Elikkäs tartteis 400 Mhz ja 256 SDRAM sekä 6.4 GB koneeseen Linux. Tulisi olla mukana:
1. jonkinlainen ohjelmointiympäristö ja kääntäjät.
2. tekstinkäsittely- ja taulukkolaskenta
Löytyiskö noilla tiedoilla jokin versio?
Kysymyksiä, Edition 1
8
688
Vastaukset
- Distro1
Kannattaa lukea vanhoja viestejä täältä. Tää sama asia on jo käsitelty tsiljoonasti...
slackwarea, vaikka onkin "hankala" säätää aluksi kuntoon, mutta kun sen tekee huolella, niin tulos on mitä mainioin, kun varsinkin kyseessä on wanha kone suht pienillä resursseilla!
- Slackkivaari
"slackwarea, vaikka onkin "hankala""
Kun muistia piisaa (256Mt on kohtuullisesti) vaikka prosessoriteho onkin vähän alhainen, toimii monet muutkin jakelut ihan ok. Kaikissa täysipainoisissa (ei siis mikään minidistro) on ohjelmointityökalut ja -ympäristö asennettavissa. OpenOffice taas sisältää kaikki tarvittavat taulukkolaskennat ym. toimisto-ohjelmiston.
Tosin OpenOfficea kevyempiäkin vaihtoehtoja on tarjolla niin tekstinkäsittelyyn kuin taulukkolaskentaankin, jos oo tuntuu liian raskaalta.
Valmiiksi konfigurointu Slackware on palstalla esitetty Vector.
http://www.slackware.org
http://www.vectorlinux.com
Debian?:
http://www.debian.org/intro/about.fi.html
Mutta kyllä noita jakeluja yhäkin olisi joukko suositeltavissa. - Ilmainen käyttis
Tuolla slackin sivuilla tuntuisi olevan inhan hyvät säätöohjeet.
Onkos mp3-tuki valmiina? - niin ei
Ilmainen käyttis kirjoitti:
Tuolla slackin sivuilla tuntuisi olevan inhan hyvät säätöohjeet.
Onkos mp3-tuki valmiina?varmaan ole kun slackware on rakennettu niinpäin että pitää itse lisätä jostarvii jotain :)
tämäntaki slackware pyörii hyvin vanhemmissa koneissa kun ei asenneta mitään turhaa koneisiin.... - reallyman
slackware on surkea, kuten suosittelijansakin!
- alottelija...
joten suosittelen näitä ....
pclinuxos
ubuntu /kubuntu
mepis
xandros
siinä jotain helpohkoja aloittaa tutustuminen linuxmaailmaan :) - ksym_
FreeBSD toimisi tuossa helvetin hyvin.
Valmiiksi käännettyjä paketteja on FreeBSD:lle yli toistatuhatta, lähdekoodeista käännettäviä portteja 16 000 tjms.
Yleisimmät Linuxin softat saa toimiin FreeBSD:llä. OpenOffice:lle ja muille on suoraan asennuspaketit.
Perusasennus X-serverin kanssa täysillä lähdekoodeilla vie alle gigatavun.
Äänijärjestelmä on nerokas: /dev/snd on automaattisesti ääntä kernel-tasolla multiplexoiva virtuaalilaite.
http://www.freebsd.org
http://www.freshports.org
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654