nolliin ja henkilöauto kiihdyttää pois ja rekka jää mäen alle sutimaan. Onneksi kuitenkan kaikki liikenteessä ovat niin fiksuja ettei moista koskaan tapahtuisi.

      Ei kun iha vakavissaan. Kuka edes tosissaan ajattelee jotain noin typerää. Välimatkatutka. Vetää ihan sanattomaksi. Mutta onneksi tuon idean esilletuoja ei ole päättävissä hallintoelimissä!

      • Kurajärven Alli..

        Tää viesti on mennyt jo Mönkäreelle, Luhtaselle, Vanhaselle ja tietenkin Hyssälälle,..nehän tietää....


    • puukenkäpellet

      asennekoulutukseen

      • Kyllästynyt henkilautoilija

        Kerrassaan loistava idea tuo välimatkatutka, sehän on jo keski-euroopassa käytössä. Odotan innolla että saadaan sellainen laite myös suomen vähemmän ammattitaitoisille rekkakuskeille samanlainen.Tarja Halosen ehdottama asennekasvatus voisi olla tosiaankin hyvä lääke siihen lisäksi.


    • eikös

      näillä rekkakuskeilla ole tapana kytkeä se rajoitin pois päältä.

      • Laki on laki

        Totta monesti on kytketty rajoitin jo pois päältä että voidaan "hätistellä" henkilöautoilijoita talven liukailla. Näin olen Esson baarissa rekkamiesten kuuleen kerskuneen!


      • minkälaisia
        Laki on laki kirjoitti:

        Totta monesti on kytketty rajoitin jo pois päältä että voidaan "hätistellä" henkilöautoilijoita talven liukailla. Näin olen Esson baarissa rekkamiesten kuuleen kerskuneen!

        ääliöitä tänne kirjoittaa ns. varmaa tietoa.


      • Vanhempi herrasmies
        minkälaisia kirjoitti:

        ääliöitä tänne kirjoittaa ns. varmaa tietoa.

        Liikennelaki sanoo: kuorma-auton enimmäisnopeus on 80 (kahdeksankymmentä) km/h!


      • Kairakettu

      • Kyttäyskeikka 2

      • Kyttäyskeikka 2 kirjoitti:

        Laki sanoo: max speed for the comercial vehicles is a 80km/h. LUE TUOSTA, rekisteröitä paskankijoittaja!

        Käytännössä sallitaan rajoitusta suuremmat nopeudet. Tottahan toki se toleranssi hyödynnetään.


      • autoilijana suomessa
        Kairakettu kirjoitti:

        Käytännössä sallitaan rajoitusta suuremmat nopeudet. Tottahan toki se toleranssi hyödynnetään.

        Hyvin huomaa kun lukee tätä kirjoitusketjua kuinka rahtarit ei tunnu piittaavan laista laisinkaan ja olenhan minä nähnyt sen liikenteessäkin ajaessani.Sitä kovempi kundi kahviossa mitä enemmän sikailee liikenteessä.


      • autoilijana suomessa kirjoitti:

        Hyvin huomaa kun lukee tätä kirjoitusketjua kuinka rahtarit ei tunnu piittaavan laista laisinkaan ja olenhan minä nähnyt sen liikenteessäkin ajaessani.Sitä kovempi kundi kahviossa mitä enemmän sikailee liikenteessä.

        Ainakin vastasit minulle ja siitä voikin päätellä huomiokykysi tasoa.

        Minulla on kuitenkin vain henkilöautokortti, kuorma-autolla olen joskus vuosia sitten ajellut, rekalla en koskaan, kaksi kertaa kuitenkin kyydissä istunut.


    • automaatti kaasu

      Jos joku matelee rekan edessä niin automaattikaasu lisää vauhtia :)

      • jartsa

        Niin se vaan on että turvavälit on rekkakuskeilla esim. motarilla lian pienet eli ne menee lähes peräkkäin. Suolaus mahdollistaa tämänkin typerän touhun. Rekkamiehet vaatii sen suolan sinne, että voidaan ajaa rajotinta vasten perse perseessä 90 km/h. Ajoin tänään 10- tiellä rekan perässä 100 km/h. Miten h:tissä se on mahdollista!


      • h-tissä
        jartsa kirjoitti:

        Niin se vaan on että turvavälit on rekkakuskeilla esim. motarilla lian pienet eli ne menee lähes peräkkäin. Suolaus mahdollistaa tämänkin typerän touhun. Rekkamiehet vaatii sen suolan sinne, että voidaan ajaa rajotinta vasten perse perseessä 90 km/h. Ajoin tänään 10- tiellä rekan perässä 100 km/h. Miten h:tissä se on mahdollista!

        et sun kulkupelissä on mittarivirhettä, tai YHDISTELMÄN vauhti karkasi alamäkeen!


      • kaheksaaviittä
        h-tissä kirjoitti:

        et sun kulkupelissä on mittarivirhettä, tai YHDISTELMÄN vauhti karkasi alamäkeen!

        kaheksaaviittä, rekka takapuskurissa kiinni, pitkät päällä ja torvet soiden. 80 km alueella, pitäisikö kaikkien ajaa just niinkuin Herrarahtarit haluaa. Katosku ei aina oo kiire jokapaikkaan. rekkiksien pitäis mennä johoski hermojenhallintakurssil et pystyis ajaa niinku tolpas o kyltti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe