Lihottaako kaalikeitto hirveesti, jossa on kaalin seassa paistinjauhelihaa, eli jauheliha on alle 10%:sta?
Mitä mieltä
6
890
Vastaukset
- Kiril
vaan kaali laihduttaa verrattuna vaikka perunaan, joka lihottaa. On olemassa jopa laihdutuskuuri, jossa syödään vain kaalikeittoa joka päivä ja paino putoaa.
- perunasta
"Suurin näkemysero on ehkä suhtautumisessa perunaan, jolla on korkea glykemiaindeksi, mutta matalahko glykemiakuorma ja matala energiatiheys. Peruna on tyyppiesimerkki ruoka-aineesta, jossa glykemiaindeksiin tuijottaminen johtaa helposti harhaan. Peruna siis pikemminkin edistää kuin heikentää painonhallintaa"
Liikkujan ravitsemus - teoriasta käytäntöön - Kiril
perunasta kirjoitti:
"Suurin näkemysero on ehkä suhtautumisessa perunaan, jolla on korkea glykemiaindeksi, mutta matalahko glykemiakuorma ja matala energiatiheys. Peruna on tyyppiesimerkki ruoka-aineesta, jossa glykemiaindeksiin tuijottaminen johtaa helposti harhaan. Peruna siis pikemminkin edistää kuin heikentää painonhallintaa"
Liikkujan ravitsemus - teoriasta käytäntöönpahenee kun tarkastellaan perunan syöntitapoja. Peruna sellaisenaan keitettynä ei maistu juuri miltään ja siksi perunaa syödään usein rasvassa paistettuna, kastikkeiden kanssa johon on lisätty rasvaa ja jauhoja tai sitten perunasta valmistetaan kerma-, valkosipuli- tai juustoperunoita. Tämä tekee perunasta rasva-jauho-sokeri yhdistelmän, joka varmasti heikentää painonhallintaa. Itse en ole syönyt perunaa tänä vuonna missään muodossa, koska se on tarpeeton tärkkelyskasa ja turhaa vatsantäytettä.
- mahdollisesti tupakoija?
Kiril kirjoitti:
pahenee kun tarkastellaan perunan syöntitapoja. Peruna sellaisenaan keitettynä ei maistu juuri miltään ja siksi perunaa syödään usein rasvassa paistettuna, kastikkeiden kanssa johon on lisätty rasvaa ja jauhoja tai sitten perunasta valmistetaan kerma-, valkosipuli- tai juustoperunoita. Tämä tekee perunasta rasva-jauho-sokeri yhdistelmän, joka varmasti heikentää painonhallintaa. Itse en ole syönyt perunaa tänä vuonna missään muodossa, koska se on tarpeeton tärkkelyskasa ja turhaa vatsantäytettä.
Jos meinaan keitetty peruna ei maistu miltään.
Itse syön perunaa 1-2x vuodessa, nimenomaan keitettynä, kuorineen. Ja kyllä se vaan on tosi maukasta.
Jos poltat, taitaa makuaistisi olla mennyttä. - Kiril
mahdollisesti tupakoija? kirjoitti:
Jos meinaan keitetty peruna ei maistu miltään.
Itse syön perunaa 1-2x vuodessa, nimenomaan keitettynä, kuorineen. Ja kyllä se vaan on tosi maukasta.
Jos poltat, taitaa makuaistisi olla mennyttä.mielestäni on uusi peruna voin ja esim sillin kanssa, mutta peruna on uusi vain vähän aikaa. Talvella ei maistu samalta tai mistä sen tietää.. Menee makuasioiden puolelle... joku saattaa tykätä, mutta minä en.
- maziiri
Edellä kirjoittaneet eivät oikeastaan vastanneet lainkaan kysymykseesi, vaan alkoivat taistelemaan perunasta..
Olen aivan varma, että kaalikeitto jossa on paistijauhelihaa, ei ole lihottavaa. Tein samaista keittoa viimeksi tänään, sillä haluan pudottaa painoani ja syödä kevyesti. Keitto on tosi kevyttä, nytkin on nälkä..
Kaalta on hyvä syödä myös raakana, sillä se "puhdistaa" elimistöä. Kaalella on monia hyviä terveysvaikutuksia. Ja kaiken lisäksi se on hyvää!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234