Kynsien pureskelu?!?

Epätoivoinen Kynsien Puresk...

Sellaista kysyn että nykyään pureskelen kynsiäni niin paljon että ne ovat ihan verillä ja kipeät. Onko mitään keinoa saada toi kynsien pureskelu loppumaan?? Kynneliä oon jo kokeellu ja tekokynsiäki mut ne ei pysy kynsissä kiinni. Jos joku tietää jonkun hyvänkonstin niin voisiko ystävällisesti laittaa sen tähän. Kiitos! =))

132

38466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsesta asti

      Juu olen kärsinyt samasta kynsien pureskelu ongelmasta pikkulapsesta asti, eikä kynnelit auttanu vaikka kuinka äiti sitä kynsiin laitto. Nyt aikuisiällä olen saanut pidetty kynnet pois suusta kun ostelen kivan värisiä kynsilakkoja, ei viitsi pureskella sitä pois ja samalla kynnet kasvaa ja on kivemman näkösetkin. Olen huomannut saman ongelman myös 3,5 vuotiaalla tyttärellänikin, liekö sitten jokalapsen ongelma?
      Apteekista en malttanut ostaa 10€ lakkapulloa ja apteekissa sanottiinkin että luontaistuotekaupassa saattaisi olla halvempaa. Kun vaan muistaisi siellä asioida kun kaupungilla kulkee.

      • Kynsien pureskelu???????

        Olen purrut kynsiä 9 vuotta mikään ei näytä tehoavan.Onko sulla jotain tietoa akupunktiosta? Voitko vastata pian toivoo:Anette 9.v


      • mmm123456yhgf
        Kynsien pureskelu??????? kirjoitti:

        Olen purrut kynsiä 9 vuotta mikään ei näytä tehoavan.Onko sulla jotain tietoa akupunktiosta? Voitko vastata pian toivoo:Anette 9.v

        kertokaa keinoja.


      • ent.purija...

        Olen purrut kynsiäni 20 vuotta! Sitten tuli mies, joka sanoi, että nyt loppuu tuollainen pureskelu! Kaikkeni yritin, mutta aina löysi tiensä nuo kynnet! No, lupaidun ostamaan kaupasta "Kynnelin" tapaista ainetta: Mavelan STOP -merkkistä ainetta...Se oli niin pahan makuista, että mieluummin lopetin kynsien pureskelun kuin laitoin sitä ainetta sormiini. Aiheuttaa järkyttävän oksennusreaktion, loppujen lopuksi mieluummin olin purematta kynsiäniä kuin että olisin sitä ainetta laittanut..


      • vastaaja<3333
        Kynsien pureskelu??????? kirjoitti:

        Olen purrut kynsiä 9 vuotta mikään ei näytä tehoavan.Onko sulla jotain tietoa akupunktiosta? Voitko vastata pian toivoo:Anette 9.v

        no kannatta hankkia rakenne kynnet sitten omat kyntesi kerkeävät kasvaa niitten alla


      • kyni
        ent.purija... kirjoitti:

        Olen purrut kynsiäni 20 vuotta! Sitten tuli mies, joka sanoi, että nyt loppuu tuollainen pureskelu! Kaikkeni yritin, mutta aina löysi tiensä nuo kynnet! No, lupaidun ostamaan kaupasta "Kynnelin" tapaista ainetta: Mavelan STOP -merkkistä ainetta...Se oli niin pahan makuista, että mieluummin lopetin kynsien pureskelun kuin laitoin sitä ainetta sormiini. Aiheuttaa järkyttävän oksennusreaktion, loppujen lopuksi mieluummin olin purematta kynsiäniä kuin että olisin sitä ainetta laittanut..

        mistä sitä saa?? :)


      • mira 458448
        ent.purija... kirjoitti:

        Olen purrut kynsiäni 20 vuotta! Sitten tuli mies, joka sanoi, että nyt loppuu tuollainen pureskelu! Kaikkeni yritin, mutta aina löysi tiensä nuo kynnet! No, lupaidun ostamaan kaupasta "Kynnelin" tapaista ainetta: Mavelan STOP -merkkistä ainetta...Se oli niin pahan makuista, että mieluummin lopetin kynsien pureskelun kuin laitoin sitä ainetta sormiini. Aiheuttaa järkyttävän oksennusreaktion, loppujen lopuksi mieluummin olin purematta kynsiäniä kuin että olisin sitä ainetta laittanut..

        mää puren joka päivä vaan kynsiäni mutta sen saa loppumaan sillä että laittaa pariksi päiväksi sormiin laastarit


    • entinen kynsien pureskelija

      Minulla oli parikymppisenä tapana jyrsiä kynsiäni. Pääsin eroon alkamalla lakkaamaan kynsiäni. Melkein läpinäkyvää lakkaa kynnelle, ne oli niin kauniit etten enää pureskellutkaan niitä. Pidän edelleen kynteni lyhyenä, mutta lyhennän ne saksilla. Enkä enää edes käytälakkaa. Kokeile sitä, aluksi melkein huomamattomalla lakalla. Mitään Kynneleitä en kokeillut.

      • ikuinen pureskelija

        Eikä mikään auta! Pari kertaa elämässäni olen ollut pureskelematta 1-2vuotta peräti kynsiäni ja olenkin silloin saanut tosi kauniit kynnet itselleni. En sit tiedä mistä johtuu mutta aina olen sen pahan tavan uudestaan aloittanut.Kaikki on kokeiltu, kynnelit sun muut mutta silti palaan aina vaan samaan. Taaskin kynnen nysät on ihan verillä ja kipeet mut täytyy vaan jyrsiä vaikka ikääkin on jo 35v. Mulle tuntuu siunaantuneen kaikki "paheet"


    • minä

      rakennekynnet tai oman kynnen vahvistus.Auttaa
      lopettamaan pureskelun.

    • valistuksista hyötyä

      Meillä oli joskus ala-asteella jonkinlainen valistus kauneuden hoidosta (Reksi oli huolestunut meistä)
      Siellä eräs nainen pelotteli kynsinauhan tulehduksella. Hän näytti kuvia kynsistä joissa kynsinauha on paennut, niitä ei saa koskaan enää takaisin samanlaisiksi. Lähes kaikilla tytöillä loppu pureskelu... Vastenmielisillä kuvilla saatiin peloteltua

      Joten jos löytyy jostain kuvia karanneista kynsinauhoista tai tulehduksista ni laittakaa vain linkkia, kyllä varmasti kukaan ei halua sen näköisiä kynsiä

    • Ri|a

      Olen 10w ja olen huomannut että olen ruvennut pureskelemaan kynsiäni vaikka minulla on ollut 6mm pituiset kynnet joita kaikki ihailivat ja halusivat itselleen samanlaiset kuin minulla oli...nyt ne ovat rumat ja lyhyet!

      • tsah--

        niin mistä kohin mitattuna 6mm pitkät kynnet?? o_O


    • hmmhhmh

      itsekin pureskelin kynsiä n.2kk sitten. sain sen loppumaan kun keksin itselleni jatkuvasti jtn tekemistä. tekemisen ei tarvitse olla välttämättä kaverien kanssa oleskelua,vaan voit esim. kirjoittaa tarinoita, olla tietokoneella,auttaa kotitöissä jnejne. itse pääsin kynsien pureskelusta lopullisesti eroon. ei tulisi mieleenikään purra enää kynsiä.

      • näpit

        Purin kynsiäni murrosikään asti.Tapa loppui kun sain hammastuet.Suu oli niin kipeä ettei pureminen onnistunut...
        Pureskellut kynnet ovat hirveitä.En halua pidellä ihmisen käsiä joka puree kynsiään tai pitelee esim. ruokaa jota pitäisi syödä,hoitoalalla näkee silti noita kuolattuja sormia,yök.Katsokaa kriittisesti käsiänne ja miettikää miltä ne muista näyttää!Onneksi pääsin itse vaivasta eroon.


    • joku vaan

      laita laastarit sormien päihin, ei välttämät kaikkiin mut melkein kaikkiin sormiin... koita olla syömättä muita kysiä (laita ne laastarit mieluiten vierekkäisiin sormiin, koska sä voit sanoo sit kamuil et:"mä leikkasin vahingos sormiin ja niist tuli verta" ja selitä samal et se on sun ennätys et sul on niin mont laastarii sormis (laita joku semmonen laastari et se on aika tavallinen) Ps: kannattaa vaijtaa niit sormii mis se laastari on ollu :) onnee (mä pureskelen vielki kynsii!)

      • joku vaan

        Siinähän kuluu vaan hirveästi laastaria!! Ja jos olet itsekkin kokeillut tuota keinoa ja pureskelet itsekkin vielä kynsiä niin mitä tuo sun keinos auttaa???????????? D= =)


    • ninatte

      Mä olen syöny kynsiäni koko ikäni, ne olivat kans tosi kipeet ja verilä välillä. Oon kokeillu kaikenmaailman jutut kynnelistä lähtien, mutta mikään ei oo auttanu paitsi se että otin tossa viikko sitten oman kynnen geelivahvistukset joka on ollu tosi hyvä. Kynteni ovat tosi kauniit ja helpot, ne eivät ole pitkät mutta kasvavat kokoajan, kynsinauhat voivat hyvin ja motivaatioo riittää hoitamaan kynsiä kotonakin. Ei tee mieli laittaa suuhun. Ovat pysyneet tosi hyvin. Olen aikaisemmin kokeillut akryylikynsiä, mutta ne ovat tippuneet pois..en tiedä miksi.Suosittelen siis kokeilemaan tätä ratkaisua ehdottomasti, vaikka maksaahan se, mutta on se kyllä sen arvoistakin jos saa omat kyntensä kauniiksi ja huonon tavan pois. Huoltoväli näillä kynsillä on 3-4 viikkoa.

      • @@@@@@@@@@@@@@@@@@

        minäkin olen kokeillut samaa konstia


    • sieppi

      Itse puren kynsiä kun jännittää, mutta keksin siihen keinon ja sain sen loppumaan.Olen aina halunnut pitkät kynnet ja kokeillut kynnelit ja rasvat.Ongelmaksi muodostui se että kynnel alkoi maistua hyvältä ja teko kynnet suli kynsilakanpoistoaineesta.myös 100 euron palkkio meni sivu suun.Sitten aloin syödä sinkkiä, omega3 ja kalkki valmistetta.Kynsistä tuli niin kovat että hampain ei enää pystynyt kynsiä lyhentämään.Jonkun verran ihan lakka auttaa koska se haisee pahalle ja sen täytyy olla myrkyllistä tosin lakka liuskottaa kynsiä.Sormukset näyttaa myös paremmalta kun on pitkät kynnet.

    • Siku

      Kuuleppa ystävä hyvä. olen itse aloittanut kynsien pureskelun jo kansakouluiässä. Välillä erottuani ex-miehestäni ja löydettyäni nykyisen mieheni laitoin varmaan n. 10.000 mummonmarkkaa rakennekynsiin ja luulin saavani siitä itsevarmuutta mutta kuinka ollakaan tänäkin iltana olen pureskellut taas kynteni "nysiksi". Nykyinen mieheni ei juurikaan kiinnitä huomiota kynsieni tynkiin, mitä joskus sanoo, että onko pakko jyrsiä noita, eikö kaapista löydy mitään mitä purra. Muistan muuten lapsuudestani yhden mummon, joka kävi meillä aina saunailtaisin ja laitoin hänelle papiljotit päähän. Hän oli purrut kynsiään yli 80 vuotta, että eiköhän mekin tästä selvitä. Jauhetaan vaan kunnes hampaat antavat periksi...ja jos ei niin laitetaan mekin tekarit. PS. Tämä kaikki loppu oli huumoria, itsekin kärsin samasta asiasta ja kaiken lopuksi olen huomannut, että omat aikamiespoikani tekevät samaa, toinen jyrsii ja toinen raplaa kyntensä aivan känsiksi. (olisikohan äidin malli mennyt perille lapsuudessa). Yksi asia mitä voisit kokeilla niin kuin minäkin, lakkaa kyntesi aina kun kuvittelet milloin se jyrsiminen alkaa...

      Ystävällisin terveisin: Siku

      • jarkko

        Mene hampulääkäriin ja pyydä että hioo/pyöristää etuhampaiden reunat. Niillä on todella vaikea enää saada purentaotetta kynsistä. Itse havaitsin tämän kun muutoin hampaita fiksattiin. Lääkärikäynnin jälkeen oli oikeastaan mahdotonta alkaa jyrsimään kynsiä.
        Lisää samaan soppaan Kynnelin käyttö tai raknennekynnet, niin voisi olla helpompaa. Suurin ongelmahan on siinä oman ajatusmaailman seurannassa.


      • Kärsimys
        jarkko kirjoitti:

        Mene hampulääkäriin ja pyydä että hioo/pyöristää etuhampaiden reunat. Niillä on todella vaikea enää saada purentaotetta kynsistä. Itse havaitsin tämän kun muutoin hampaita fiksattiin. Lääkärikäynnin jälkeen oli oikeastaan mahdotonta alkaa jyrsimään kynsiä.
        Lisää samaan soppaan Kynnelin käyttö tai raknennekynnet, niin voisi olla helpompaa. Suurin ongelmahan on siinä oman ajatusmaailman seurannassa.

        Onko kellekkään tullut mieleen, että olisi kyse aivojen rakenteesta,joka periytyy lapsille.
        Itse olen purrut lapsesta asti. (54v).Olen osittain päässyt eroon, mutta yhtä kynttä räplään; tutti?
        Kolmesta lapsestani kaksi lasta puree (tyttö ja poika), jotka ovat enemmän minun näköisiä ym. Yksi on saanut isästään enemmän perintötekijöitä; isä ei pure eikä siis tyttökään.


      • kynsienpureskelija69
        jarkko kirjoitti:

        Mene hampulääkäriin ja pyydä että hioo/pyöristää etuhampaiden reunat. Niillä on todella vaikea enää saada purentaotetta kynsistä. Itse havaitsin tämän kun muutoin hampaita fiksattiin. Lääkärikäynnin jälkeen oli oikeastaan mahdotonta alkaa jyrsimään kynsiä.
        Lisää samaan soppaan Kynnelin käyttö tai raknennekynnet, niin voisi olla helpompaa. Suurin ongelmahan on siinä oman ajatusmaailman seurannassa.

        "Mene hampulääkäriin ja pyydä että hioo/pyöristää etuhampaiden reunat. Niillä on todella vaikea enää saada purentaotetta kynsistä. Itse havaitsin tämän kun muutoin hampaita fiksattiin. Lääkärikäynnin jälkeen oli oikeastaan mahdotonta alkaa jyrsimään kynsiä.
        Lisää samaan soppaan Kynnelin käyttö tai raknennekynnet, niin voisi olla helpompaa. Suurin ongelmahan on siinä oman ajatusmaailman seurannassa."

        Samoin kävi mulle, ei etuhampailla pysty enää puremaan. Ikävä kyllä, muitakin hampaita riittää ja kynnet on hirveessä kunnossa ;)


      • **********
        Kärsimys kirjoitti:

        Onko kellekkään tullut mieleen, että olisi kyse aivojen rakenteesta,joka periytyy lapsille.
        Itse olen purrut lapsesta asti. (54v).Olen osittain päässyt eroon, mutta yhtä kynttä räplään; tutti?
        Kolmesta lapsestani kaksi lasta puree (tyttö ja poika), jotka ovat enemmän minun näköisiä ym. Yksi on saanut isästään enemmän perintötekijöitä; isä ei pure eikä siis tyttökään.

        Ensimmäinen, joka ymmärsi asian. Kynsien pureskelu on pakko-oire eli pakko-oireinen häiriö (OCD). Tämä on valitettavasti periytyvä asia. Te, joilla on tämä pakko-oire, niin varmasti löydätte sukulaisistanne vastaavasta pakko-oireesta kärsiviä. Pakko-oireista kärsivillä on häiriöitä serotoniiniaineenvaihdunnassa ja siksi tämä liittyy monesti myös masennukseen.

        Pakko-oireita on erilaisia kuten käsien jatkuva pesu, tavaroisen hamstraus ja keräily, sähkölaitteiden tarkistelu jne.


      • en raavi!
        ********** kirjoitti:

        Ensimmäinen, joka ymmärsi asian. Kynsien pureskelu on pakko-oire eli pakko-oireinen häiriö (OCD). Tämä on valitettavasti periytyvä asia. Te, joilla on tämä pakko-oire, niin varmasti löydätte sukulaisistanne vastaavasta pakko-oireesta kärsiviä. Pakko-oireista kärsivillä on häiriöitä serotoniiniaineenvaihdunnassa ja siksi tämä liittyy monesti myös masennukseen.

        Pakko-oireita on erilaisia kuten käsien jatkuva pesu, tavaroisen hamstraus ja keräily, sähkölaitteiden tarkistelu jne.

        juuh mullakin tuo OCD aivan varmasti!!!
        Tavaraa on nurkat täynnä ja kynnet on mitkä on.

        opittu tapa kuten tupakan poltto.
        Lapseni eivät pureskele,koska olen näyttänyt heille kynteni ja kertonut että,ettehän te tälläisiä halua.Molempien lasten kynsistä olen todella ylpeä!!!!

        Vielä kun itsekin saisin nämä taas kasvatettua.
        Pitäisi varmaan ottaa laastarit kehiin.
        Tulee purtua lukiessa,autoa ajaessa,jotain isoa asiaa pohtiesssa.(eli pohdin siis koko ajan jotain :))))

        Mutta ei tämä meistä huonompia ihmisiä tee!!!


      • Psykologiopiskelija
        Kärsimys kirjoitti:

        Onko kellekkään tullut mieleen, että olisi kyse aivojen rakenteesta,joka periytyy lapsille.
        Itse olen purrut lapsesta asti. (54v).Olen osittain päässyt eroon, mutta yhtä kynttä räplään; tutti?
        Kolmesta lapsestani kaksi lasta puree (tyttö ja poika), jotka ovat enemmän minun näköisiä ym. Yksi on saanut isästään enemmän perintötekijöitä; isä ei pure eikä siis tyttökään.

        99% asioista jotka ihmiset luulevat periytyvän geneettisesti, periytyvät itseasiassa sosiaalisesti eli kasvatuksen kautta. Ihmiset oppivat lapsena huonoja kasvatusmenetelmiä vanhemmiltaan ja opettavat niitä omille lapsilleen. Kynsien pureskelu johtuu vain ahdistuksesta, joka taas johtuu siitä ettei kasvatus ole ollut täysin loogista (esimerkki: lapsi on itkenyt ja kaivannut äidiltä turvaa -> äiti on kieltänyt itkemästä -> lapsi kaipaa lisää syliä ja äitiä -> äiti ottaa rangaistuksena lelut pois ja komentaa lisää -> lapselle ei jää muuta kuin omat sormet ja suuhun tunkeminen on varhainen turvamekanismi -> pureskelu lievittää stressiä -> tästä jää vanhemmiten tapa, kun opitaan se ettei rakkautta saa pyytää toisilta ihmisiltä). Tästä löytyy tutkimustietoa hyvin paljon ja kannattaa tutustua kehityspsykologiaan, jos kiinnostaa miten ihmisen mieli oikeasti toimii. Asiat ovat yleensä helposti ymmärrettäviä, mutta niitä ei koulussa opeteta, koska asiat ovat sellaisia että ne vaatii aikuisen tunne-elämän ymmärtämiseen.


    • entinen kynsien pureskelija

      Hei, minulla oli sama ongelma, sormet oli verillä ja tulehtuneet ja vaikka mitä monta vuotta. Sitten kokeilin sellaista ainetta kun "STOP", joka on tarkoitettu kynsien pureskelun lopettamiseen. Se on lakkaa jota levitetään kynsille joka toinen ilta, ja se on niin pahanmakuista että kynsien pureskelu loppuu siihen paikkaan! Aine ei ole vaarallista, mutta siis maistuu vaan pahalle. Nyt kynnet on jo mukavan pituiset, ja käytän vielä ainetta varmuuden vuoksi. Kannattaa kokeilla!

    • bakteerikäsi

      jos puree kynsii nii tulee aika paljon bakteereit. voi olla vaik KIHOMATOJA. yök. ittekki kyl puren kynsiäni enkä osaa lopettaa, mut nyt ajattelen niit bakteereita. saan myös bakteereita kielikorustani ku pyörittelen sitä palloo niinku likasil käsil. heheh. ja sit en ees pese käsiäni ku oon sen kielikorun kaa pelleilly jtn.. seki on yks mun "paheista" tavallaan.

    • ei riitä

      Mulle ei riittäny pelkkä kynsien purenta. Sillon ku olin purenu kaikki kynnet niin lyhyiks ettei niitä voinu enää purra, niin rupesin repimään niitä kerroksia. Yhestä sormesta sain revittyä koko kynnen puoliks pois.
      Ja siihen sitten jäikin se kynsien pureminen, kauhistuin vähä omia tekosiani.

      • nysä_

        Peukusta aloin mutustaa kerroksia irti ja revinpä loppujenlopuksi koko kynnen pois. Se on niin ruman näköinen että joudun laittamaan siihen laastarin aina ennen ihmistenilmoille lähtemistä. Joskus kiireessäni se unohtuu ja sitten piilottelenkin sormea hihan kätkössä ja taskuissa. Kaverit koittaa onneksi vähän tukea tässä. Aina kun sormet menee suuhun, joku on huutamassa tai roikkumassa kädessä. :D Nyt äiti lupasi vähän tuohta jos saan lopetettua kynsien pureskelun ensi kuun loppuun mennessä, yhtä helvettiä tämä on ollut. Sormet menevät suuhun jatkuvasi. Joidenkin kynsien kohdalla näyttää jopa lupaavalle mutta tulehtuneita tynkiäkin löytyy joukosta. Toivoton olo.


    • Entinen järsijä

      Itse ostin Tarjoustalosta W7-nimistä, halvinta kynnenkovettajaa, maksaa 2, 5 euroa. Sen verta kovettu, et ainaki mulla loppu kynsien järsiminen saman tien. En oo purru kynsiäni siten huhti-toukokuun, nyt on kynnet kovat ja kauniit, multa usein kysytään, onko mulla tekarit, kun kynnen kärki on kauniin valkoinen ja nyt kynnet on puol senttiä yli sormenpään, pitäs alkaa viilaa. Tsemppiä kaikille!

      • Janna29

        Ihana kuulla teistä kohtalotoverit!

        Itse olen purrut niin kauan kuin muistan (kohta 30 vee). Olen esimietehtävässä ja pidän ulkoisesta olemuksestani oikein hyvää huolta. Kynnet sen sijaan ovat aivan kamalat. Mitä enemmän mietin, että nyt en enää pure, sitä enemmän puren. Asia on alkanut vaivata todella paljon. Pitäisköhän mennä johonkin hypnoosiin? Tuntuu, että olen ainoa pureskelija lähipiirissäni. Ainakaan työpaikalla, kaupan kassoilla ja treenisalilla niitä en näe. Ajattelin seuraavaksi mennä taas kerran lakkaamaan kynteni ja toivoa parasta.

        Tsemppiä kovasti kaikille samassa tilanteessa oleville. Vain te tiedätte miltä minusta tuntuu!

        Janna


      • minnis...
        Janna29 kirjoitti:

        Ihana kuulla teistä kohtalotoverit!

        Itse olen purrut niin kauan kuin muistan (kohta 30 vee). Olen esimietehtävässä ja pidän ulkoisesta olemuksestani oikein hyvää huolta. Kynnet sen sijaan ovat aivan kamalat. Mitä enemmän mietin, että nyt en enää pure, sitä enemmän puren. Asia on alkanut vaivata todella paljon. Pitäisköhän mennä johonkin hypnoosiin? Tuntuu, että olen ainoa pureskelija lähipiirissäni. Ainakaan työpaikalla, kaupan kassoilla ja treenisalilla niitä en näe. Ajattelin seuraavaksi mennä taas kerran lakkaamaan kynteni ja toivoa parasta.

        Tsemppiä kovasti kaikille samassa tilanteessa oleville. Vain te tiedätte miltä minusta tuntuu!

        Janna

        Itse pääsin eroon kynsien pureskelusta laittamalla geelikynnet omien jatkoksi. Ihan lyhyet vaan aluksi, mutta ei huvittanut puresekella muovisia kynsiä. Kynnet ovat saaneet olla siitä lähtien rauhassa. Geelikynnet irtosivat 3-4 viikon kuluttua, kävin heti osatamassa kynnen vahvistajaa ja lakkoja joita laitoin itse. Nyt kynnet on pitkät ja kauniit, enkä pureskele. Ei pitkiä kynsiä halua pilata..


    • -entinen pureskelija-

      itse kokeilin kaikki pahanmakuiset aineet,kynnelit yms. mutta mikään ei auttanut.olin koko ikäni pureskellut kynsiä. minulta kynsien pureskelu loppui kun aloin käymään joka viikko kosmetologilla käsihoidoissa jossa kynsinauhat ja kynnet laitettiin suurella vaivalla kuntoon.ei tullut enää mieleenkään pureskella kun joku näki paljon vaivaa käsieni eteen ja maksoin siitä.ostin kunnolliset kynsien hoito välineet myös kotiin joita käytän viikottain.kannattaa kokeilla!!

    • s..

      Mä pureskelin kynsiäni ainakin 17vuotta, ja monesti koitin lopettaa sen pahan tavan kynnellillä sun muilla. Tossa pari kuukautta sitten meni hermot.. en enää halunnut hävetä esim. jonkun kättelemistä. Hyvän avun sain muutamasta todella halvasta tuotteesta. Ensin kiillotin kynnet Tarjoustalosta ostamallani "kiillotusviilalla" (1.75e), sen jälkeen viilasin repaleiset reunat siisteiksi (ei ollut helppoa :D ) Kynnet näytti jo heti sen jälkeen paljon paremmilta. Kun kynnet alkoivat kasvaa, ostin kynttä vahvistavaa lakkaa, jotteivat ne katkeaisi niin helposti. Nyt kun kynnet ovat kasvaneet, ei tulisi enää mieleenkään laittaa niitä suuhun. Kynnet ovat meinaan vielä niin ohuet, että näen jos niiden alla jotain paskaa on. Yök!
      Onnea ja tahdon voimaa vaan kaikille jotka koittavat tästä tavasta päästä eroon :)

    • On ongelma... PURKKAA!!!

      Oon pureskellu kynsii nyt koko elämäni eli 14 vuotta. Mu äiti pureskelee kans ja oon varmaa ottanu mallia. No huomasi sit et kyl sitä pystyy kontrolloimaan et kosk puree ja ei. Esim jos lukee lehtee tai kirjaa ja huomaa et sormet mennee suuhun ni mä ainaki pystyn ottaa ne sielt pois ja olla laittamatta niitä enää sinne.

      Mutta sitten kun kattoo telkkarii tai jos on tosi hermostunu ni kynnet lähtee alta aikayksikön. No sit kekkasi et jos suussa oiski jotai muuta ku sormet ni auttaiskoha se. No sit sitä ku telkkaríi katto ni alko mässäämään kaikkee ettei menis sormisuuhu mut se ie sit tehnykkää hyvvöö mahalle. Maha turpos ku pullataikina. Sit mä kokeilin purkkaa. jäyhäsi aina purkkaa ku meinas mennä sormi suuhu.Purkka tekee uomattavast parempaa hampaille ja kynsille. Eli aina ku meinaa mennä kynnet kohti mustaaa aukkoa naamassa ni ei ku purkkaa vaa naama täytee. Hermostuneisuteen en oo viel keksin keinoo... Mut kokeilkaa purkkaa. Mulla se autto!

    • ex-pureskelija

      Ennen minulla oli myös sama ongelma. Pureskelin kynsiäni ja ne olivat aivan veriset ja kipeät. Kokeilin vaikka mitä keinoja, mutta mikään ei tunut auttavan. Sitten kerran päätin lakata kynteni läpinäkyvällä lakalla. Siihen se sitten loppui kun ne kynnet näyttivät niin kivalta :) En tiedä toimiiko muilla, mutta kannattaa kokeilla. Läpinäkyvän lakan ansiosta minulla on nyt pitkät ja kauniit kynnet

    • kynsiä

      Jooh, mulla kans tää ongelma :s koko ikäni oon pureskellu. Tosin muistan että mulla oli joskus 14 vuotiaana aika pitkänkin kynnet.. en tajua miten sillon pystyin olla pureskelematta. Eikä kynnet edes ole ainoa asia mitä puren. Laitan suuhuni mielellään myös vanupuikkoja, hiusharjoja, vaatteita, kyniä, joskus oon purru jopa johtoja (parien kuulokkeiden hajoamisen jälkeen loppunu niiden pureskelu). Aika ostaa purulelu tai tutti? Purkkakin kuulostaa hyvältä.

    • äöö

      haha te saatte kihomatoja kun pureskelette kynsiänne. >8)

      NO MULLA NIITÄ ON JO KUN PURESKELEN KYNSIÄ JOTEN REPIKÄÄ SIITTÄ.

      • pureskelija myös

        Minäkin olen mutustellut omia kynsiäni jo 20 vuotta, nyt vois taas kokeilla lopettamista. Koko elämän kestäneestä tavasta ei ole niin helppo päästäkään tosin eroon. Pari vuotta sitten kävin ulkomailla pari viikkoa olemassa ja siellä iski mieletön bakteerikammo ettei uskaltanu kynsiä pureskella. Kotiin kun tulin niin hetken sai ihastella jo hieman kasvaneita kynsiä, parin viikon päästä ne olivat taas entisellään. Kokeilen kyllä vaikka jokaista konstia joita tästä ketjusta löytyy!


    • nii...

      no tota kantsii juoda maitoo ja sit jos sä aina vaan puret niitä kysiäs nii kantsii ottaa yhteyttä johonkin kauneuden hoitolaan ja kysyy sieltä neuvoja...

    • tai geelikynnet

      vaan teettämään niin loppuu varmasti kynsien pureskelu. Mitään muuta keinoa en tiedä joka tehoaisi, mutta tuo yksi auttaa varmasti.

      • ----

        jotain hampaiden välissä. Kynsien viilaaminen voi myös auttaa.


    • kynsiäni

      ja päähän ottaa moinen neuroosi!

      Kokeile rasvata kynnet ja kynsinauhat esim. Bepanthenilla ja puuvillahanskat päälle, jos sinulla on tapana pureskella esim. tv:tä katsoessasi. Itsellä tuo auttaa toisinaan, usein en vaan muista laittaa ja huomaamatta olen jyrsinyt kynnet taas kamaliksi. Mulla siis tapana jyrsiä iltaisin netissä surffaillessa tai telkun ääressä.

      Repaleiden viilaaminen ja käsien rasvaus tämän jälkeen myös toivottavasti auttaa. Väritöntä lakkaa kannattaa myös kokeilla, itte vaan oon purrut lakoista huolimatta (ei varmaan tee hyvää elimistölle sisäisesti nautittuna :( ).

      Tsemppiä sullekin, yritetään pitää sormet pois suusta!!!

    • Zuchky

      Olen entinen kynsienpureskelija ja tiedän sen,että se on opittu tapa,mutta myös stressin purkamis keino-elikkä sun pitäisi keksiä jokin muu keino purkaa stressiä...ja tuo on myös hyvä keino tuo että laittaa paksun kerroksen kynsilakkaa-äkkiä sitä oppii jättämään pureskelun!!Tsemppiä:)!!

    • gagaz

      paras keino ehdottomasti; tahdon voima! :) katsele netistä kauniita kynsiä niin eiköhän ne tule mieleen kun sormi löytyy suusta :) tahdonvoimalla sanon minä

      • rotu

        Olen purrut kynsiäni siitä asti kun hampaat sain,sitä ennen imin.Nyt olen 57v.Että aika kauan ja se tosiaan on ongelma,häpeän itseäni välillä oikein kunnolla.Ainakaan ein pienistä pöpöistä hätkähdä.Mutta sormet on välillä kipeät kun kaluan niitä ja revin.
        Olen kova kofeisti ,olin välillä käyttämättä sitä toistavuotta enkä silloin enään halunut purra kynsiäni.
        Tulin siihen tulokseen että se lisää aivotoiminnassa stressiä ynm...Taasen kun pikkuhiljaa aloin käyttämään kohvia se riistäytyi ja mukaan tuli kynsien pureskelu.
        Että olisi helpompaa pidättäytyä mikä ei sovi .Vatsallekkin oikein ulostus lääke.


      • Nainen 22v
        rotu kirjoitti:

        Olen purrut kynsiäni siitä asti kun hampaat sain,sitä ennen imin.Nyt olen 57v.Että aika kauan ja se tosiaan on ongelma,häpeän itseäni välillä oikein kunnolla.Ainakaan ein pienistä pöpöistä hätkähdä.Mutta sormet on välillä kipeät kun kaluan niitä ja revin.
        Olen kova kofeisti ,olin välillä käyttämättä sitä toistavuotta enkä silloin enään halunut purra kynsiäni.
        Tulin siihen tulokseen että se lisää aivotoiminnassa stressiä ynm...Taasen kun pikkuhiljaa aloin käyttämään kohvia se riistäytyi ja mukaan tuli kynsien pureskelu.
        Että olisi helpompaa pidättäytyä mikä ei sovi .Vatsallekkin oikein ulostus lääke.

        Itse pureskelin kynsiä kans muutama vuos sit mut en enää. Mulla oli kynnet aivan olemattomat ja purin viel kynnen ympärys ihoa jonka jälkeen en sit voinukkaa tehä sormilla mitää ku kirveli ja kiristi niin paljon. PARAS APU ON BEPANTEN VOIDE JA KALKKI TABLETIT! Päivisin ku oli pienikin mahdollinen hetki olla tekemättä ei mitään, niin laitoin voidetta sormenpäihin et oli sormenpäät valkoisina. Tein saman viel illalla ennen nukkumaan menoa. Rasvaus kertoja oli päivästä riippuen 5-8 kertaa. Kalkki tabletteja, purkinohje 2-3per päivä mut mä otin 5-6kpl. Valehtelematta 2-3kk niin kynteni oli kauniin pitkät ja sormesta ulos kasvanut kynsi puhtaan valkoinen... Nykyään mul on 1-1,5cm OMAT kynnet. Oma ennatys on 3mc. Jos kasvaa liian pitkiksi niin viilaan niitä :)

        Mitä vähemmän tutkit ja katselet kynsiäsi niin sitä nopeammin ne kasvo. Ainakin omalla kohdalla. Välillä meni päiviä etten ollut vilkaissukkaan kynsiini. :)
        Sekä voin sanoa et pitkiä kynsiä ei moni ilminen jää huomaamatta! ;)


    • SannaOnRautaa

      Heips!
      Mulla oli juuri sama oire vähän aikaa sitten.
      Tässä muutamia vinkkejä jotka ovat mulla aina tepsineet :
      -Lakkaa kyntesi.Se suojaa niitä jonkin verran
      -Rasvaa käsiäsi joka päivä käsien pesun jälkeen esim. bebanthenilla tai tavallisella käsirasvalla
      -Käytä joka päivä kynsinauhavoidetta
      -Päätä vain ettet pure kynsiäsi koskaan.
      -Kynnelin pitäis myös tepsiä
      -Laita hydrokortisonia n.kerran päivässä kynsinauhoihin ja muualle kynnen alueelle
      -Juo maitoa ja muita maitotuotteita, niin kynnet kasvavat vahvasi pysyvät terveinä

      Näiden pitäisi tepsiä.Itse kokeilin kaikkea tätä ja tätä nykya kynteni ovat vahvat,terveet ja kauniit
      Lykkyä kokeilemisiin.

      • suuri ONGELMA

        minäkin pureskelen kynsiäni aivan koko ajan. en tiedä miten saisin sen loppumaan,olen kokeillut mm; kynneliä, teippejä, tekokynsiä, lakkausta, jne.jne. --eikä mikään toimi. Tuntuu oikeasti välillä, että se on pakkomielle kynsien pureskeluun...
        en voi vain päättää, että;"nyt lopetan kynsien pureskelun", tai kaipa sitä voisi, mutten minä ainakaan ole siinä onnistunut...tietäälö kukaan, voiko siihen edes jäädä koukkuun tai voiko se olla joku pakkomielle, ihan siis mielenkiinnosta kysyn ;)
        eniten pitäisi se tapa saada loppumaan, kun on koko ajan rumat ja kipeät sormet/kynnet :'(


      • eda
        suuri ONGELMA kirjoitti:

        minäkin pureskelen kynsiäni aivan koko ajan. en tiedä miten saisin sen loppumaan,olen kokeillut mm; kynneliä, teippejä, tekokynsiä, lakkausta, jne.jne. --eikä mikään toimi. Tuntuu oikeasti välillä, että se on pakkomielle kynsien pureskeluun...
        en voi vain päättää, että;"nyt lopetan kynsien pureskelun", tai kaipa sitä voisi, mutten minä ainakaan ole siinä onnistunut...tietäälö kukaan, voiko siihen edes jäädä koukkuun tai voiko se olla joku pakkomielle, ihan siis mielenkiinnosta kysyn ;)
        eniten pitäisi se tapa saada loppumaan, kun on koko ajan rumat ja kipeät sormet/kynnet :'(

        Hei! Olen itsekin purrut kynsiäni koko ikäni ja olen tällä hetkellä 19-vuotia nuori. :) Mutta vuosi sitten keksin ratkaisun, että mikä lopettaa kynsien puremisen ja se tehoo, koska sitten kun on laittanut sitä ainetta kynsille ja puraseekin nii tulee nii helvetin paha maku suuhun ettei sitä voi sietää :)

        Sitä saa ihan tavallisista ruokakaupoista ja hinta tais olla jotain 4-10 euron välillä. :D Mutta en muista nimeä, pikkupullon kyljessä kyllä lukee isolla Stop ja se on nii yökköä kuin olla voi vaan. :D Tällä hetkellä minulla on sitä, jotta kynnet alkaisi kasvaa jälleen. :)


    • hyljätty nukke

      Ikävä tapa. Itse olen todistetusti syönyt kynsiä, en siis PURESKELLUT vaan syönyt, niellyt ihan oikeasti alle 2-vuotiaasta tähän ikään eli 38-vuotiaaksi. Ja kastan sitä tuoksua ja makua joka kynsissä on :(

      Mikään kynneli ei ole auttanut, ei teva, ei uhkailut eikä palkkiot. 2krt olen jollain kostilla saanut hetkeksi (=muutamaksi viikoksi) valkoista kynnen päätä näkyviin. Ovat kurjan näköiset ja toki kipeätkin.

      Epäilenpä että hypnoosi voisi toimia minulle, syyksi epäilisin itse hylkäämisreaktion, minun ollessa 2vko äitini heittänyt lastenkotiin.

      • **********

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_häiriö

        Jos ja kun tunnistaa häiriön itsehoito saattaa olla hyvinkin tehokasta. Jotkut ovat parantuneet tai saaneet huomattavaa helpotusta tutustumalla Edna Foan suomennettuun kirjaan Kerrasta poikki ja noudattamalla sen itsehoito-ohjelmaa.
        Käyttäytymisterapia (BT) ja kognitiivinen käyttäytymisterapia (CBT) ovat pakko-oireiseen häiriöön sopivia hoitomuotoja. Lääkkeet voivat nopeuttaa ja helpottaa hoitoa, mutta asiantuntijoiden mukaan nämä kaksi terapian muotoa ovat selvästi parhaat vaihtoehdot. Lääkkeet eivät yleensä hillitse oireita yhtä hyvin, ja oireet palaavat, jos lääkitys lopetetaan.


    • Nukkepieni

      Luin koko viestiketjun ja olen helpottunut, kun meitä on paljon muitakin, jotka pureskelee kynsiään ja kynsinauhoja.Olen tehnyt sitä koko ikäni, n. 50 v. Välillä on voinut olla vajaan vuoden mittaisia taukoja, jolloin sain kasvatettua upeat kynnet.Sitten ei tarvita, kuin joku jännä leffa tms. niin kynnet alkaa taas meneen yksi kerrallaan.
      Mielessäni olen verrannut tätä kamalaa tapaa itsensä viiltelyyn, koska kynsinauhoja tulee pureskeltua, vaikka veri juoksee ja tekee kipeetäkin. Luin kuitenkin pakko-oireista ja siinä yhteydessä mainittiin myös tuo sormien nyppiminen. Huomaan, että kun ahdistun jostakin, tai vaikka keskityn nettiin tai lukemiseen, sormet menee suuhun.Kaikki edellisissä viesteissä mainitut tökötit on koitettu -tuloksetta. Tosin niistä on jo vuosia aikaan, kun viimeksi olen niitä Stoppeja ja Kynneleitä kokeillut....
      Eräs kosmetologituttava vinkkasi kerran, että omien kynsien vahvistamisesta voisi olla apua, ei niinkään rakennekynsistä, sillä ne saattavat heikentää alla olevaa kynttä. Eikä rakennekynnet kestä kauan huoltamatta. Onko kellään kokemusta omien kynsien vahvistamisesta, ja mitä se tarkemmin ottaen tarkoittaa?

      • help?

        Ite olen pureskellut kynsiä n. 6-vuotiaasta asti. Kaikkea olen kokeillut eikä mikään tunnu auttavan. Olen nyt 22-vuotias ja koko kynsien pureskelun aikana olen ollut n. 2 viikkoa pureskelematta. Inhottaa omat sormet, kynsistä ei ole jäljellä edes senttiä. Auttaisikohan hypnoosi?b


      • Pureksinut oon
        help? kirjoitti:

        Ite olen pureskellut kynsiä n. 6-vuotiaasta asti. Kaikkea olen kokeillut eikä mikään tunnu auttavan. Olen nyt 22-vuotias ja koko kynsien pureskelun aikana olen ollut n. 2 viikkoa pureskelematta. Inhottaa omat sormet, kynsistä ei ole jäljellä edes senttiä. Auttaisikohan hypnoosi?b

        Ulkomailla kuulemma saa hammaslääkärin tekemän silikonisen "kiskon" yläetuhampaisiin. Se ei vaikuta puhumiseen, eikä sitä hetken päästä edes huomaa, mutta se tekee ylähampaista niin tasaiset, ettei kynsien pureskelu enää onnistu. On kuulemma tehokas tapa, sillä kun kynsiä ei saa purtua, tapa jää. Itselläni on ollut öisen narskuttelun takia käytössä purentakisko, ja sillä on ollut sama teho. Kun se on suussa, ei voi purra kynsiään. Valitettavasti tuo yltää kaikkien ylähampaitten yli, eikä ole vain etuhampaissa, joten se vaikuttaa puhumiseenkin.


      • ememememe
        Pureksinut oon kirjoitti:

        Ulkomailla kuulemma saa hammaslääkärin tekemän silikonisen "kiskon" yläetuhampaisiin. Se ei vaikuta puhumiseen, eikä sitä hetken päästä edes huomaa, mutta se tekee ylähampaista niin tasaiset, ettei kynsien pureskelu enää onnistu. On kuulemma tehokas tapa, sillä kun kynsiä ei saa purtua, tapa jää. Itselläni on ollut öisen narskuttelun takia käytössä purentakisko, ja sillä on ollut sama teho. Kun se on suussa, ei voi purra kynsiään. Valitettavasti tuo yltää kaikkien ylähampaitten yli, eikä ole vain etuhampaissa, joten se vaikuttaa puhumiseenkin.

        Olen pureskellut kynsiäni jostain 10-vuotiaasta asti ja tällä hetkellä olen 16. Tänä aikana muutaman kerran olen onnistunut kasvattaa tosi hienot pitkät kynnet läpinäkyvän lakan avulla (en viitsinyt purra pahanmakuisia kynsiä). Muistan että ainakin viime kesänä mulla oli pitkät kynnet, mutta pian sen jälkeen aloin taas pureskella ja siitä asti kynnet on olleet taas ihan lyhyet ja kamalan näköiset. Joskus olen saanut hetkeksi lopetettua pureskelun ihan vain tahdonvoimalla, mutta muina kertoina läpinäkyvä lakka (ainoa huono puoli on, että se kuluu nopeasti pois) ja purkan pureskelu on auttanut.
        En koskaan pureskele niitä koulussa tai kavereiden seurassa, kun on tekemistä. Onhan mulla kotonakin paljon tekemistä ja joinain päivinä huomaan, etten olekaan purrut kynsiä yhtään, mutta jotenkin muiden ihmisten kanssa en kehtaa pureskella. Vanhemmat eikä oikeestaan kukaan lähisuvusta tietääkseni pureskele kynsiä, joten ärsyttää, että mulla on tämä paha tapa.
        Kynnet on aina tosi kipeät ja verillä enkä kehtaa näyttää niitä kenellekään. Olisi ihan mahtavaa päästä eroon tuosta ongelmasta, joten täytyisi kokeilla vaikka sitä Mavalan Stop-ainetta...


      • eppepulssi
        ememememe kirjoitti:

        Olen pureskellut kynsiäni jostain 10-vuotiaasta asti ja tällä hetkellä olen 16. Tänä aikana muutaman kerran olen onnistunut kasvattaa tosi hienot pitkät kynnet läpinäkyvän lakan avulla (en viitsinyt purra pahanmakuisia kynsiä). Muistan että ainakin viime kesänä mulla oli pitkät kynnet, mutta pian sen jälkeen aloin taas pureskella ja siitä asti kynnet on olleet taas ihan lyhyet ja kamalan näköiset. Joskus olen saanut hetkeksi lopetettua pureskelun ihan vain tahdonvoimalla, mutta muina kertoina läpinäkyvä lakka (ainoa huono puoli on, että se kuluu nopeasti pois) ja purkan pureskelu on auttanut.
        En koskaan pureskele niitä koulussa tai kavereiden seurassa, kun on tekemistä. Onhan mulla kotonakin paljon tekemistä ja joinain päivinä huomaan, etten olekaan purrut kynsiä yhtään, mutta jotenkin muiden ihmisten kanssa en kehtaa pureskella. Vanhemmat eikä oikeestaan kukaan lähisuvusta tietääkseni pureskele kynsiä, joten ärsyttää, että mulla on tämä paha tapa.
        Kynnet on aina tosi kipeät ja verillä enkä kehtaa näyttää niitä kenellekään. Olisi ihan mahtavaa päästä eroon tuosta ongelmasta, joten täytyisi kokeilla vaikka sitä Mavalan Stop-ainetta...

        Mäkin olen purrut aina kynsiäni ! Ja en vaan jotenkin pysty lopettamaaan :// Mutta nyt olen saanut sen aika paljon loppumaa. Ainut vaan että aina kun stressaan puren kynsiäni ! APUA
        osaako joku auttaaa ? Kynneliä on jo kokeiltu ...


      • Sorjonen
        eppepulssi kirjoitti:

        Mäkin olen purrut aina kynsiäni ! Ja en vaan jotenkin pysty lopettamaaan :// Mutta nyt olen saanut sen aika paljon loppumaa. Ainut vaan että aina kun stressaan puren kynsiäni ! APUA
        osaako joku auttaaa ? Kynneliä on jo kokeiltu ...

        kynsien pureskeluun auttaa parhaiten Bachin kukkauute pine = mänty, tai Frantsilan yrttitilan valmistama mänty kukkauute. Pullon hinta on noin 11 euroa, sitä otetaan 2 tippaa kolme kertaa päivässä veteen sekoitettuna. Itselläni auttoi kahdessa päivässä, ja pureskelu jäi siihen. Lisää tietoa kukkauutteista hakusanalla kukkauutteet.


    • Jenna B

      Moi! Olen nyt 13-vuotias ja olen pureskellut jo monta vuotta kynsiäni. Ei tunnu mikään auttavan. Olen kokeillut kynsilakkoja, mutta en tiedä mistä johtunee se että syön kynsistäni myös ne kynsilakat enkä huomaa mitään ennen kuin pesen käsiä seuraavan kerran. Kynneliä en ole kokeillut, mutta kannattaako kokeilla jos se ei ole teillä toiminut? Nyt olen yrittänyt olla purematta kynsiäni ja olen onnistunut siinä ihan OK:sti. Olen ollun noin viikon pureskelematta kynsiäni, mutta sitten kynnet eksyivät suuhun ja pureskelin yhden kynnen ihan lyhyeksi. :/

      • susamusa

        Olen 12 v. ja pureskelen myös kynsiäni. muutaman vuoden olen yrittänyt tosissani lopettaa mutta en ole koskaan kynsiä pitkiksi saanut. Olen kokeillut kynsilakkoja, ne auttavat hieman, mutta minulle käy niin että kun sormi eksýy suuhun niin ensin sitten " raavin" hampailla lakan pois ja sen jälkeen puren kynnet tyngiksi. Olen huomannut myös että kun luen tai katson telkkaria rupean pureskelemaan ja johtuu varmaan siitä että ei ole mitään tekemistä (kuin istua ja tuijottaa). Nyt toivon jouluksi kosketus näyttöistä kännyä ja sitä käyttäessä rumat kynnet tulevat kyllä esiin... Monta kertaa olen luvannut itselleni olla pureskelematta ja asettanut kaikkia tavoitteita mutta se ei ole paljon auttanut kun olen aina joutunut pettymään kun huomaan kynsien olevan taas nysät. taas on muutama kynsi kasvanut niin että koitan vaan pitää ne siisteinä ja poissa suusta...tuo rasvaus ja vahvistus voisi auttaa...eikun kokeilemaan


      • näillä mennään
        susamusa kirjoitti:

        Olen 12 v. ja pureskelen myös kynsiäni. muutaman vuoden olen yrittänyt tosissani lopettaa mutta en ole koskaan kynsiä pitkiksi saanut. Olen kokeillut kynsilakkoja, ne auttavat hieman, mutta minulle käy niin että kun sormi eksýy suuhun niin ensin sitten " raavin" hampailla lakan pois ja sen jälkeen puren kynnet tyngiksi. Olen huomannut myös että kun luen tai katson telkkaria rupean pureskelemaan ja johtuu varmaan siitä että ei ole mitään tekemistä (kuin istua ja tuijottaa). Nyt toivon jouluksi kosketus näyttöistä kännyä ja sitä käyttäessä rumat kynnet tulevat kyllä esiin... Monta kertaa olen luvannut itselleni olla pureskelematta ja asettanut kaikkia tavoitteita mutta se ei ole paljon auttanut kun olen aina joutunut pettymään kun huomaan kynsien olevan taas nysät. taas on muutama kynsi kasvanut niin että koitan vaan pitää ne siisteinä ja poissa suusta...tuo rasvaus ja vahvistus voisi auttaa...eikun kokeilemaan

        kun laittaa rakennekynnet, joko ihan oikealla kynsistudiolla tai ihan kotona niin johan helpottaa. ei ole enää esillä kynsiä joita voi purra. ihan kaupasta ostettavat halvat kynnet on hyvät, eikä harmita paljoa jos jyrsimishimo iskee niihinkin. kannattaa kokeilla vaikka aluksi voi tuntuakin vähän oudolta ja hankalaltakin.


    • einstein jr.

      Tiedän itsekkin kokemuksesta kuinka vaikeata kynsien pureskelun lopettaminen on. Minusta se on vain motivaatiota ja tahdonvoimaa, että saat kyseisen piinan loppumaan. Tosin kyllähän minäkin käytin kynsien korvikkeena purkkaa. Mutta ennenkaikkea sinun pitää pysyä pääöksessäsi. ;)
      Ja on testattu, että kynsien alla on samanlainen määrä bakteereita kuin vessänpöntön sisällä.

      • ziziuh.

        Juuh. uo vessanpönttö jutu on ihan totta :P


    • gagaz

      Moikka ;)) En pysty lopettamaan kynsien pureskelua ! Kesällä (2010) päätin että en enää IKINÄ pure kynsiäni !!! No,kului 7kk ja kynteni olivat IHANAT ! Lakkasin niitä ihan joka päivä,erilaisiin väreihin kunnes aloin TAAS purra. Purin ne niin pahasti että jouduttiin mennä lääkärille. Lääkäri määräsi jotain ainetta,mutta ei se auttanut ! Nytten olen ajatellut niitä kaikenmaailman bakteereja mitä voi saada jos puree kynsiä. Olen ollut purematta jo MONTA kk ! Olen ylpeä itsestäni koska olen lopettanut kynsienpureskelun ! Ne ovat todella nätit,ja ovat OIKEESTI TOSI pitkät ! :--) Kaikilla joilla on tämä sama ongelma,uskokaa itseenne ja päättäkää että TÄNÄÄN se loppuu !!! Palkitsin myös itseäni silleen,että kuin olin ollut 1vk ilman pureskelua menin vaikka shoppailemaan,kuin oli kulunut 2vk menin leffaan kavereitteni kanssa ja siitä edespäin ! :--) Hyvät lukijat,USKOKAA ITSEENNE !

    • Prinpressaaaaaallala

      Miten te ihmiset ajattelitte laittaa rakennekynnet kynsiin jotka on alle puoli senttiä pitkät eihän niihin lakkaa tai rakennekynsiä laiteta?? Ja kun syö koko kynnen pois sormesta niin mihin meinasitte rakennekynnen tai lakan laittamaa.. tahdonvoimaa tässä tarvitaan..

      • Ällös pure kynsiäsi

        mieti :D!


    • ttiiasss

      Mä kans pienestä pitäen pureskellu mutta kun lakkaan kynnet jollain kynsilakalla niin ei tuu pureskeltua kun niin pahan makuset se aine niin lakkaaminen tehoaa mulla :D

    • SINIYY

      Mä oon ollu täs muutaman viikon pureskelematta, ja oon aika tyytyväinen itteeni. Olen koko ikäni pureskellut (13v) Mut sit tehtii kaverinkaa sopimus joka myös puree et nyt aletaan kasvattaa kynsiä, meni viikko, kaveri sortui, mä en. Aiemmin olen kynnelia ja stoppia kokeillut, ei auttanut. Mut nyt en pure, käytän vaan kynsiä vahvistavaa voidetta ja lakkailen kynsiä kivan näkösiksi, ei raaski purra ku on kivan näköset (:

    • .Hanu.

      Olen pureskellut kynsiäni pienestä pitäen. Yhdessä vaiheessa lopetetin vain tahdonvoimalla. Kynneliäkin on tullut kokeiltua, mutta ei ole auttanut. Yksi vaihtoehto on että pureskelet kynsiä vain toisesta kädestä ja sitten voit siirtää pureskelun yhteen sormeen. (:

    • Soghö

      Itse pureskelen aina kun on tylsää. HAluaisin eroon tästä. Pitää kai kokeila noita teidän vinkkejä. Toivottavasti auttaa!

    • Pureskelia:D

      Kiitos ihmiset tääl on monta hyvää neuvoo :) Ite koitran lopettaa kynsien pureskelun sillä että kun meinaan alottaa taas pureskelee niin painan etuhampaat peukaloon kiinni ja pidän vähän aikaa niitä siinä. Tietty myös kynnel auttaa mutta ei sekään aina :)

    • PASIpuskaPasi

      hei! minä olen siis ihan lapsi. noo, tuo kynsien pureskelu ihmetyttää, miten joku voi? itse en ole edes KOSKAAN kokeillut ottaa palaa pois! onko ''se'' erikoista? hmmh, eli en tiedä ohjeita, ite en etikasta hätkähtäis :P nojoo testatkaa kaikkee, onnee.

    • Sorjonen

      Kynsien pureskeluun auttaa parhaiten Bachin kukkauute pine=mänty, tai Frantsilan valmistama mänty kukkauute. Myydään luontaistuotekaupoissa, pullon hinta 11 euroa. Otetaan 2 tippaa 3 kertaa päivässä veteen sekoitettuna.Auttaa parissa päivässä. Lisätietoa kukkauutteista hakusanalla kukkauutteet.

    • KauniitKivatKynnet

      olin pureskellut kynsiä 15.v ja kokeilin kaiken mailman kynneleitä, kauniita kynsilakkoja ja teko kynsiä, muttei mikään auttanut. sitten kehitin teorian että puren kaikki muut kynnet paitsi oikean käden pikkurillin kuukauden ajan. Sen onnistuttua luovuin vasemman käden pikkurillin pureskelusta. siitä lähtien joka kuukausi luovuin yhden kynnen pureskelusta. Melkein vuosihan minulla meni lopettamiseen, mutta kyllä kannatti! nykyään kynteni ovat tosi kivat kun ne lakkaa joillain kirkkailla väreillä ja olen huomannut etten ole ollut kipeänä läheskään yhtä usein kuin silloin kun purin kynsiä. Kun ulkoa kerääntyy paljon bakteereja käsiin ja sitten kun laittaa sormet suuhun niin kyllähän siitä flunssat ja vatsataudit saa =) Kannattaa ainain koittaa, eihän se helppoa ole mutta kun siinä onnistuu niin tulee ihana ylpeyden tunne itseänsä kohtaan

    • Epätoivoinen...

      Hei! Apua! Olen siskojeni kanssa murrosiässä. Ennen toinen siskoni (sanon nimimerkiksi h) piti kynsiään hyvässä kunnossa. Mutta se onkin toinen juttu. Nyt hän on jäystänyt kynsiään ehkä n. pari vuotta, ja ne on AIVAN muhkuroilla ja älyttömän lyhyet! Tulehtuneetkin kai. Punaiset kokoajan. Ja koulussa ihan väen vängällä pitää vaikka sitte harpilla paremman puutteessa repiä kynnen keskelle koloja ja repiä kolo auki kynnen loppuun asti. Siis ihan kaikella repii: harpilla, saksilla, kynsisaksilla, kynsiviilalla. Jos on kynneliä sormissa niin sitte sormin repimään. Taitaaki olla joku ihme pakkomielle. Miten tämän käytöksen saisi lopetettua? Itse ihan sattuu katsoa näppejä. Ei se voi mitään sille. Mutta minäkin järsin kynsiäni, tosin en revi. Kynneli auttaa. No, kiitos mahdollisesta avusta. ;)

    • jossuli

      Ittellä autto ku lyötiin iskän kanssa vetoa, (joka muuten myös syö kynsiään, periytyvää(kö)?) että se kumpi syö kynsiään ennemmin, on toiselle velkaa 10 euroa. Voitimpa kisan ja sain sen kympin, tosin äsken sorruin taas pureskelemaan nätit kynteni, ja nyt hävettää. Kävin pesasemassa, viilaamassa ja rasvaamassa kynnet ja aattelin kohta lakata nää läpinäkyvällä lakalla. Purkkakin eksy suuhun näitä vinkkejä lukiessa, toivotaan että auttaa! :)

    • :(

      olen pures kellut 5 vuotta kynsiä.ja aina kun olen edes vähän saanut kasvatettua kynsiä pureskelen ne taas uudestaan.olen kokeillut teko kynsiä mutta pureskelen ne kin ja kun lakkaan kynteni syön kynsistä lakan pois ja pelkään saavani syödystä lakasta myrkytyksen.ja kun syön purkkaa maha tulee kipeäksi.en tiedä mitä tekisin.syön myös varpaitten kynsiä.APUAAA.

      • kukkauute

        katso sorjosen viesti ja kokeile sitä. auttaa varmasti.


      • suleiman

        Osta tätä mänty kukkauutetta terveyskaupasta ja ota veden kera parin viikon ajan, niin pääset eroon tästä vaivasta. Minulla auttoi heti.


    • Jukkebox

      Minäkin kärsin kynsien pureskelusta pitkän aikaa, kannattaa pestä käsiä se nopeuttaa kynsien kasvua ja jos oikein kovaksi juurtunut tapa, kannattaa pitää sormikkaita vapaa ajalla :D Toimi minulle.

    • samaongelma?

      Tiedän tunteen mutta löysin Trindin kynsilakan se maistuu pahalle!ei tee sn jälkeen mieli pureskella!

    • Venemestari

      Kymmenen vuotta pureskelin kynsiä kunnes aloitin työt veneenrakennuksen parissa. Loppui kynsien pureskelu kuin seinään kun sormet, kynnet ja kynsinauhat täynnä kittiä, lasikuitua, asetonia, sinolia ym, terveellisiä aineita :D Kerran erehtyi sormi suuhun ja sai nykkiä lasikuitusäleitä kielestä irti ja suussa maistui kolme päivää asetoni. Eihän nuo kädet nyt kovin kauniit ole kitin peittäminä kun naishenkilökin olen, mutta ylpeä pitkistä ja kauniista kynsistä. Kannattaa kokeilla!

    • annelii09

      ei ne kynnelit tai vahvistukset auta yhtään mitään, jos tää on kehittyny pakko oireiseks häiriöksi. ite olen koko elämäni kynsiä pureskellut ja ei mikään ikinä tule auttamaan. jossain luki jotakin terapioista missä tätä vaivaa ehkä voitaisiin poistaa? onko muut kuullut terapiasta?

      • Tämä auttoi

        Ajatele kaikkea kipua ja häpeää mitä pureskellut kynnet tai kynsien pureskelusta kiinnijääminen on sinulle aiheuttanut. Katso kuvia kamalista ja epäterveistä kynsistä. Anna tunteiden tulla, itke, sillä se helpottaa. On parempi jos on joku kelle kertoa murheensa. Katso kuvia terveistä ja pitkistä kynsistä. Tässä kohtaa on turha kehotaa itkemään (omia kokemuksia). Nyt luvatkaa itsellenne tai paikalla olialle, että lopetatte kynsien pureskelun. Mainitse kumppanillesi, että ilmoittaa aina kun puret kynttä.


    • Kohta myös hampaaton

      Hei haluaisin tietää, että miten teidän hampaat kokee puremisen?? ite oon purru 10vuotta ja kyllä mun pari hammasta tuntuu kuluneelta ja tasaselta ku puren aina samalla kohdalla... :(

      • Sama juttu

        Munkin hampaat on menny huonoon kuntoon.. Haluisin myös apua!


    • En pysty lopettaa!

      Mullakin on sama ongelma! Mä olen sanonut kaikille että auttakaa mua! Nytkin mulla on laastari sormessa! Yök, mitä bakteereita niissä on! MUTTA KUN EN PYSTY LOPETTAMAAN! ;( Olispa joku keino! Yhteen väliin lakkasin mun kynnet siskon antamalla kynsilakalla. Ne oli pitkät ja kauniit. MUT SIT TAAS PURESKELIN! Olen 12.w ja haluisin että mulla olis saman laiset kynnet kun mun kaverilla.. :(

    • aikuinen tyttökö?

      Mä oon 18 ja alotin varmaan kolmosluokalla. En vaan jotenki pysty lopettaa :( oli tunnetila mikä vaa ni aina puren.. kynnet ihan nysät ja vähän väliä flunssa! Yksi etuhammas on kuluneen oloinen.. :/ kohta siis on rumat hampaatki

      • sorjonan

        kokeile kukkaterapiaa, bach kukkauute mänty, myydään terveyskaupoissa. otetaan sisäisesti.


    • jbnlospnrib

      Miul on iha sama ongelma oon siis 12 EN PÄÄSE SIIT POIS en vaa pysty olee järsimättä niit >:( ottaa vihaks

    • NYT TULI LOPPU!!!!!!

      Mä oon kans jo 14 w ja oon ihan pienestä pureskellu kynsiä. Moinen tapa ärsyttää, koska kynnet ihan verillä- ja bakteereita muhii mukavasti niissä tulehtuneissa haavoissa (äidinkään toruilta ei ole säästynyt). Oon kokeillu ihan kaikkea! tekokynsiä (ne purin irti omien oikeiden kynsien päältä), niitä pahanmakusia lakkoja (makuun tottui), lakkaamista (huomaamatta rapsutin lakan ensin pois kynsien päältä ja sitten ne olikin taas ihan verillä).... Tiedän kuitenkin milloin puren kynsiäni ja siksi osaankin jo hieman hallita sitä. Ollut jo ihan terveet kynnet n. kuukauden päivät mutta tänään löysi yksi sormi suuhun. Sain itseni kuitenkin lopettamaan ennen veren valumista kun tiedostin asian ja pakotin käteni muualle. Aina jos satun kynsiäni järsimään edes hieman, laitan toppelon sen takia, että en repisi enempää (herkemmin puree jo valmiiksi repaleisia kynsiä). Kuitenkin yritän sitkeästi päästä tästä eroon ja aijon minäkin purkkaa suuhun lykätä. Hävettää muille kynsiä esitellä!:(


      Hetket joina pureskelen ovat yleensä tv:tä katsoessa----> PURKKA SUUHUN!!!
      ja stressaantuneena------> VÄHEMMÄN STRESSAAVIA AIHEITA JA PURKKA SUUHUN!


      Uskon että pystyn lopettamaan ja uskon, että jos minä TODELLA paatunut pureskelija sen voin lopettaa niin kaikki te muutkin! =) Tsemppiä!!!!!!!!!!!!!!!!!:DDD

    • Tyttö 16 vuotta

      Minä olen äidiltäni perinyt kynsien puremisen ja KOSKAAN minulla ei ole ollut pitkiä kynsiä. Koko lapsuuteni purin hermoni, pelon jne kynsiini eikä mitkään esto aineet auttaneet sitä lopettamaan. Kokeilin myös rakenne kynsiä monia kertoja mutta ne olivat aina väärän kokoisia minun pikku kynsille eivätkä ne pysyneet päivää pitempään sormissa. Viime vuoden joulukuussa päätin että nyt se saa luvan loppua ja ostin kaupasta Mavalan STOP ainetta joka sopi hyvin pudjettiini. Olin epäluuloinen ja aliarvioin sen tehon mutta se TOIMI ! Kerran huomaamattani kävi sormi suussa ja siihen se jäi ! Niin kamala maku että se maistui vielä monta päivää suussa. En purrut yli kahdeksaan kuukauteen kynsiä ja tuntui mahtavalta ! Itse tunto kohosi aika paljonkin kun ei tarvinnut kynsiä piilotella ja lakkaaminenkin oli ihanaa ajanviettoa. Huomasin että kynsien puremisen jälkeen aloin purra huultani verille mutta sen pystyin peittämään huulikiillolla. :)) Ilonpilaajana oli joka ikisen kynnen katkeaminen :'( ne kaikki katkesivat vähän ennen ammattikoulun alkua ja vielä kaiken lisäksi hermostuin uuden koulun alusta niin paljon että ne olemattoman lyhyet kynnetkin lähti... eli sorruin taas puremaan eikä auta vaikka söisin lempi herkkuani sipsiä sen sijaan. :(( Uudella kaverillanikin on tosi lyhyet kynnet mutta ei se paljoa lohduttanut sillä rakastin pitkiä kynsiäni. Kaivoin kaapin pohjalta vanhan Mavalan stopin ja saa nähdä näänkö kynsiäni enää kauniina :(( purkki oli kyllä kovettunut kiinni ja sen korkki ei lähtenyt auki vaan purkin lasi hajosi hieman korkin alta mutta onnistuin sitä kynsiini pistämään :)) toivottavasti ei kuivu tuo aine kun sitä on niin paljon vielä jäljellä... Innolla odotan sitä hetkeä kun saan taas koristella kynsiä timantein ja kauniin lakoin :)) siinä taitaa kyllä mennä puoli vuotta niinkuin viimeksi mutta saas nähdä ;))

      • <3

        Onnea ja voimia sulle tyttö 16v!


    • ällös pure kynsiäs

      Mä lakkasin mun kynnet tosi kauniisti. Ei raaski pureskella kauniita kynsiä. :'D Sitten kans katoin kuvia karanneista kynsinauhoista! Ei todellakaan tee mieli saada sellaisia kynsiä kun ne jopa jäävät myös rumiksi. Joka päivä myös tein rauhottavia asiota, sillä yleensä pelko tai jännitys ovat sellaisia asioita jotka saavat ihmisen pureskelemaan kynnet verille. Ite oon 11v. Ja tuntuu ihanalta kun kynnet on siistit :). ( Ne eivät kyllä ole pitkät, mutta ei se mitään :D ) Onnea kynsien kanssa! :)

    • !!??

      miettikää ny ihmiset vähän!!! knsien pureskelu on sama asia ku nuolis vessanpöntön reunustaa!!! eli sama vaik et pureskelis kynsii ja nuolisit vessanpyttyy!!! varmasti alkaa ällöttää!!! ÄLKÄÄ IKINÄ ENÄÄ SYÖKÖ KYNSIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Vaihtoehto1

      Sinkin puute, syö SINKKIÄ sekä kuparia!

    • Lispi

      itse olen huomannut et ku söin purkaa koko ajan niin en kyl pureskellu kynsiä mut nyt en oo pariin viikkoon syöny yhtää purkkaa ja oon taas alkanu pureskelee
      perjaatteessa mulla oli siis se ongelma että piti koko ajan pureskella jotain :D purkkaa kantsii kokeilla!!

    • naileaterssucks

      HAHA! Se on vain luonteen heikkoutta! Heikot pureskelee kynsiään, se on fakta.

    • Liisukka:)

      Olen pureskellut n. 8v asti kynsiä kun lakkaan kynnet niin parin päivän päästä pureskelen lakkaa pois kynsien päältä , vaikka tiedänkin että se lakka on myrkyllistä.Auttakaa :(! Ja kohta on discot koulussa niin mitä teen kynsieni kanssa? HELP!HELP! Voin lopettaa jonkun aikaa ja sitten alan taas pureskella ja sattuu kynsiinkin jo! :(((((( HELP PLEASE!!!!

    • Ongelma lapsi

      Oon itekki jo kokeillu kaikkea :// varmaan 4 vuotiaasta asti pureskellu eikä lopu millään. ei mitkään laastarit, hanskat tai kynnelit auta. teko-tai rakennekynsiä en oo kokeillu ku niihin tarvii rahaa :D on nää kynnet nytki niin kamalan näköset ja aina tulehtuneet, ei taida mikään auttaa :'( Olga, 14 v

      • tessaaaa1

        mäkin oon pureskellut jo eskarista asti ja oon nyt 12w.... se on tosi harmillist kun koulus kaikki ihmettelee et mitä mun kynsulle on tapahtunu?!! eikä mitkään kynnelit yms auta D: heeeeeeeeelp me plese!!


    • hohhoijjjaa

      Miksi vaaditte sen lopettamiseen joitain super konsteja? Ei se vaadi kuin itsekuria tai vaikka kirjoittaa käteensä '' älä syö kynsiä ''. Itse pureskelin kynsiäni sen 6 vuotta mutta senkin lopetin kun vain halusin.

      • tessaaaa1

        ei se vaan oo nii hhelppoo!! tai sit mun itsekuri ei vaan riitä D:


    • rumat kynnet -.-

      mää oon purru kynsii koko ikäni mut en ikinä verille tai nii.. itsekuria kyllä löytyy ja haluan oikeasti lopettaa kynsien puremisen... lupaan itselleni etten pure kynsiä mut vasta ku kynnen palanen on purtu irti tajuan purreeni sen enkä voi sille enään mitään..puren kynsiä ku istun iha muutevaa,katon teeveetä tai oon koulus ymsyms... enkä tajua miksei ne rasvat ja ne muut pahan makuset paskat auta puren silti kynsii vaik ne maistuis pahalle D:

    • Ugly Nail Angel

      Ite pääsin eroon rakennekynsien avulla. Hienoja kynsiä ei raaski pureskella ja jos sormi vahingossa menee suuhun, niin kynnen pinnan rakenne muistuttaa ettei puremista kannata tehdä.

    • vilskuuuh

      hei ! oon pureskellu mun kynsii yli 10 vuotta, se tapa alko joskus vajaa 3 vuotiaana ja nyt oon 14. oon yrittäny tällä välillä lopettaa tosi monta kertaa, mut en onnistunu olee päivääkää purematta 10 vuoden aikana. nyt otin itteeni tosi kovaa niskasta kiinni ja en oo pureskellu mun kynsiä juuri yhtään pariin viikkoon. :) en oo käyttäny mitään apukeinoi, kynnelii, rakennekynsii yms.. nää kynsinauhat on kasvanu tosi paljon, mut mulla olis sellane kysymys että kasvaako noi vaaleenpunaset osat enää koskaan normaaleiksi ? ois kiva saada pitkät kynnet, joita mulla ei oo ikinä ollu. olkaa kilttejä, vastatkaa ! :)

    • He(i)Tero

      Mä otin itseäni niskasta kiinni parin kymmenen vuoden puremisen jälkeen. Kynnet ja kynsinauhat menneet, joten sormet oli karmeassa kunnossa. Kun kynnet (ja kynsinauhat) oli kasvaneet tarpeeksi niin marssin kynsisalonkiin ja pyysin tekemään manikyyrin. Aattelin että joku juttu pitää olla etten aloita pureskelua. Toinen olis ollut rakennekynnet, mutta tää oli mulle parempi vaihtoehto.

      Manikyyrissä kynsiteknikko hoiti kynnet hyvään kuntoon ja laittoi lopuksi lakkaa. Jos sormi eksyy suuhun niin lakka on hyvä muistutuskeino, sillä se tuntuu hampailen välissä erilaiselta kuin pelkkä kynsi. Menen uudestaan manikyyriin ja voin kertoa että olen miespuolinen =)

    • Purennut kynsiä koko

      Itse olen purrut kynsiä koko iän nyt olen 11v ja kaikilla kavereillani on tosi hienot ja pitkät kynnet. mutta nyt päätin kasvattaa kynnet pitkäksi ja hienoiks ja aina jos puren kynsiä tai tulee mieleen purea kynsiäni niin laitan rahaa yhteen kippoon ja sitten mun pitää lopettaa kuin kaikki rahat on loppu ja niin ja sitten ajattelin että aina jos puren kunsiäni niin minun pitää juoda maitoa tai tehdä jotain josta en pidän niin sitten lopuksi en enään pure kynsiä kuin tiedän mitä mun pitää tehdä

    • Sama ongelma mut ei

      Juu.Kyl mäkin joskus pureskelin mut sain lopetettuu kun kuulin et kynsien alla on sama määrä bakteereja kun vessanpöntössä.....Siihe se loppu.Kerran kokeilin Kynneliä mut se ei auttanu....Nyt ne on nätit ja pitkät....


      Ps:Oon ollu jo 3kk enkä oo pureskellu kynsiä!

      pps:Oon 11v tyttö

    • vilskuuuh

      nii kasvako ne punaset osatki takaks pitkiks ajan myötä ? ja jos kasvaa nii kaua siin menee ?

      • Hoodoo

        Mitkä punaise osat?


    • kynsi addiktio

      sama ongelma. oon syöny kynsiä jo 16 vuotta (nii, ja oon 17v) eli siis koko ikäni lapsesta asti. Kynsinauhat on iha verillä ja tulehtuneet... Kaikkea on kokeiltu: kynnelliä, kynsilakkaa, vitamiineja,niitä ihme höpöhöpö lääkkeitä ja lakkoja jotka tehostaaakynsien kasvamista, hanskoja/laastareita(oli muute höpsön näköstä)
      rakenne kynsiä oon aatellu, mutta ei pysty ku mulla on LIIAN LYHYET kynnet niitä varten :|
      nyt oon tehny silleen, että käsken mun kaikkien kavereitten lyödä mua jos syön kynsiä niiden seurassa, ongelmana on se että sillon ku oon yksin mua ei oo kukkaan lyömässä.

    • .........

      Mulla on sama juttu, enkä tiedä itsekään mitä tehdä :(
      Tosin, oon tehny haasteen itselleni :D
      Eli yritän olla pureskelematta mun kynsiä ens syksyyn saakka ;)
      Ehkä sitten se vois helpottaa, ja pystyisin lopettamaan kynsien pureskelemisen.

      Tehkää tekin joku pikkuinen haaste itsellenne!
      Ehkä se voi auttaa. C:

    • normaalitkynnet:D

      On yksi kaikista helpoin keino, sanot vain itsellesi että et enää pureskele kynsiä! Mulla toimi hyvin, en pureskele enää :))

    • Rakennekynnet on todetty yhdeksi tekokkaaksi keinoksi lopettaa kynsienpureskelu. Monilla siistien kynsien saaminen aiheuttaa sen, ettei niitä vain raaski syödä. Toisiin taas tehoaa pieni muistutus siitä kuinka paljon bakteereja kynnen altä löytyy. Muutamia hyviä pointteja löytyy linkin alta.

      Terkuin
      Mirka
      Blackout
      http://blackouthair.fi/rakennekynnet/#kynsienpureskelu

    • l.mljpouopu

      Kynsien pureskelu ei ainakaan mulla johdu ahdistuksesta. En ole erityisen ahdistumaan taipuvainen ja kynsiä pureskelen vain kun ei ole riittävästi tekemistä. Esimerkiksi kirjaa lukiessa tai telkkua katellessa. Joskus olen laittanut ohuet puuvillahanskat käteen kun alan katella telkkua. Samalla voi laittaa kunnon käsivoiteen, jolloin kädet kaunistuu ja kynnet säästyy.
      Olen päässyt kynsien pureskelusta eroon esimerkiksi niin, että touhuan mökillä viikon puutarhatöissä. Multaisia kynsiä ei voi pureskella ja käsille on riittävästi tekemistä. Viikon aikana kynnet kasvaa sen verran, että ne voi viilata siistimmäksi ja lakata. Lakattuja kynsiä en pure. Rakenne- ja geelikynnet ajaa saman asian mutta on kalliimmat.
      Ongelmaksi jää kynsinauhat, joita alan helposti repiä ja leikellä ja sitten ne tulehtuvat. Vaikea vaiva siis, mutta onneksi ei tappava.

    • Autta

      Hei mäki oon pureskeltu kynsiäni eikä mikään kynnel jutskat toimi :-) kerran inspiroiduin lakkaamaan kynteni hienoiksi ja sen takia en kehdannutkaan pureskella niitä :-D ne kasvoivat pitkiksi mutta lopulta taas altistuin puremaan niitä mutta jatkan kynsien maalaamista, auttaa :-)

      • 12 v.

        Minua ei auta mitkään STOP-lakat eikä mitkään kynsilakat :(
        STOP-lakan pahamaku ei haittaa
        Olen pureskellut kynsiäni 12 vuotta ! *Apuaa


      • Domino1986
        12 v. kirjoitti:

        Minua ei auta mitkään STOP-lakat eikä mitkään kynsilakat :(
        STOP-lakan pahamaku ei haittaa
        Olen pureskellut kynsiäni 12 vuotta ! *Apuaa

        syö sinkkiä ja Kalkki tab ja hirssijauho(joka päivä n.4kk) . voinko ilmoita jos toi toimi
        [email protected]


    • Ou Mai Gaad

      Sitten kun tekee käsillään kaikkea muuta kuin pureskelee niitä niin sen jälkeen pureskeleminen on historiaa.

    • bayby12

      Joo mulla on pakko miele pureskella kynsiä hyi että
      ne maistuu pahalle mitä tehdä kynsien pureskelun tilalle??
      tuntuu siltä että tekis jotai syötävää mieli oon nuoresta pitäen pureskellu kynsiä ja oon siinä ammattilainen haluaisin lopettaa kynsien pureskelun
      joten onko ehtoja mite mun pitäs lopettaa tämä höskän

    • Saaramariq

      Oon 13 vuotia tyttö enkä millään pysty lopettaa kysienpureskelua. Oon koittanu STOP kynsilakkaa ei kynnelii mut ei se mitää auttanu. Varsinki jos katon jotai jännää leffaa ni alan pureskelee kynsiä. Yritän järsii jotai muuta esim. Purkkaa tai tikkaritikkuu mut ei niitäkää kokoaja voi syödä. Tuntuu ku en pystyis lopettaa koskaan!

    • Pliis

      Mä oon purrut mun kynsiä jo 5 vuotta ja nyt ne on kasvanut sisään ja oon ruvennut puremaan ihoa ympärillä. Oisko joillain joku juttu joka auttaisi siihen?

      Laura 13.v

      • Anonyymi

        syö purkkaa ku tekee mieli pureskella kynsii, käy ostaa apteekista pahan makuista juttuu jota laitat kynsiin tai sit ihan vaa pistät kynsilakkaa.
        oon kans googletellu ”vaaroja” kynsien pureskelusta ja sit oon alkanu pelkää jne..


    • Anonyymi

      Hei! Olen aika nuori ja olen pureskellut kynsiäni 11v. Kynnet eivät enaa oikein kasva, eikä mikään auta. Olen kokeillut kaikkea paitsi pahanmakuinen aine, ja kynlilakkka ei auta. Apua?

      • Anonyymi

        aina kun tekee mieli pureskella/huomaat puremaksi kynsiäs, ni käy hakee purkkaa ja syö sitä, auttaa!
        kannattaa lataa sellanen appi, I Am Sober

        tsemppiä <3


    • Anonyymi

      Eläinlääkäri kertoi sen johtuvan äiti syngrooma, en tiedä muuta kerrotun,älä aja liian lujaa

    • Anonyymi

      vähän kyllä tuun myöhässä, mut tässä jotain vinkkejä jos joku tätä vielä lukee :)

      eli jos tulee sellane olo että nyt haluut purra kynsiäs, ni hae purkkaa! se auttaa yllättävän hyvin.

      toinen on se että laita kynsilakkaa tai esim. apteekista saa sellast pahan makuista juttuu, mitä laittaa kynsiin. (siitä en tiedä et toimiiko, kun en oo testannu viel, mut oon kyl kuullu et jollain toimii!)

      mut joo mulla toi purkka ja kynsilakka juttu toimii joskus..

      mulla on sama kynsien pureskelu ongelma ja aivan hirveät nä mun kynnet..!
      tekis mieli luovuttaa.
      mut mul on viel yks vinkki! puhelimelle saa ladattuu sellasen apin, I Am Sober. siellä sulle annetaan loput ohjeet. mut se auttaa lopettaa esim. alkoholi riippuvuuden tai just lopettaa kynsien pureskelun. siel on moneen riippuvuuteen apuu! mul on se ja ihan sika kätsy!

    • Anonyymi

      Itekki oon lapsesta asti pureskellu. Jotenki outoo et mulla pikkurilli ja se sen vieressä oleva (en muista nimee :D) nii niiden kynnet tosi pitkät ja terveet. En niitä pureskele koska jotenki aattelen et ”ne on niin pitkiä en voi pureskella niitä” mut sitte kaikki muut kynnet jotka on tosi lyhyitä, niitä on mun mielestä ookoo pureskella koska ne ei oo pitkiä😭 en osaa selittää ja tosi hölmöä tää mun ajatteleminen. Oon jotenki päässy eroon kynsien pureskelemisesta ja yleensä syön purkkaa nii eipä sit tuu kynsii tungettuu suuhun. Nykyään varsinki sillon ku stressaa tai ahistaa nii saatan huomaamatta ruveta pureskelee kynsiä. Haluisin päästä tästä pureskelusta eroon!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe