Hemoglobiiniarvot laskevat!!

Apua!!!

Hemoglobiinini on aina ollut vähintään 140. Jonkin aikaa sitten syksyllä se oli laskenut huomattavasti ja pari viikkoa sitten mitattuna oli enää 133!! Syön lihaa ym. rautapitoista, imeytymishäiriöitä ei ole enkä ole ollut raskaanakaan. Ja ei, kokeita ei ole otettu heti kuukautisten jälkeen(sekin kuulemma vaikuttaa). Mikä tämän rajun tippumisen voisi aiheuttaa? Auttakaa!!

10

5064

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan rajua

hei
      ei tuo hemglobiinin tippuminen ole vielä rajua
      140-133. Sulla on arvo vielä reippaasti normaalin keskellä. Alaraja on 117. Vasta alle 80 arvot on huolestuttavia, nuoremmilla ihmisillä, vanhuksilla 100 kieppeillä.

Hemglobiinin lukemaan voi vaikuttaa jopa sekin, kuinka paljon olet juonut esim vettä sinä päivänä ennen verikoetta. Ja oliko niinkin, että aamu- ja iltalukematkin ovat keskenään erilaiset.
      Muistelen että raudan imeytyminen tarvitsi kalkkia tai olikohan se D-vitamiinia.
      Jotkut aineetkin voi vaikuttaa hemoglobiiniin. Ja esim peräpukamat.

Kyllä se hemoglobiini tosiaan vaihteleekin. Tietyt jos suunta on todella kovaa vauhtia laskeva, niin tosiaan hyvä yrittää miettiä kaikki mahdolliset jutut. Sulla on lähtöarvona tosi hienot lukemat, sama mulla, yleensä 140-147-150. Jotkut joutuu elämään sellaisten 110-120 kanssa...
      tsemppiä

• hyvää joulua

arvojesi kanssa - hyvät ovat!

Mulla oli ekan lapsen synnytyksen jälkeen arvo 61 ja kylhän sitä sitten huulet sinisinä ja parin "pyörtymisen" jälkeen suostu ottaa pari pussii verta. Sanoivat kyllä laitoksella, että kyllä se itsestäänkin lisäraudan kanssa nousee muutamassa kuukaudessa vaan milläs sen vauvan hoitaa, jos äiti pyörtyilee vauva sylissä ympäri maita ja mantuja :))

... joten älä huoli!

• lisäys
        hyvää joulua kirjoitti:

arvojesi kanssa - hyvät ovat!

Mulla oli ekan lapsen synnytyksen jälkeen arvo 61 ja kylhän sitä sitten huulet sinisinä ja parin "pyörtymisen" jälkeen suostu ottaa pari pussii verta. Sanoivat kyllä laitoksella, että kyllä se itsestäänkin lisäraudan kanssa nousee muutamassa kuukaudessa vaan milläs sen vauvan hoitaa, jos äiti pyörtyilee vauva sylissä ympäri maita ja mantuja :))

... joten älä huoli!

... mulla oli synnytyksen alkaessa arvo 142, joten aika kiva pudotus 10 tunnissa - vaan elossa ollaan: KIITOS Suomen sairaalahenkilökunnan ja terveyspalveluiden!!!

Kehitysmaassa olisin kuollut syynnytykseen! Suomessa on äitikuolleisuus synnytyksissä maailman pienimpiä.

KIITOS Herralle :)

• PSS
        lisäys kirjoitti:

... mulla oli synnytyksen alkaessa arvo 142, joten aika kiva pudotus 10 tunnissa - vaan elossa ollaan: KIITOS Suomen sairaalahenkilökunnan ja terveyspalveluiden!!!

Kehitysmaassa olisin kuollut syynnytykseen! Suomessa on äitikuolleisuus synnytyksissä maailman pienimpiä.

KIITOS Herralle :)

Osta luontaistuotekaupasta/apteekista ... tai tavallisessa kaupassakin on ... esim. Bioteekin TEHORAUTA B 500 ml tai vastaava niin kyllä pullon jälkeen se hemoglobiinikin on taas korkeampi ja et ainakaan ole sen takia voimaton ja väsynyt.

• arvot

Tosi hyvät arvot sulla naiseksi!

Eikä tosiaan mitään rajua tippumista. Mullakin vuoden mittaan arvot vaihtelevat (115-125, ikinä ei ole ollut korkeampi vaikka kuinka rautavalmisteita söisin).

Eli huoli pois ja elämästä nauttimaan :)

• anemiaa

Sullahan on tosi hyvät arvot! Alaraja on 117. Itselläni hemoglobiini oli vähän aikaa sitten 112,eli alakantissa. Lääkäri diagnosoi sen anemiaksi,johon syön nyt rautalääkettä,koska muuten olisin kalpea,väsynyt...pelkkä rautapitoisen ruuan syönti ei tunnut minulla pitävän hemoglobiinia kunnossa,kun se aina on alakantissa. Syön nyt rautalääkettä 9 kuukautta,joista 2 kuukautta kohta mennyt. Sitten katotaan,pystynkö olemaan ilman rautalääkettä,epäilen vähän että en pysty,koska se on lähes aina ollut alakantissa.

• Nostivat hurjasti

HB:ni siellä 92 pyörteissä, eikä millään noussut. Sitten aloin käyttämään nonia, ja hb nousi aika pian 120-124 kieppeille.

Myöhemmin aloin käyttämään lisksi spirulinaa, ja hb nousi vielä 136-140 tienoille ja siellä se on pysynyt. ¨
        Olin viikon ilman spirulinaa, hb tippu 120 nurkille.

• rioo

mulla päälle 140 pari vuotta sitten nyt 91 että enpä sanos että uskomattoman matala tuo 133

• pinjaa

no mulla oli viimeks mitattuna 146 ja tänään ne oliki 99 että lääkekuurilla sitte eteen päin ja tarkastuksissa pitää käydä -.-''

• Dr.Phillll

Juo vettää ja syö aikapaljoo kuivattuu mustaa viinirypälää et hemoglobiinin arvo nousee takas normaliiks

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe