Mitä vaatimuksia?

UteliasUlla

Oletteko tulleet miettineeksi mitkä ovat teidän vaatimuksenne naisen tai miehen metsästyksessä. Tai minkälaista persoonaa ette voi mistään hinnasta kelpuuttaa. Tai mitkä ovat ne jutut mihin ihastuitte nykyisessä kunppanissanne?

36

2937

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulle ja sit tietysti savuttomuus sekä julkaisukelpoinen kielenkäyttö. Noi on ne sellaiset kriteerit joista joustaminen on vaikeata, mut mahdollista. Kaikki ulkonäköseikat yms jutut on aika pitkälti toissijaista tavaraa.

Vaikka sitä nyt asettelee ulkonäkö kriteereitä jotka pitäis täyttää, mut ne ei ole kuin suuntaa antavia. Kyllä se on joku muu ku kolahtaa.

• morsian.

Rehellinen ja luotettava oikeasti. Huumorintajuinen, hauska hassu ja höpsö. Ei pidä itseään muitten yläpuolella vaan on jalat maassa tyyppi, arvostaa ja kunnioittaa muita eikä prameile rahalla, vaikka sitä olisikin. Ei ilmaise miehisyyttään nyrkeillä tai muulla vastaavalla käytöksellä. Pitkä, sporttinen, hyväkroppainen. Ei rupsahda. Ei käytä päihteitä ylettömästi -> ryyppääminen. Suvaitsevainen. Suorapuheinen - se teki heti alussa vaikutuksen omassa ukossani. Hyväksyy minut sellaisena mikä olen ja olen ollut. Osaa ajatella omilla aivoillaan eikä mene muitten mukana vaan on oma itsensä.

Joo tuossa nyt oli aluksi ja noitten vastakohtaa en kelpuuttaisi. Joskus olen kuullut etten ikinä löydä miestä vaatimuksillani mutta miksi pitäisi ottaa vaan joku vähemmän hyvä, kun parhaitakin on olemassa? Oma mies siis täyttää vaatimukset.

• hehherregod

Ei se rupsahda? Kaikki muut ihmiset kyllä, mutta miehesi ei?

• Veijari-77

Oma miehes muuten täyttää vaatimukset, mutta veikkaan että kun on noin omanarvontuntoinen nainen huushollissa, niin välillä käy ihan piruuttaan vieraissa. Tekee gutaa nähdä välillä joku toinenkin neiti kontallaan peppu pystyssä siinä edessä, samalla kokee olevansa mies yli vaimonsa. Mutta usko sinä vaan...

• morsian.
        Veijari-77 kirjoitti:

Oma miehes muuten täyttää vaatimukset, mutta veikkaan että kun on noin omanarvontuntoinen nainen huushollissa, niin välillä käy ihan piruuttaan vieraissa. Tekee gutaa nähdä välillä joku toinenkin neiti kontallaan peppu pystyssä siinä edessä, samalla kokee olevansa mies yli vaimonsa. Mutta usko sinä vaan...

Luuletko sä että mä olen tavatessani mieheni iskenyt sille sen vaatimuslistan käteen ja kysynyt että täytätkö nämä, ja hän ei ole voinut muuta kuin myöntyä? Kaikki miehet eivät ole sellaisia tossun alle vääntäytyviä äijiä, sellasta en kestäisi päivääkään. Kyllä ne vaatimukset on selvinnyt heti alussa ihan normaalin jutustelun lomassa ja ukko on sanonut suoraan monia asioita, joten usko sä vaan että on olemassa ihmisiä jotka löytävät itselleen sopivan puoliskon ihan molempien ollessa vapaaehtoisesti sitä mitä he itse ovat. Ei sitä tartte vääntää ketään muottiin johon ei sovi. Meidän suhteessa molemmilla on samat jutut, mun ei tartte kysyä lupaa tekemisilleni, eikä hänenkään! Joten kumpikaan ei ole sen enempää eikä vähempää omanarvontuntoinen, sorry vaan mr reppana.

• morsian.
        hehherregod kirjoitti:

Ei se rupsahda? Kaikki muut ihmiset kyllä, mutta miehesi ei?

Rupsahtamisella tarkoitan mm. sitä, että äijä lopettaisi urheilun ja hankkisi painoa = läskiä kymmeniä kiloja lisää, ei enää harrastaisi mitään vaan söisi pelkkää makkaraa sohvalla, näin kärjistetysti. Sellaista mm. on rupsahtaminen, normaali vanheneminen ei ole rupsahtamista.

• Veijari-77
        morsian. kirjoitti:

Luuletko sä että mä olen tavatessani mieheni iskenyt sille sen vaatimuslistan käteen ja kysynyt että täytätkö nämä, ja hän ei ole voinut muuta kuin myöntyä? Kaikki miehet eivät ole sellaisia tossun alle vääntäytyviä äijiä, sellasta en kestäisi päivääkään. Kyllä ne vaatimukset on selvinnyt heti alussa ihan normaalin jutustelun lomassa ja ukko on sanonut suoraan monia asioita, joten usko sä vaan että on olemassa ihmisiä jotka löytävät itselleen sopivan puoliskon ihan molempien ollessa vapaaehtoisesti sitä mitä he itse ovat. Ei sitä tartte vääntää ketään muottiin johon ei sovi. Meidän suhteessa molemmilla on samat jutut, mun ei tartte kysyä lupaa tekemisilleni, eikä hänenkään! Joten kumpikaan ei ole sen enempää eikä vähempää omanarvontuntoinen, sorry vaan mr reppana.

Aijai, taisi osua heikkoon kohtaan. Sieltä se totuus tuppaa löytymään...

• morsian.
        Veijari-77 kirjoitti:

Aijai, taisi osua heikkoon kohtaan. Sieltä se totuus tuppaa löytymään...

Sä taidat olla vaan joku katkeroitunut mies, ehkäpä juuri sellainen jonka puoliso ei ole se sun mielestä täydellinen ja sua ottaa se näköjään tosi paljon päähän kun et pysty uskomaan sitä että jotkut ihmiset ovat ihan oikeasti onnellisia yhdessä.

Ja kun luin vielä uudestaan tuon ensimmäisen vaatimuskirjoitukseni, voin vain ihmetellä sua, siinähän oli kaikki ihan perusvaatimuksia ja pelkästään sellaisia jotka itsestänikin löytyy, eli ei mitään mahdottomuuksia. Miksi pitäisi tosiaan ottaa joku vastaantulija kun on hyvin aikaa odottaa ja löytää se joka on itselleen sopivin.

Sulla taitaa olla vaan niin vaikeaa itsesi kanssa.

• Veijari-77
        morsian. kirjoitti:

Sä taidat olla vaan joku katkeroitunut mies, ehkäpä juuri sellainen jonka puoliso ei ole se sun mielestä täydellinen ja sua ottaa se näköjään tosi paljon päähän kun et pysty uskomaan sitä että jotkut ihmiset ovat ihan oikeasti onnellisia yhdessä.

Ja kun luin vielä uudestaan tuon ensimmäisen vaatimuskirjoitukseni, voin vain ihmetellä sua, siinähän oli kaikki ihan perusvaatimuksia ja pelkästään sellaisia jotka itsestänikin löytyy, eli ei mitään mahdottomuuksia. Miksi pitäisi tosiaan ottaa joku vastaantulija kun on hyvin aikaa odottaa ja löytää se joka on itselleen sopivin.

Sulla taitaa olla vaan niin vaikeaa itsesi kanssa.

Puolison täydellisyys on itsestä kiinni, oli hänessä "virheitä" tai ei. Veijari itse on puikkaroinut kaunotarta ja hirviötä elämänsä varrella ja hauskaa on ollut.

Miehesi voi olla varsin rehellinen, mutta se ei tarkoita etteikö piru joskus voisi irti päästä. Miehesti on epäilemättä hyväkroppainen, mutta ajatuksesi siitä että hän "ei rupsahda" lienee myöskin tällaista toiveajattelua. Hyviä puoliakin on silmäiltävä virheet ja tosiasiat hyväksyen. Kuulostit siltä, että haluat nähdä miehessäsi jotain muuta(kin) kuin tosiasiat.

Mitäpäs tekisit jos miehesi heikkona olisi sortunut vaikka jonkun itätytön loukulle kuin Jokke-pappa konsanaan? Vaihtaisitko toiseen "kriteerit nähtävästi täyttävään" ja uskoisit että tämä nyt ei ainakaan petä, kun sillä on kivat silmätkin, huvijahti tms. Vai antaisitko anteeksi ja myöntäisit ettei elämän tarvitse olla juuri sellaista kuin haluaisit?

• morsian.
        Veijari-77 kirjoitti:

Puolison täydellisyys on itsestä kiinni, oli hänessä "virheitä" tai ei. Veijari itse on puikkaroinut kaunotarta ja hirviötä elämänsä varrella ja hauskaa on ollut.

Miehesi voi olla varsin rehellinen, mutta se ei tarkoita etteikö piru joskus voisi irti päästä. Miehesti on epäilemättä hyväkroppainen, mutta ajatuksesi siitä että hän "ei rupsahda" lienee myöskin tällaista toiveajattelua. Hyviä puoliakin on silmäiltävä virheet ja tosiasiat hyväksyen. Kuulostit siltä, että haluat nähdä miehessäsi jotain muuta(kin) kuin tosiasiat.

Mitäpäs tekisit jos miehesi heikkona olisi sortunut vaikka jonkun itätytön loukulle kuin Jokke-pappa konsanaan? Vaihtaisitko toiseen "kriteerit nähtävästi täyttävään" ja uskoisit että tämä nyt ei ainakaan petä, kun sillä on kivat silmätkin, huvijahti tms. Vai antaisitko anteeksi ja myöntäisit ettei elämän tarvitse olla juuri sellaista kuin haluaisit?

Minä olen tutustunut mieheeni ja hän on osoittautunut ihan omatoimisesti sellaiseksi, jopa on sopinut siihen aviomies-ehdokas vaatimukseeni.

Puhutaan aina siitä jos toinen sortuu sinne tai tänne.. Minähän voin tuntea täysin vain itseni. Kun tiedän, etten petä, niin voin vain luottaa toiseen, ettei hän tekisi niin. Jos pettäisi, niin kyllä, vaihtaisin miestä, koska on olemassa uskollisia ihmisiäkin jotka ajattelevat ylä eivätkä alapäällään.

Sinähän et meitä tunne joten senkin suhteen kyseenalaistamisesi osuu nyt hyvin huonoon kohteeseen, koska meillä on kaikista asioista puhuttu hyvin avoimesti alusta alkaen mutta yksityiskohtia en ala sinulle erittelemään kun asenteesi on tuollainen mikä on. Luule mitä luulet, minä sentään tiedän minkälainen meidän suhde on.

• morsian.
        Veijari-77 kirjoitti:

Tuosta rupsahtamisesta lisäys.. Hyväkroppaisella ja rupsahtamisella tarkoitan sitä, ettei ihminen lihota itseään kymmeniä kiloja. Sitä et voi miksikään vääntää, etteikö lihominen johtuisi siitä tosiasiasta, että syö enemmän kuin kuluttaa. Lihominen siis ei ole mikään normaali osa elämää, vaikka suurin osa sitä itselleen sillä lailla tuntuu selittävänkin. Jos harrastaa liikuntaa ja syö terveellisesti, ei liho. Eikä meistä kumpikaan ole ajatellut päästää itseään paisumaan. Kaikki eivät siis liho, se on tosiasia eikä toiveajattelua, kuten sanot.

Luuletko etten kohta kolmen vuoden aikan ole nähnyt ukossani tosiasioita? Katsopas, kun joillakin ihmisillä parisuhde sujuu mutkitta eteenpäin. Tosin törmään kyllä tuohon ihmettelyyn ihan oikeassakin elämässä, kun meillä ei tapella kotitöistä tai mistään muista turhanpäivisistä asioista, niin ihmiset ihmettelevät sitä kovasti. Mielestäni on vaan surullista, että parisuhteessa ajatellaan automaattisesti olevan jotain ongelmia, että jos se on ongelmaton, sitten aletaan kyseenalaista sitä, näkeekö kumppanit toisissaan tosiasiat.

• Veijari-77
        morsian. kirjoitti:

Tuosta rupsahtamisesta lisäys.. Hyväkroppaisella ja rupsahtamisella tarkoitan sitä, ettei ihminen lihota itseään kymmeniä kiloja. Sitä et voi miksikään vääntää, etteikö lihominen johtuisi siitä tosiasiasta, että syö enemmän kuin kuluttaa. Lihominen siis ei ole mikään normaali osa elämää, vaikka suurin osa sitä itselleen sillä lailla tuntuu selittävänkin. Jos harrastaa liikuntaa ja syö terveellisesti, ei liho. Eikä meistä kumpikaan ole ajatellut päästää itseään paisumaan. Kaikki eivät siis liho, se on tosiasia eikä toiveajattelua, kuten sanot.

Luuletko etten kohta kolmen vuoden aikan ole nähnyt ukossani tosiasioita? Katsopas, kun joillakin ihmisillä parisuhde sujuu mutkitta eteenpäin. Tosin törmään kyllä tuohon ihmettelyyn ihan oikeassakin elämässä, kun meillä ei tapella kotitöistä tai mistään muista turhanpäivisistä asioista, niin ihmiset ihmettelevät sitä kovasti. Mielestäni on vaan surullista, että parisuhteessa ajatellaan automaattisesti olevan jotain ongelmia, että jos se on ongelmaton, sitten aletaan kyseenalaista sitä, näkeekö kumppanit toisissaan tosiasiat.

No mukavaa jos tuntuu sujuvan. Muistelisin kyllä että itsekin ajattelin eräästä n. 4 vuotta kestäneestä suhteestani siinä 3 vuoden kohdalla että tämähän suhde toimii kuin rasvattu. Ja tyttökin vakuutteli uskollisuuttaan ja rakkauttaan. Mutta joo, kaikella millä on alku, on yleensä myös loppu. Huvittavaa että pidät kolmea vuotta niin pitkänä aikana. En väittäisi koskaan tuntevani toista ihmistä noin hyvin kuin sinä väität, mutta ihmisluonnosta olen oppinut jotain tämän lähes 30-vuotisen elämäni aikani.

Mutta kiva jos sujuu, ja usko pois vaan. Taidat olla kristittykin kuin noin vankkumattomaan uskoon kykenet? Ja vaihdat siis miestä jos tämä ei toimi ajattelemasi mallin mukaan? Ihan ku saippuaoopperoissa. Taitaa sinulla väritelviisiokin sitten olla. Mutta maailmasi on yhä perin mustavalkoinen. Tehdään niin että kun miehesi jää kiinni jonkun rysän päältä tytön persettä läpsimästä, niin kirjoitat tänne nöyrän anteeksipyynnön minulle siitä hyvästä kun et uskonut heti mitä sanoin. Jos pysytte vielä kymmenen vuotta yhdessä, voin vastaavasti pyytää anteeksi sinulta, että olin niin perin väärässä.

• morsian.
        Veijari-77 kirjoitti:

No mukavaa jos tuntuu sujuvan. Muistelisin kyllä että itsekin ajattelin eräästä n. 4 vuotta kestäneestä suhteestani siinä 3 vuoden kohdalla että tämähän suhde toimii kuin rasvattu. Ja tyttökin vakuutteli uskollisuuttaan ja rakkauttaan. Mutta joo, kaikella millä on alku, on yleensä myös loppu. Huvittavaa että pidät kolmea vuotta niin pitkänä aikana. En väittäisi koskaan tuntevani toista ihmistä noin hyvin kuin sinä väität, mutta ihmisluonnosta olen oppinut jotain tämän lähes 30-vuotisen elämäni aikani.

Mutta kiva jos sujuu, ja usko pois vaan. Taidat olla kristittykin kuin noin vankkumattomaan uskoon kykenet? Ja vaihdat siis miestä jos tämä ei toimi ajattelemasi mallin mukaan? Ihan ku saippuaoopperoissa. Taitaa sinulla väritelviisiokin sitten olla. Mutta maailmasi on yhä perin mustavalkoinen. Tehdään niin että kun miehesi jää kiinni jonkun rysän päältä tytön persettä läpsimästä, niin kirjoitat tänne nöyrän anteeksipyynnön minulle siitä hyvästä kun et uskonut heti mitä sanoin. Jos pysytte vielä kymmenen vuotta yhdessä, voin vastaavasti pyytää anteeksi sinulta, että olin niin perin väärässä.

Ikinähän ei voi tietää onko toinen sitä mitä on sanonut olevansa. Mutta toiseen voi LUOTTAA. Muuta mahdollisuutta ei ole. En itse ole noin epäilevä kuin sinä, ja odota kymmentä vuotta naimisiinmenon, lasten hankinnan ja talon ostamisen kanssa. Kyllä sitä ihminen voi pettää yhtälailla kymmenien vuosien kuluttuakin. Ja kyllä se mielestäni aika paljon kertoo äijän aikeista, kun on menossa naimisiin, hankkimassa lapsia ja ostamassa taloa, pitää olla todella tyhmä jos lähtee suhteen pilaamaan jonkun hetken hempukan takia. Ja sitäpaitsi, ainoa mitä olen mieheltäni vaatinut, on rehellisyys ;) Ukon ei tartte vakuutella uskollisuuttaan, vaan rehellisyyttään. Koska elämä on pitkä aika, en yhtään ihmettele että jossain vaiheessa tekisi mieli sitä ns. vihreämpää ruohoa. Tekisi välillä itselläänkin.. mutta himot on himoja, ja niitä voi hallita, kun ajattelee, onko joku pano sen arvoinen että heittäisi kaiken hukkaan. Jos kerta minäkin pystyn ajattelemaan järjellä asioita, tuskin olen ainoa tässä maailmassa. Katsopas, asioita voi ajatella pitkällä tähtäimellä.

On minuakin petetty, monet kerrat, mutta kas, nämä tyypit ovat jääneet jo ensimmäisten kuukausien aikana kiinni. Niin se vaan usein on, että pettäjät ovat sen verran tyhmiä, että jäävät kiinni - vaikeahan sitä luonnettansa on peittää.

Uskon kyllä Jumalaan mutta en kuulu kirkkoon enkä aio kirkossa mennä naimisiinkaan, mutta uskolla tässä asiassa ei ole mitään tekemistä, vaan luottamuksella. Eihän toisen kanssa voi elää, jos koko ajan epäilee, että jos se sitä tai jos se tätä, oletko itse omalla kohdallasi huomannut sen kenties vaikeaksi? Sen kyllä USKON että se on vaikeaa.

Mieskin on kyllä sen ikäinen, ettei ainakaan tytttöjen persettä olisi lääppimässä, eikä kaikilla miehellä ole sitä fetissiä päästä jonkun 18-vuotiaan pöksyihin.

Tiedätkös, elämässä on paljon muutakin kuin joittenkin perseitten lääppiminen, ehkä sinäkin joskus löydät elämästä jotain muuta, kun kuulostat tosi seksikeskeiseltä, oletko huomannut? Pitäiskö sun ehkä päästä yli siitä että joku muija on joskus pettänyt sua? Eivät kaikki naiset ole sellaisia, eivätkä edes miehet.

Ja millä perusteella sä olet päättänyt että juuri meidän pysyminen yhdessä kymmenen vuotta olisi joku maailman ihme? En ole missään vaiheessa vannonut ja vakuuttanut että se tulee tapahtumaan. Tiedän, että jos se on minusta kiinni, me olemme kimpassa vielä kymmenen vuoden jälkeenkin. Ja toiseen voin vain luottaa.

• Tyttönen"

Huumorintaju on tärkeää.. huumorintajutonta ihmistä en kelpuuttaisi kumppaniksi. Kiinnostun paljon ihmisestä joka saa mut nauramaan.
      ulkonäkökriteereistä.... normaali vartalo, eli ei ylipainoa, koska sitä ei itseltäkään löydy. Hyvätlihakset pelkkää plussaa ;) ja ehdottomasti lyhyet hiukset! pitkähiuksiset miehet saa mut yökkimään! :D

siinä ne mitä tuli näin ekana mieleen...

• Minä

"Kiinnostun paljon ihmisestä joka saa mut nauramaan."

Tätä mä en tajua. Suunnilleen kaikki naiset sanoo aina yhtenä vaatimuksena, että miehen pitää olla huumorintajuinen. Tämä on kiertoilmaus sille, että miehen pitää osata naurattaa naista. En tajua, mitä hienoa on miehessä, joka tekee itsestään pellen ja kertoo hauskoja juttuja.

Suurin osa miehistä on varmasti samaa mieltä, että nainen, joka kertoo hauskoja juttuja, ei ole yhtään muita naisia kiinnostavampi.

• Mies29
        Minä kirjoitti:

Tätä mä en tajua. Suunnilleen kaikki naiset sanoo aina yhtenä vaatimuksena, että miehen pitää olla huumorintajuinen. Tämä on kiertoilmaus sille, että miehen pitää osata naurattaa naista. En tajua, mitä hienoa on miehessä, joka tekee itsestään pellen ja kertoo hauskoja juttuja.

Suurin osa miehistä on varmasti samaa mieltä, että nainen, joka kertoo hauskoja juttuja, ei ole yhtään muita naisia kiinnostavampi.

Tietysti naisen pitää olla huumorintajuinen! Ei sellaista kuivaa emäntää kauaa jaksaisi katella. Ei ihmisten naurattaminen, vitseihin osallistuminen ja sellainen leikkimielinen asenne tee kenestäkään pelleä.

Ymmärrän siis täysin, että naiset hakevat huumorintajuista miestä, koska itsekään en koskaan huolisi huumorintajutonta naista!

• Asiasta huvittunut
        Minä kirjoitti:

Toi naurattaminen liittyy käsittääkseni seksuaalisuuteen. Naurattaminen kielii itsevarmuudesta ja nokkeluudesta, kummatkin suotavia ominaisuukia miehelle. Tämän takia ne vetoavat naisiin.

Naisen mielestä huumorintajuinen mies on tosiaan sellainen, jolla on hauskat jutut. Miehen mielestä huumorintajuinen nainen on puolestaan sellainen, joka nauraa miehen jutuille.

• tyttönen"
        Minä kirjoitti:

kiinnostun myös naispuolisista ihmisistä ystävinä huumorintajun kautta. Se on yhdistänyt minut monien kanssa. Se on iso osa mun luonnetta, niin sitä tykästyy sellaisiin ihmisiin. naisten naurattajat on kyllä asia erikseen mun mielestä...

Jos ihminen kertoo hauskoja juttuja se ei todellakaan tee itsestään pelleä. Huumorintaju on siis itsensä nolaamista sun mielestä? hauskojen juttujen kertomisessakin on rajansa, ja huumorintajuja on erilaisia. Mutta pellenä oleminen on eri asia kuin hauskat jutut...

"Suurin osa miehistä on varmasti samaa mieltä, että nainen, joka kertoo hauskoja juttuja, ei ole yhtään muita naisia kiinnostavampi."

Minä uskon taas, että harvat miehet kiinnostuvat kalkkiksesta/tosikosta joka ei ymmärrä huumorin päälle mitään...

• Tavismies

Ihastun naiseen joka on: älykäs, ei teeskentele, rehellinen, raitis ja savuton (kuten vaimoni).
      Ehdoton ei: Feministi, juoppo, koiranomistaja, tupakoiva.

• Ihmetys25

Oletko vahvasti allerginen koirille, vai miksi koiranomistaja on ehdoton ei? Eihän koiranomistajia OIKEASTI yhdistä yhtään mikään luonteenpiirre.

• Tavismies
        Ihmetys25 kirjoitti:

Oletko vahvasti allerginen koirille, vai miksi koiranomistaja on ehdoton ei? Eihän koiranomistajia OIKEASTI yhdistä yhtään mikään luonteenpiirre.

Koiranomistajat yleisesti ottaen ovat epäsiistejä tunneihmisiä jotka asettavat koiran oikeudet ihmisen oikeuksien edelle. Esim. jos koira haukkuu kerrostalossa ja häiritsee koko taloa, ei koiranomistaja tee mitään koska se on "koiran puhetta". Lisäksi tulevat Paska- ja kusi- ongelmat.

Pahinta on kuitenkin suhtautuminen eläimeen perheenjäsenenä. Oma mittani täyttyi kun seurustelin sinänsä ihan fiksun muijan kanssa jonka koira nukkui kanssamme samassa sängyssä (!). Koko sänky hiekassa, kurassa ja ties missä eritteissä ja (sokerina pohjalla), koiraa ei saanut käskeä pois petistä edes seksin ajaksi : D Ole siinä sitten kiihottunut kun koira katsoo aktin aikana silmiin 10 cm päästä ja läähättää ja välillä tunkee kylmää kuonoa perseeseen :D Se suhde päättyi äkkiä ja toista vastaavaa ei tule.

• koiranomistaja :)
        Tavismies kirjoitti:

Koiranomistajat yleisesti ottaen ovat epäsiistejä tunneihmisiä jotka asettavat koiran oikeudet ihmisen oikeuksien edelle. Esim. jos koira haukkuu kerrostalossa ja häiritsee koko taloa, ei koiranomistaja tee mitään koska se on "koiran puhetta". Lisäksi tulevat Paska- ja kusi- ongelmat.

Pahinta on kuitenkin suhtautuminen eläimeen perheenjäsenenä. Oma mittani täyttyi kun seurustelin sinänsä ihan fiksun muijan kanssa jonka koira nukkui kanssamme samassa sängyssä (!). Koko sänky hiekassa, kurassa ja ties missä eritteissä ja (sokerina pohjalla), koiraa ei saanut käskeä pois petistä edes seksin ajaksi : D Ole siinä sitten kiihottunut kun koira katsoo aktin aikana silmiin 10 cm päästä ja läähättää ja välillä tunkee kylmää kuonoa perseeseen :D Se suhde päättyi äkkiä ja toista vastaavaa ei tule.

Koiranomistajana on vähän pakko laskea omaa siisteyskynnystä yhdellä asteella. Koira sotkee sen verran paljon, ettei entiseen aikuisen ihmisen siistiin elämään ole paluuta. Vähän kuin lastenkin kanssa; järki menee vuodessa, jos jokaisesta tahrasta saa hepulin.

En allekirjoita sitä, että koiran oikeudet menevät ihmisen oikeuksien edelle. Se on kuitenkin totta, että koira on perheenjäsen. Sen pitäisi kuitenkin olla perheenjäsen koirana, ei yhtenä ihmisistä.

On koiran kiusaamista (= omistajan typeryyttä), jos esim haukkumiselle ei tee mitään. Jatkuva haukkuminen ja vinkuminen kertoo siitä, ettei koiralla ole kaikki hyvin; se saattaa kärsiä esim eroahdistuksesta. Se on sitten eri asia, jos naapurit on niin ahdistuneita, etteivät kestä muutamaa haukkua päivän aikana.

• kummastunut
        Tavismies kirjoitti:

oletat, että jos yksi ihminen antaa koiran haukkua kerrostalossa, kaikki koiranomistajat tekevät niin..? olet törmännyt melko tyhmään koiraihmiseen ilmeisesti. Paska ja kusiongelmat eivät ole ongelmia kunnollisella omistajalla.

• koira on
        Tavismies kirjoitti:

Joko mä oon tosi poikkeava koiranomistaja, tai sit sulla vaan on aivan väärä kuva meistä noin yleisesti ottaen.

Ite ainakin pidän koiralleni tosi tiukkaa kuria - mitään haukku- tahi sisäänkusemisongelmaa ei ole ku koira on jo pentuna opetettu talon tavoille. Sanomattakin on selvää, et otus ei tuu sänkyyn (hyi helvetti!!!) eikä sohvalle. Omin päin en päästä sitä ees makuuhuoneeseen. Naaman nuoleminen kuuluu niin ikään sarjaan "kielletty".

Totta kai mä "rakastan" lemmikkiäni, ja kieltämättä se on mulle henkkoht tärkeempi ku suurin osa läheisistäni ihmisistä, mutta järki mukana siinäkin hommassa... duh.

Ainiinjoo, enkä oo tunneihminen.

• koira on
        Tavismies kirjoitti:

Eikö sun pitäis tasapuolisuuden nimissä feidata suoralta kädeltä myös kissojen omistajat? Kissathan ne vasta epäsiistejä ja häiritseviä otuksia ovat: tekevät kaikki tarpeensa sisälle (tai jos ulkokissoja, raahaavat kämppään kuolleita elukoita joissa ties mitä loisia) niin että koko asunto haisee kuselle ja paskalle, mouruavat naapureita häiritsevästi, tunkevat nukkumaan samaan sänkyyn (ja vieläpä kiinni ihoon, koska rakastavat lämpöä - koira sentään haluaa yleensä olla viileämmässä) ja mikä pahinta, niitä ei voi kouluttaa tai käskeä, toisin kuin koiraa.

• Asiasta huvittunut

Onhan sitä tullut mietittyä. Oli mulla joskus ihan listakin tehtynä. Mutta sitten huomasin, että nakkaan sillä listalla vesilintua, kun sopiva tyttö tulee vastaan. Nykyisin ei sitten ole enää listaa. En osaa kuvailla ihannetyttöäni, mutta tunnistan kyllä kun sellaisen näen.

Toki voin mainita muutamia kriteereitä, jotka pitää täyttää. Ekana tulee mieleen käytöstavat, en voisi kulkea semmosen tytön kanssa, joka kiroilee normaalipuheessa, ei osaa kiittää tarvittaessa jne. Eikä semmoinen asia kuin etiketti saisi olla aivan tuntematon käsite. Hovikelpoisuus on sitten jo plussaa...

Toinen kriteeri on savuttomuus. Ei huvita nuolla tuhkakuppia, vaikka itse sikareita saatankin suurissa juhlissa tuprutella. Kolmas juttu on sitten tuo viunan kanssa läträys. Nimittäin on pikkasen vaikea keksiä mitään känniääliöintiä epäeroottisempaa. Tämä tosin menee jo ihan noiden käytöstapojenkin alle, että juomatavatkin on hallussa.

Ja näiden lisäksi sitten keskustelutaitoinen, älykäs, uskollinen, blaa, blaa ja blaa. Se tuttu laulu, en jaksa edes jatkaa...

• plugi

Mistä aiot löytää suomalaisen naisen, joka ei läträä viinan kanssa? Kerro mullekin, jos olet keksinyt jonkun hyvän paikan.

• Asiasta huvittunut
        plugi kirjoitti:

Mistä aiot löytää suomalaisen naisen, joka ei läträä viinan kanssa? Kerro mullekin, jos olet keksinyt jonkun hyvän paikan.

mikä on käsityksesi läträyksestä, mutta mun puolesta saa juoda, kunhan osaa silti käyttäytyä, ei puklaile ja pysyy vielä tolpillaankin. Tämmöisiä tyttöjä on kyllä Suomi pullollaan.

Itse asiassa voisin muotoilla tuon uudelleen siten, että tytön pitäisi olla aina vähemmän kännissä kuin meikäläinen :)

• jejejedd
        Asiasta huvittunut kirjoitti:

mikä on käsityksesi läträyksestä, mutta mun puolesta saa juoda, kunhan osaa silti käyttäytyä, ei puklaile ja pysyy vielä tolpillaankin. Tämmöisiä tyttöjä on kyllä Suomi pullollaan.

Itse asiassa voisin muotoilla tuon uudelleen siten, että tytön pitäisi olla aina vähemmän kännissä kuin meikäläinen :)

Sun pitää vaan alkaa juomaan enemmän.

• Asiasta huvittunut
        jejejedd kirjoitti:

Sun pitää vaan alkaa juomaan enemmän.

Siitäkös se äitimuori innostuisi! Nimittelee alkoholistiksi jo nykyäänkin, vaikka omaan lähestulkoon eurooppalaiset juomatavat.

Ja on tässä syksyn mittaan yksi koulukaverikin ollut huolissaan alkoholin kulutuksestani.

• hauskaa onkin että ei oo minkään sortin vaatimuksia minkään suhteen ja silti tuntuu ettei toi flaksi oo ollu oikein terässä taas viimeaikoina :( Tai no ehkä siinä menee raja että vastustajan on painittava edes suht. samassa sarjassa meikäläisen kans,keskiraskaansarjan uhreilijana mulla ei oo mtn. saumoja raskaansarjan vastustajaa vastaan :)

• Joona

Yksinkertaista: tytön pitäisi olla karismaattinen, charmikas, salaperäisen viehkeä. Heitä on nähdäkseni melko lailla paljon, minua viehättäviä neitoja.

Mutta sitten tullaan ongelmaan: tämän mimmin pitäisi olla samalla aaltopituudella kanssani, ymmärtää edes jollain lailla tyydyttävästi kimuranttia ja arvaamatonta järjenjuoksuani, mielialojani ja boheemisuuteen taipuvaa, särmikkään kiehtovaa persoonaani...

• koira on

Tuli tossa lemmikeiden huonoista puolista avautuessa mieleen, että kissan omistajan kanssa en ikimaailmassa vois seurustella. Enkä kyllä ottais sellastakaan miestä, joka ei koiralleen (tai mille tahansa lemmikille/lapselleen) pidä mitään kuria (koira esim. nukkuu samassa sängyssä tai muuta vastenmielistä, tai lapsi saa meuhkata vapaasti ja häiritä muita ihmisiä).

Sit muita kriteerejä: pituus riittävä (~170->), urheilullinen, vähän ylimäärästä ei haittaa mut sen sijaan kovin hoikka ei kyllä muhun vetoa, hyvät hampaat, "sitä jotain"... Ylitsepääsemättömän häiritseviä piirteitä ois esim. tyhmyys, epänormaalin suuri mieltymys junttihuumoriin, huono musamaku tai alkoholin suurkulutus.

• Siiri Anger

Ylimielisyys, pilkallisuus, leuhkuus, epärehellisyys, laiskuus, umpimielisyys, fanaattisuus ja agressiivisuus ovat aina olleet mielestäni erittäin epämiellyttäviä piirteitä miehessä.
      Miellyttäviä se sijaan huumorintaju, oivalluskyky, ahkeruus, uteliaisuus, kommunikaatiokyky ja kyky empatiaan.
      Konkreettisemmista asioista epäsiisteys, loputon TV:n tuijottelu ja ruokoton kielenkäyttö ja ylenmääräinen alkoholinkäyttö tekevät miehestä luotaantyöntävän.
      Puoleensavetävä mies sen sijaan on siisti(hkö), arvostaa ruokaa, seuraa aikaansa ja on jossain määrin sosiaalinen.

Ulkoisesti epämiellyttävä mies on ilmeeltään umpimielinen, huonoryhtinen, kalpea ja hän kävelee löntystellen.
      Ulkoisesti miellyttävällä miehellä on luonteva kävelytyyli ja valpas katse, terve väri kasvoilla ja hymy herkässä.

Sanoisin että nykyinen kumppanini täyttää hyvin nämä 'miellyttävän miehen kriteerit'. Minuun teki vaikutuksen hänen ammattitaitonsa ja positiivinen elämänasenteensa.

• Ei kelpaa jos

Tämmöinen nainen ei kelpaa minulle:

..on alkoholisti tai käyttää huumeita
      ..on tupakoitsija
      ..on uskonnollinen
      ..on poliittisesti sitoutunut
      ..on kasvissyöjä
      ..on urheiluhullu tai lätkäfani
      ..on työnarkomaani

..ajattelee spiraalimaisesti
      ..katsoo oikeudekseen arvostella/nalkuttaa
      asioista
      ..harrastaa mykkäkoulua
      ..haluaa olla "itsenäinen" parisuhteessa
      (tämä ei toimi koskaan)
      ..haluaa ehdottomasti omia lapsia

..ei pidä huolta kunnostaan
      ..ei peseydy riittävän usein
      ..ei pidä eläimistä
      ..ei pidä läheisyydestä
      ..ei pidä seksistä
      ..ei välitä seurustelukumppanistaan
      ..ei halua tehdä asioita yhdessä
      ..ei osaa keskustella takertumatta pikkuasioihin
      ..ei puhu eikä pussaa kun kerran viikossa
      ..pettää kun on tilaisuus

• spiraalimaisesti

.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      88
      5516
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3047
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      89
      2958
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2584
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe